Auteur Topic: [discussie] #metoo  (gelezen 3803 keer)

Turtletimes

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 23 november 2017, 20:10:07 »

^ Belachelijk. Echt weer iemand die een probleem maakt van niks. Iemand die het hiermee eens is, daar kan ik niet eens een serieus gesprek (laat staan discussie) mee voeren.

EDM❤️

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 23 november 2017, 20:12:26 »
^ Belachelijk. Echt weer iemand die een probleem maakt van niks. Iemand die het hiermee eens is, daar kan ik niet eens een serieus gesprek (laat staan discussie) mee voeren.

Ben het met je eens. Ik bedoel, je kan het ook overdrijven.

Turtletimes

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 23 november 2017, 20:13:34 »
Ben het met je eens. Ik bedoel, je kan het ook overdrijven.

Zo is er van elk sprookje wel iets raars te maken (laat staan de originele verhalen, die zijn echt erg  laughing7. ).

Turtletimes

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 23 november 2017, 20:14:10 »
Ik ga nu trouwens wel aangifte tegen mijn vriend doen, die kust me elke ochtend met zijn stinkadem zonder mijn toestemming.

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 28 november 2017, 11:33:12 »
Weggehaald :)
« Laatst bewerkt op: 28 november 2017, 21:55:36 door Ginger »

Koetje

• 'Boe'
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 28 november 2017, 13:16:32 »
Ik ben het met ginger eens ja!

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 28 november 2017, 13:53:14 »
Laat mij dan ook maar bye
« Laatst bewerkt op: 28 november 2017, 22:12:22 door Juno »

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 28 november 2017, 20:52:21 »
Weg
« Laatst bewerkt op: 28 november 2017, 21:54:39 door Ginger »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 28 november 2017, 21:00:09 »
Ben het eigenlijk wel met Ginger eens.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Turtletimes

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 28 november 2017, 21:52:29 »
Laat ook maar, ik herhaal mezelf alleen maar wat ik hier gezegd heb :')

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 28 november 2017, 21:55:22 »
--
« Laatst bewerkt op: 27 december 2017, 22:50:18 door Ginger »

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 30 november 2017, 09:46:09 »
Maar dat iemand zich geïntimideerd voelt is gewoon altijd serieus, dat is een gevoel wat je hebt en dat zou je niet moeten hebben. Het verschilt inderdaad per persoon wanneer iemand zijn grens overschreden wordt, maar er zijn echt genoeg gevallen waarin ik mij niet kan indenken dat iemand het echt puur als een grapje ziet. Een baas zou hoe dan ook geen seksgerelateerde opmerkingen of bewegingen moeten maken naar werknemers, dan ben je gewoon onprofessioneel bezig. Misschien in een familiebedrijf wel, maar in een groter bedrijf is dit hoe dan ook een no go, ongeacht of hij het nou als grapje ziet of niet.

Ik vind het gewoon opmerkelijk dat er een verschil wordt gemaakt in serieuze incidenten (verkrachting) en blijkbaar 'niet-serieuze' incidenten (opmerkingen, aanrakingen, intimidatie, aanranding). Al deze incidenten zijn serieus, en als iemand zich niet prettig voelt vanwege iemand anders, moet dat serieus genomen worden.

Toen ik door een dronken kerel betast werd aan mijn borsten en kruis (gewoon boven de kleding, dus schijnt niet zo erg te zijn volgens sommigen, wordt zelfs door sommigen als normaal beschouwd in de kroeg) was ik gewoon echt in shock. Ik trilde over mijn hele lijf, en jankte er over, zo geschrokken was ik. Nee, het is geen verkrachting. Maar wanneer een grote kerel boven je uittorent en je aanraakt of vunzige opmerkingen tegen je maakt, voel jij je gewoon heel klein en hulpeloos. En dat is een serieus probleem, want niemand zou zich moeten voelen.

Heb je mijn vorige post gelezen? Met die opmerking. Ik vind dat inderdaad behoorlijk overdreven en geen intimidatie. Misschien probeerde die gast gewoon te flirten en kwam het slecht uit de mouw.
Daarbij vind ik het dan weer vreemd dat je een uitzondering maakt in familiebedrijven en een grote organisatie.. zou in principe niks uit moeten maken.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

LadyBlue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 23 oktober 2018, 14:28:41 »
Heb je mijn vorige post gelezen? Met die opmerking. Ik vind dat inderdaad behoorlijk overdreven en geen intimidatie. Misschien probeerde die gast gewoon te flirten en kwam het slecht uit de mouw.
Daarbij vind ik het dan weer vreemd dat je een uitzondering maakt in familiebedrijven en een grote organisatie.. zou in principe niks uit moeten maken.

For real?! Wow meid, als jij denkt dat mannen zó flirten, onhandig of niet, dan moet je echt even heel goed in je oren knopen dat dit niet zo is! Dat mág niet en is echt dikke vette strafbaar (helaas zo goed als niet te bewijzen dus heeft hij effe geluk). Deze dame vertelt een verhaal waar ze in ieder geval op dat moment mee heeft gezeten, je gaat niet janken omdat je het niet zo chill vond hoe een man met je flirt, of omdat je een aansteller bent, je jankt omdat je keihard bent vernedert. Turtletimes, respect dat je 't vertelt. Heftig zeg. Gebeurt echt te vaak...

LadyBlue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 23 oktober 2018, 14:39:00 »
Ik lees hier veel van het volgende:
* Waarom klagen slachtoffers X jaar later?
Ga eens heel kritisch bij jezelf na waarom dit jouw gedachtegang is als een slachtoffer haar/zijn verhaal doet, is dat niet een heel klein beetje omdat je er niet zo'n zin in hebt?
* Verkrachting is niet nafluiten
Dat is heel scherp opgemerkt. Ik denk zelf wel dat het zeer belangrijk is dat slachtoffers bij #metoo al hun ongemakken kunnen delen, ja er zijn vrouwen die echt last hebben van nafluiten, je kent zo iemand niet. Ik kan van een opmerking van een vreemde man op straat bijvoorbeeld ook helemaal van slag raken. Deels omdat het me bijna wekelijks gebeurt en ik het ZO zat ben en al zoveel shit naar m'n hoofd heb gehad. Ik mag inderdaad ook eigenlijk niet klagen, ben nooit verkracht bijvoorbeeld en er zijn zoveel vrouwen die minder geluk hebben gehad. Maar een hand op je billen en een man die zegt dat hij je wil neuken is ook seksuele intimidatie. Elke situatie is ook anders, als een meisje in tranen is omdat een wildvreemde heeft gezegd "ik ga je neuken" zeg je misschien, wat een aansteller. Maar stel zij liep alleen van de trein naar huis in het donker en er was niemand op straat? Dat is doodeng en kan zelfs traumatisch zijn. Vrouwen hebben een ontzettend dikke huid gekregen voor seksuele intimidatie, maar sommigen zijn het nu zat en daar kunnen wij met onze dikke huiden ontzettend veel van vinden, maar we kunnen er ook gewoon begrip voor hebben. Er is maar één #metoo en die is voor seksuele intimidatie, je moet niet willen dat er een hashtag komt voor elke vorm van seksuele intimidatie. Waar komt die drang vandaan om verschillende zaken met elkaar te vergelijken?