Auteur Topic: Howick en Lili  (gelezen 1362 keer)

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2018, 19:04:10 »
^ Volgens mij word er vandaag in de tweede kamer gesproken over deze hele zaak, waarin ze alles gaan bespreken en kijken waar het allemaal fout is gegaan. Er wordt dus verantwoording gedragen, anders zou dit niet gebeuren.

Oude bekende met een nieuw profiel :)

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2018, 19:05:30 »
''Waarom duurt het zo lang voor asielzoekers uitsluitsel krijgen over hun procedures? Iedereen wil kortere procedures, maar het verkorten lijkt erg weerbarstig. Staatssecretaris Harbers liet gisteren aan de Kamer weten dat hij een commissie instelt die gaat onderzoeken of de lange asielprocedures korter kunnen.''

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/tweede-kamer-debatteert-over-wat-er-fout-ging-bij-lili-en-howick/

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 12 september 2018, 19:25:37 »
^ Volgens mij word er vandaag in de tweede kamer gesproken over deze hele zaak, waarin ze alles gaan bespreken en kijken waar het allemaal fout is gegaan. Er wordt dus verantwoording gedragen, anders zou dit niet gebeuren.
Kinderen die hier tien jaar wonen, zelfs nooit in het land zijn geweest, moeten ‘terug’ versus de kamer stelt een onderzoek in? Lijkt mij geen redelijke overeenkomst inzitten.

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 12 september 2018, 19:30:07 »
Kinderen die hier tien jaar wonen, zelfs nooit in het land zijn geweest, moeten ‘terug’ versus de kamer stelt een onderzoek in? Lijkt mij geen redelijke overeenkomst inzitten.

Hoe bedoel je? De kinderen hoeven niet terug, maar ze gaan nu wel onderzoeken hoe het zover heeft kunnen komen en of de procedures anders moeten voor de toekomst (wat mij wel duidelijk lijkt).

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2018, 19:39:29 »
Hoe bedoel je? De kinderen hoeven niet terug, maar ze gaan nu wel onderzoeken hoe het zover heeft kunnen komen en of de procedures anders moeten voor de toekomst (wat mij wel duidelijk lijkt).

De bedoeling was toch dat ze terug moesten?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 12 september 2018, 19:41:25 »
De bedoeling was toch dat ze terug moesten?

Ik heb het nu over wat de tweede kamer vandaag gaat doen. Want nee, dat is niet het onderwerp waar ze het vandaag nog over gaan bespreken, of ze nou wel/niet mogen blijven. De tweede kamer gaat nu de hele situatie bekijken, zien waar het mis ging (10 jaar geleden dus al), hoe ze dit voor de toekomst kunnen voorkomen, etc. Ze gaan nu geen uitspraak meer doen dat ze alsnog weg moeten, maar hoe ze deze situaties kunnen voorkomen in de toekomst. Er word hier gezegd dat we alle schuld naar de moeder schuiven, maar ook de hoge pieten van ons land nemen dus wel degelijk verantwoording voor dit hele drama. Daar gaat mijn reactie over.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 12 september 2018, 20:05:39 »
Ik vind het voor de kinderen zelf goed dat ze mogen blijven. Maar het zou gewoon niet moeten kunnen dat zo'n zaak 10 jaar kan duren voor er een uitspraak over komt. Zoiets zou in hoogstens 1 a 2 jaar beslist moeten worden en hierbij is het gewoon veels te lang en dat zou gewoon veel sneller moeten worden gedaan.
Ik ben het er wel mee eens dat mensen die hier illegaal komen niet zomaar binnen mogen, maar in een geval als dit kan je het niet maken om mensen dan weer terug te sturen. De moeder misschien nog wel, maar de kinderen zeker niet.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 12 september 2018, 20:24:58 »
Maar daar heeft de Nederlandse overheid toch ook schuld aan? Dat zij zo lang in Nederland hebben kunnen verblijven? Misschien nog wel meer omdat Nederland geen gekleurd belang heeft en ouders die door procederen wel. Waarom hoeft de Nederlandse overheid geen verantwoording te dragen voor de fouten die zij gemaakt hebben?

Ja, daarom zeg ik ook 2 of drie keer procederen en niet meer. Zodat de kinderen niet te erg aarden zodat je deze gevallen niet meer krijgt. Ik snap je punt
I feel free when I see no one and nobody knows my name

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 12 september 2018, 20:52:32 »
Ja, daarom zeg ik ook 2 of drie keer procederen en niet meer. Zodat de kinderen niet te erg aarden zodat je deze gevallen niet meer krijgt. Ik snap je punt
Ik vroeg je in een eerdere post of de overige 400 gevallen (zelfde situatie) hier onderdak bieden (terwijl ze hier waarschijnlijk al woonde) daadwerkelijk te veel was. Waarop jij reageerde met:
“Wel als ze als echte vluchteling komen, maar niet na keer op keer procederen waar telkens uit blijkt dat ze geen recht hebben om hier te blijven.”

Kortom daarmee zeg je dat die overige kinderen te veel zijn. (Waarmee ik verder aanhaalde dat de overheid ook schuld heeft dus ik uitzetting oneerlijk vind).

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 12 september 2018, 20:55:53 »
Je reageerde op mijn quote van iemand anders. Die (althans dat las ik) vond dat de overige gevallen uitgezet moesten worden omdat ze te lang doorgeprocedeerd hadden. Waarop ik aanhaal dat ik dat niet eerlijk vind qua ‘schuld’ hebben aan de situatie. Ondanks dat er nú onderzoek naar gedaan wordt, vind ik niet dat je de andere 400 gevallen gewoon ‘terug’ moet sturen. Sámen schuld, samen oplossen én regels veranderen om dit te voorkomen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 13 september 2018, 10:46:17 »
Maar wat ik nou niet begrijp, waarom moeten die kinderen weg? Ze zitten hier op school, hebben plannen voor de toekomst.. Armenië is een veilig land. Tja... dat zijn de meeste landen wel. Mijn vriendin die een Thais paspoort heeft wordt ook niet weggestuurd.

En dan dit: https://www.ad.nl/dossier-lili-en-howick/waarom-kregen-oekraiense-kinderen-uit-culemborg-minder-aandacht-dan-howick-en-lili~a9fae279/

Ik kan niet het hele artikel lezen want Premium maar deze kinderen waren zelfs geboren in Nederland...
« Laatst bewerkt op: 13 september 2018, 10:49:44 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 13 september 2018, 11:07:35 »
Maar wat ik nou niet begrijp, waarom moeten die kinderen weg? Ze zitten hier op school, hebben plannen voor de toekomst.. Armenië is een veilig land. Tja... dat zijn de meeste landen wel. Mijn vriendin die een Thais paspoort heeft wordt ook niet weggestuurd.

De overheid had gewoon binnen 1/2 jaar duidelijk moeten zijn en actie ondernemen tegen de moeder. De moeder is naar mijn mening niet eens moederwaardig gezien wat ze haar kinderen allemaal heeft aangedaan, maar de overheid had haar de kans niet mogen geven om dit tot 10 jaar te rekken. Dan hadden ze hier niet op school gezeten, plannen gemaakt, een leven opgebouwd, etc. Ik vind het ook cru om ze na 10 jaar nog eens terug te sturen, maar het is ook raar dat ze 10 jaar lang zeggen dat ze wegmoeten, maar dat opeens veranderen zodra moeders begint te stampvoeten. Ze hadden de kans niet moeten krijgen om hier een volledig leven op te bouwen, daar ligt schuld bij zowel de overheid als de moeder.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 13 september 2018, 11:12:12 »
Ik vroeg je in een eerdere post of de overige 400 gevallen (zelfde situatie) hier onderdak bieden (terwijl ze hier waarschijnlijk al woonde) daadwerkelijk te veel was. Waarop jij reageerde met:
“Wel als ze als echte vluchteling komen, maar niet na keer op keer procederen waar telkens uit blijkt dat ze geen recht hebben om hier te blijven.”

Kortom daarmee zeg je dat die overige kinderen te veel zijn. (Waarmee ik verder aanhaalde dat de overheid ook schuld heeft dus ik uitzetting oneerlijk vind).

Tja, als ze al vaker geprocedeerd hebben en nog geen verblijfsvergunning toegekend gekregen hebben, is het einde verhaal naar mijn mening.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 13 september 2018, 11:13:39 »

En dan dit: https://www.ad.nl/dossier-lili-en-howick/waarom-kregen-oekraiense-kinderen-uit-culemborg-minder-aandacht-dan-howick-en-lili~a9fae279/

Ik kan niet het hele artikel lezen want Premium maar deze kinderen waren zelfs geboren in Nederland...

Is jouw vriendin dan hierheen gevlucht? Dan zou ik het raar vinden dat ze een verblijfsvergunning gekregen heeft. Mijn moeder komt ook uit een Aziatisch land gekomen en heeft een Nederlands paspoort omdat ze hier is komen werken. Ze heeft nu alleen nog maar een Nederlands paspoort.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 13 september 2018, 15:09:52 »
En alle Nederlands die niet willen of kunnen werken mogen wel blijven, puur omdat ze Nederlands zijn. Maar iemand die misschien wel veel meer waarde toevoegt mag niet blijven omdat ze uit het buitenland komen?

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 13 september 2018, 15:14:15 »
En alle Nederlands die niet willen of kunnen werken mogen wel blijven, puur omdat ze Nederlands zijn. Maar iemand die misschien wel veel meer waarde toevoegt mag niet blijven omdat ze uit het buitenland komen?

Uh ja. Wat wou je dan doen, mensen die niet werken wegsturen naar een land terwijl ze hier geboren zijn? Sorry, ik snap dat het voor kinderen gewoon heel triest is, maar dit is gewoon geen vergelijking. Natuurlijk zullen er mensen in andere landen wonen die heel veel voor ons kunnen betekenen, maar wederom; je kunt niet iedereen hierheen halen puur en alleen omdat het hier gewoon allemaal goed geregeld is (in vergelijking met sommige andere landen). Dat is niet te doen en ook geen realistisch beeld.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 13 september 2018, 15:21:25 »
Uh ja. Wat wou je dan doen, mensen die niet werken wegsturen naar een land terwijl ze hier geboren zijn? Sorry, ik snap dat het voor kinderen gewoon heel triest is, maar dit is gewoon geen vergelijking. Natuurlijk zullen er mensen in andere landen wonen die heel veel voor ons kunnen betekenen, maar wederom; je kunt niet iedereen hierheen halen puur en alleen omdat het hier gewoon allemaal goed geregeld is (in vergelijking met sommige andere landen). Dat is niet te doen en ook geen realistisch beeld.

Dit. Veel te onrealistisch.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 13 september 2018, 15:33:18 »
Hoezo onrealistisch? We hebben het over 400 kinderen, dat is niks.

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 13 september 2018, 16:05:40 »

Nu nog wel ja. Denk even zo; het zijn 400 kinderen. Veel kinderen daarvan komen uit landen met grote gezinnen, dus broers/zussen/ouders/grootouders/etc. komen daar ook bij i.v.m. gezinshereniging. Ook zou ik heel goed begrijpen dat dit aantal de komende jaren gigantisch gaat groeien. Als ik als moeder een beter leven voor mijn kinderen zou willen, en te horen zou krijgen dat NL hierin geen ruggengraat heeft, zou ik ook hierheen gaan. Immers, ga stampvoeten en dreigen, dan komt het wel goed. Het zijn niet specifiek deze twee kinderen waar mensen iets tegen hebben, maar wel wat dit teweeg gaat brengen en hoe de overheid gezwicht is voor de moeder haar dreigementen.

Maar goed, het voelt een beetje alsof ik mezelf loop te herhalen en er inhoudelijk weinig reactie op komt.

Wat mij vooral aan deze hele situatie stoort;

Als ik een fout maak in mijn belastingaangifte, word ik behandeld als de grootste crimineel van Nederland vanwege belastingfraude. Deze moeder gaf meerdere keren valse informatie en weigerde bevelen op te volgen, en die krijgt uiteindelijk haar zin.

Als ik als moeder psychische problemen heb, niet voor mijn kinderen zou kunnen zorgen en dreig met zelfmoord, is de kans zeer aanwezig dat ik mijn kinderen (tijdelijk) kwijt ben. Deze moeder kon absoluut niet zorgen voor haar kinderen in Armenië, weigerde haar situatie daar te verbeteren voordat haar kinderen zouden komen, dreigde met zelfmoord voor als de kinderen zouden komen (iets wat mij voor de kinderen nog traumatischer lijkt dan het hele verhuizen). En toch mag zij hier weer heen komen en verantwoordelijkheid dragen over haar kinderen.

Het zijn niet perse de kinderen die van mij niet mogen blijven, maar die moeder. Dreigen, schelden, onderduiken, valse informatie en chantage.... En het lukt haar ook nog. Dat zou niet moeten, ze hadden haar tien jaar geleden al op het vliegtuig moeten zetten. De overheid heeft hierin gigantische steken laten vallen, maar de moeder is naar mijn mening niet moederwaardig. Zij heeft de situatie 100x erger gemaakt voor haar kinderen alleen om haar zin te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2018, 16:13:43 door Sleepsheep »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 13 september 2018, 16:42:37 »
Dat zijn ook wel 2 verschillende vergelijkingen he. Als jij een fout maakt doe je het zelf, die kinderen zijn niet verantwoordelijk voor het gedrag van hun moeder.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 13 september 2018, 16:49:48 »

Ja, maar dan krijg je weer de vraag: waarom die wel en de rest niet?

Wat Sleepsheep schrijft is wat jouw vraag betreft spot on.

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 13 september 2018, 17:05:55 »
Dat zijn ook wel 2 verschillende vergelijkingen he. Als jij een fout maakt doe je het zelf, die kinderen zijn niet verantwoordelijk voor het gedrag van hun moeder.

Klopt, de kinderen zijn de dupe van hun moeder. Mijn vergelijking gaat ook over de moeder, zoals dat er ook in staat.

Maar wederom, ik herhaal mezelf alleen maar en krijg inhoudelijk te weinig reactie om echt een goede/interessante discussie te voeren.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 13 september 2018, 18:37:05 »
Ja, maar dan krijg je weer de vraag: waarom die wel en de rest niet?
Omdat deze kinderen in vergelijkbare situaties zitten. En de rest in een véél kortere tijd definitief antwoord kan/zou moeten krijgen en dan gewoon het land uit moeten.

Marit ♥

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 14 september 2018, 12:51:16 »
Zelf ken ik een oude klasgenoot die 3 jaar geleden vanuit Syrië naar Nederland is gekomen. Hij vertelde mij dat hij naar Nederland kwam omdat het hier veiliger is, en omdat die graag wil doorstuderen.

Wat ik het aparte vind aan zijn verhaal, is dat zijn broertje, zusje, hij en zijn vader naar Nederland zijn gekomen, en dat zijn andere zusje en moeder nog in Syrië zitten. Ik vraag me dan af hoe onveilig een land werkelijk is is, aangezien je je zusje en moeder er wel achterlaat (zij zijn vrijwillig daar gebleven).

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 15 september 2018, 19:50:49 »
Tja daar zal vast wel een reden voor zijn, niet iedereen zit er op te wachten om te emigreren.