Auteur Topic: [discussie] Vluchtelingen  (gelezen 48717 keer)

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1025 Gepost op: 22 februari 2018, 15:32:36 »
Ik zie er eigenlijk niks meer over in de media. Lijkt me sterk dat er nu minder vluchtelingen zijn?

Het blijft nog wel een probleem natuurlijk en vluchtelingen zijn er altijd wel want oorlogen gaan nog steeds door hoor. Maar nu je het zegt; eigenlijk merk ik nu pas dat er een heel stuk minder over vluchtelingen wordt gesproken in de media. Waarom zou dat zijn?

Turtletimes

• Gast
« Reactie #1026 Gepost op: 22 februari 2018, 15:48:03 »
Het blijft nog wel een probleem natuurlijk en vluchtelingen zijn er altijd wel want oorlogen gaan nog steeds door hoor. Maar nu je het zegt; eigenlijk merk ik nu pas dat er een heel stuk minder over vluchtelingen wordt gesproken in de media. Waarom zou dat zijn?

Ik denk dat de eerste ophef en schok gewoon voorbij is. In het begin kwamen ze opeens met grote getallen binnen, knalden er overal vluchtelingentehuizen uit de grond en was er niks goed geregeld. Inmiddels hebben de meesten een plek, de opvanghuizen staan er alweer een tijdje en de mensen zijn zich er bij neer gaan leggen.

Dat denk ik tenminste.

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #1027 Gepost op: 22 februari 2018, 19:31:03 »
Ik dnek dat de aandacht gezakt is omdat er nu geen stemmen meer te winnen vallen voor de landelijke politiek
Voor mij een porto

Lahav

• Bekijk profiel
« Reactie #1028 Gepost op: 06 juni 2018, 19:33:45 »
Ik vind het interessant dat mensen uitgeprocedeerde asielzoekers de schuld geven (en dat ze moeten oprotten, want uitgeprocedeerd=eindpunt.

Echter is het mijn mening dat de overheid/IND eigenlijk schuldig zijn. Als iemand uitgeproceerd is (en illegaal blijkt te worden) dan is het best logisch dat het terugsturen van iemand in banen geleid wordt (toch?) dus op een nette manier iemand terugsturen.

Als dit niet mogelijk is ivm een oorlogssituatie oid dan is het dus blijkbaar niet veilig genoeg voor de persoon. En moet de procedure misschien herzien worden?

Al met al vind ik het gewoon raar dat er verwacht wordt dat iemand (vrijwilig) terugkeert. Nee de overheid moet dit in banen geleiden. Natuurlijk blijven mensen als ze geen hulp krijgen daarbij

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #1029 Gepost op: 06 juni 2018, 19:40:48 »
Ik vind ook dat uitgeprocedeerde mensen gewoon naar land van herkomst gestuurd moeten worden. Helaas gaat dat moeilijk, omdat ze zelf hun papieren weggooien of niet meenemen voordat ze bijvoorbeeld in Nederland aankomen.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2018, 19:44:07 door Taco »
Alles is zo donker

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1030 Gepost op: 06 juni 2018, 20:18:09 »
Ik vind het interessant dat mensen uitgeprocedeerde asielzoekers de schuld geven (en dat ze moeten oprotten, want uitgeprocedeerd=eindpunt.

Echter is het mijn mening dat de overheid/IND eigenlijk schuldig zijn. Als iemand uitgeproceerd is (en illegaal blijkt te worden) dan is het best logisch dat het terugsturen van iemand in banen geleid wordt (toch?) dus op een nette manier iemand terugsturen.

Als dit niet mogelijk is ivm een oorlogssituatie oid dan is het dus blijkbaar niet veilig genoeg voor de persoon. En moet de procedure misschien herzien worden?

Al met al vind ik het gewoon raar dat er verwacht wordt dat iemand (vrijwilig) terugkeert. Nee de overheid moet dit in banen geleiden. Natuurlijk blijven mensen als ze geen hulp krijgen daarbij

Ja eens. Ik zou ook blijven als het in mijn geboorteland veel kutter is dan in Nederland. Dan maar illegaal :')

Snap niet dat we deze mensen niet gewoon helpen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #1031 Gepost op: 06 juni 2018, 22:37:17 »
Ze zijn geen vluchtelingen. Ze zijn geen staatsburgers. Waarom zouden wij hen moeten helpen? Ook dat gekraak vind ik belachelijk. Wat mij betreft mag de politie flink optreden tegen die mensen.
Alles is zo donker

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1032 Gepost op: 06 juni 2018, 22:51:31 »
Het zijn mensen, je kan mensen toch gewoon helpen...
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #1033 Gepost op: 06 juni 2018, 23:03:57 »
Het zijn mensen, je kan mensen toch gewoon helpen...

We helpen mensen al genoeg. Je kunt nou eenmaal niet iedereen helpen. Dan heb je heel Afrika, Azie etc voor de deur staan.
Alles is zo donker

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1034 Gepost op: 07 juni 2018, 08:19:13 »

Helemaal mee eens. De overheid wil ze weghebben dus dan mogen zij dit ook in banen leiden ipv verwachten dat iemand die helemaal niet weg wil alles gaat regelen. We kunnen inderdaad niet iedereen helpen maar dit lijkt me toch wel logisch om te doen. En je helpt ze dan op een nette manier weggaan dus dan heb je echt niet ineens heel Afrika en Azië voor je deur staan hoor.
Ik was tink

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #1035 Gepost op: 07 juni 2018, 09:38:01 »
Helemaal mee eens. De overheid wil ze weghebben dus dan mogen zij dit ook in banen leiden ipv verwachten dat iemand die helemaal niet weg wil alles gaat regelen. We kunnen inderdaad niet iedereen helpen maar dit lijkt me toch wel logisch om te doen. En je helpt ze dan op een nette manier weggaan dus dan heb je echt niet ineens heel Afrika en Azië voor je deur staan hoor.

Ik dacht dat ze dan hetzelfde behandeld moesten worden als de vluchtelingen, daar was ik het niet mee eens. Maar gewoon regelen dat ze zsm weg kunnen ben ik het uiteraard mee eens.
Alles is zo donker

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1036 Gepost op: 13 september 2018, 15:32:46 »
Dit gaat echt allemaal uit de hand lopen. Ik begrijp best dat we echte vluchtelingen op moeten nemen en daar ben ik ook echt niet tegen. Maar de meerderheid van al deze 'vluchtelingen' die nu voor de grenzen staan te wachten zijn gewoon illegalen. Puur economische gelukszoekers. Kopen een nep paspoort, doen zich voor als Syrische vluchteling en hup wachten op dat onderdak en geld. Die mensen kunnen we niet gebruiken in Nederland en Europa.

Deze moeten dan ook zonder pardon terug gestuurd worden naar waar ze vandaan komen. Ze hebben een cultuur die niet aansluit bij die van ons en willen zich ook totaal niet aanpassen. Daar zijn we nu achter in Nederland, de multiculturele samenleving werkt voor geen meter en nu willen ze nog meer illegalen binnen halen met deze cultuur? Gestoord!
Als ze echt zo op de vlucht waren gaan ze wel naar een land waar het veilig is, aangezien dat het grootste doel is van vluchten: je eigen gebied verlaten en naar veilig gebied gaan. Waarom willen ze dan per se naar Duitsland en niet naar Turkije/Griekenland etc.? Omdat ze gewoon economische gelukszoekers zijn! Voor mijn part gaan ze allemaal terug, liever vandaag dan morgen nog.

Het baart me echt zorgen hoe sommige van jullie over dit onderwerp denken. Nederland moet gastvrijer zijn? We zijn verdorie al gastvrij als wat en daar wordt hard misbruik van gemaakt! Dat blijkt nu maar weer. Haal dat bord voor je kop weg alsjeblieft, het zijn mensen zoals (niet allemaal, sommigen) jullie die er voor zorgen dat deze situatie in Nederland alleen maar verder uit de hand loopt.

Echt een vieze reactie dit eigenlijk. Het zijn mensen zoals haar die Nederland verpesten. Mensen mogen alleen maar in Nederland wonen als ze zich aanpassen aan de cultuur? Welke cultuur precies? Ga lekker op de maan wonen, wij gaan nergens heen ;).

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #1037 Gepost op: 13 september 2018, 16:53:01 »
Echt een vieze reactie dit eigenlijk. Het zijn mensen zoals haar die Nederland verpesten. Mensen mogen alleen maar in Nederland wonen als ze zich aanpassen aan de cultuur? Welke cultuur precies? Ga lekker op de maan wonen, wij gaan nergens heen ;).

Het meisje heeft haar mening. Daar hoeft ze niet meteen aangevallen op te worden. Jouw reactie getuigt ook niet van veel respect.
Alles is zo donker

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #1038 Gepost op: 14 september 2018, 13:06:14 »
n mijn omgeving beginnen zelf de extreem linkse mensen sceptisch te worden over vluchtelingen. Nooit verwacht.
Alles is zo donker

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #1039 Gepost op: 14 september 2018, 18:17:00 »
Ik ben het wel eens met Determined. Als je naar een ander land gaat, dien je je nou eenmaal aan te passen aan de cultuur. Dat geldt even goed voor westerlingen die bijv. naar het Midden-Oosten gaan.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1040 Gepost op: 15 september 2018, 19:47:59 »
Ja maar wat is de Nederlandse cultuur? Rokken dragen, elke zondag naar de kerk (winkels gesloten) en geen seks voor het huwelijk? Oh is dat niet de Nederlandse cultuur? Waarom passen al die mensen in de bible belt zich dan niet aan?