Auteur Topic: [discussie] Vluchtelingen  (gelezen 48598 keer)

Falathiel

• Where there's life there's hope
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 16 september 2015, 11:19:46 »
O, dus onze familie is niets waard? Mijn vader heeft zijn baan verloren door de crisis in een bedrijf...ja, wij zijn onvrijwillig ''uitkeringstrekkers''. Btw, die vluchtelingen krijgen ook veel geld hoor

Ik neem aan dat jouw vader op zoek is naar een nieuwe baan? Dan valt hij denk ik niet onder de categorie uitkeringstrekkers zoals zij het waarschijnlijk bedoelt. Ze bedoelt waarschijnlijk de mensen die een uitkering krijgen en totaal geen moeite doen om een baan te krijgen en dus lekker van het geld leven dat ze krijgen elke maand (hoewel dat ook niet veel is, ligt er maar net aan wat je daarvoor verdient hebt  en dat wordt na een tijd ook weer minder).

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel geld vluchtelingen krijgen, ik ben daar wel benieuwd naar. Verder vind ik het enorm jammer dat een groep het verpest voor de rest door gewoon goed eten weg te gooien en te zeggen dat iets niet genoeg zou zijn, dan verdien je de hulp gewoon niet in mijn ogen. Wees blij met wat je krijgt denk ik dan.
Heb je feedback voor mij als mod? Note mij! ask.fm Sims

winchester

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 16 september 2015, 11:46:12 »
Ten eerst wordt ik ook helemaal gek van de egoïstische mensen hier. "Eigen volk eerst" - even serieus, half Nederland weet blijkbaar nog niet half hoe goe d we het hier hebben? Er moet een oplossing voor komen en dat ^ is geen oplossing. Tegelijkertijd vind ik het ook geen oplossing om alles maar gewoon toe te laten. Er moet ergens een middenweg voor worden gevonden (in mijn ogen dus).

Ik ben er sowieso van overtuigd dat letterlijk alle EU landen een deel van de vluchtingen krijgt. Ik moet eerlijk zijn, ik volg het nieuws echt niet allemaal, maar ik heb gehoord dat de Oost-Europese landen de vluchtingen willen weigeren? Daar kan ik me ook al heel boos om maken. Of we helpen allemaal, of helemaal niet (en dat laatste is dus geen optie).

Ik vind het goed dat landen zoals Duitsland hun grenzen dichtgooien en vind eigenlijk dat alle landen dat mogen invoeren. Ik denk namelijk dat het wel belangrijk is dat alles gecontroleerd en zelfs geregistreerd wordt. Dan hebben we meer duidelijkheid en preciezere cijfers die we kunnen gebruiken.

Als laatste mogen de ondankbare vluchtelingen wat mij betreft de grens weer over gezet worden. Ik kan me haast niet indenken dat die mensen ook vol met angst zijn gevlucht en dan ook nog zo veeleisend zijn. Daar hoeven wij echt niet voor te zorgen vind ik.

Determined

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 16 september 2015, 12:44:08 »
Dit gaat echt allemaal uit de hand lopen. Ik begrijp best dat we echte vluchtelingen op moeten nemen en daar ben ik ook echt niet tegen. Maar de meerderheid van al deze 'vluchtelingen' die nu voor de grenzen staan te wachten zijn gewoon illegalen. Puur economische gelukszoekers. Kopen een nep paspoort, doen zich voor als Syrische vluchteling en hup wachten op dat onderdak en geld. Die mensen kunnen we niet gebruiken in Nederland en Europa.

Deze moeten dan ook zonder pardon terug gestuurd worden naar waar ze vandaan komen. Ze hebben een cultuur die niet aansluit bij die van ons en willen zich ook totaal niet aanpassen. Daar zijn we nu achter in Nederland, de multiculturele samenleving werkt voor geen meter en nu willen ze nog meer illegalen binnen halen met deze cultuur? Gestoord!
Als ze echt zo op de vlucht waren gaan ze wel naar een land waar het veilig is, aangezien dat het grootste doel is van vluchten: je eigen gebied verlaten en naar veilig gebied gaan. Waarom willen ze dan per se naar Duitsland en niet naar Turkije/Griekenland etc.? Omdat ze gewoon economische gelukszoekers zijn! Voor mijn part gaan ze allemaal terug, liever vandaag dan morgen nog.

Het baart me echt zorgen hoe sommige van jullie over dit onderwerp denken. Nederland moet gastvrijer zijn? We zijn verdorie al gastvrij als wat en daar wordt hard misbruik van gemaakt! Dat blijkt nu maar weer. Haal dat bord voor je kop weg alsjeblieft, het zijn mensen zoals (niet allemaal, sommigen) jullie die er voor zorgen dat deze situatie in Nederland alleen maar verder uit de hand loopt.
Just be happy!

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 16 september 2015, 13:02:35 »
Dit gaat echt allemaal uit de hand lopen. Ik begrijp best dat we echte vluchtelingen op moeten nemen en daar ben ik ook echt niet tegen. Maar de meerderheid van al deze 'vluchtelingen' die nu voor de grenzen staan te wachten zijn gewoon illegalen. Puur economische gelukszoekers. Kopen een nep paspoort, doen zich voor als Syrische vluchteling en hup wachten op dat onderdak en geld. Die mensen kunnen we niet gebruiken in Nederland en Europa.

Deze moeten dan ook zonder pardon terug gestuurd worden naar waar ze vandaan komen. Ze hebben een cultuur die niet aansluit bij die van ons en willen zich ook totaal niet aanpassen. Daar zijn we nu achter in Nederland, de multiculturele samenleving werkt voor geen meter en nu willen ze nog meer illegalen binnen halen met deze cultuur? Gestoord!
Als ze echt zo op de vlucht waren gaan ze wel naar een land waar het veilig is, aangezien dat het grootste doel is van vluchten: je eigen gebied verlaten en naar veilig gebied gaan. Waarom willen ze dan per se naar Duitsland en niet naar Turkije/Griekenland etc.? Omdat ze gewoon economische gelukszoekers zijn! Voor mijn part gaan ze allemaal terug, liever vandaag dan morgen nog.

Het baart me echt zorgen hoe sommige van jullie over dit onderwerp denken. Nederland moet gastvrijer zijn? We zijn verdorie al gastvrij als wat en daar wordt hard misbruik van gemaakt! Dat blijkt nu maar weer. Haal dat bord voor je kop weg alsjeblieft, het zijn mensen zoals (niet allemaal, sommigen) jullie die er voor zorgen dat deze situatie in Nederland alleen maar verder uit de hand loopt.
Ik snap jou mening helemaal en het is eigenlijk ook wel hoe ik hier over denk, maar toch kan ik mij ook wel verplaatsen in de echte vluchtelingen. Ze moeten toch vluchten en in West-Europa heb je meer kans op een betere toekomst dus waarom ook niet? Daarnaast vind ik het eigenlijk een verplichting dat we vluchtelingen op moeten vangen, maar wel evenveel als andere EU-landen. Nederland, Duitsland etc. hoeven niet voor alles op te draaien. Ook vind ik dat economische vluchtelingen direct teruggestuurd moeten worden. De politieke vluchtelingen gaan nu voor. En vluchtelingen die ondankbaar zijn mogen wat mij betreft ook weg.
Wat ik het grootste probleem vind is wat als het land van herkomst weer veilig is? Ik denk niet dat die vluchtelingen dan weer terug gaan terwijl ik vind dat Nederland al overvol is. Daarnaast weet ik echt niet hoe dat wat betreft met cultuurverschillen uit gaat pakken en hoe dat er in de toekomst uit gaat zien en ik ben bang dat het allemaal raar uit gaat pakken. Ik weet dat er al jaren (IS-)terroristen in Nederland zijn, maar nu komen er alleen nog maar meer bij en ik heb er geen zin in dat onze vrijheid afgepakt gaat worden.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2015, 13:13:12 door Ribbon »
jkno

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 16 september 2015, 13:37:22 »

Max Models||

winchester

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 16 september 2015, 13:40:19 »

Ik snap jou mening helemaal en het is eigenlijk ook wel hoe ik hier over denk, maar toch kan ik mij ook wel verplaatsen in de echte vluchtelingen. Ze moeten toch vluchten en in West-Europa heb je meer kans op een betere toekomst dus waarom ook niet? Daarnaast vind ik het eigenlijk een verplichting dat we vluchtelingen op moeten vangen, maar wel evenveel als andere EU-landen. Nederland, Duitsland etc. hoeven niet voor alles op te draaien. Ook vind ik dat economische vluchtelingen direct teruggestuurd moeten worden. De politieke vluchtelingen gaan nu voor. En vluchtelingen die ondankbaar zijn mogen wat mij betreft ook weg.
Wat ik het grootste probleem vind is wat als het land van herkomst weer veilig is? Ik denk niet dat die vluchtelingen dan weer terug gaan terwijl ik vind dat Nederland al overvol is. Daarnaast weet ik echt niet hoe dat wat betreft met cultuurverschillen uit gaat pakken en hoe dat er in de toekomst uit gaat zien en ik ben bang dat het allemaal raar uit gaat pakken. Ik weet dat er al jaren (IS-)terroristen in Nederland zijn, maar nu komen er alleen nog maar meer bij en ik heb er geen zin in dat onze vrijheid afgepakt gaat worden.

!!!

Banananas

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 16 september 2015, 14:03:54 »
Maar wat ik mij dan afvraag: hoe bepaalt Nederland of een ander EU-land wat een 'echte' vluchteling is en wat een 'gelukszoeker' is?

Ik ben van mening dat we al die vluchtelingen eerlijk moeten verdelen over de EU, en dat we ze in ieder geval een kans moeten geven en hulp moeten bieden. Vooral niet allemaal meteen terugsturen, die mensen hebben alles achtergelaten en hebben niets meer in het land van herkomst.

Toch maak ik me ook wel zorgen om het feit dat het er zo veel zijn. Zoals eerder in dit topic is geopperd, is het misschien inderdaad een beter idee om veilige havens te maken in landen zoals Tunesië. Maar voor nu moeten we ze opvangen en ze een betere toekomst bieden dan ze hadden in het land waar ze vandaan gevlucht zijn.

Turtletimes

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 16 september 2015, 14:09:34 »
Stel er komt een dag waarop Nederland in handen van een terreurgroep valt... Vrouwen worden tot seksslaaf gemaakt, kinderen tot zelfmoordterroristen, mannen worden gemarteld en vermoord... Ik mag toch hopen dat andere landen ons dan ook zouden willen opvangen nadat wij alles kwijt geraakt zijn en duizenden kilometers achter de rug hebben? Wanneer is een vluchteling en wanneer alleen maar een gelukzoeker? Dat valt niet te controleren. Die gelukzoekers maken valse paspoorten, mengen zich in de groep vluchtelingen, en klaar. En ja, dat is verkeerd en die mogen van mij ook per direct vertrekken. Maar het valt niet te controleren wie er echt in een crisissituatie zit en wie niet. Dan zouden de poorten volledig dicht moeten en zou je niemand meer moeten opvangen om dat te voorkomen, en dat kunnen wij echt niet maken vind ik.

Ayame

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 16 september 2015, 14:10:57 »
Vind het belachelijk dat landen zoals Turkije, Nederland, Duitsland etc. ermee opgescheept zitten en arabieren (Dubai etc.) niet eens vluchtelingen accepteren, vind gewoon dat iedereen mee moet werken.

Turtletimes

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 16 september 2015, 14:21:05 »
Vind het belachelijk dat landen zoals Turkije, Nederland, Duitsland etc. ermee opgescheept zitten en arabieren (Dubai etc.) niet eens vluchtelingen accepteren, vind gewoon dat iedereen mee moet werken.

Dit absoluut ja. Elk land zou zijn steentje moeten bijdragen, zodat er geen 1 land opgescheept wordt met een erg grote lading.

Determined

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 16 september 2015, 14:29:47 »
Stel er komt een dag waarop Nederland in handen van een terreurgroep valt... Vrouwen worden tot seksslaaf gemaakt, kinderen tot zelfmoordterroristen, mannen worden gemarteld en vermoord... Ik mag toch hopen dat andere landen ons dan ook zouden willen opvangen nadat wij alles kwijt geraakt zijn en duizenden kilometers achter de rug hebben? Wanneer is een vluchteling en wanneer alleen maar een gelukzoeker? Dat valt niet te controleren. Die gelukzoekers maken valse paspoorten, mengen zich in de groep vluchtelingen, en klaar. En ja, dat is verkeerd en die mogen van mij ook per direct vertrekken. Maar het valt niet te controleren wie er echt in een crisissituatie zit en wie niet. Dan zouden de poorten volledig dicht moeten en zou je niemand meer moeten opvangen om dat te voorkomen, en dat kunnen wij echt niet maken vind ik.

Het ironische aan jouw voorbeeld is dat dat misschien wel het gevolg is van het binnenlaten van deze illegalen. In Nederland hebben we geen terroristen zoals wij dat zien dan, geen Nederlandse IS bijvoorbeeld, maar doordat wij al deze illegalen gaan toelaten, is de kans heel groot dat daar (ex-)terroristen bij zijn. Daarom is het ook nog eens gevaarlijk voor het welvarend Europa om deze mensen toe te laten.

En ik denk dat we inderdaad geen onderscheid meer kunnen maken tussen vluchteling of gelukszoeker, daar zijn we aardig laat mee. De enige oplossing daarvoor is iedereen wegsturen uit Europa. Als de echte vluchtelingen niet terugkunnen, gaan die heus wel naar een land dichtbij land van herkomst waar het ook veilig is. De gelukszoekers hebben dan dikke vette pech en zullen met hangende poten terug moeten naar hun eigen herkomstland, aangezien de kans op verblijf hier dan 0 is. Zo zullen we eens zien hoeveel procent van al deze mensen een werkelijke vluchteling is. Mij maak je niet wijs dat het de meerderheid is. :')
Just be happy!

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 16 september 2015, 14:31:57 »
mensen die in hongerstaking gaan omdat ze perse naar Duitsland willen en alles waar mensen hun best voor hebben gedaan weigeren mogen van mij per direct worden neergeknald. Dan verdien je niet eens vrijheid. Je verpest het voor de groep die de vrijheid en hulp hard nodig heeft. Je verpest het voor de harde werkers die er alles aan doen om deze mensen op te vangen.
Voor mij een porto

Megane

• Opperhoofd Ramptoerisme
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 16 september 2015, 14:33:00 »
mensen die in hongerstaking gaan omdat ze perse naar Duitsland willen en alles waar mensen hun best voor hebben gedaan weigeren mogen van mij per direct worden neergeknald. Dan verdien je niet eens vrijheid. Je verpest het voor de groep die de vrijheid en hulp hard nodig heeft. Je verpest het voor de harde werkers die er alles aan doen om deze mensen op te vangen.
wow wat, dit vind ik echt belachelijk.
Get out of the way world. I've got my sassy pants on today.

lotusbloempje

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 16 september 2015, 14:37:31 »
Ik vind het raar dat hier mensen onderscheid maken tussen 'vluchtelingen' en 'gelukszoekers'? :P Kijk, je gaat niet voor niks zomaar je eigen land uit. Dat doe je echt alleen als je niets te verliezen hebt. Dus zelfs de mensen die niet voor IS/oorlogen vluchten, hebben daar een goede reden voor. En daarbij, 'gelukszoekers', alsof dat iets slechts is? Alsof niet iedereen geluk zoekt? Wij zijn hier geboren en zij niet. Dat is het enige fucking verschil. We zijn toch allemaal mensen? Hoe kunnen wij nou bepalen wie er 'recht' op heeft om in Nederland te wonen?! Dat is toch te gek voor woorden.

En uiteindelijk valt het aantal vluchtelingen wel mee. Ik bedoel, ja, het zijn er een hele hoop en enkele vluchteling is er één teveel. Maar als je ze eerlijk zou verdelen, ook naar draagkracht van een land, dan hou je er uiteindelijk misschien enkele tienduizenden over. Zoveel is dat niet op 16 miljoen.

En nog één ding, deze vluchtelingen willen allemaal graag naar Duitsland/Zweden etc, ja, inderdaad. Maar weet je waarom? Niet alleen omdat het fucking chille landen zijn, maar omdat daar de kans dat je asielaanvraag wordt goedgekeurd het grootst is! Nou, inderdaad, gelukszoekers zijn het, ze willen graag naar een land waar de kans het grootst is dat ze mogen blijven. Dat is toch niet meer dan logisch?! Als wij hier moeten vluchten en de keuze is tussen New York, waar je 75% kans hebt om asiel te krijgen of een achterbuurt in Mexico, waar de kans maar 25% is, dan speelt niet alleen de locatie mee hoor.

De meeste vluchtelingen/asielzoekers zijn normale mensen die gewoon graag een veilig thuis hebben voor zichzelf en hun gezin. Ik werk wel eens met asielzoekers en echt 99% is superdankbaar voor alles en passen zich aan aan onze cultuur, leren de taal, gaan hier naar school, hebben hier een baan waar de autochtone Nederlander zich te goed voor voelt, etc. Dus doe alsjeblieft even normaal over deze mensen. Als wij ze als tweederangsburgers gaan behandelen, gaan ze zich daar natuurlijk ook naar gedragen.

Nogmaals, we zijn toch allemaal mensen? Ik ben toch niet meer waard dan een kind dat toevallig in Syrië is geboren? Laten we een beetje naastenliefde tonen en elkaar helpen. Die mensen verlaten niet voor niks hun (t)huis.

lotusbloempje

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 16 september 2015, 14:40:37 »
En ik denk dat we inderdaad geen onderscheid meer kunnen maken tussen vluchteling of gelukszoeker, daar zijn we aardig laat mee. De enige oplossing daarvoor is iedereen wegsturen uit Europa. Als de echte vluchtelingen niet terugkunnen, gaan die heus wel naar een land dichtbij land van herkomst waar het ook veilig is. De gelukszoekers hebben dan dikke vette pech en zullen met hangende poten terug moeten naar hun eigen herkomstland, aangezien de kans op verblijf hier dan 0 is. Zo zullen we eens zien hoeveel procent van al deze mensen een werkelijke vluchteling is. Mij maak je niet wijs dat het de meerderheid is. :')

Nog beter!!! Laten we een muur om Europa bouwen en iedereen die er overheen probeert te klimmen afknallen! Probleem opgelost! Als je het niet kan zien, bestaat het probleem niet meer, toch?

-

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 16 september 2015, 14:41:02 »
Ik heb geen zin om m'n mening hier nog over te geven maar ik vind wel dat deze situatie de ware aard van veel mensen naar boven brengt. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen al niet meer want stel je voor dat ze iets moeten inleveren. Nederland heeft al genoeg terroristen waarvan we het niet weten dus stel je aub niet zo aan.
Wees eens dankbaar voor wat wij allemaal hebben en gun een ander ook eens wat.

Tuurlijk is het niet ideaal maar iedereen moet zich verdomme eens realiseren wat die mensen allemaal al hebben meegemaakt ipv zielig zitten janken over dat er een AZC in hun buurt komt.
I think that loneliness can be romantic

Turtletimes

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 16 september 2015, 14:43:15 »
Er is wel degelijk een groot verschil tussen vluchtelingen en gelukszoekers. Vluchtelingen leven op het randje van de dood, zijn niet veilig, hun land/omgeving is gevaarlijk, etc. Onder gelukszoekers vallen de mensen uit landen waar het veilig is, wel meer armoede dan hier, maar wel veilig. Gelukszoekers verkeren niet in gevaar, en willen vaak hun gezin ook naar een ander land halen voor een beter leven. Zij komen hierheen vanwege een betere toekomst, niet omdat ze in gevaar zijn. Zoals ik al eerder zei, logisch, begrijpelijk, dat is hun goed recht. Maar ik vind het schandelijk dat zij nu gebruik maken van de vluchtelingenstroom om ergens anders te komen. Dat zij valse paspoorten en alles maken om als vluchteling de grens over te kunnen, en gebruik maken van ingezameld voedsel en spullen die voor een vluchteling bedoeld zijn. Dus nee, het is heel jammer, maar ik vind dat vluchtelingen wel degelijk voorrang hebben op een gelukszoeker momenteel.

Determined

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 16 september 2015, 14:52:23 »
Nog beter!!! Laten we een muur om Europa bouwen en iedereen die er overheen probeert te klimmen afknallen! Probleem opgelost! Als je het niet kan zien, bestaat het probleem niet meer, toch?

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Zoals ik al zei ben ik totaal niet tegen het opvangen van vluchtelingen, sterker nog: ik denk dat wij als welvarend land redelijk verplicht zijn een bepaald aantal vluchtelingen op te vangen. Maar deze situatie waarin ontzettend veel mensen voor de grenzen staan te wachten, waaronder economische vluchtelingen en wie weet zelfs ook wel terroristen, denk ik dat je voor de veiligheid moet kiezen van de eigen burgers. Anders konden we net zo goed één wereldwijd land maken? :')

Het lijkt me een beter plan als we eerst maar eens opvang en desnoods onderdak gaan vinden voor de mensen die nu al in Europa zijn. Alles wat voor de grenzen staat moet dan terug ja, inderdaad. Het is al een heel gedoe om deze grote groep überhaupt iets te bieden.

En ik geloof heel graag dat de politieke vluchtelingen echt heel dankbaar zijn (economische waarschijnlijk ook maar dan weer om wat anders :')) maar het percentage wat jij noemt, 99%, lijkt me nogal overdreven. Genoeg spreken de taal niet of doen de moeite er ook niet voor om deze te leren. Maar goed, dat lijkt me weer een andere discussie.

Nogmaals, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt en ik vind ook niet dat we ze moeten afknallen of iets dergelijks, we zijn inderdaad allemaal mensen. Maar laten we eerst maar zorgen dat iedereen die nu al binnen is veilig en wel is, in plaats van nog grotere groepen binnen te halen.
Just be happy!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 16 september 2015, 15:17:13 »
Ik heb geen zin om m'n mening hier nog over te geven maar ik vind wel dat deze situatie de ware aard van veel mensen naar boven brengt. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen al niet meer want stel je voor dat ze iets moeten inleveren. Nederland heeft al genoeg terroristen waarvan we het niet weten dus stel je aub niet zo aan.
Wees eens dankbaar voor wat wij allemaal hebben en gun een ander ook eens wat.

Tuurlijk is het niet ideaal maar iedereen moet zich verdomme eens realiseren wat die mensen allemaal al hebben meegemaakt ipv zielig zitten janken over dat er een AZC in hun buurt komt.

Agree.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Lluvia

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 16 september 2015, 15:32:14 »

lotusbloempje

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 16 september 2015, 15:34:57 »
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Zoals ik al zei ben ik totaal niet tegen het opvangen van vluchtelingen, sterker nog: ik denk dat wij als welvarend land redelijk verplicht zijn een bepaald aantal vluchtelingen op te vangen. Maar deze situatie waarin ontzettend veel mensen voor de grenzen staan te wachten, waaronder economische vluchtelingen en wie weet zelfs ook wel terroristen, denk ik dat je voor de veiligheid moet kiezen van de eigen burgers. Anders konden we net zo goed één wereldwijd land maken? :')

Het lijkt me een beter plan als we eerst maar eens opvang en desnoods onderdak gaan vinden voor de mensen die nu al in Europa zijn. Alles wat voor de grenzen staat moet dan terug ja, inderdaad. Het is al een heel gedoe om deze grote groep überhaupt iets te bieden.

En ik geloof heel graag dat de politieke vluchtelingen echt heel dankbaar zijn (economische waarschijnlijk ook maar dan weer om wat anders :')) maar het percentage wat jij noemt, 99%, lijkt me nogal overdreven. Genoeg spreken de taal niet of doen de moeite er ook niet voor om deze te leren. Maar goed, dat lijkt me weer een andere discussie.

Nogmaals, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt en ik vind ook niet dat we ze moeten afknallen of iets dergelijks, we zijn inderdaad allemaal mensen. Maar laten we eerst maar zorgen dat iedereen die nu al binnen is veilig en wel is, in plaats van nog grotere groepen binnen te halen.

Oké, dan heb ik misschien verkeerd begrepen. Maar je had het over terugsturen van alle vluchtelingen? Hoe wil je dat in godsnaam gaan doen? Wat we moeten doen, is zorgen dat hun land(en) weer veilig wordt, dat is het belangrijkst. Maar dat is nog moeilijker.

Maar hoezo zijn economische vluchtelingen niet belangrijk dan? Waarom mogen mensen die in hun thuisland geen baan hebben en daardoor geen geld en daardoor geen eten niet naar Europa? Mensen die hier komen omdat ze thuis geen geld hebben voor eten, lijken me net zo goed vluchtelingen. En over terroristen, die hou je nu eenmaal altijd. Er zitten hier in Nederland waarschijnlijk net zoveel terroristen. Dat zijn gewoon de extremen. Maar waarom zou je de grenzen willen sluiten omdat er een kans is dat er misschien ook een paar gevaarlijke mensen tussen zitten? Ik bedoel, die kans is er sowieso.

Wat ik vooral bedoelde met mijn reactie is dat terugsturen gewoon het probleem verplaatsen is. Je lost er niks mee op. En dat is toch uiteindelijk wat we willen? Dat die mensen veilig in hun eigen land kunnen wonen?

En nogmaals, sorry als ik je verkeerd begrepen heb en daardoor wat heftig reageerde. Maar ik vind gewoon dat we moeten doen wat we kunnen. En zoveel mensen nemen wij helemaal niet op. Die enkele duizenden gaan echt niet meteen Nederland op z'n kop zetten, joh.

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 16 september 2015, 16:41:52 »
Ik vind wel dat vluchtelingen uit oorlogsgebieden, die dus naar hier komen omdat ze anders afgeknald worden door IS, voorrang hebben op economische vluchtelingen die echt wel in hun eigen land kunnen blijven. Hoeveel Polen hier wel niet met een vrachtwagen rondrijden, omdat ze hier veel meer verdienen, en dat dan naar hun thuisland opsturen om daar als rijke zak te gaan wonen, terwijl vrachtwagenchauffeurs hier daardoor hun baan verliezen, tja. Daar kan ik niét tegen. Je zit nu in een situatie waar het land overstroomt wordt met mensen. En ja, elk land heeft een bepaald oppervlak, bepaalde middelen, die op- of volgeraken. Je kan gewoon niet iedereen binnen laten. Dan hebben oorlogsvluchtelingen echt wel voorrang op 'gelukszoekers' die het in eigen land ook wel gewoon goed hebben en daar kunnen overleven. (Ik heb het dan ook over Amerikanen, Engelsen, Duitsers enz. die hier komen wonen en werken, terwijl ze perfect in eigen land kunnen blijven.)
I do not have a gentle heart.

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 16 september 2015, 16:52:26 »
(Ben Belg, ter informatie) Ik vind dat we alleen de oorlogsvluchtelingen moeten opvangen en dat wij dat aantal ook moeten beperken. Ja, de situatie is kut, maar je moet naast solidariteit ook denken aan de belangen van je eigen land. Hoe meer vluchtelingen we aannemen, hoe meer geld er naar immigratie en integratie moet, hoe meer geld er niet besteed wordt aan je eigen volk. Ik ben momenteel totaal niet tevreden met de inzet van andere Europese landen en naar mijn mening moeten de grenzen van België echt (tijdelijk) gesloten worden, want ons kleine land heeft echt wel genoeg gedaan, ook de afgelopen jaren.
You may be a lover but you ain't no dancer.

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 16 september 2015, 16:57:02 »
Ik ben echt opgelucht met de reacties hier tot nu toe. Ik  vind het prettig om te lezen dat het grootste deel van GS het gelukkig begrijpt en meeleeft met de vluchtelingen, want dit gebeurd niet vaak.
Life is living or surviving

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2015, 17:08:15 »
O, dus onze familie is niets waard? Mijn vader heeft zijn baan verloren door de crisis in een bedrijf...ja, wij zijn onvrijwillig ''uitkeringstrekkers''. Btw, die vluchtelingen krijgen ook veel geld hoor
Wat een belachelijke conclusies trek jij. Ten eerste heb ik niets gezegd over jouw familie en ten tweede heb ik nergens gezegd dat mensen die een uitkering krijgen niets waard zijn...
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”