Auteur Topic: 10 gesluierde dagen - Vlaams meisje draagt een hoofddoek voor sociaal experiment  (gelezen 5386 keer)

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2015, 18:16:21 »
Ik vind het niet gek als iemand ineens spontaan moslim wordt en een hoofddoek gaat dragen, terwijl deze hiervoor nooit interesse getoond heeft, dat er dan mensen zijn die gaan steigeren.

Jammer trouwens dat er mensen zijn die het christendom "erger" vinden dan de islam. Ik heb anders nog nooit christelijke terroristen gezien.

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 16 oktober 2015, 18:21:57 »
Ik vind het niet gek als iemand ineens spontaan moslim wordt en een hoofddoek gaat dragen, terwijl deze hiervoor nooit interesse getoond heeft, dat er dan mensen zijn die gaan steigeren.

Jammer trouwens dat er mensen zijn die het christendom "erger" vinden dan de islam. Ik heb anders nog nooit christelijke terroristen gezien.
De KKK dan?
Overigens vind ik niet dat de IS en de islam wat met elkaar te maken hebben, maar er zijn sowieso ook veel mensen vermoord door christenen. Althans, mensen die zichzelf christenen noemen.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Nova

• C'est fini.
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2015, 18:36:07 »
De KKK dan?
Overigens vind ik niet dat de IS en de islam wat met elkaar te maken hebben, maar er zijn sowieso ook veel mensen vermoord door christenen. Althans, mensen die zichzelf christenen noemen.

Dit ja!
Tell the devil I said hey when you get back to where you're from.

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 16 oktober 2015, 18:52:16 »
Maar ging ze nou echt tegen haar vrienden zeggen dat ze bekeerd was? Of zei ze dat het een experiment was?
Als mijn beste vriendin zich zou bekeren dan zou ik ook wel even schrikken en het heel jammer vinden dat ze nooit iets heeft gezegd. Dat is dan wel een groot gedeelte van je leven als je je ineens bekeert dus dan zou ik denken, goh, als mij dat niet verteld wordt, wat is onze vriendschap dan waard?
Dus het heeft wel 2 kanten.

BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 16 oktober 2015, 18:54:29 »
Bekrompen, schijnheilig, vooroordelen, respectloos. Om er een paar te noemen. En natuurlijk zijn er in elk geloof rotte appels maar ik ken meer 'goede', vriendelijke, open-minded moslims dan christenen. En ik ken echt heel weinig moslims want ik woon in de bible belt dus dat zegt wel wat. Daarom is het christendom voor mij een beetje verpest.
Ik vind je argumenten wel heel slecht, sorry. Ten eerste woon je in de bible belt, niet echt gemiddelde christenen wonen daar. Ten tweede zeg je dat je heel weinig moslims kent, dan kun je toch geen oordeel geven dat moslims beter zijn? Misschien heb jij net de goede getroffen.
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Aubrey

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2015, 19:02:37 »

als ik het me goed herinner was er een tijd geleden ook iets op het nieuws van christenen die bewust moslim dorpen bestormden en aanvielen dus ja ook christelijke terroristen zijn er.
en de middeleeuwen zit sowieso vol christelijke terroristen
ik vind van het westen juist zo dom dat het christendom als '' zo goed en vredelievend'' word gezien en islam is de duivel. heel veel mensen die zo anti islam zijn hebben niks tegen christenen. terwijl die net zo gek kunnen zijn.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2015, 22:00:38 »
-
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2015, 17:50:46 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Napoleon

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 17 oktober 2015, 00:05:52 »
Het zou me echt geen ruk kunnen schelen als iemand zich bekeert, als de persoonlijkheid van die persoon maar niet opeens verandert. En diegene hoeft het ook niet te flikken om zijn geloof door m'n strot te duwen, want dan ben ik heel snel klaar met iemand.
There will be no tomorrow.

Ling

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 17 oktober 2015, 00:31:54 »
Dit topic... Het is goed om de islam te verdedigen maar waarom moet dat dan weer gelijk ten kosten van het christendom? Snap je dan niet dat je zo precies dezelfde fout maakt?
Ik snap sowieso niet hoe je met goed verstand kan zeggen dat "een geloof verpest is voor je". Ik snap dat als je minder goede ervaringen hebt met een geloof, je er niet helemaal positief tegenover staat, maar je rationeel brein moet dan toch wel in kunnen grijpen en kunnen zeggen dat je niet zulke zware conclusies daaruit kunt trekken.
My mind's like a deadly disease.

AlmondEyes

• **
  • Saudade
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 17 oktober 2015, 14:49:39 »
^ Daar heb je wel gelijk in ja. Want als je een ander geloof bijvoorbeeld de islam verdedigd omdat niet alle moslims slecht zijn. Waarom dan niet bij christendom, want ook niet alle christenen zijn slecht. Ook al heb je daar nare ervaringen mee.
Every experience is a lesson. Every loss is a gain.

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 17 oktober 2015, 15:12:19 »
Maar ging ze nou echt tegen haar vrienden zeggen dat ze bekeerd was? Of zei ze dat het een experiment was?
Als mijn beste vriendin zich zou bekeren dan zou ik ook wel even schrikken en het heel jammer vinden dat ze nooit iets heeft gezegd. Dat is dan wel een groot gedeelte van je leven als je je ineens bekeert dus dan zou ik denken, goh, als mij dat niet verteld wordt, wat is onze vriendschap dan waard?
Dus het heeft wel 2 kanten.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 17 oktober 2015, 15:15:30 »
Dit topic... Het is goed om de islam te verdedigen maar waarom moet dat dan weer gelijk ten kosten van het christendom? Snap je dan niet dat je zo precies dezelfde fout maakt?
Dit. Ik ben ook geen Christen meer maar ik vind het een beetje onnodig om een topic dat gaat over een sociaal experiment bijna een 'anti-Christendom' topic te maken :') Daar gaat het hier niet om dus laten we even on topic blijven.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

CHAOTICAL

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 17 oktober 2015, 15:18:16 »
Het zou me echt geen ruk kunnen schelen als iemand zich bekeert, als de persoonlijkheid van die persoon maar niet opeens verandert. En diegene hoeft het ook niet te flikken om zijn geloof door m'n strot te duwen, want dan ben ik heel snel klaar met iemand.
And the beat goes on!

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 17 oktober 2015, 15:47:51 »
als ik het me goed herinner was er een tijd geleden ook iets op het nieuws van christenen die bewust moslim dorpen bestormden en aanvielen dus ja ook christelijke terroristen zijn er.
en de middeleeuwen zit sowieso vol christelijke terroristen
ik vind van het westen juist zo dom dat het christendom als '' zo goed en vredelievend'' word gezien en islam is de duivel. heel veel mensen die zo anti islam zijn hebben niks tegen christenen. terwijl die net zo gek kunnen zijn.

Elke groep heeft zijn slechteriken en persoonlijk denk ik dat het christendom ook niet
meer als zo 'goed en vredelievend' wordt beschouwd gezien de schandalen van de afgelopen jaren. Ikzelf ben geen christen meer om persoonlijke redenen en ik heb de Islam altijd een hele fijn religie gevonden, maar ik zie echter wel de psychologie achter de angst voor de Islam in het Westen. IS heeft niks te maken met de huis-, tuin- en keukenmoslim, maar persoonlijk vind ik dat de moslimgemeenschap collectief te weinig reageert op de afgelopen gebeurtenissen, terwijl de christenen dat wel meer doen. Na het pedofilieschandaal waren er meteen officiële statements vanuit het Vaticaan, dat heb ik zo niet ervaren na bv. Charlie Hebdo of het incident op de Thalys. Je merkt het eigenlijk al in dit topic: iemand vertelt dat ze slechte ervaringen heeft met christenen en die reageren meteen met vraag waarom of zelfs een excuses. Eigenlijk is dat ook het probleem van dit meisje: ze heeft dit experiment uitgevoerd zonder in dialoog te treden met haar vrienden en familie. Ik zeg niet dat alle moslims dat niet doen, maar ik wil het maar meegeven dat het ook niet eerlijk is om christenen gewoon over dezelfde kam te scheren, omdat je toevallig een slechte ervaring hebt met ze.
You may be a lover but you ain't no dancer.

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2015, 16:33:30 »
De KKK dan?

KKK zijn blanken die tegen zwarten zijn (of heb ik dit verkeerd?).

Ik snap sowieso niet hoe je met goed verstand kan zeggen dat "een geloof verpest is voor je". Ik snap dat als je minder goede ervaringen hebt met een geloof, je er niet helemaal positief tegenover staat, maar je rationeel brein moet dan toch wel in kunnen grijpen en kunnen zeggen dat je niet zulke zware conclusies daaruit kunt trekken.

Mee eens!

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2015, 16:47:06 »
KKK zijn blanken die tegen zwarten zijn (of heb ik dit verkeerd?).

Mee eens!

Ik vind de KKK nu geen goed voorbeeld, aangezien ze openlijk verworpen worden door alle christelijke organisaties.

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 17 oktober 2015, 17:07:51 »
Ik vind de KKK nu geen goed voorbeeld, aangezien ze openlijk verworpen worden door alle christelijke organisaties.

En IS wordt verworpen door moslims toch?

♥ Little Ariel ♥

• Pura vida.
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 17 oktober 2015, 17:19:56 »
Het zijn toch christenen? Of je nou de gemiddelde christen neemt of niet, het blijft hetzelfde. En dat snap ik zelf ook wel dat ik niet de goede getroffen heb, maar dan kan het geloof nog wel voor mij verpest zijn. Ik vind dit commentaar een beetje overdreven want daar gaat heel het topic niet om. Er werd mij naar mijn redenen gevraagd, klaar. Ga er dan niet op in.

en zo zijn aanhangers van de IS zijn ook moslims, maar ook niet bepaald de gemiddelde..
Start and finish every day with a clear mind and an open heart

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2015, 17:36:16 »

Inderdaad. Het zijn gewoon twee groepen die absoluut de perceptie van de meerderheid niet mogen bepalen.

Courageous

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2015, 17:49:05 »
Ik vind je argumenten wel heel slecht, sorry. Ten eerste woon je in de bible belt, niet echt gemiddelde christenen wonen daar. Ten tweede zeg je dat je heel weinig moslims kent, dan kun je toch geen oordeel geven dat moslims beter zijn? Misschien heb jij net de goede getroffen.
Boekenwurm

Wishbone

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 17 oktober 2015, 19:23:42 »
En daar ga je een beetje de mist in, want IS heeft in principe weinig te maken met de echte Islam.

Als meer mensen dit zouden begrijpen he.

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 17 oktober 2015, 21:33:24 »
Daarom snapte ik dus ook niet waarom je het had over terroristische moslims, aangezien de meerderheid van beide religies de acties van die organisaties niet ondersteunt (IS en de KKK). Als je zegt dat er islamitische terroristen zijn, moet je ook zeggen dat er christelijke terroristen zijn.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Genevieve

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 17 oktober 2015, 22:19:08 »
Ik vind het jammer dat het woord 'terrorist' gelijk word gekoppeld aan een geloof. Ook als je nergens in gelooft zou je bommen kunnen plaatsen.
The only thing we have to fear is fear itself.. And spiders, Fuck spiders

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 17 oktober 2015, 22:32:35 »
Daarom snapte ik dus ook niet waarom je het had over terroristische moslims, aangezien de meerderheid van beide religies de acties van die organisaties niet ondersteunt (IS en de KKK). Als je zegt dat er islamitische terroristen zijn, moet je ook zeggen dat er christelijke terroristen zijn.

Ik heb persoonlijk nog geen Christelijke terrorist gezien in de media. Maar betekent dit dat alle Moslims terroristen zijn en er geen terroristische Christenen bestaan? Nee, want ik weet dondersgoed dat het een minderheid is die het voor de rest verpest. Mijn punt was dat ik struikelde over het feit dat mensen Christenen "erger" vinden dan Moslims en ze geven stereotypiën als argumenten op basis van ervaringen met enkele Christenen. Daarom begon ik over terroristen, dat is ook een sterotypie.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 18 oktober 2015, 12:34:46 »
Ik heb persoonlijk nog geen Christelijke terrorist gezien in de media. Maar betekent dit dat alle Moslims terroristen zijn en er geen terroristische Christenen bestaan? Nee, want ik weet dondersgoed dat het een minderheid is die het voor de rest verpest. Mijn punt was dat ik struikelde over het feit dat mensen Christenen "erger" vinden dan Moslims en ze geven stereotypiën als argumenten op basis van ervaringen met enkele Christenen. Daarom begon ik over terroristen, dat is ook een sterotypie.
Eerlijk gezegt denk ik dat dit komt omdat dit niet benoemd word als dit het geval zou zijn. Alles wat maar te maken heeft met de islam word direct negatief in de media gezet waar door het lijkt alsof het altijd maar de moslims zijn die rottigheid uithalen. Wanneer dit een christen zou zijn, dan zou dat gegeven niet eens benoemd worden in de media omdat dat niet interessant genoeg is.
Hoi