Auteur Topic: [tv-serie] 13 Reasons Why  (gelezen 17904 keer)

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #225 Gepost op: 28 mei 2018, 19:53:49 »

https://www.girlscene.nl/artikel/25618-noooo-hannah-baker-keert-niet-terug-in-13-reasons-why-seizoen-3

Bij zulke artikelen denk ik wel eens, heeft de schrijfster de serie zelf wel bekeken? In seizoen 2 was duidelijk te zien dat Clay nu echt afscheid van haar nam, en hoe ze zelf ook afscheid nam en wegliep. Was toch wel een vrij duidelijke hint, waardoor ik zelf ook al bedacht had dat Hannah niet weer op beeld zou verschijnen. Dit artikel laat het klinken alsof het echt een grote shock is ofzo? Of ben ik de enige dat het afscheidsmoment zo opvatte?

Oude bekende met een nieuw profiel :)

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: 28 mei 2018, 20:15:24 »
^ Ah joh, het is GS, die artikelen sporen al jaren niet meer :')
Eens trouwens, was heel duidelijk
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: 28 mei 2018, 20:19:09 »
Ik ben benieuwd waar seizoen 3 over gaat! Ik ben wel blij dat het zonder Hannah is omdat haar verhaal nu ook echt klaar is.

Over hoe het afloopt met Tyler, nog steeds over Bryce laten boeten, over Chloë die zwanger is van Bryce, over Justin die toch nog steeds verslaafd is....
Dat denk ik!
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Koalafied

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: 28 mei 2018, 20:23:06 »
Over hoe het afloopt met Tyler, nog steeds over Bryce laten boeten, over Chloë die zwanger is van Bryce, over Justin die toch nog steeds verslaafd is....
Dat denk ik!

+ Ik ben benieuwd of Jessica en Justin weer bij elkaar komen. En of Alex erachter komt wat er tussen die twee is gebeurd op het bal.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: 28 mei 2018, 21:16:03 »
Wat een aflevering. Dat stukje op het bal, dat ze allemaal samen zijn... zo mooi
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: 28 mei 2018, 23:21:49 »
Ik heb vandaag anderhalve aflevering gekeken maar vind het eigenlijk een hele rare serie. Ik snap niemand z'n gedrag? Ik vind die Hannah echt raar, je kent die gozer net en dan ga je aan z'n haar zitten en z'n bloesje losmaken wtf. Ik vind dat met die bandjes ook gewoon raar. Maar misschien moet ik het nog een kans geven.
En die actrice is in het echt ook wel wat knapper, jezus christus.
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2018, 23:27:47 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Lahav

• Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: 29 mei 2018, 10:03:46 »
Jeetje die scene met tyler en de jongenswc was inderdaad heel heftig. Mn hart brak echt...

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: 29 mei 2018, 10:15:13 »

En die actrice is in het echt ook wel wat knapper, jezus christus.

Jaaa, Katherine is echt mijn girl crush :wub:

Haar accent is ook zo leuk, die faket ze ook gewoon in de serie. In het echt heeft ze heeft ze een 'posh' Australisch accent!
https://www.youtube.com/watch?v=nTph7GUjOhg

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: 29 mei 2018, 12:17:15 »
Ik lees verschillende artikelen dat mensen willen dat Netflix de serie eraf gooit omdat het te heftig zou zijn. Zijn jullie het hiermee eens? Ik vond het heel heftig en ik vond wel dat de warning aan het begin iets duidelijker mocht zijn omdat hij hetzelfde was als voor een deel van de afleveringen. Dus daarom dacht ik dat die aflevering een beetje hetzelfde zou zijn. Maar hem eraf gooien vind ik wel heel ver gaan omdat dit wel daadwerkelijk gebeurt op scholen.
Ik was tink

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: 29 mei 2018, 14:38:52 »
Ben het idd met je eens. Alleen waarschuwing is okay.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: 29 mei 2018, 15:11:32 »
Ik lees verschillende artikelen dat mensen willen dat Netflix de serie eraf gooit omdat het te heftig zou zijn. Zijn jullie het hiermee eens? Ik vond het heel heftig en ik vond wel dat de warning aan het begin iets duidelijker mocht zijn omdat hij hetzelfde was als voor een deel van de afleveringen. Dus daarom dacht ik dat die aflevering een beetje hetzelfde zou zijn. Maar hem eraf gooien vind ik wel heel ver gaan omdat dit wel daadwerkelijk gebeurt op scholen.

Ik vind dat de serie gewoon moet blijven. De serie heeft als kijkwijzer classificatie ook 16+, dus dat kindjes van 10 het niet kunnen zien is duidelijk. Ook word er voor elke aflevering een waarschuwing gegeven als er seksueel misbruik, drugs, whatever in voorkomt. De scene met Taylor is heel heftig, maar ook jongens worden verkracht, hoe gruwelijk het ook is. Juist als je deze scenes of zelfs het hele seizoen weghaalt, stop je het in de doofpot alsof het taboe is. Het is heftig om te zien, maar ook heel dicht bij de realiteit.

Oude bekende met een nieuw profiel :)

Lahav

• Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: 29 mei 2018, 16:00:23 »
^

Ja, ik ben het wel met je eens. Het is 16+ toch niet bedoeld voor kinderen. En ze geven inderdaad heel vaak waarschuwingen gedurende serie. Dan moet je dus weten dat er heftige scenes zullen voorkomen.. en ik vond het mega heftig, maar geen reden om de serie te verbieden. Het bleef best wel binnen de perken van wat acceptabel is om te zien in een serie. En dat voegt ook juist iets toe aan deze serie. Dat we kunnen we ons kunnen inleven en nadenken over pestgedrag en problematiek.

Fearless

• Truce
    • Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: 02 juni 2018, 13:13:07 »
Heb ook eindelijk alles gezien.. Bij de scene van het bal hield ik het echt niet meer droog hoor..
Ook vind ik persoonlijk de scene van in de jongenswc niet zo heftig. Ja het is erg wat er gebeurde maar iedereen in mijn omgeving maakte er zo'n drama om dat ik het veel erger verwacht had.
Ik vind mensen zo overdreven tegenwoordig, zo'n dingen gebeuren overal op de wereld, misschien zelfs wel dagelijks. Ik vind het net goed dat de serie deze dingen allemaal weergeeft en ik vind dat ze wel degelijk genoeg waarschuwingen hebben gegeven om aan te geven dat er choquerende beelden gingen komen.
tumblr♥ | Stay Frosty Royal Milk Tea. |

PINKMAN

• Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: 08 juni 2018, 10:10:15 »
Ik heb eindelijk seizoen 2 helemaal af maar heb er gemixte gevoelens over.

Het concept in de rechtbank vond ik heel interessant en een leuke manier om nog meer van Hannah's leven te laten zien. Maar daar zit ook gelijk mijn probleem: vond dat de schrijvers wel iets creatiever hadden mogen zijn. Elk nieuw deel van Hannah's verhaal was gewoon met wie ze allemaal 'fling' had en met wie ze allemaal niet gezoend had of verliefd was. En ik wil absoluut niet slutshamen maar vond Hannah al geen leuk personage, maar vond haar hierdoor alleen nog maar irritanter en aandachtszoekender overkomen dan ze in seizoen 1 al deed. Vond haar trouwens wel heel schattig met Zach.

Die scene met Tyler... Ik was er echt stil van en dat heb ik maar zelden. Montgomery was mijn favoriete personage, maar door die scene veranderde hij binnen een halve seconde van meest geliefde personage naar meest gehate personage. Ben het niet eens met heel veel dat ze die scene te heftig vonden om zo te laten zien. Ja het is heftig maar dat is juist de bedoeling. Dit is de harde realiteit dat moet je niet sugarcoaten en beter maken dan het is.

Dit was ook het seizoen van de bromances. Die bromance met Zach en Alex was zo ontzettend lief en had ergens gehoopt dat die twee uiteindelijk een koppel zouden worden. Want kreeg af en toe de indruk dat beide kanten wat meer voelde dan alleen vriendschap.

Vond de groeiende vriendschap tussen Clay en Justin ook heel mooi om te zien. Justin is ook een personage waar ik dit seizoen wat sympathie en respect voor heb gekregen. Mijn hart brak echt toen Clay en Tony hem dakloos en bedelend langs de weg vonden.

Het einde vond ik ook slecht. Tyler had dit al veel langer gepland en had zoveel, terechte, woede en haat voor zijn klasgenoten. En als die gevoelens zo diep zitten laat je je echt niet zomaar meteen ompraten. Kreeg hier een te erg Amerikaans happy end gevoel bij. Ik wil niet zeggen dat ik graag een schoolshooting had willen zien, maar vond dit een beetje een lauw einde. Maar waarschijnlijk is dit gedaan zodat er een derde seizoen kan komen.

Ik vind het trouwens wel vervelend dat er nog een seizoen komt. De Bakers hadden die rechtszaak gewoon moeten winnen zodat het klaar was. Het verhaal van Hannah is klaar, dat was wel duidelijk toen ze wegliep uit Clay's verbeelding tijdens haar ceremonie. Ik weet dat er nog wel wat andere personages waar ze mee verder kunnen maar ben gewoon bang dat een serie die heel goed begon, eindeloos word uitgemolken tot een en dat het ontzettend slecht gaat worden.
I wasn't hurt that badly. My doctor said that all my bleeding is internal, that's where the blood is supposed to be - Jake Peralta

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #239 Gepost op: 09 juni 2018, 11:25:31 »
Vind seizoen 2 erg ongeloofwaardig op een één of andere manier

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #240 Gepost op: 11 juni 2018, 18:37:52 »
^ Ik blijf het raar vinden dat ze Bryce niet gepakt hebben.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Zebra

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: 11 juni 2018, 21:41:52 »
Ik vond het een interessant tweede seizoen. Het einde vond ik ook een beetje gemakkelijk, niet heel sterk, maar ik vond de serie ook niet saai of langdradig.
Favo personage is Zach, ik vind hem zo lief haha. Vond Clay ook veel sympathieker in S1, maar dat hoorde natuurlijk ook bij de verhaallijn.
Ik ben benieuwd naar het derde seizoen! :)

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #242 Gepost op: 11 juni 2018, 23:38:59 »
Ik had echt iets heel heftigs verwacht op het eind, maar dat viel allemaal wel mee haha

Nisekoi

• Bekijk profiel
« Reactie #243 Gepost op: 18 juni 2018, 12:45:44 »
^ Ik blijf het raar vinden dat ze Bryce niet gepakt hebben.

Ze willen juist laten zien dat jongens zoals Bryce in het echte leven vaak ook er erg goed vanaf komen met een lage straf. Zeker als ze populair en rijk zijn, met veel macht.. En helaas komt dat vaak voor en krijgen straffen die veel te laag zijn. Daarom denk ik dat ze het op deze manier hebben gedaan.
TUMBLR  ~  We accept the love we think we deserve.

PINKMAN

• Bekijk profiel
« Reactie #244 Gepost op: 27 augustus 2019, 19:18:01 »
Het derde seizoen staat sinds vrijdag op Netflix en ben er nu al helemaal doorheen en moet gewoon even ranten want niemand in mijn omgeving kijkt dit of is al zover. Wel met spoilers dus als je nog niet helemaal klaar bent, of nog niet aan S3 bent begonnen, dan zou ik nog even wachten. Ik voel me een wannabe film recensent nu maar zoals ik al zei: ik moet even ranten.

Dit was naar mijn mening het leukste seizoen. Natuurlijk draait het originele verhaal om Hannah en de tapes maar dit seizoen zat ontzettend goed in elkaar. Ik hou heel erg van thrillers en murder mystery dus heel veel van de spanning had voor mij ook te maken met mee te denken wie Bryce zou kunnen hebben vermoord.

Ik vond het fijn dat ze de eerste helft van het seizoen de originele manier van vertellen aanhielden door elke aflevering een bepaald personage centraal te stellen. Zo werd ieders motief helder op een manier die niet heel erg door elkaar werd verteld en daardoor heel overweldigend en verwarrend werd. En dat ze op het begin werkten naar een belangrijke situatie uit het verleden die grote invloed heeft op het verhaal: in dit geval het gevecht tijdens Homecoming. Met elke aflevering kwamen we hier meer over te weten. Ook vond ik het fijn dat personages als Monty, die in voorgaande seizoen wat meer een bijrol hadden, wat meer werden toegelicht dit seizoen. Daardoor lag de focus niet alleen maar op dezelfde drie personages zoals in voorgaande seizoenen wel het geval was. 13RW is namelijk een goed voorbeeld van een serie waar de bijrollen interessanter zijn dan de hoofdrolspelers. Dit had ik dit seizoen vooral met Tyler; waar ik hem de eerste twee seizoenen een irritant ventje vond waar ik als kijker sympathiek voor moet hebben omdat ie gepest word, was de sympathiek in dit seizoen oprecht. Wat er gebeurde in de laatste aflevering van vorig seizoen hielp daar natuurlijk ook al bij maar wow wat werd hij goed neergezet dit seizoen. Ik had het hele seizoen zo met hem te doen en elke keer als hij in beeld kwam wilde ik hem echt een knuffel geven. Werd meerdere keren heel erg emotioneel door hem. Eerst wanneer hij Clay het verhaal van zijn verkrachting vertelde, toen hij opstond tijdens de schoolbijeenkomst om te laten weten dat ook hij een overlever is van seksueel geweld, maar VOORAL toen hij op het einde werd omringd door iedereen en vertelde hoe fijn hij het vond om vrienden te hebben.

Deze punten waren positief maar ik heb ook een paar minpunten aan dit seizoen. Dit is waar veel van de spoilers naar voren komen:

Ten eerste die verteller. Ik vind Ani zo'n onnodig en irritant personage. Voegde voor mij niet zoveel toe. Vond haar manier van tegenstrijdigheid over haar gevoel en intenties naar Clay toe, haar bemoeizucht maar vooral ook hoe zij op het einde alles zo verdraait om het te laten lijken alsof Monty Bryce heeft vermoord in plaats van Alex heel storend. Kreeg het idee dat de enige meerwaarde die zij had was voor een liefdes plot line met Bryce. Om te laten zien hoe hard hij aan zichzelf werkt om zichzelf te beteren. *ik rol nu met mijn ogen.* Want ja het is belangrijk dat we meeleven met een verkrachter, en aan jezelf werken kan blijkbaar alleen door een relatie met iemand aan te gaan of one night stands te hebben. Geen idee wat nu eigenlijk de definitie van hun relatie was.  Ughh ik vraag me af welke 12-jarige met een wattpad account die verhaallijn heeft bedacht.

Dat was sowieso mijn hoofdprobleem met dit seizoen. Met elke flashback van Bryce voor zijn dood, kreeg ik het gevoel dat ze bedoeld waren zodat wij sympathie of iets dergelijks zouden ontwikkelen voor Bryce. Zoals het feit dat hij ineens ieders beste vriend probeerde te zijn, zoals Tyler en Alex, personen die hem toen hij nog populair was geen ene reet konden schelen. Maar gewoon om te laten zien hoe hij is gegroeid door op te komen voor de stumperds. (wat ik overigens niet vind maar zo worden ze neergezet in de serie). Of wanneer hij zijn excuses wilde maken naar de moeder van Hannah. Als de hele wereld hem niet had laten vallen was dat moment van zelfreflectie nooit gekomen.

Laat ik voorop stellen dat ik, gelukkig uiteraard, nooit slachtoffer ben geweest van seksueel geweld dus ik weet niet hoe dit verwerkt word. En ik kan begrijpen dat iedereen dit op een andere manier doet; maar waarom moet Jessica in bijna elke dialoog laten weten dat ze verkracht is, of dat Bryce haar verkrachter is. Ik vind het fijn dat ze zelfverzekerder is geworden en probeert om met haar ervaringen mensen die hetzelfde hebben meegemaakt te helpen, maar nu was haar verkrachtingsverhaal haar hele persoonlijkheid. Wat ik jammer vind want Jessica is naar mijn mening een van de sterkere personages uit deze show.

Mijn laatste punt is een beetje hypocriet ten aanzien van een vorige argument waarom het derde seizoen minder was maar hier gaan we dan: ik ben ontzettend boos op het onrecht dat ze Monty's personage hebben aangedaan dit seizoen. Hij had zoveel potentie kunnen hebben. Ik wil geen excuses maken voor zijn daden want hoe verschrikkelijk iemands thuissituatie ook is daarmee kan je wat hij met Tyler heeft gedaan niet goedpraten. Ondanks dit is Monty wel mijn favoriete personage. Niet iets waar ik per se trots op ben en ik voel me nu de 12-jarige die fanfiction op wattpad schrijft. Waar ik dus heel blij mee was dat hij meer screentime krijgt dit seizoen, vind ik zijn verhaallijn en motieven maar lauwtjes uitgewerkt. Er had veel meer focus moet liggen op zijn thuissituatie, zijn 'relatie' met Winston, zijn worsteling met zijn bi/homoseksuele gevoelens, hoe hij omging met het verlies van zijn beste vriend etc. Ik heb het idee dat we te weinig hebben ervaren van de emotionele laag die Monty als personage heeft. Maar wat mij vooral boos maakt is dat ze zijn dood in de gevangenis afdoen met één zin in een dialoog tijdens een verhoor. Waar is het lijk? Mijn enige hoop is door het niet laten zien van zijn lijk er nog een mogelijkheid bestaat dat hij toch terugkomt in het laatste seizoen.

Waar ik een hele grote hekel aan heb is series die hun eigen verhaallijn niet volgen. Want Bryce's doodsoorzaak was dat hij verdronken is maar van te voren met een stomp voorwerp is geslagen waar hij aan hoofdwond aan overhoudt. Dit zien we niet terug in de flashback van zijn dood. Hij word in elkaar geslagen door Zach maar deze breekt alleen zijn arm en been. En Alex duwt hem alleen in de rivier. Geen hoofdwond. En die hoofdwond was blijkbaar zo aanwezig dat ze eerst vermoeden dat hij is neergeschoten. Waardoor ze dus bij Clay als verdachte uitkwamen omdat hij op beveilingscamera's met een pistool naar Bryce loopt te zwaaien. Dus eigenlijk slaat die verhaallijn van Clay als verdachte, naast die sms'jes die hij stuurde en die beveilingscameras dan vrij weinig op. Ze hadden op basis hiervan niet genoeg bewijzen om hem echt vast te mogen houden ook al was dit dan maar voor even.

Dus mijn samengevatte gevoelens van dit seizoen is: goed uitgewerkt in de zin dat het niet bij aflevering 1 al duidelijk is wie de dader is, meer inzage in wat bijrol personages, maar het gaat er bij mij niet in dat het sympathie probeert op te wekken voor een personage als Bryce. Maar vooral: gerechtigheid voor Monty in seizoen vier alstublieft.
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2019, 21:22:35 door PINKMAN »
I wasn't hurt that badly. My doctor said that all my bleeding is internal, that's where the blood is supposed to be - Jake Peralta

Marianna

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #245 Gepost op: 29 augustus 2019, 14:36:21 »
oeps, spoiler alerts dus.. .haha
ik durf hier nog niet te lezen, ik ga 'm eerst kijken! :-)