Auteur Topic: De doodstraf  (gelezen 10291 keer)

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2014, 14:08:21 »
Ik weet het eigenlijk niet. Voor de ene misdaad vind ik de doodstraf best gepast maar hoe ze het in andere landen doen weer niet. Bijvoorbeeld voor een verkrachting in India. Wat super erg is natuurlijk maar dan hoef je van mij niet gelijk iemand voor te doden. Een doodstraf is goedkoper dan mensen levenslang vasthouden. Van de ene kant dus wel maar van de andere kant niet.

Doodstraf is juist duurder.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2014, 14:09:27 »
-
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

-

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2014, 14:10:04 »
Ik vind dit echt een heeeeel vreemd bericht. Jij vindt het dus niet zo erg als je 'een keer iemand doodschiet of neersteekt'? Of nou ja, je zegt niet dat het niet erg is, maar persoonlijk vind ik het apart dat jij volmondig zegt 'JA' om iemands leven af te nemen die pedofiel is (wat geen keuze is, al zijn acties ondernemen natuurlijk wel een keuze), maar iemand die letterlijk een moord gepleegd heeft mag zijn eigen leven wel houden? Ik snap die redenatie niet helemaal. Bedoel je dan dat als je bijvoorbeeld drie mensen doodt dat dat dan even veel waard is als jouw leven en dat je dan de doodstraf krijgt ofzo?

OT: Tegen. Ik vind niet dat het aan jou is om over iemands leven/dood te bepalen, ongeacht wat diegene gedaan heeft. Bovendien vind ik het soms bijna een 'makkelijke weg', makkelijker dan levenslang met schuld zitten. En dan heb ik het nog niet eens over fouten die gemaakt kunnen worden, het risico dat een onschuldig iemand veroordeeld wordt.
Ik ben haar niet maar ik snap het wel. (en je moet een pedofiel niet met een pedoseksueel vergelijken).
Een moord is niet altijd zo van 'hey yolo iemand vermoorden'
Er kan zóveel meer achter zitten. Mensen die kinderen aanranden/misbruiken/verkrachten zijn gewoon ziek. Een moord kan imo nog je eigen schuld zijn, maar het is nooit de schuld van een kind die misbruikt wordt.
I think that loneliness can be romantic

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2014, 14:10:16 »
En ik ben het er inderdaad mee eens dat Nederland überhaupt maar eens fatsoenlijke straffen moet gaan uitdelen aan criminelen.

Farfalla

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 19 januari 2014, 14:10:26 »
OT: Tegen. Ik vind niet dat het aan jou is om over iemands leven/dood te bepalen, ongeacht wat diegene gedaan heeft. Bovendien vind ik het soms bijna een 'makkelijke weg', makkelijker dan levenslang met schuld zitten. En dan heb ik het nog niet eens over fouten die gemaakt kunnen worden, het risico dat een onschuldig iemand veroordeeld wordt.

x 10000
:D

Thingamabobs

• ♪Do you hear the people sing?♫
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 19 januari 2014, 14:10:49 »
Ik vind dit echt een heeeeel vreemd bericht. Jij vindt het dus niet zo erg als je 'een keer iemand doodschiet of neersteekt'? Of nou ja, je zegt niet dat het niet erg is, maar persoonlijk vind ik het apart dat jij volmondig zegt 'JA' om iemands leven af te nemen die pedofiel is (wat geen keuze is, al zijn acties ondernemen natuurlijk wel een keuze), maar iemand die letterlijk een moord gepleegd heeft mag zijn eigen leven wel houden? Ik snap die redenatie niet helemaal. Bedoel je dan dat als je bijvoorbeeld drie mensen doodt dat dat dan even veel waard is als jouw leven en dat je dan de doodstraf krijgt ofzo?

Ze zegt nergens pedofielen, ze zegt kinderverkrachters. Het feit dat je een kind verkracht heb je volledig in de hand.
En ik ben het eens met wat ze zegt. Iemand vermoorden kan achterliggende redenen hebben, die ik sommige gevallen wel begrijp (passionele moorden bijvoorbeeld.) In dat geval is doodstraf een stap te ver.
Maar als je kinderen bewust schaadt voor het leven, is in sommige gevallen doodstraf wel een goede straf vind ik.
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 19 januari 2014, 14:11:03 »
De moeder van Farida, de jonge vrouw die in Helmond werd vermoord, reageerde opgelucht, ook al moet ze leven met de dood van haar dochter. ''Ik hoop dat hij 100 jaar wordt. Ik zal iedere dag voor zijn gezondheid bidden.''

http://www.nu.nl/binnenland/2931464/levenslang-faig-b-moord-vier-vrouwen.html

Eerlijk gezegd snap ik dit niet.

Volgens mij bedoelt ze hoe langer hij in de cel blijft hoe meer ellende hij zal ervaren? Denk ik.
Life is living or surviving

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 19 januari 2014, 14:11:33 »
Ik ben haar niet maar ik snap het wel. (en je moet een pedofiel niet met een pedoseksueel vergelijken).
Een moord is niet altijd zo van 'hey yolo iemand vermoorden'
Er kan zóveel meer achter zitten. Mensen die kinderen aanranden/misbruiken/verkrachten zijn gewoon ziek. Een moord kan imo nog je eigen schuld zijn, maar het is nooit de schuld van een kind die misbruikt wordt.

En als je het hebt over iemand die één keer een kind vermoordt, wat dan volgens jullie, wel of geen doodstraf? Want het is maar één keer, maar wel een weerloos kind.

Dovahkiin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 19 januari 2014, 14:11:40 »
Doodstraf is juist duurder.

ik weet niet of het duurder is. in Amerika heb je de dodelijke injectie en die kost natuurlijk geld maar volgens mij word je in India opgehangen, het lijkt me niet dat dat duurder is dan iemand levenslang in de cel houden en diegene moeten voorzien van levensbehoeften.
But there's one they fear.. In their tongue he is Dovahkiin...

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 19 januari 2014, 14:11:53 »
Volgens mij bedoelt ze hoe langer hij in de cel blijft hoe meer ellende hij zal ervaren? Denk ik.

Ja ik denk dat ik het wel snap, maar heb het even weggehaald omdat het over de doodstraf gaat en niet levenslang.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

-

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 19 januari 2014, 14:13:33 »
En als je het hebt over iemand die één keer een kind vermoordt, wat dan volgens jullie, wel of geen doodstraf? Want het is maar één keer, maar wel een weerloos kind.
Ik snap tbh niet waarom je dit op mij reageert maar oké :')
Like I said, een moord kan een reden achter zitten. Een verkrachting (of het nou een kind of volwassene is) niet.

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 19 januari 2014, 14:14:07 »
Ze zegt nergens pedofielen, ze zegt kinderverkrachters. Het feit dat je een kind verkracht heb je volledig in de hand.
En ik ben het eens met wat ze zegt. Iemand vermoorden kan achterliggende redenen hebben, die ik sommige gevallen wel begrijp (passionele moorden bijvoorbeeld.) In dat geval is doodstraf een stap te ver.
Maar als je kinderen bewust schaadt voor het leven, is in sommige gevallen doodstraf wel een goede straf vind ik.

Ja oké, ik had geen onderscheid gemaakt tussen pedofielen en pedoseksuelen dus dat is dan een fout van mijn kant. Maar ik snap het nog steeds niet helemaal, een passionele moord is misschien begrijpelijker dan een random iets maar daarom toch niet minder 'erg'? Je neemt iemands leven af. Het enige wat ik kan begrijpen is uit zelfverdediging iemand (per ongeluk) doden, maar ik weet niet of het dan überhaupt als moord bestempelt wordt.

Thingamabobs

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 19 januari 2014, 14:14:42 »
Like I said, een moord kan een reden achter zitten. Een verkrachting (of het nou een kind of volwassene is) niet.
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 19 januari 2014, 14:15:00 »

Omdat jij zei dat je haar begrijpt, en ik benieuwd ben wat je dan hiervan denkt want ik ben het er niet mee eens. Dat is toch het punt van zo'n discussietopic, of sla ik nou de plank mis :')

-

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 19 januari 2014, 14:16:25 »
Omdat jij zei dat je haar begrijpt, en ik benieuwd ben wat je dan hiervan denkt want ik ben het er niet mee eens. Dat is toch het punt van zo'n discussietopic, of sla ik nou de plank mis :')
Nee maar ik heb het nergens over de moord van een kind gehad :') Dus vandaar.
Een kind vermoorden of een volwassene vermoorden zit voor mij geen verschil in. Het gaat hem om de reden. Als jij jaren lang door je man mishandeld en bedreigt wordt en uiteindelijk escaleert het en je steekt hem een mes tussen zijn ribben. Dat is een hele andere misdaad dan iemand verkrachten gewoon omdat je macht wil voelen.

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 19 januari 2014, 14:17:39 »
Uh no :'D
Wanneer men een iemand doodschiet is dat meestal met een bepaald motief, ze herhalen het meestal niet. Wanneer iemand een fucking seriemoordenaar is, doen ze dat meestal uit plezier/omdat ze het willen of er iets ooit gebeurd is waardoor ze die gedachten krijgen. Zulke mensen hebben ten eerste meer mensen vermoord dus hun straf is dan al 3/4x zo hoger als die van die andere EN ze zijn moeilijker te genezen obv. Het is dan logisch dat die man een doodstraf sneller verdient dan die andere :'D Beetje logisch nadenken en je komt er al 1!1!!1!!!!!
Daarbij vind ik iemand doodschieten minder erg dan tig kinderen van 1 maand oud tot 16 jaar misbruiken en verkrachten. De schade is er dan een, terwijl het bij de ander veel meer zijn en kinderen zijn, dat geeft ook een hogere straf, dus ja. Ik weet niet hoe jij dingen leest, maar ik heb niet gezegd dat ik het niet erg vind, er gebeuren alleen zoveel walgelijke dingen dat ik het liefst heb dat mensen elkaar doodschieten dan de dingen die ze gedaan hebben.

Sorry maar ik vind dit bericht één grote subjectieve generalisatie, je kunt toch niet in het hoofd kijken van iemand die een moord pleegt, en alle moordenaars, of alle seriemoordenaars over één kam scheren? Ik snap misschien wel (ook aan je andere berichten te zien) dat jij persoonlijk een hele sterke mening hebt over seksueel misbruik bij kinderen maar ja, ik ben het alsnog niet eens met je redenatie

Thingamabobs

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 19 januari 2014, 14:18:14 »
Ja oké, ik had geen onderscheid gemaakt tussen pedofielen en pedoseksuelen dus dat is dan een fout van mijn kant. Maar ik snap het nog steeds niet helemaal, een passionele moord is misschien begrijpelijker dan een random iets maar daarom toch niet minder 'erg'? Je neemt iemands leven af. Het enige wat ik kan begrijpen is uit zelfverdediging iemand (per ongeluk) doden, maar ik weet niet of het dan überhaupt als moord bestempelt wordt.
Ooit had een jongen zijn buurman, die hem jarenlang misbruikte, vermoord. Dat kan ik begrijpen.
Sommige mensen vermoorden hun echtgenoot die hen jaren lang sloeg of terroriseerde.
Ik snap zo'n moorden wel.
In geval van moord kan het slachtoffer iets gedaan hebben dat de dader zo ver gedreven heeft dat hij die moord beging. En dan kan ik die dader in sommige gevallen wel begrijpen.
Ik vind dat je zaken altijd apart moet bekijken.

-

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 19 januari 2014, 14:18:22 »
Kijk als je een avondje met je matties door een afgelegen stuk gaat rijden en iedereen die je tegenkomt z'n keel doorsnijdt want yolo leuk!!!! dan is dat weer een ander verhaal.
Maar een moord kan een reden achter zitten, (kinder)verkrachting niet.

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 19 januari 2014, 14:20:01 »
Als jij je eens wat meer verdiept in wat er allemaal in de wereld gebeurd zul je snappen waarom ik dat zeg :'D Anders moeten we iedereen op gaan hangen, nee, moorden met een bepaald motief zijn meestal niet herhalend, moorden voor plezier wel.

Snap niet goed waarom je het zo persoonlijk maakt, ik val je niet aan hoor :') Ik vind gewoon dat je niet zo snel kunt oordelen want je wéét de situatie niet, dat is ook één van de redenen waarom ik tegen de doodstraf ben, elke situatie is anders (oftewel je kunt zoiets niet generaliseren), dus waar komt dan in godsnaam de grens te liggen?

-

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 19 januari 2014, 14:20:59 »
Ja maar dat wordt meegenomen tijdens de rechtspraak, je motief is belangrijk. Yolo gevallen herhalen het meestal, als ze niet gepakt (zouden) worden. Mensen met een bepaalde reden als in wraak etc. niet. Die killen de gene die hen wat geflikt heeft, that's it.
Ja precies. Daarom vind ik ook nooit dat je moet zeggen dat iemand die moord de doodstraf verdient want ieder motief is anders.
Met een verkrachting is dat gewoon niet zo. Je verkracht iemand niet uit wraak omdat hij/zij je jarenlang heeft mishandeld.

neem ik aan...

-

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 19 januari 2014, 14:23:55 »
Verkrachting uit wraak is vast wel ooit tegengekomen, maar je hebt altijd uitzonderingen en die rechtzaken duren sowieso wat langer, maar ik denk dat verkrachting van volwassenen sowieso niet zo een hoge straf als moord en kindermisbruik heeft.
Ja maarja zo is moord uit wraak ook weer een ander verhaal dan moord uit zelfverdediging. zulke dingen kun je gewoon nooit vergelijken met elkaar en dus ook nooit dezelfde straf opleggen.

Ordinairy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 19 januari 2014, 14:24:15 »
Nee, ik ben tegen.
Wat die persoon ook heeft gedaan, je hebt nooit het 'recht' om iemand te vermoorden, ookal heeft die persoon zelf iemand vermoord/verkracht/etc.
En zoals een paar voor mij zeiden: wat als hij/zij onschuldig is?

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 19 januari 2014, 14:25:02 »
Hoe vaak moet ik het nog zeggen :'D

De rechtbank KIJKT naar je motief, ze veroordelen je heus niet binnen een dag. Dus je weet de situatie dan wel en dan kan ik dus zeggen dat als die gene voor de plezier mensen vermoord opgehangen moet worden en iemand die het uit wraak doet gewoon een lange straf uit moet zitten.

Tsja, ik denk persoonlijk dat het niet zo makkelijk ligt. Maar dat zal dan wel een verschil in mening zijn.

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 19 januari 2014, 14:50:19 »
ik weet niet of het duurder is. in Amerika heb je de dodelijke injectie en die kost natuurlijk geld maar volgens mij word je in India opgehangen, het lijkt me niet dat dat duurder is dan iemand levenslang in de cel houden en diegene moeten voorzien van levensbehoeften.
Ophangen is inderdaad niet duurder maar dat is nogal inhumaan, hè.

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 19 januari 2014, 16:06:51 »
In de meeste gevallen tegen. Behalve als de moordenaar zelf heeft gezegd dat hij het heeft gedaan, of dat het iig heel zeker is.
Maar ik vind wel dat ze moordenaars en verkrachters enzo in een cel zouden moeten stoppen met alleen een matras en een emmer erin.
doei doei lekkerding