Auteur Topic: [tv-serie] 13 Reasons Why  (gelezen 17905 keer)

Alpaca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 12 april 2017, 18:29:24 »
https://www.youtube.com/watch?v=lzR4EXjZsMc

Ik vind dit lied wel echt enorm mooi, en het past zo goed bij Hannah en Clay. Na een halve week na het einde, denk ik er soms nog steeds over na. Echt een serie die indruk maakt.
When you think it's good, Just do it.
When you think it's bad, Just don't do it

Aesthetics

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 12 april 2017, 19:21:22 »
Ik vond 't echt een hele goede serie! Inderdaad aan het begin leek het vrij cliche, maar het werd steeds leuker. Ik vind Jeff echt het leukste personage erin #Jeffdeservesbetter.

Oh en

Because no one can catch the motherfucking fox.

Koetje

• 'Boe'
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 12 april 2017, 19:29:38 »
Ik heb net de eerste aflevering gekeken!

Seagold

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 12 april 2017, 19:30:53 »
Ik heb hem ook eindelijk uitgezien. Aan de ene kant hoop ik op een tweede seizoen, maar vooral omdat ik wil weten met de personen waarvan het verhaal nu nog open werd gelaten (bijvoorbeeld alex en bryce). Maar ik ben ook bang dat ze het misschien gaan uit melken als er nog een seizoen komt.
We built this Schmidty on Tootsie Rolls

Zebra

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 12 april 2017, 19:33:01 »
Ik wil gewoon van bepaalde situaties aan het eind weten hoe ze aflopen en inderdaad met een paar personen. Hoop niet dat ze de serie uitmelken, maar ik denk dat er nog best wel een goed verhaal uit kan komen voor een tweede seizoen. Er zijn in elk geval nog genoeg kleine open eindjes.

Meraki

• May we meet again
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 13 april 2017, 13:18:59 »
Ik zit nog met zoveel vragen over de laatste aflevering, en heb een soort van 'theorie' over wat ik denk dat er gaat gebeuren.
* SPOILER *        * SPOILER *        * SPOILER *        * SPOILER *
Ik denk dat Tyler er niet meer goed mee om kan gaan en iedereen om het leven wil brengen.
Je ziet dat hij een verzameling geweren heeft, en vervolgens foto's aan een lijn hangen van
bijna iedereen die op de tapes staan. Hij heeft de foto van Alex als eerste weggehaald, en ik
dacht dat dit misschien was omdat hij besloot Alex toch niks aan te doen. Toen ik laterna na
ging denken dacht ik eraan dat Alex niet zomaar zelfmoord zou plegen; alhoewel hij wel veel
aanwijzingen heeft gegeven toch nog. Maar ik heb het idee dat Tyler hem neer heeft geschoten,
en dit ook bij de rest gaat doen. Eerst dacht ik dat Tyler de hele school iets aan ging doen, maar
nu denk ik eigenlijk dat dit alleen de mensen zijn die op de tapes staan.
To do something with soul, creativity, or love; when you leave a piece of yourself in your work

Meraki

• May we meet again
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 13 april 2017, 13:20:57 »
Ik heb net ook beyond the reasons why gekeken. Hierin leggen de acteurs en makers uit waarom ze voor bepaalde scenes gekozen hebben, en juist doordat ik dit heb gekeken maakt de serie nog 10 keer meer indruk op me. Ik raad iedereen ook aan om dit echt nog eventjes te kijken, het beeld op de serie word zo nog beter!
To do something with soul, creativity, or love; when you leave a piece of yourself in your work

Meraki

• May we meet again
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 13 april 2017, 15:42:51 »
Oke dus nu zie ik overal op facebook de theorie waarvan ik dacht dat ik origineel was HAHAHA oeps

Enchanted

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 13 april 2017, 15:46:30 »
Tijdens het kijken dacht ik inderdaad dat daar ook een link tussen moest zijn en toen zag ik inderdaad ook ineens overal die theorie verschijnen. :') ^
It was enchanting to meet you • tumblrlast.fmwattpad • Non de Eerste als President de Tweede

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 13 april 2017, 15:56:32 »
Ik vond 't echt een hele goede serie! Inderdaad aan het begin leek het vrij cliche, maar het werd steeds leuker. Ik vind Jeff echt het leukste personage erin #Jeffdeservesbetter.

Oh en

Zo legit inderdaad

Arianator

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 13 april 2017, 18:22:30 »
Ik had het binnen 3 dagen al uitgekeken, Het is echt mijn favo serie geworden. Alex en justin zijn in real life een stel en jessica en ryan ook. ;)

Enchanted

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 13 april 2017, 18:48:53 »
Correct me if I'm wrong maar volgens mij zijn Jessica en Ryan in real life gewoon vrienden en geen stel haha.
It was enchanting to meet you • tumblrlast.fmwattpad • Non de Eerste als President de Tweede

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 13 april 2017, 19:40:17 »
Ahw, zijn alex en justin een stel? Dat vind ik echt leuk!
Volgens mij heeft Tommy Dorfman (Ryan) een vriend ja, dus lijkt me nogal sterk haha.

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 14 april 2017, 23:31:24 »
Ok ik ben nu bij Zach's tape en nu weet ik niet of ik deze serie nog serieus moet nemen. Echt drama om niets. :') Wat is dit..
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

Zebra

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 14 april 2017, 23:38:34 »
Volgens internet zijn Alex en Justin ook geen stel. Zij hebben ontkennend gereageerd op de vraag, schijnt.

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 15 april 2017, 09:32:20 »

Ok ik ben nu bij Zach's tape en nu weet ik niet of ik deze serie nog serieus moet nemen. Echt drama om niets. :') Wat is dit..
Volgens mij is het hele idee daarvan juist dat kleine dingen een groot effect kunnen hebben en dat je nooit kunt weten wat er in iemands hoofd omgaat. Door alles wat er al is gebeurd heeft Hannah die complimenten nodig. Zach dacht misschien een tamelijk onschuldig 'grapje' uit te halen, maar hij ontnam haar het enige lichtpuntje van de dag.

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 15 april 2017, 09:52:22 »
^ Ben ik het mee eens. Daarbij was het van hem ook niet echt als 'grap' bedoeld, maar eerder om haar bewust pijn te doen. Dat kan je echt raken.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 15 april 2017, 10:18:16 »
Ik heb vier afleveringen gezien en vind ze erg mooi! Stiekem heb ik wel een crush op Justin, maar wat een zak is hij zeg...

Ik ben het met hierboven eens. Ik dacht eerst: om hier zelfmoord om te plegen, is dat het wel waard?
Maar inderdaad, de kleine dingen maken iemands dag goed, of stuk. Dat wordt  zo vaak onderschat helaas.

''Syncopate my skin to your heart beating.''

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 15 april 2017, 13:47:11 »
Ik heb gister de eerste aflevering gezien. Het loopt nu al spannend!
Life is living or surviving

always

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 15 april 2017, 14:55:50 »
Ik vind het daar in tegen wel heel wat om dan meteen iemand als schuldige aan te wijzen terwijl het dus allemaal kleine dingen zijn die bij hannah gewoon ophopen.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 15 april 2017, 15:48:28 »
^ Ja dat is ook zo... Ik heb er pas vier gezien, en het lijkt er inderdaad op dat allerlei kleine dingen elkaar ophopen. Maar het is wel zo dat het in het echt ook gebeurd, dat meiden/jongens zelfmoord plegen door ''iets kleins.'' Zo lijkt het dan voor de buitenwereld, maar voor hun is het dan een ophoping van kleine dingen geweest. Deze serie laat je daar wel over nadenken.
''Syncopate my skin to your heart beating.''

Fearless

• Truce
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 16 april 2017, 19:03:51 »
Mijn vriend en ik moeten tape 8 kijken, we zitten dus halverwege nu!

Vind het echt wel een leuke serie!
tumblr♥ | Stay Frosty Royal Milk Tea. |

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 17 april 2017, 14:45:33 »
Ik heb deze serie de afgelopen 3 dagen helemaal gekeken, en ik vind hem zo ontzettend heftig, blijf er maar over nadenken.
I now walk into the wild Instagram

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 17 april 2017, 14:55:32 »
Ik zit nog met zoveel vragen over de laatste aflevering, en heb een soort van 'theorie' over wat ik denk dat er gaat gebeuren.
* SPOILER *        * SPOILER *        * SPOILER *        * SPOILER *
Ik denk dat Tyler er niet meer goed mee om kan gaan en iedereen om het leven wil brengen.
Je ziet dat hij een verzameling geweren heeft, en vervolgens foto's aan een lijn hangen van
bijna iedereen die op de tapes staan. Hij heeft de foto van Alex als eerste weggehaald, en ik
dacht dat dit misschien was omdat hij besloot Alex toch niks aan te doen. Toen ik laterna na
ging denken dacht ik eraan dat Alex niet zomaar zelfmoord zou plegen; alhoewel hij wel veel
aanwijzingen heeft gegeven toch nog. Maar ik heb het idee dat Tyler hem neer heeft geschoten,
en dit ook bij de rest gaat doen. Eerst dacht ik dat Tyler de hele school iets aan ging doen, maar
nu denk ik eigenlijk dat dit alleen de mensen zijn die op de tapes staan.

Ik ben deze ook een paar keer tegengekomen, maar ik geloof het niet.

Volgens mij is het juist een boodschap van de serie: terwijl iedereen op Hannah gefocust is, missen ze de signalen van Alex. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde uitspraken, bepaalde acties (te snel rijden in zijn auto en niet willen stoppen, ruzie zoeken) en de scène met het zwembad. Alex kan ook niet met Hannah's dood omgaan, hij voelt zich het meest schuldig van allemaal (denk ik). Daarnaast is zijn vader politieman, dus heeft hij ook makkelijk toegang tot wapens. Maar wat mij het meest overtuigd is dat hij (net als Hannah vlak voordat ze zelfmoord pleegt), hij zijn kamer helemaal opruimt.

Ik zelf denk dat Tyler een school shooting plant om wraak te nemen op de andere personages (en daarom ook die foto's heeft hangen). Alex neemt het op een gegeven moment op voor Tyler als hij gepest wordt door Montgomery, daarom denk ik dat hij de foto van Alex weghaalt.
I now walk into the wild Instagram

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 17 april 2017, 15:01:50 »
Ik vind het daar in tegen wel heel wat om dan meteen iemand als schuldige aan te wijzen terwijl het dus allemaal kleine dingen zijn die bij hannah gewoon ophopen.
Hier ben ik het wel mee eens. Want het kan inderdaad ophopen, maar een aantal van de 'schuldigen' hebben niet bewust haar pijn gedaan, dus ja, 'schuldig' ben je dan niet helemaal.