Auteur Topic: 10 gesluierde dagen - Vlaams meisje draagt een hoofddoek voor sociaal experiment  (gelezen 5448 keer)

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 19 oktober 2015, 11:00:15 »
Mee eens. Ik zou het ook raar vinden als een vriendin (hartstikke Nederlands en blond) opeens een hoofddoek zou vragen, al helemaal als ze verder ook geen vriend heeft die gelovig is. Maar ik zou haar zeker niet laten vallen, dat slaat nergens op. Tenzij haar persoonlijkheid opeens ook heel erg verandert.
Ja precies. Bij de Vlaamse uit het nieuwsberichtje was het een experiment en ging ze ook ineens een hoofddoekje dragen. Dan zou ik ook wel even achter mijn oren krabben dat ik dus nooit iets heb gemerkt dat diegene wilde bekeren of tot het geloof wilde komen zeg maar.

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 04 november 2015, 11:45:46 »
ik snap wel dat er vragen zijn alleen ik snap niet waarom je je rug zou keren naar iemand puur om geloof.
Ik heb christelijke vrienden, islamitische vrienden en een vriendin in jehova's getuigen.
Ik heb atheistische vrienden en vrienden die wel in "iets" geloven maar het niet kunnen benoemen.
Dit gaat allemaal prima samen, niemand doet raar naar elkaar.
Ik zou wel raar opkijken als iemand ineeeeens totaaaaal veranderd in zijn/haar kijk op god/geen god/ wat voor god dan ook.

om ook even iets over IS/KKK te zeggen
ik geloof wel dat deze mensen zichzelf wel als echte moslims zien en als echte christenen
iedereen interpeteert de heilige boeken namelijk anders
ik heb een boek gelezen van een meisje ( de dochter van de imam ofziets)
haar vader kent de koran helemaal niet. Hij weet niet wat er ECHT instaat en heeft alleen in zijn hoofd opgeslagen wat hij vroeger in het exteme ouderwetse deel van zijn land van herkomst heeft geleerd.
Zo zijn er ook genoeg christenen enzo die dat ook doen.
Dat maakt dat niet dat iedere moslim/christen zulke extreme onrealistische en niet kloppende gedachten heeft.
Ik heb echt wel respect voor de gelovigen die ook gewoon respect hebben voor mensen die niet hetzelfde geloof aanhangen en voor zover ik merk gaat het hier om de meerderheid
Natuurlijk zitten overal rotte appels tussen maar dat is meer cultuur dan geloof Mensen die eeuwig vasthouden aan hun gelijk en hoe het vroeger was.
Zoals in de biblebelt bijvoorbeeld.

kortom wat ik van het hoofdonderwerp vind: belachelijk dat mensen volledig contact verbreken maar begrijpelijk dat er wel vraagtekens zijn. 
Voor mij een porto

Melophobia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 13 december 2015, 21:47:06 »
Om eerlijk te zijn begrijp ik wel dat een aantal vrienden het contact verbreken. Als iemand zich zo snel bekeert zonder van tevoren iets te zeggen, zou ik vraagtekens bij de vriendschap zetten. Waarom heeft die persoon nooit iets verteld? Het is best een drastische verandering en dat je zo'n groot ding achterwege houdt zou voor mij een deal-breaker zijn.
pinktortilla.blogspot.com

Lostineverything

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 07 januari 2016, 07:14:08 »
als iemand bekeert tot de islam dan denk ik 3 dingen: A. Ze is bekeerd omdat ze verliefd is op die ene, dus voor aandacht bekeren
B. Zware depressie; zoekt het licht == > 2-3 jaar later terug hetzelfde zoals ze was cause that shit ain't for her.
C. Gebrainwasht door al die youtubevideo's te kijken, bitch wants to be een isishoho

Valar Morghulis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 07 januari 2016, 10:23:56 »
Het heeft voor mij weinig met de Islam te maken maar als een vriendin op de een of andere dag ineens bekeerd is tot iets en er dus helemaal geen langzaam proces is geweest waar ik van afweet, dan zou ik dat ook zeer vreemd vinden. Daarom vind ik het gewoon een dom experiment omdat het niets aantoont.

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 07 januari 2016, 12:59:09 »
als iemand bekeert tot de islam dan denk ik 3 dingen: A. Ze is bekeerd omdat ze verliefd is op die ene, dus voor aandacht bekeren
B. Zware depressie; zoekt het licht == > 2-3 jaar later terug hetzelfde zoals ze was cause that shit ain't for her.
C. Gebrainwasht door al die youtubevideo's te kijken, bitch wants to be een isishoho

een bekering hoeft niet perse negatief te zijn hoor.
Voor mij een porto

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 09 mei 2018, 15:05:46 »
up
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 09 mei 2018, 17:16:08 »
Discriminatie gaat twee kanten op. Ik ben zelf ook wel eens uitgescholden door een groepje Turken omdat ik een hoer zou zijn omdat ik korte sportkleding droeg op een zomerdag. Discriminatie is erg vervelend, maar hoe los je discriminatie op?
Alles is zo donker

Dayanara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 09 mei 2018, 18:04:01 »
Discriminatie gaat twee kanten op. Ik ben zelf ook wel eens uitgescholden door een groepje Turken omdat ik een hoer zou zijn omdat ik korte sportkleding droeg op een zomerdag. Discriminatie is erg vervelend, maar hoe los je discriminatie op?
Surround yourself with nature :luck:

LadyBlue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 23 oktober 2018, 14:14:28 »
Het klinkt misschien gek, maar IS heeft feitelijk niks met de islam te maken. Het is een groep die zegt vanuit het geloof te werken, maar in feite staat wat ze doen haaks op de principes van de Koran. Totalitaire groepen spreken vaak vanuit een geloof omdat dit een gemakkelijke methode is om zieltjes te werven.

Denk in de westerse wereld aan de KKK (handelt naar eigen zeggen vanuit het Christendom), (amerikaanse) sektes (weet dat er veel Christelijke zijn, maar volgens mij kan het zowat elk geloof zijn) en vast nog veel meer dingen waar ik persoonlijk geen weet van heb. Het draait vaak op machtlust, angst en onvrede.

Overigens is het aantal aanslagen met een (zogenaamd) religieuze oorsprong zeer klein, het overgrote aandeel wordt gepleegd door niet-gelovige groeperigen en heeft vaak politieke beweegredenen.
De reden dat men meteen aan de islam denkt bij een aanslag is omdat zij toevallig degenen waren die met een vliegtuig de twin towers binnen zijn gevlogen. Ik was zelf toen nog heel klein, maar ik ben wel benieuwd hoe hot topic islamterrorisme daarvoor was.
Daarnaast hoor je regelmatig van aanslagen op het nieuws, maar wanneer het niet door een islamiet wordt gedaan noemen de meeste mensen (zo ook ik) het in hun hoofd een schietpartij of een misdrijf of ....
Instanties die vaak te maken hebben met aanslagen:
- Abortusklinieken- Slachthuizen- Religieuze gebouwen
Ik denk overigens wel dat islamterroristische aanslagen de dodelijkste zijn, het aantal van net geen 3 000 bij de twin towers is met een paar steekpartijen niet in te halen. Maar ook aanslagen als die in Parijs en Brussel, maar vooral aanslagen in landen als Syriƫ, Afghanistan en Irak hebben buitengewoon veel slachtoffers gemaakt.