Auteur Topic: Homoseksualiteit is oké? Geef je mening!  (gelezen 65418 keer)

Turtletimes

• Gast
« Reactie #800 Gepost op: 19 september 2016, 21:34:54 »
Maar wat vind je normaal? Wat is normaal gedrag eigenlijk? Er zijn ook genoeg hetero's die fucking hysterisch over straat lopen of recht in m'n gezicht op mij en een vrouwelijke scharrel staan te geilen. Maar dan zeg ik niet dat dat aan heterogedrag ligt, maar gewoon aan het feit dat sommige jongens ongemanierd zijn en slecht opgevoed.

Nee is ook zo hoor. Maar ik ken bijvoorbeeld van die 'typische' homo's; altijd hysterisch, glitters, fabulous, in het middelpunt staan, non stop roepen dat ze uniek zijn, etc. Dit vind ik altijd zo overdreven, je bent geen special snowflake omdat je homo bent. Eigenlijk het gedrag wat je bij de gaypride ziet, wat dan gewoon leuk is omdat het feest is, maar dat non stop in het dagelijks leven. Maar ik heb dit ook bij hetero's hoor; doe maar normaal, dan ben je wel gek genoeg.

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #801 Gepost op: 19 september 2016, 22:10:09 »
Maar wat vind je normaal? Wat is normaal gedrag eigenlijk? Er zijn ook genoeg hetero's die fucking hysterisch over straat lopen of recht in m'n gezicht op mij en een vrouwelijke scharrel staan te geilen. Maar dan zeg ik niet dat dat aan heterogedrag ligt, maar gewoon aan het feit dat sommige jongens ongemanierd zijn en slecht opgevoed.
Dit ja. Of alle heteroseksuele mannen die het grappig vinden om elkaar met 'homo' uit te schelden en zo. Of het als excuus gebruiken ('ik ben toch niet homo') om er niet helemaal verzorgd bij te lopen. Sommige mensen denken ook te kunnen 'zien' of iemand homo is, maar je kan soms ook zien of iemand juist hetero is :')
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #802 Gepost op: 19 september 2016, 22:45:19 »
@Turtletimes
Maar dat is dan een nuance van je standpunt en moet je eigenlijk wel duidelijk maken dat je algemeen 'over the top' gedrag niet leuk vindt, dan dat je dat bij je homo-argument stopt. Als je dat gedrag niet fijn vindt over het algemeen, hoort dat in mijn ogen niet thuis in een discussie over homoseksualiteit. Wat gewoon gaat over iemands identiteit, niet over hoe die persoon zich daardoor gedraagt. Ik vind zelf dus gewoon dat gedrag = gedrag en hangt niet samen met gay zijn. Mensen moeten ook de ruimte krijgen om zich te uiten, nja, als iemand dat graag doet in een leren short en met een glitter crop-top, stop ik hen echt niet. Lijkt me ook dat dat gewoon persoonlijke vrijheid is, en dat dat zeker hoort te mogen in de Nederlandse cultuur. Ik moet zelf zeggen dat ik liever de special snowflake-gay heb, dan de lallende heterojongen die me constant lastigvalt.

Maar feit is wel, het is tegenwoordig ook niet meer zo leuk om gay (om dat nu maar even als all-encompassing term te gebruiken) te zijn. Dus ik snap wel dat veel gays hun seksualiteit zo uitgesproken uiten, als er toch al een sticker op je wordt geplakt (die ook best gevaarlijk kan zijn), kan je beter gewoon 'fuck iedereen, ik doe lekker wat ik wil'. Als jij je niks aan zou trekken van sociale normen, zou jij dan misschien niet ook in leren shorts willen lopen en een glitter crop-top? Dat 'homo'gedrag jou ongemakkelijk laat voelen, is meer een uiting van hoe jij bepaalde normen en waarden opvat en hoe dicht je bij die normen en waarden blijft.

@Polyethylene
Haha de gaydar maar dan de straightdar. laughing7.

Turtletimes

• Gast
« Reactie #803 Gepost op: 20 september 2016, 11:17:58 »
Tsja, misschien is dat dan iets wat alleen ik in mijn omgeving zie. Maar alle homo's die ik ken, moeten dit constant laten horen en hysterisch doen a la Gerard Joling. Ik hou daar niet van, en ja, er zijn ook genoeg hetero's die zo doen. Maar ik ken simpelweg bijna geen homo's die zich gewoon met twee voeten op de grond gedragen, niet alsof hij alles door een roze glitter bril ziet en non stop moeten laten horen hoe gay hij wel niet is. Ik heb één vriend die homo is, maar hij doet er gewoon normaal over. Hij gedraagt zich niet zo hysterisch en overdreven. Hij zegt ook altijd ''Als ik er normaal over doe, doen anderen er ook normaal over'', en daar ben ik het zo mee eens.

Maar oke, het gaat nu volledig de andere kant op. Ik heb niks tegen homo's, niks tegen zoenende homo's, whatever. Ik heb er wel iets op tegen als ze er zo overdreven mee te koop lopen en zo gigantisch hysterisch gay zijn, daar irriteer ik mij mateloos aan. Doe maar gewoon, je bent niet uniek omdat je op kerels valt. Maar zo zie ik dat. De gay pride vind ik wel hartstikke leuk, dat is gewoon één groot feest, maar daarna mag iedereen wel weer gewoon normaal doen.
« Laatst bewerkt op: 20 september 2016, 12:01:58 door Turtletimes »

Turtletimes

• Gast
« Reactie #804 Gepost op: 20 september 2016, 11:21:49 »
@Turtletimes
Maar dat is dan een nuance van je standpunt en moet je eigenlijk wel duidelijk maken dat je algemeen 'over the top' gedrag niet leuk vindt, dan dat je dat bij je homo-argument stopt. Als je dat gedrag niet fijn vindt over het algemeen, hoort dat in mijn ogen niet thuis in een discussie over homoseksualiteit. Wat gewoon gaat over iemands identiteit, niet over hoe die persoon zich daardoor gedraagt. Ik vind zelf dus gewoon dat gedrag = gedrag en hangt niet samen met gay zijn. Mensen moeten ook de ruimte krijgen om zich te uiten, nja, als iemand dat graag doet in een leren short en met een glitter crop-top, stop ik hen echt niet. Lijkt me ook dat dat gewoon persoonlijke vrijheid is, en dat dat zeker hoort te mogen in de Nederlandse cultuur. Ik moet zelf zeggen dat ik liever de special snowflake-gay heb, dan de lallende heterojongen die me constant lastigvalt.

Nu doe je het zelf ook. Gedrag = gedrag, er zijn ook lallende homojongens en ook normale heterojongens. Dan moet je duidelijk maken dat je over het algemeen lallend gedrag niet leuk vind.

Ik weet dat ik nu lullig doe, maar we bedoelen het beide niet beledigend. Ik zeg alleen maar dat ik (in mijn omgeving) alleen maar gays zie die ontzettend overdreven en hysterisch doen, er gigantisch mee te koop lopen en wannabe Gerard Jolings zijn. Daar hou ik niet van. Maar er zullen ook vast genoeg homo's zijn waar wel een normaal gesprek mee te voeren is. 

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #805 Gepost op: 20 september 2016, 13:02:23 »
Tsja, misschien is dat dan iets wat alleen ik in mijn omgeving zie. Maar alle homo's die ik ken, moeten dit constant laten horen en hysterisch doen a la Gerard Joling. Ik hou daar niet van, en ja, er zijn ook genoeg hetero's die zo doen. Maar ik ken simpelweg bijna geen homo's die zich gewoon met twee voeten op de grond gedragen, niet alsof hij alles door een roze glitter bril ziet en non stop moeten laten horen hoe gay hij wel niet is. Ik heb één vriend die homo is, maar hij doet er gewoon normaal over. Hij gedraagt zich niet zo hysterisch en overdreven. Hij zegt ook altijd ''Als ik er normaal over doe, doen anderen er ook normaal over'', en daar ben ik het zo mee eens.

Maar oke, het gaat nu volledig de andere kant op. Ik heb niks tegen homo's, niks tegen zoenende homo's, whatever. Ik heb er wel iets op tegen als ze er zo overdreven mee te koop lopen en zo gigantisch hysterisch gay zijn, daar irriteer ik mij mateloos aan. Doe maar gewoon, je bent niet uniek omdat je op kerels valt. Maar zo zie ik dat. De gay pride vind ik wel hartstikke leuk, dat is gewoon één groot feest, maar daarna mag iedereen wel weer gewoon normaal doen.
Dat je bijna geen andere homo's kent die ander gedrag vertonen, heeft er meer mee te maken dat homo's die voornamelijk mannelijk gedrag vertonen ook minder opvallen. Wanneer een man vooral (wat de maatschappij zo ziet in ieder geval) 'vrouwelijk gedrag' vertoont, valt hij meer op dan wanneer hij een heteroman zou zijn.

Persoonlijk vind ik zogenaamde mannelijke/vrouwelijke eigenschappen ook bullshit, dus ik ben het niet met je eens. Dit is een totaal andere discussie, maar ja. Eigenlijk is dit hetzelfde als je eraan storen als een vrouw bijvoorbeeld technisch is opgeleid en niet in jurkjes rondloopt. Of zeggen dat lesbische vrouwen op mannen lijken. Gender roles zijn kut. Bovendien houd ik als kunstacademiestudent wel van wat expressie :')
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #806 Gepost op: 20 september 2016, 17:52:04 »
@Turtletimes

Zoals Polyethylene al zegt, homo's die 'normaal' doen, vallen minder op. Mensen hebben van mij ook niet door dat ik bi ben.

En ik ging door op jouw redenering, maar goed, als je weet dat je lullig doet, dan moet je dat vooral blijven doen. Boeit me verder niet zo heel veel. :') Je gaat verder niet in op m'n punten.

@Polyethylene
Ben het helemaal met je eens. Ik vind niet dat er bepaalde verwachtingen aan je horen te zitten omdat je met bepaalde eigenschappen geboren bent.

Turtletimes

• Gast
« Reactie #807 Gepost op: 20 september 2016, 19:39:04 »
@Turtletimes

Zoals Polyethylene al zegt, homo's die 'normaal' doen, vallen minder op. Mensen hebben van mij ook niet door dat ik bi ben.

En ik ging door op jouw redenering, maar goed, als je weet dat je lullig doet, dan moet je dat vooral blijven doen. Boeit me verder niet zo heel veel. :') Je gaat verder niet in op m'n punten.

Wow doe niet zo gepikeerd, ik bedoelde met ''ik weet dat ik nu lullig doe'' in de trant van ''ik weet dat ik nu aan het azijnzeiken ben, maar je doet in principe nu hetzelfde als waar je mij op aanspreekt''. Ik zeg daarna ook letterlijk dat we het beide waarschijnlijk niet beledigend bedoelen. Jij spreekt mij aan op het feit dat het overdreven gedrag niet iets is wat in het algemeen bij homo's hoort maar hetero's ook kunnen hebben, vervolgens zeg je zelf dat je liever een overdreven homo hebt dan een lallende heterojongen -> wat ook een gedragskenmerk is, en homo's net zo goed kunnen zijn. Dat bedoelde ik met ''ik weet dat ik nu lullig doe maar''. Ik wees je er alleen maar op dat je zelf ook bepaald gedrag koppelt aan hetero's, net zoals ik bepaald gedrag koppelde aan homo's.

Het bericht daarboven is het antwoord op jou reactie, volgens mij een vrij groot bericht waarin ik uitleg hoe ik aan mijn mening kom. Komt bij dat hier niet eens over te discusseren valt, aangezien ik gewoon zeg wat mijn mening is en hoe deze gevormd is. Kun je hoog en laag springen, ik vind dat overdreven ''kijk mij homo zijn''-gedrag irritant.  Ja, het zal zo zijn dat homo's die ''normaal'' doen minder opvallen, omdat zij gewoon met de menigte mee gaan. En dat vind ik beter dan homo's die zo overdreven moeten opvallen en kenbaar moeten maken dat ze homo zijn. Mijn mening. Kun je het niet mee eens zijn, mag je gerust zeggen, maar argumenten geven waarom ik een ''foute gedachte'' heb hoeven niet, het is mijn mening. Ik heb nooit gezegd dat ik iets tegen homo's heb, wel heb ik iets tegen dat type homo.

Maar om nu dan nog maar eens lullig te doen, nu met de daadwerkelijke reden om lullig te zijn; Het boeit mij ook niet zoveel :''''') Wat een onvolwassen reactie op iets terwijl ik daarna vrij letterlijk zeg dat we het beide niet beledigend bedoelen.
« Laatst bewerkt op: 20 september 2016, 19:54:38 door Turtletimes »

Choi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #808 Gepost op: 20 september 2016, 21:15:45 »
Ik heb persoonlijk niks tegen homoseksualiteit, omdat ik het niet anders zie dan heteroseksualiteit.
Verder moet ik ook zeggen dat ik er ook geen problemen mee heb als mensen er wél tegen zijn, of zoals sommige zeggen ''tegen die levensstijl'' zolang ze maar de persoon zelf in hun waarde laten. Je bent immers veel meer dan je seksualiteit.

Het liefst heb ik dat iedereen gewoon iedereen accepteert, maar dat is onredelijk. Verder wil ik ook even benadrukken dat er geen ''goede'' of ''foute'' mening is. Ja, balen dat niet iedereen dezelfde visie heeft, maar dat moeten we ook gewoon kunnen accepteren indien de desbetreffende persoon het ook gewoon respectvol uit.

Fluttershy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #809 Gepost op: 22 september 2016, 07:35:06 »
Natuurlijk zijn er wel goede en foute meningen. Als iemand vindt dat slavernij weer ingevoerd moet worden, dan is dat een foute mening. Als iemand bepaalde huidskleuren minderwaardig vindt aan andere huidskleuren, dan is dat een foute mening. Als iemand bepaalde geaardheden minderwaardig vindt aan andere geaardheden, dan is dat een foute mening. Zo kun je nog wel even doorgaan.

Choi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #810 Gepost op: 22 september 2016, 08:33:48 »
Natuurlijk zijn er wel goede en foute meningen. Als iemand vindt dat slavernij weer ingevoerd moet worden, dan is dat een foute mening. Als iemand bepaalde huidskleuren minderwaardig vindt aan andere huidskleuren, dan is dat een foute mening. Als iemand bepaalde geaardheden minderwaardig vindt aan andere geaardheden, dan is dat een foute mening. Zo kun je nog wel even doorgaan.

Bekijk het eens van een heel objectief standpunt. Ik ben zelfs creoolse; afstammeling van slaven. Natuurlijk ben ik tegen de slavernij en discriminatie, maar dat zijn persoonlijke opvattingen; meningen. Wie bepaalt wat goed of slecht is? De reden dat wij juist nu tegen deze vormen van discriminatie zijn is omdat onze normen en waarden met de tijd zijn veranderd.

Vroeger werden dit soort dingen heel normaal gevonden. Als jij circa 500-300 jaar in die tijd zou hebben geleefd dan weet ik zeker dat jij niet dezelfde opvattingen als nu zou hebben gehad. Waarom? Omdat het in die tijd normaal werd gevonden om onderscheid tussen mensen te maken. Misschien wordt make-up dragen over 200 jaar (als de aarde en wij dat nog overleven met al die troep) als taboe gezien terwijl wij dat nu heel normaal vinden om een stom voorbeeld te noemen. Zijn wij dan verkeerd bezig? In onze ogen niet maar voor de aankomende generaties wel. Wie heeft dan gelijk? Niemand, want er bestaat geen goede of foute mening.

Alleen omdat JIJ het een foute mening vindt, betekent het nog niet dat het een foute mening is. Nogmaals wat is goed en fout? Zelfs die vraag is van subjectieve aard omdat de antwoorden zo sterk verschillen. Tuurlijk kan ik persoonlijk dingen fout en goed vinden, maar dat betekent nog niet dat iets per se goed of fout is. Ik vind discriminatie tegen homoseksuelen ook fout, maar ik kan niet naar iemand toegaan die deze mening wel deelt van ''jouw mening is fout, dus verander nu.''. Wat ik wél kan doen is diegene met argumenten te overtuigen (key word is overtuigen) waarom (ik) die mening fout is (vind). De enige uitzondering is wanneer een mening te weerleggen is met feiten. Dan is het een foute mening, omdat je het nergens meer op kan baseren. Maar als jij een mening fout vindt, omdat ''we zouden ons zo en zo moeten gedragen'' dan is iemand zijn mening niet goed of fout want jouw mening is gebaseerd op gevoelens, wat heel erg subjectief is.

Als iemand mij niet mag vanwege mijn cultuur en/of huidskleur dan vind ik dat niet eens erg, zolang die persoon mij maar in mijn waarde laat (niet lastig vallen, bad-mouthing etc.) Iemand anders heeft natuurlijk een andere opvatting daarover, maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat je moeilijk kan verwachten dat iedereen het met je eens is en dat je mensen met een andere mening ook in hun waarde moet laten indien zij deze respectvol uiten. Als iedereen het met elkaar eens was, zou dit topic niet eens op gang komen.

swiftie

• Bekijk profiel
« Reactie #811 Gepost op: 03 oktober 2016, 12:31:02 »
Niks mis met homoseksualiteit. Ik denk niet dat het aangeleerd is, dus dan zal het op een zekere manier toch in je aard zitten.

Mensen keuren mij en mijn vriend ook niet af omdat hij een jongen is en ik een meisje, dus waarom zou je het bij twee jongens of twee meiden wel doen?

Ik snap niet dat mensen klagen als ze homo's in het openbaar zien zoenen o.i.d., want bij hetero stellen ziet het er net zo uit en daar reageren ze heel anders op.
timing is everything.

Fairytears.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #812 Gepost op: 04 april 2017, 00:16:47 »
homosexualiteit is natuur
dus = ok = normaal

dat mensen zich afvragen of het ok is if niet irriteert mij mateloos.
'Just as a flower does not choose its color, we are not responsible for what we have come to be. Only once you realize this do you become free.' - India Stoker. ♥

Asella

• Bekijk profiel
« Reactie #813 Gepost op: 05 april 2017, 23:04:41 »
homosexualiteit is natuur
dus = ok = normaal

dat mensen zich afvragen of het ok is if niet irriteert mij mateloos.

Dus met die redenering kan ik bijvoorbeeld ook het onderstaande zeggen?

Pedoseksualiteit is natuur, dus oke en normaal.
Necrofilie is natuur, dus oke en normaal.
music kills the silence

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #814 Gepost op: 05 april 2017, 23:08:27 »
^Dat wilde ik dus zeggen maar durfde niet haha.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #815 Gepost op: 05 april 2017, 23:10:18 »
Nou ja, het verschil zit hem mij toch echt wel in het feit dat je bij het een consenting partners hebt (hoop je) en bij de andere kan dat gewoonweg niet, omdat de ene dood is of doordat deze zo jong is en daardoor in mijn ogen geen keuzeautonomie heeft.

Asella

• Bekijk profiel
« Reactie #816 Gepost op: 05 april 2017, 23:12:02 »
Hahaha ik twijfelde ook even maar kon het niet laten.

Juno:
In deze bewering wordt gezegd dat het natuur is, dus oke, dus normaal.
Wanneer je iets 'oke' kan noemen is natuurlijk nogal vaag. Vaak persoonlijk of cultureel bepaald.

Een necrofiel kan er bijvoorbeeld voor kiezen dit niet te praktiseren, of alleen bij iemand die hier vooraf toestemming voor heeft gegeven. Er zijn vast mensen die dat wel oke vinden. De volgende vraag is dan: is het dan echt oke/normaal?

« Laatst bewerkt op: 05 april 2017, 23:22:04 door Asella »
music kills the silence

W.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #817 Gepost op: 06 april 2017, 19:56:33 »
Ik heb er nooit wat tégen gehad. Wat is er mooier dan mensen die verliefd zijn, die liefde laten zien, die liefde voelen. Zouden meer mensen moeten voelen en laten zien op heel de wereld. En dan moet liefde ook niks uitmaken of dat nu man/vrouw is, man/man,vrouw/vrouw. Ik ben opgegroeid tussen zoveel verschillende mensen. Top gewoon

Rebelicious

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #818 Gepost op: 08 april 2017, 22:08:41 »
Iemand zei pas iets en toen ging er echt een deur voor me open.
Die persoon is zelf homoseksueel en vertelde dat hij eigenlijk vond dat biseksueel de norm zou moeten zijn in de samenleving, omdat je daar niks uitsluit. Bij hetero en homoseksueel wel, je sluit dan sws een geslacht uit, dan ben je dus heel specifiek. Waarom zou hetero dan de norm zijn? Wat vinden jullie hiervan?
'Art Should Comfort the Disturbed, and Disturb the Comfortable'

lotusbloempje

• Bekijk profiel
« Reactie #819 Gepost op: 09 april 2017, 08:53:13 »
^ Maar seksualiteit is geen keuze. Je kan er niet voor kiezen om op iemand te vallen.

floor

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #820 Gepost op: 09 april 2017, 14:48:21 »
Ik denk zeker dat biseksualiteit bestaat. Het is niet dat ze geen keuze kunnen maken ik denk eerder dat het is dat die mensen oprecht niet naar geslacht kijken. Dat ze alleen kijken naar wat ze voelen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #821 Gepost op: 20 augustus 2018, 15:41:32 »
Nog steeds vind ik uit de kast komen onnodig.
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/13-jarige-lili-komt-uit-de-kast-op-instagram-dan-weet-iedereen-het-in-een-keer

Ik ga toch ook geen foto op social media posten met als stempel 'hetero'?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #822 Gepost op: 20 augustus 2018, 16:57:52 »
Wel handig om met andere lesbiennes in contact te komen die misschien ook in de kast zitten of die juist niet in de kast zitten. Uit de kast komen voor mij was erg nuttig. Zo wist ik ook precies wie ik uit mijn leven kon gummen en wie niet.
Alles is zo donker

eventyr

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #823 Gepost op: 07 september 2018, 23:03:43 »
Bekijk het eens van een heel objectief standpunt. Ik ben zelfs creoolse; afstammeling van slaven. Natuurlijk ben ik tegen de slavernij en discriminatie, maar dat zijn persoonlijke opvattingen; meningen. Wie bepaalt wat goed of slecht is? De reden dat wij juist nu tegen deze vormen van discriminatie zijn is omdat onze normen en waarden met de tijd zijn veranderd.

Vroeger werden dit soort dingen heel normaal gevonden. Als jij circa 500-300 jaar in die tijd zou hebben geleefd dan weet ik zeker dat jij niet dezelfde opvattingen als nu zou hebben gehad. Waarom? Omdat het in die tijd normaal werd gevonden om onderscheid tussen mensen te maken. Misschien wordt make-up dragen over 200 jaar (als de aarde en wij dat nog overleven met al die troep) als taboe gezien terwijl wij dat nu heel normaal vinden om een stom voorbeeld te noemen. Zijn wij dan verkeerd bezig? In onze ogen niet maar voor de aankomende generaties wel. Wie heeft dan gelijk? Niemand, want er bestaat geen goede of foute mening.

Alleen omdat JIJ het een foute mening vindt, betekent het nog niet dat het een foute mening is. Nogmaals wat is goed en fout? Zelfs die vraag is van subjectieve aard omdat de antwoorden zo sterk verschillen. Tuurlijk kan ik persoonlijk dingen fout en goed vinden, maar dat betekent nog niet dat iets per se goed of fout is. Ik vind discriminatie tegen homoseksuelen ook fout, maar ik kan niet naar iemand toegaan die deze mening wel deelt van ''jouw mening is fout, dus verander nu.''. Wat ik wél kan doen is diegene met argumenten te overtuigen (key word is overtuigen) waarom (ik) die mening fout is (vind). De enige uitzondering is wanneer een mening te weerleggen is met feiten. Dan is het een foute mening, omdat je het nergens meer op kan baseren. Maar als jij een mening fout vindt, omdat ''we zouden ons zo en zo moeten gedragen'' dan is iemand zijn mening niet goed of fout want jouw mening is gebaseerd op gevoelens, wat heel erg subjectief is.

Als iemand mij niet mag vanwege mijn cultuur en/of huidskleur dan vind ik dat niet eens erg, zolang die persoon mij maar in mijn waarde laat (niet lastig vallen, bad-mouthing etc.) Iemand anders heeft natuurlijk een andere opvatting daarover, maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat je moeilijk kan verwachten dat iedereen het met je eens is en dat je mensen met een andere mening ook in hun waarde moet laten indien zij deze respectvol uiten. Als iedereen het met elkaar eens was, zou dit topic niet eens op gang komen.

je verwoord het heel goed!