Auteur Topic: Homoseksualiteit is oké? Geef je mening!  (gelezen 65269 keer)

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 30 november 2013, 17:43:04 »
Ik snap gewoon niet dat mensen wakker liggen van twee onbekende mannen (of vrouwen) die trouwen.
got hot sauce in my bag, swag

Evelien

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 30 november 2013, 17:43:34 »
Het is een afwijking, net als blauwe ogen en blond haar. Heteroseksualiteit is in een bepaald opzicht ook een afwijking, ik denk namelijk dat de oermens geen seksualiteit had en dat de oermens dus biseksueel was.
De oermens is een ongelooflijk slechte criteria  om te bepalen wat een afwijking is en wat niet. Aangezien ,net als elke diersoort, de oermens ook evalueert en voortdurend verandert. 

Empress

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 30 november 2013, 17:46:32 »
In mijn ogen is homoseksualiteit een aangeboren afwijking, net als blauwe ogen en blond haar. Het is niet slecht, het is anders dan wat de meeste mensen op de wereld hebben/zijn.

Tegen mensen die leiden aan homofobie zeg ik dan ook graag dingen als "vertel mij dan eens wanneer jij hebt besloten om hetero te zijn" of "als jij denkt dat je je seksualiteit zomaar kunt veranderen probeer dan eens voor een jaar homoseksueel te zijn, als je dat weet vol te houden en oprecht liefde voor die persoon voelt dan mag je blijven gillen wat je nu zegt en als je het niet volhoudt moet je voortaan je bek houden".

Dit ja. Het zijn gewoon toevallig recessieve allelen. Vind het ook niet raar of iets. Ik vind het alleen nog wel heel jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn die elkaar afkeuren op iets als seksualiteit.
Follow the sun

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 30 november 2013, 18:22:11 »
Ik weet niet of dit klopt, maar ik heb een keer gelezen op internet dat als er tijdens de zwangerschap meer mannelijke hormonen bij een meisje komen dat ze lesbisch zijn. En als er bij een jongetje meer vrouwelijke hormonen zijn dat hij dan homo is. Ik weet niet of ik dit kan geloven haha.

Het is deels aangeboren. Een meisje die bijvoorbeeld meer mannelijke hormonen krijgt toegediend tijdens de zwangerschap, kan wel heteroseksueel worden. Sociale factoren spelen vanaf de geboorte ook een grote rol.
You may be a lover but you ain't no dancer.

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 30 november 2013, 18:27:11 »
Sociale factoren spelen vanaf de geboorte ook een grote rol.
zoals? er zijn veel lesbische meisjes die gewoon een vrouwelijke moeder en mannelijke vader hebben, en dus genoeg van beide geslachte rolmodellen. en hoe zit dat met sociale factoren in zwaar gelovige landen waar men sowieso heel erg wordt opgevoed met de; je moet met een man/vrouw trouwen, (ligt aan je geslacht) en die ook van beide geslachte rolmodellen hebben? en die ouders die hun dochter ook niet met race auto's laten spelen of een zoon die niet met barbies mag spelen bijvoorbeeld. en die kinderen ook enkel hetero stellen om zich heen zien. hoe kan het dat zulke mensen dan toch homo/lesbisch zijn wat de sociale factoren betreft?

LaVey

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 30 november 2013, 18:29:28 »
Ik heb voor een essay een keer het boek 'Wij zijn ons brein' van Dick Swaab gelezen voor een gedeelte, daar staat ook een heel interessant stuk in over homoseksualiteit en het verband met de hersenen. Aanrader als je dit een interessant onderwerp vind!

Winterwinds

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 30 november 2013, 18:33:34 »
Ik snap eigenlijk niet hoe je tegen homoseksualiteit kan zijn, wat is er nou op tegen dat 2 mensen met hetzelfde geslacht van elkaar houden? Ze kunnen zich op deze manier niet voortplanten nee, maar er zijn ook genoeg hetero stellen die geen kinderen willen.
Look at the stars, look how they shine for you

Mephobia

• Atelophobia
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 30 november 2013, 18:39:07 »
Ik snap eigenlijk niet hoe je tegen homoseksualiteit kan zijn, wat is er nou op tegen dat 2 mensen met hetzelfde geslacht van elkaar houden? Ze kunnen zich op deze manier niet voortplanten nee, maar er zijn ook genoeg hetero stellen die geen kinderen willen.

Helemaal mee eens!

Eeyore

• Be nice or leave.
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 30 november 2013, 20:14:48 »
^Precies, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Het valt mij trouwens op dat jongens vaker een probleem lijken te hebben met het homoseksualiteit. Kan zijn dat ik dit heel erg mis heb hoor. In mijn omgeving is dit in ieder geval wel zo, lijkt het.
The ocean gets its saltiness from the tears of misunderstood sharks who just want to cuddle
Tumblr | Blog

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 30 november 2013, 20:16:11 »
Het is niet de homoseksualiteit die aangeleerd is, het zijn de belachelijke religieuze gedachtengangen die mensen brainwashen. Dus als we die mensen nou eens zouden genezen...
Dat lijkt mij dus een goed idee. Iemand heeft ze gebrainwasht door ze te vertellen dat homo's slecht zijn, dus dat moeten we ongedaan maken.
Ik snap het ook niet. Ik vind het net zo iets als dat je iemand verrot scheldt omdat hij Burgerking geweldig vindt terwijl jij een fan bent van McDonalds. Het beïnvloed jouw leven op geen enkele manier als iemand iets anders vindt of doet dan jij vindt of doet, dus waarom iemand vervloeken of dwingen zijn/haar leven volledig te veranderen tot het lijkt op een kopie van jouw leven?
Wees blij met wie je bent, er is geen ander zoals jij

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 30 november 2013, 20:18:16 »
Dit ja. Het zijn gewoon toevallig recessieve allelen. Vind het ook niet raar of iets. Ik vind het alleen nog wel heel jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn die elkaar afkeuren op iets als seksualiteit.
Ik denk niet dat homoseksualiteit een genetische afwijking is. Anders hadden ze het homogen al lang gevonden. Maar het is wel de makkelijkste vergelijking omdat mensen dan snappen dat een afwijking niet per definitie slecht is. Het is gewoon anders dan gemiddeld.

CLAYTON

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 30 november 2013, 20:18:23 »
Maar ik vroeg me nou eens af, wat vinden jullie echt van homoseksualiteit? Ik vind homoseksualiteit normaal/niks bijzonders.
Vind je het normaal? Ja.
Denk je dat het aangeboren is of aangeleerd? Aangeboren.
Kan je worden 'genezen'? Nee.
Zou je het accepteren als een vriendin lesbisch blijkt te zijn? Ja.
Bestaat biseksualiteit? Of zijn dat mensen die niet helemaal uit de kast durven te komen of dat ze geen beslissing kunnen maken op wie ze vallen? Ik denk dat dat gewoon bestaat.
250 thousand miles on a clear night in June, and I'm aiming right at you.

Denouement

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 30 november 2013, 20:21:47 »
Ik vind het allemaal prima op welk geslacht je valt. Het is zooo jammer dat er zo'n druk ligt op het uitkomen voor je seksualiteit. Zelfs als mensen overdreven positief reageren als je er voor uit komt.. waarom? Als in 'oh wat knap van je dat je dit vertelt en ervoor uitkomt' terwijl dat echt helemaal niet knap zou moeten zijn maar gewoon normáál. Dat het al zoveel moeite moet kosten bij vrienden en familie.. daar zou je je toch comfortabel bij moeten voelen en die druk niet moeten voelen. Maar voor mensen die er op tegen zijn: hoe erg ik ook mijn best doe, het zal me nooit lukken om het probleem van homoseksualiteit te zien. Ik begrijp echt niet wat er zo storend aan is voor anderen. Snap sowieso niet waar mensen het recht vandaan denken te halen om te bepalen voor ANDEREN hoe zij moeten leven. Dan heb ik het wel over leven op een manier die onschadelijk is voor anderen. Met homoseksualiteit val je niemand lastig, doe je anderen niet pijn. Dus nee ik begrijp dat echt niet.

DIT.
The sun loved the moon so much he died every night to let her breathe.

LisaLunatic

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 30 november 2013, 20:24:45 »
Meer dan oke . Ik vind dat het normaal is en dat dit in ieder land normaal moet zijn.
Je kunt je geaardheid niet kiezen, je kunt niet kiezen wie je leuk vind en wij zijn de enige diersoort die homofobia hebben en dat zegt genoeg. Ik snap niet dat mensen zoveel haat kunnen hebben naar mensen enkel omdat ze op hetzelfde geslacht vallen.
NEE ik houd niet van kleffe stelletjes maar dat geld zowel voor hetero als homo.
JA ik vind sommige homo's soms wat overdreven, maar dat sommige heterodames ook.
1 van mijn vriendengroepen is bijna geheel homoseksueel geworden en ik houd (natuurlijk) nog evenveel van ze. Ze zijn geweldig en ik ben blij voor ze dat ze zich lekker in hun vel voelen doordat ze er voor uit durven te komen. Toen 1 van mijn vriendinnen het aan mij ging vertellen, durfde ze het bijna niet (was altijd een heel erg meisjes-meisje). Nu heeft ze een fantastische vriendin en ik ben echt dolblij voor haar. Ben zelfs een keer met ze meegegaan naar bar voor homoseksuelen, was niet helemaal mijn ding (Vooral niet toen iemand vroeg of ik mee ging naar de wc  :huh: ) .
Maar goed nogmaals snap ik niet hoe mensen daar om zo'n reden haat tegen kunnen hebben..
                    If history repeats itself..
                            I'm so getting a dinosaur.

Achilles

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 30 november 2013, 20:27:52 »
Offtopic maar jouw sign, geweldig :'D
off topic maar wat betekend het dan?

Ik vind het 100% oké, er zijn niet eens en discussie moeten zijn of het oké is of niet.
It's time to see what I can do, To test the limits and break through, No right, no wrong, no rules for me, I'm free! LET IT GO!

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 30 november 2013, 23:23:15 »
Ongeacht of je het ermee eens bent of niet, ik vind dat zolang diegene niemand ermee kwaad doet (als in, geen kinderen, dieren whatever) niemand zich ermee mag bemoeien met wie een ander een relatie heeft.

Ik vind het echt belachelijk dat mensen zich 'tegen homoseksualiteit' keren, ongeacht of het volgens je geloof niet mag of niet, je bent zelf geen god en je hebt al helemaal niet het recht om op die manier over andere mensen te oordelen. Wil je zelf respectvol behandeld worden dan moet je andere mensen ook zeker zo behandelen.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2013, 23:26:21 door Solarta »

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 30 november 2013, 23:29:59 »
^ wat bedoel je met geen dieren en geen kinderen? Bedoel je dat gay stellen geen kinderen en dieren mogen hebben? Waarom vind je dat?
wtf? XD

Ik bedoelde dat zolang je geen mensen/dieren kwetst met het hebben van een relatie (dus geen kinderverkrachter, pedofiel, dierenseks of wat dan ook voor vreemde dingen er gebeuren in de wereld) dat niemand het recht heeft om daar wat over te zeggen. Het was een algemene uitspraak, over relaties in het algemeen, niet over gay stellen :')

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 01 december 2013, 00:10:55 »
Wat erg dat deze discussie anno 2013 nog bestaat.

Fire

• less picturesque
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 01 december 2013, 00:13:55 »
Bitch please, ik ben ook moslima en genoeg mensen die ik ken zijn moslim en 90% van de moslims die ik ken hebben schijt aan met wie andere een relatie aangaan en zijn bevriend van homoseksuelen.
Ik was Fireside

Plofkip

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 01 december 2013, 00:20:02 »
Maar ik vroeg me nou eens af, wat vinden jullie echt van homoseksualiteit?
Gewoon normaal en iedereen zijn eigen zaak
Vind je het normaal?
ja
Denk je dat het aangeboren is of aangeleerd?
aangeboren
Kan je worden 'genezen'?
nee duh
Zou je het accepteren als een vriendin lesbisch blijkt te zijn?
ja
Bestaat biseksualiteit?
jup

En ik ben erg openminded, maar dat is één van de weinige dingen waar ik lastig de andere kant vd zaak in kan bekijken. mensen die antihomoseksuelen zijn. Die mensen mag ik vaak automatisch niet.
« Laatst bewerkt op: 01 december 2013, 00:24:35 door plofkip »
//

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 01 december 2013, 00:22:48 »
Ik vind seksualiteit net zo belangrijk bij iemand als wat voor haarkleur diegene heeft. Het maakt me geen ruk uit. Echt helemaal niks. Ik vind het ook onzin dat we het allemaal moeten labelen. Ik heb zelf tot nu toe alleen maar romantische gevoelens gehad voor jongens, maakt dat me meteen hetero? Ik vind vrouwen ook aantrekkelijk, flirt met jongens en meisjes, en ik sluit niet uit dat ik ooit wat met een meisje krijg. Ik bedoel, is het karakter van een persoon niet belangrijker dan het geslacht?
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 01 december 2013, 00:28:10 »
Ik vind het allemaal prima op welk geslacht je valt. Het is zooo jammer dat er zo'n druk ligt op het uitkomen voor je seksualiteit. Zelfs als mensen overdreven positief reageren als je er voor uit komt.. waarom? Als in 'oh wat knap van je dat je dit vertelt en ervoor uitkomt' terwijl dat echt helemaal niet knap zou moeten zijn maar gewoon normáál. Dat het al zoveel moeite moet kosten bij vrienden en familie.. daar zou je je toch comfortabel bij moeten voelen en die druk niet moeten voelen. Maar voor mensen die er op tegen zijn: hoe erg ik ook mijn best doe, het zal me nooit lukken om het probleem van homoseksualiteit te zien. Ik begrijp echt niet wat er zo storend aan is voor anderen. Snap sowieso niet waar mensen het recht vandaan denken te halen om te bepalen voor ANDEREN hoe zij moeten leven. Dan heb ik het wel over leven op een manier die onschadelijk is voor anderen. Met homoseksualiteit val je niemand lastig, doe je anderen niet pijn. Dus nee ik begrijp dat echt niet.
Je zegt het al zelf, het zou niet knap moeten zijn, maar dat is het dus wel. We zeggen wel dat we in zo'n tolerant land leven, maar dat is niet overal zo hoor. Ik hoor/lees nog vaak genoeg dat iemand in elkaar is geslagen oid puur omdat diegene homoseksueel is. Dan zou ik ook bang zijn om uit de kast te komen. Dus ik vind het wel knap van mensen.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 01 december 2013, 01:41:43 »
Je zegt het al zelf, het zou niet knap moeten zijn, maar dat is het dus wel. We zeggen wel dat we in zo'n tolerant land leven, maar dat is niet overal zo hoor. Ik hoor/lees nog vaak genoeg dat iemand in elkaar is geslagen oid puur omdat diegene homoseksueel is. Dan zou ik ook bang zijn om uit de kast te komen. Dus ik vind het wel knap van mensen.
Als ik dat soort nieuws lees vraag ik me altijd af waarom niemand die klootzakken dan in elkaar slaat. Ik heb nog nooit gehoord dat een homo een hetero in elkaar sloeg omdat die hetero is, waarom gebeurt het tegenovergestelde dan wel?

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 01 december 2013, 09:10:21 »
Als ik dat soort nieuws lees vraag ik me altijd af waarom niemand die klootzakken dan in elkaar slaat. Ik heb nog nooit gehoord dat een homo een hetero in elkaar sloeg omdat die hetero is, waarom gebeurt het tegenovergestelde dan wel?
Tja, en daarom is het dus wel knap als mensen uit de kast durven te komen. Helaas.

En thanks @Poubelle haha, I love him!

Mephobia

• Atelophobia
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 01 december 2013, 09:40:43 »
HALLELUJAH ABSOLUTELYCHUFFED ! EVEN AANDACHT VOOR JE GEWELDIGE PROFIEL FOTO.
niemand kent hem, maar ik vind hem zo geweldig leuk lief en knap  :blush:
En hij is gay haha

Ik ken hem ook! (I love him!)  :aanbid: