Auteur Topic: [discussie] Wat zeg jij wel/niet tegen je ouders?  (gelezen 4798 keer)

LifeSplash

• High in the sky, zonder redbull of vleugels.
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 14 september 2017, 12:03:42 »
Ik ben altijd 'normaal' opgevoed alhoewel ik vaak dingen -niet mocht- dan -wel mocht-. Ik moest altijd in overleg gaan als ik bijvoorbeeld wat met vriendinnen wou gaan doen. Had dan ook altijd een bepaalde tijd dat ik thuis moest zijn, en niet later. Toen ik 13 was ben ik ernstig ziek geweest, en toen zijn mijn ouders nog meer voorzichtiger gaan worden. Helaas begrijp ik dat, maar nu ik 25 ben laten ze me helemaal vrij. Zo ben ik bijna nooit meer thuis, en woon ik -zo goed als- samen met mijn vriend.

Ik heb eigenlijk nooit erge ruzies gehad met mijn ouders, 1 keer kan ik me nog heel goed herinneren. Ik rookte stiekem en ik stond buiten, mijn vader zag mij dat ik aan het roken was. Hij drukte de sigaret op mijn hand uit, op dat moment heb ik echt een paar dagen mijn vader genegeerd. Gelukkig accepteert hij het nu, en is het weer helemaal goed.

Met mijn moeder heb ik wel eens woordenwisselingen gehad maar meer dan dat ook niet. Ik bespreek echt letterlijk alles met haar! Vriendjes, seks, alcohol, drugs ga zo maar door. We zijn er sinds ik ziek ben geweest, veel meer open naar elkaar. Heel erg fijn!

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 september 2017, 14:41:51 »
Ik ben nog thuiswonend, maar mijn zaken zijn mijn zaken en dat gaat niemand wat aan. Dus wat ik niet wil bespreken, bespreek ik ook niet.
Als mijn vader op mij loopt te schelden of slaat, kan hij hetzelfde terug verwachten..

EDM❤️

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 05 november 2017, 15:54:31 »
Mijn ouders hebben mij alle vrijheid gegeven en vertrouwen me, omdat ze weten dat ik slim genoeg ben om geen stomme dingen te doen. Als ik ergens na toe ga of wat later thuiskom, laat ik het wel altijd weten

Ze lieten me bijvoorbeeld een x toen ik 6 was alleen met het vliegtuig terugreizen (wel met begeleiding die je naar de juiste gate brengt) van hong kong naar Nederland, omdat zij gelijk door moesten reizen ivm werk.

Ik woon in Rotterdam en mocht al vrij vroeg (11 jaar) alleen naar Rotterdam centrum.
Toen ik 13 was, vonden ze het ook niet erg als ik in m’n eentje naar Den Haag/ Amsterdam ging on familie te bezoeken.

Nu ben ik 16 en ben paar weken geleden nog met een vriendin naar een All age festival ( van Amsterdam Dance Event) geweest in de avond. Het begon om 17:00 en eindigde om 23:00, we waren pas na 01:30 terug😂✌️

M’n ouders vinden het belangrijk dat ik lol heb, maar ik moet natuurlijk wel voorzichtig zijn. Ze geven me deze vrijheid omdat ze willen dat ik zelfstandig wordt, want je kan niet voor altijd vastgeplakt zitten aan je ouders.

Rainbowx

• Enjoy the little things!
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 02 maart 2018, 11:49:46 »
Ik bespreek lang niet alles met mn ouders, ze doen hun best om te luisteren. Maar dingen te bespreken zoals over vriendjes,seks,drugs etc. Vinden ze lastig, en ze hebben moeite om zich in te leven in iemand anders. Ze vinden ook lastig dat ik en mn zus over veel dingen een andere mening hebben dan hun.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 04 maart 2018, 13:14:03 »
21, uitwonend. Ik heb eigenlijk nog nooit ruzie gehad met mijn ouders. Als er ergernis is dan loopt 1 van de 2 gewoon weg. Dat is een beetje hoe het in onze familie gaat, uitwijken en negeren, kop in het zand steken. Ben ook vrij opgevoed en wij leefde inderdaad ook langs elkaar heen.

Aanvulling: Ik durf ook nooit te zeggen dat ik aan het daten ben en ik durf ook niet over anticonceptie of menstruatie te praten.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 04 maart 2018, 13:45:30 »
--
« Laatst bewerkt op: 19 september 2018, 22:03:32 door Juno »

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 04 maart 2018, 14:01:49 »
Ik kon met mijn vader alles bespreken over anticonceptie, maar niet meer dan dat. Met mijn moeder kan ik helemaal niks bespreken
God of sexual desire

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 14 maart 2018, 17:14:56 »
Met mijn vader kan ik letterlijk over niets praten. Best wel triest. Maar (volgens mij) is er ook van alles mis met hem. Even heel kort gezegd en simpel gezegd.
Mijn moeder leeft niet meer, maar met haar kon ik ook niet heel goed praten. (maar nog wel beter dan met mijn vader)
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

cloudy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 14 maart 2018, 19:41:22 »
Ik vind dat, zolang je het op een nette manier verwoord, alles wel mag zeggen, ook al is mijn moeder het hier niet mee eens, mijn vader wel.
Als mijn vader iets zegt of doet wat ik echt niet leuk vind, dan zeg ik dat gewoon, en soms kunnen we daar wel een kleine ruzie om hebben, maar daarna doet hij het niet meer, en andersom. Bijvoorbeeld heel veel vragen stellen als ik terugkom van kamp/logeren want dan ben ik daar echt niet voor in de stemming, dan zeg ik gewoon ik wil nu even niet praten ik ga douchen en dan naar bed.
als ik zoiets tegen mijn moeder zou zeggen zou ze me ontzettend brutaal vinden en zou ze echt kwaad worden, dus dat verschilt heel erg.
En natuurlijk geen geweld, ik kan wel echt met dingen gooien als ik kwaad ben maar nooit op iemand, meer na de ruzie als ik op mijn kamer zit uit frustratie.

Foxiane

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 15 maart 2018, 11:19:28 »
22 en ik woon al 2 jaar samen. Ik kon altijd alles tegen mijn moeder zeggen, maar dat is nu natuurlijk wat minder omdat ik haar heel weinig zie.
Ik merk wel dat ik (wss ook door mijn vriend) meer voor mezelf durf op te komen en mijn mond nu open te trekken, dus als ik weer een keer bij mijn moeder thuis slaap dan botsen we veel sneller dan vroeger. Krijg ik wel door dat ik echt nooit weer thuis wil gaan wonen haha.

Stoerchick

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2019, 23:05:33 »
Ik bespreek lang niet alles met mn ouders, ze doen hun best om te luisteren. Maar dingen te bespreken zoals over vriendjes,seks,drugs etc. Vinden ze lastig, en ze hebben moeite om zich in te leven in iemand anders. Ze vinden ook lastig dat ik en mn zus over veel dingen een andere mening hebben dan hun.

Ik moet zeggen sinds ik uit huis ben, sinds een half jaartje. en dus minder op elkaars lip zitten, we minder ruzie hebben en onze band beter wordt.

NC