Auteur Topic: [tv-serie] 13 Reasons Why  (gelezen 17903 keer)

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 05 april 2017, 17:18:12 »
Ik heb het afgezien. Ik heb totaal geen probleem met het einde. Al hoop ik niet dat Clay met die Skye eindigt oid trouwens, verder vond ik het heel nice.  Vind het voor Justin ook echt heel erg sneu, hoe alles voor hem gelopen is. Vraag me alleen af hoe ze een volgend seizoen leuk houden, maar goed!

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 06 april 2017, 15:33:35 »
Ik heb 'm vanochtend ook afgekeken. Bij "die ene" scene heb ik wel even weg moeten kijken... Verder vond ik het echt een goed einde! Hoop eigenlijk dat ze geen nieuw seizoen er achteraan plakken, hoe tegenstrijdig dat misschien ook klinkt. Vaak worden series van verfilmde boeken er niet echt beter op als je het verhaal langer probeert te rekken dan het eigenlijk was. But we shall see!

Heb vanmiddag ook nog even fanart zitten maken  :fieuw:

Fee

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 06 april 2017, 15:50:31 »
Ik vind het een hele leuke serie en heb het ook snel uitgekeken. Ik vond alleen die aflevering van Zach heel aanstellerig, ik snapte het probleem echt niet. Verder vind ik Clay en Justin super cute.

Meraki

• May we meet again
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 06 april 2017, 17:37:14 »
Pff ik ben nu bij aflevering 6 en vind het wel een beetje langdradig, maar wel echt een goede serie tot nu toe
To do something with soul, creativity, or love; when you leave a piece of yourself in your work

Enchanted

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 07 april 2017, 09:03:53 »
Ben ik de enige die het heel raar vindt dat Clay steeds 'wraak' probeert te nemen op de mensen die op die bandjes staan, terwijl ie zelfs nog niet eens weet wat er op zijn bandje staat? :')

It was enchanting to meet you • tumblrlast.fmwattpad • Non de Eerste als President de Tweede

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 07 april 2017, 10:06:43 »
Vind ik niet raar. Hij weet toch ook wel zelf wat hij heeft gedaan voordat hij het bandje gezien heeft?

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 07 april 2017, 12:44:54 »
^ Ik kijk de serie niet en wil 'm ook niet zien maar sommige mensen hebben echt geen idee wat ze iemand hebben aangedaan.
Voor mij een porto

HummingBirdx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 08 april 2017, 00:36:58 »
Wauw wat een geweldige serie.
Vanmiddag heb ik de laatste aflevering gezien. Zelf hoop ik eigenlijk ook niet op een tweede seizoen. Een extra episode met wat uitleg zou ik wel fijn vinden maar ik wil niet dat ze het verhaal gaan uitmelken.
Nog nooit ben ik zo sprakeloos geraakt door een serie.

Enchanted

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 08 april 2017, 07:23:02 »
Vind ik niet raar. Hij weet toch ook wel zelf wat hij heeft gedaan voordat hij het bandje gezien heeft?

Aan de ene kant is dat wel zo natuurlijk, maar aan de andere kant staat hij net als de anderen op de bandjes dus waarom heeft hij het recht om de anderen er op aan te spreken? Beetje hypocriet vind ik dat :')
It was enchanting to meet you • tumblrlast.fmwattpad • Non de Eerste als President de Tweede

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 08 april 2017, 10:02:39 »
Aan de ene kant is dat wel zo natuurlijk, maar aan de andere kant staat hij net als de anderen op de bandjes dus waarom heeft hij het recht om de anderen er op aan te spreken? Beetje hypocriet vind ik dat :')

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Wat heeft hij gedaan? Natuurlijk niet echt iets, waarvan je van tevoren kon weten dat dat haar zo veel pijn zou doen SPOILER (aangezien ze hem letterlijk wegstuurt). De anderen hebben haar allemaal wel oprecht pijn gedaan. Maar goed, iedereen een andere mening erover natuurlijk!

Enchanted

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 08 april 2017, 16:18:26 »
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Wat heeft hij gedaan? Natuurlijk niet echt iets, waarvan je van tevoren kon weten dat dat haar zo veel pijn zou doen SPOILER (aangezien ze hem letterlijk wegstuurt). De anderen hebben haar allemaal wel oprecht pijn gedaan. Maar goed, iedereen een andere mening erover natuurlijk!

Ik heb ook nog niet alles gezien Maar tot nu toe vind ik inderdaad dat wat Clay doet relatief weinig voorstelt met de dingen die de anderen doen, en hij heeft heel veel ook onbewust gedaan. Dus wat dat betreft geef ik hem wel gelijk, maar ik vind het een beetje dubbel haha.

February

• **
  • just survive somehow
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 09 april 2017, 16:51:46 »
Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen en vond het echt mooi, ben dus erg benieuwd hoe de serie zelf is en of ze zich hebben gehouden aan het verhaallijn van het boek, ga het vandaag kijken denk ik.

Pudu

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 09 april 2017, 17:33:24 »
Ik vond het op zich wel een goede serie, erg goed gemonteerd en in elkaar gezet en het verhaal was ook interessant, maar ik kan me niet vinden in de personages. Misschien dat ik al te oud ben en al die 'High School'-drama daarom maar overdreven vind, maar de helft van de tijd heb ik echt zoiets gehad van, kind, waar maak jij je in hemelsnaam druk om. En dat geldt dan zowel voor Hannah als voor Clay.

Maargoed, neemt niet weg dat ik er wel geïntrigeerd door raakte, waardoor ik alles in een paar dagen heb gebingewatched, wat toch ook wel wat goeds zegt over een serie.
Just because you took longer than others, doesn't mean you failed.
Remember that.

pink_lemonxde

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 09 april 2017, 21:54:01 »

Fantastische serie, ik denk dat het probleem was dat Hannah dingen TE serieus opvatte; het is school, zulke dingen gebeuren. En dan komt er bij dat Clay veel te lief is voor Hannah, SPOILER dat hij wegloopt als zij dat zegt etc.
Ik vind de boodschap die ze ermee willen brengen wel echt goed, dat zelfmoord geen taboe meer is om over te praten en dat er meer aan gedaan moet worden.

Ik snap wat @Pudu zegt, er is wel enorm veel drama maar er zijn ook genoeg scenes waar ze zich wel zorgen om moeten maken en dat ook doen.

Ik heb hem echt snel uitgekeken haha :fieuw:

Alpaca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 10 april 2017, 17:43:52 »
Dit weekend afgekeken, en hoe fantastisch ik het ook vond, hoeveel vragen ik nog heb op het einde (echt nog van die mini clifhangers) in hoop toch dat ze geen tweede seizoen maken. Het einde is goed zoals het is, en ben bang dat ze het anders gaan uitmelken.

Ik vond trouwens dat het niet té was. Het gaf denk ik wel een heel realistisch beeld van de gedachtegang van iemand die daadwerkelijk denkt aan zelfmoord.

Zoals hier ook al eerder is gezegd, Jessica en Justin waren hele interessante personages. De focus lag niet op hun, maar toch hadden zij wel hun eigen kleine verhaal. En dat vond ik ook heel interessant om te zien. Mogelijk spoiler achting De keuzes die ze maakten en wat ze deden met alles wat ze meegemaakt hebben in het verleden. Verder vond ik eigenlijk alle personages wel heel erg leuk, op Courtney na, daar kon ik weinig sympathie voor opbrengen. Ze ging wel erg ver om haar eigen hachje te redden.
When you think it's good, Just do it.
When you think it's bad, Just don't do it

Noukkii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 10 april 2017, 18:34:06 »
Hoi, ik wist niet of ik hiervoor een ander topic moest aanmaken aangezien het wel met de serie te maken heeft, zo wel, verwijder ik het meteen.

Ik heb vrijdag de laatste aflevering gekeken en ik ben heel erg geschrokken van het stukje waarin ze *Spoiler* zelfmoord pleegt. Ik ben 14 jaar en ik denk er alleen maar aan. Ik ben er erg verdrietig van geworden en ik weet niet zo goed wat ik kan doen om het nare gevoel weg te krijgen. Ik heb echt huilbuien omdat ik dan eraan denk hoeveel andere mensen ook in die situatie hebben gezeten. Dat doe me echt wat. Wat kan ik het beste doen?

Enchanted

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 10 april 2017, 18:45:38 »
^ Als ik jou was zou ik er met iemand over praten. Het is ook een heel heftig onderwerp natuurlijk en ik denk zelf dat er over praten wel heel belangrijk is. Er zijn in Nederland wel 'hulplijnen', ik weet alleen niet zeker of die echt bedoelt zijn voor mensen die er over na denken om zelfmoord te plegen of ook voor de mensen die heel veel moeite hebben met het onderwerp, maar ik denk dat ze voor iedereen wel open staan. Op dit forum zijn er volgens mij ook wel een aantal topics die over dit onderwerp gaan, dus daar kan je ook terecht. En wat mij betreft mag je mij ook wel een note sturen als je daar behoefte aan hebt. :)

Noukkii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 10 april 2017, 18:50:52 »
^ Bedankt voor je reactie. Ik ga meteen even kijken naar die hulplijnen en de forums.

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 11 april 2017, 10:44:19 »
SPOILER
Ik ben 'm nu voor de tweede keer aan het kijken (vriend had 'm nog niet gezien en ik kijk half mee) en dan vallen alle signalen van Alex en Tyler ineens wel heel erg op. Kijk er nu echt op een andere manier naar :o

Nisekoi

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 11 april 2017, 14:09:49 »
Ik moet nu nog alleen de laatste aflevering kijken, maar ik heb er wel verschillende gevoelens bij. Ik vind het zeker heel heftig allemaal, maar soms heb ik wel het idee dat Hannah wel een beetje dramatisch aan het doen is. Neemt natuurlijk niet weg dat wat iedereen gedaan heeft echt verschrikkelijk is, want zo zie je maar dat hoe klein een opmerking kan zijn, iemand het wel heel zwaar kan opvatten.

Verder vind ik Jeff echt een hele fijne personage, ook al zit hij er heel weinig in.

*SPOILER*
Ik baal echt dat hij er niet meer is, dat heeft hij nooit verdient en UGH HIJ IS ZO HOT DOEI.
TUMBLR  ~  We accept the love we think we deserve.

Meraki

• May we meet again
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 11 april 2017, 19:54:14 »
Dit weekend afgekeken, en hoe fantastisch ik het ook vond, hoeveel vragen ik nog heb op het einde (echt nog van die mini clifhangers) in hoop toch dat ze geen tweede seizoen maken. Het einde is goed zoals het is, en ben bang dat ze het anders gaan uitmelken.
Zoals hier ook al eerder is gezegd, Jessica en Justin waren hele interessante personages. De focus lag niet op hun, maar toch hadden zij wel hun eigen kleine verhaal. En dat vond ik ook heel interessant om te zien. Mogelijk spoiler achting De keuzes die ze maakten en wat ze deden met alles wat ze meegemaakt hebben in het verleden. Verder vond ik eigenlijk alle personages wel heel erg leuk, op Courtney na, daar kon ik weinig sympathie voor opbrengen. Ze ging wel erg ver om haar eigen hachje te redden.

Helemaal mee eens.
Wel heeft de serie enorm veel bij me losgemaakt. Ik heb bepaalde dingen die gebeuren ook meegemaakt, en wist ook wel dat dit in de serie voor ging komen. Toch heb ik er nu achteraf meer last van dan ik gedacht had.
To do something with soul, creativity, or love; when you leave a piece of yourself in your work

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 11 april 2017, 20:10:31 »

Heb net de laatste aflevering gezien, vond het een goede serie maar wel een stom einde.

Spoiler: had graag willen weten hoe het verder gaat met Bryce nu die ouders ook de tapes hebben. Wat dat betreft zou een tweede seizoen wel leuk zijn, zolang ze het niet uitmelken.

Vond het wel lang duren voordat Clay alle tapes had gezien.. maar goed dat was de bedoeling :'')

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 11 april 2017, 20:17:41 »
Als ik dit topic doorlees heb ik de hele tijd het gevoel alsof ik dingen mis. Vergeet al die namen de hele tijd

Enchanted

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 12 april 2017, 09:07:12 »
Ik heb hem ook eindelijk uitgezien. Aan de ene kant hoop ik op een tweede seizoen, maar vooral omdat ik wil weten met de personen waarvan het verhaal nu nog open werd gelaten (bijvoorbeeld alex en bryce). Maar ik ben ook bang dat ze het misschien gaan uit melken als er nog een seizoen komt.

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 12 april 2017, 10:42:02 »
Als ik dit topic doorlees heb ik de hele tijd het gevoel alsof ik dingen mis. Vergeet al die namen de hele tijd
use your imagination