Auteur Topic: De doodstraf  (gelezen 10416 keer)

Euphoria

• Okay? Okay.
    • Bekijk profiel
« Reactie #150 Gepost op: 22 januari 2014, 20:19:43 »
Ik ben er persoonlijk tegen, maar ook voor.

Tegen, omdat:
- De rechter spreekt vaak een doodvonnis uit, omdat dat zelf in zijn voordeel ligt(promotie etc.)
- Vaak is het niet eens eerlijk en is het niet de waarheid. Het gebeurd vaak dat mensen onschuldig worden geëxecuteerd.
- Er worden vaak deals gemaakt met mede-getuigen zonder dat iemand hier van weet.

Voor, omdat:
- Sommige mensen hebben daadwerkelijk iets heel ergs gedaan.
I fell in sleep in a field of daisies.
Tumblr

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 22 januari 2014, 20:21:12 »
Mijn moeder werkt trouwens in het speciaal onderwijs en bij sommige van die kinderen schijn je al te kunnen zien dat ze later echt iemand dood zouden slaan als ze ruzie zouden krijgen bij het uitgaan o.i.d.

Euphoria

• Okay? Okay.
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: 22 januari 2014, 20:21:30 »
En bovendien, degene die iemand heeft vermoord wordt geëxecuteerd, terwijl de staat honderden mensen doodt. Ik snap natuurlijk dat dit gewoon hoort, maar ja het is gewoon nogal lullig.
I fell in sleep in a field of daisies.
Tumblr

Thingamabobs

• ♪Do you hear the people sing?♫
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 22 januari 2014, 20:21:34 »
Klopt ja.
Sowieso ben ik van mening dat elk persoon in staat is om een poging tot moord te doen door wraak/angst of verdediging.

Daarnaast zijn er natuurlijk mensen die het doen, om hun seksuele voorkeuren (en dan niet alleen pedofielen en necrofielen, maar ook mensen die hun sekspartner als slaaf willen hebben en dan echt een extreme slaaf), voor de lol, de kick, nieuwsgierigheid, krankzinnigheid etc.
Volledig me eens, ook die eerste zin. Iedere mens kan tot het uiterste gedreven worden en een moord plegen.
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 22 januari 2014, 20:24:18 »
Volledig me eens, ook die eerste zin. Iedere mens kan tot het uiterste gedreven worden en een moord plegen.

Ik denk het ook. Als jij ziet dat jouw kind wordt verkracht of iets dergelijks is de kans groot dat je zo hard slaat dat diegene sterft. Gelukkig valt dat dan waarschijnlijk onder noodweer exces.

Thingamabobs

• ♪Do you hear the people sing?♫
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 22 januari 2014, 20:25:43 »
Mijn moeder werkt trouwens in het speciaal onderwijs en bij sommige van die kinderen schijn je al te kunnen zien dat ze later echt iemand dood zouden slaan als ze ruzie zouden krijgen bij het uitgaan o.i.d.
Toevallig vandaag examen vraag over gehad. Een kind dat zich reeds antisociaal gedraagt voor de leeftijd van 10, zal zeer waarschijnlijk in criminaliteit belanden.
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 22 januari 2014, 20:29:42 »
Ik ken ook kinderen waaraan ik het zie. Vooral als kinderen die jong zijn dieren mishandelen vind ik dat er een belletje moet rinkelen. Normaal gesproken horen kinderen dieren leuk te vinden, verongeluk een dier pijn doen is wat anders, doen ze meestal omdat ze er juist leuk mee willen spelen, maar ik ken wel kinderen die ze gewoon mishandelen (en ik wil ze slaan dat terzijde), dat is echt niet goed.

Trouwens. Dit is echt interessant om te kijken, duurt niet lang en ik weet ZEKER dat je hem niet gaat wegklikken. Beth Thomas was een beetje een vreemde :'D Ze probeerde haar broertje en ouders te vermoorden, omdat daarom. Nu is ze wel genezen en gaat het goed met haar, ze is ook vrij oud nu.

http://www.youtube.com/watch?v=ME2wmFunCjU

Ah cool! Ik vind dat soort docu's altijd heel interessant.

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: 22 januari 2014, 21:57:26 »
Heftig maar wel erg  interessant. Fijn om te weten dat zoiets goed kan komen met de juiste therapie. :)

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: 23 januari 2014, 17:58:25 »
Ik had net het hele verhaal van Junka Furuta gelezen. Nou sorry, maar voor zulke mensen (de daders dus) ben ik wel voor de doodstraf. Echt niet normaal, hoe moest die meid bij al die vreselijke dagen wel niet voelen

Opzich ben ik niet echt een voorstander van de doodstraf aangezien altijd de kans is dat een onschuldig iemand veroordeeld word. Maar als iets echt onmenselijk is zoals de zaak van Junko, groepsverkrachting in India en dat het echt BEVESTIGD is dat zij de daders zijn ben ik voor.
Life is living or surviving

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 17 juli 2018, 13:14:48 »
Up
Ik was tink

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 17 juli 2018, 13:39:27 »
Tegen. Ik vind niet dat wij kunnen beslissen over de dood van iemand anders en ik vind het daarnaast ook niet bij onze maatschappij passen. Tevens heb je nog het risico dat het slachtoffer onschuldig is (zie Timothy Evans, al vermoed ik dat zoiets niet snel zou gebeuren in Nederland in deze tijd, maar het gaat om het idee). Echter vind ik wel dat sommige misdadigers het verdienen om dood te gaan, zoals Michael P..
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: 17 juli 2018, 14:39:54 »
Ja ook tegen. Degene die het doodvonnis uitspreekt, pleegt ook een soort moord in mijn ogen. Dus gewoon krom en hypocriet.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 17 juli 2018, 14:47:01 »
Tegen, ik vind niet dat je over iemands leven kunt beslissen, ook al hebben zij iemand vermoord. En wat @Kopje ook al zegt, in principe pleeg je dan zelf ook moord
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 17 juli 2018, 15:05:14 »
Voor. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die zelfs met intensieve therapie nooit meer terug de maatschappij in kunnen, die gewoon echt zwaar geestesziek zijn. Er is teveel kans op vervroegde vrijlating (echte psychopaten kunnen ontzettend goed manipuleren) of verlof waarin het mis kan gaan. Ter bescherming van de maatschappij, vind ik dat in zeldzame gevallen de doodstraf gegeven zou mogen worden.

Maar ik ben niet 100% voor, ik denk dat zo'n 65% van mij 'voor' is, maar 35% de nadelen te zwaar wegen en zegt 'nee'.

Oude bekende met een nieuw profiel :)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: 17 juli 2018, 15:13:26 »
Maar ik vind dat wel heftig, om maar iedereen dood te maken als ze niet in de maatschappij horen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: 17 juli 2018, 15:15:51 »
^ Daarom zeg ik ook de zeldzame gevallen, en niet 'knal iedereen maar af'. Er zijn gewoon echt geesteszieke mensen die zonder te knipperen tientallen moorden hebben gepleegd (inclusief martelingen en andere zaken), maar die hier in Nederland geen doodstraf gekregen zouden hebbenz. Zo'n persoon is het naar mijn mening niet waard om nog langer tijd en geld aan te besteden.

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: 17 juli 2018, 15:18:31 »
Ik weet dat er ontzettend veel mensen zijn die (gelukkig maar!) in iedereen wel iets goeds zien, maar in de bijzondere gevallen waar er echt geen enkele goede cel aanwezig is.... Doodstraf.

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: 17 juli 2018, 15:48:52 »
Voor. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die zelfs met intensieve therapie nooit meer terug de maatschappij in kunnen, die gewoon echt zwaar geestesziek zijn. Er is teveel kans op vervroegde vrijlating (echte psychopaten kunnen ontzettend goed manipuleren) of verlof waarin het mis kan gaan. Ter bescherming van de maatschappij, vind ik dat in zeldzame gevallen de doodstraf gegeven zou mogen worden.

Maar ik ben niet 100% voor, ik denk dat zo'n 65% van mij 'voor' is, maar 35% de nadelen te zwaar wegen en zegt 'nee'.
Maar denk je dan niet dat we misschien beter kunnen investeren in meer onderzoek naar psychopaten? Zodat hulpverleners makkelijker weten wanneer ze worden gemanipuleerd etc. Want die mensen zijn ook gewoon ziek en dat maakt het niet goed wat ze hebben gedaan maar ik vind niet dat ze daarom de doodstraf verdienen. Daarnaast denk ik persoonlijk dat levenslang (in een cel of met tbs) erger is dan de doodstraf voor een persoon. Met de doodstraf ben je er wel lekker makkelijk vanaf en met levenslang is je lijdensweg veel langer.

Ik ben dus tegen de doodstraf, maar voor meer onderzoek oid waardoor echte psychopaten niet zomaar vrijkomen met tbs. Regels rondom verlof etc moeten ook worden aangescherpt. Maar ik vind nog steeds niet dat de doodstraf de oplossing is.
Ik was tink

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: 17 juli 2018, 17:20:38 »

Eensch.
Alles is zo donker

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: 18 juli 2018, 09:09:35 »
Maar denk je dan niet dat we misschien beter kunnen investeren in meer onderzoek naar psychopaten? Zodat hulpverleners makkelijker weten wanneer ze worden gemanipuleerd etc. Want die mensen zijn ook gewoon ziek en dat maakt het niet goed wat ze hebben gedaan maar ik vind niet dat ze daarom de doodstraf verdienen. Daarnaast denk ik persoonlijk dat levenslang (in een cel of met tbs) erger is dan de doodstraf voor een persoon. Met de doodstraf ben je er wel lekker makkelijk vanaf en met levenslang is je lijdensweg veel langer.

Ik ben dus tegen de doodstraf, maar voor meer onderzoek oid waardoor echte psychopaten niet zomaar vrijkomen met tbs. Regels rondom verlof etc moeten ook worden aangescherpt. Maar ik vind nog steeds niet dat de doodstraf de oplossing is.