Auteur Topic: Topic voor alle eBay en PayPal vragen!  (gelezen 151353 keer)

Sycamore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #675 Gepost op: 19 mei 2014, 20:43:19 »
Oké, in eens doet eBay raar:
ik wil iets betalen, en je hoeft toch geen geld over te maken naar die paypal rekening zeg maar als je iet gaat kopen, je kunt toch ook gewoon betalen en dat het dan van je 'gewone' rekening wordt afgeschreven?

k moet nu in eens een creditcard invoeren voordat ik iets kan gaan betalen!
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Dit. Ik heb hier ook last van, en heb mijn betaalrekening net weer geautoriseerd en goedgekeurd. Waarom kan ik opeens niet meer betalen zonder een creditcard in te vullen?
.

Electric

• Bekijk profiel
« Reactie #676 Gepost op: 19 mei 2014, 20:44:20 »
Ik kan ook ineens niet meer betalen met paypal zonder een creditcard toe te voegen.

Weet iemand hoe dit kan?

Pammiex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #677 Gepost op: 19 mei 2014, 23:32:11 »
Ik las in het ebay aankopen topic dat er een termijn is voor een refund? Waar kan ik dit vinden? En kan iemand mij misschien uitleggen wat dat termijn precies betekend/ is :) x

Pammiex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #678 Gepost op: 19 mei 2014, 23:33:37 »
Ik kan ook ineens niet meer betalen met paypal zonder een creditcard toe te voegen.

Weet iemand hoe dit kan?

Ik heb dat ook, het kan zijn dat je dan te weinig op je paypal rekening hebt staan. Als je geld overmaakt naar je paypal rekening dan kan je het wel kopen. Er moet ook een manier zijn dat het rechtstreeks van je bankrekening wordt gehaald, maar ik heb geen idee hoe.

Electric

• Bekijk profiel
« Reactie #679 Gepost op: 21 mei 2014, 11:48:03 »
Ik heb dat ook, het kan zijn dat je dan te weinig op je paypal rekening hebt staan. Als je geld overmaakt naar je paypal rekening dan kan je het wel kopen. Er moet ook een manier zijn dat het rechtstreeks van je bankrekening wordt gehaald, maar ik heb geen idee hoe.

Dan lukt het wel? Ik krijg het paypal scherm er niet eens voor verder namelijk, behalve creditcard koppelen. Ik heb een paar weken geleden meer gekocht via paypal en dat is toen automatisch van m'n bankrekening afgeschreven gewoon.

Pammiex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #680 Gepost op: 21 mei 2014, 17:47:27 »
Dan lukt het wel? Ik krijg het paypal scherm er niet eens voor verder namelijk, behalve creditcard koppelen. Ik heb een paar weken geleden meer gekocht via paypal en dat is toen automatisch van m'n bankrekening afgeschreven gewoon.

Ik kreeg eergisteren ook het credit card scherm, ik probeerde het gister opnieuw en toen werd het opeens wel automatisch van mn bankrekening geschreven. Ik zou het gewoon nog een keer proberen als ik jou was :)

Ophelia

• Curiouser and curiouser.
    • Bekijk profiel
« Reactie #681 Gepost op: 21 mei 2014, 22:11:25 »
Ik heb dus een tijdje geleden een eyeliner en een horloge besteld (mn eerste aankopen op ebay ever haha), en als ik bij de producten kijk en dan order details staat er: Estimated delivery Friday, May 2 - Friday, May 16 bij de eyeliner en bij het horloge staat: Estimated delivery Thursday, May 1 - Wednesday, May 21.

Nou is dus het probleem dat ik het allebei nog niet heb ontvangen... Wel is het geld afgeschreven en staan ze beiden op verstuurd..
De verkopers zijn allebei betrouwbaar, heel veel producten al verkocht met een hoge feedback.
Wat moet ik nu doen?
Deze week nog even afwachten op de post, of een case openen?
"If you don't know where you want to go, then it doesn't matter which path you take."

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #682 Gepost op: 21 mei 2014, 22:13:05 »
^ Ik wacht na die uiterlijke datum altijd nog een weekje!

Houd er wel rekening mee dat je binnen de 45 dagen blijft, anders kun je geen case meer openen.

Ophelia

• Curiouser and curiouser.
    • Bekijk profiel
« Reactie #683 Gepost op: 21 mei 2014, 23:01:35 »
^ Ik wacht na die uiterlijke datum altijd nog een weekje!

Houd er wel rekening mee dat je binnen de 45 dagen blijft, anders kun je geen case meer openen.

ja dat had ik wel ergens gelezen, bedoel je daarmee 45 dagen na de estimated delivery?
"If you don't know where you want to go, then it doesn't matter which path you take."

twintignulacht

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #684 Gepost op: 25 mei 2014, 21:21:55 »
Hee allemaal!
Ik had een vraagje over eBay: ik had vroeger een account op eBay waar ik heel veel favorieten enzo op had staan, en toen had ik een nieuw account aangemaakt (ja vraag me niet waarom). En nu vroeg ik me af: hoe kan je collecties bekijken van iemand anders? Kan dat wel? Hoe kan je zoeken op verkopers?
Hopelijk kan iemand me helpen :)

BLOG ~ VERKOOP ~ "Life is like a rollercoaster. It has ups and downs. But it's your choice to scream or enjoy the ride."

twintignulacht

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #685 Gepost op: 27 mei 2014, 16:47:03 »
Ik heb slechte feedback gegeven aan een verkoper omdat ze me een verkeerde kleur rok had opgestuurd. Daarna heb ik gratis een nieuwe gekregen maar dat was weer verkeerd, toen had ik nog een vraag gestuurd daarover en niks terug gekregen dus slechte feedback gegeven.

Nu wil ze graag dat ik die slechte feedback terug trek en dat ze dan daarna mijn geld terug stort.
Zal ik blijven aanhouden dat ik eerst het geld terug wil of niet..?

Ja, ik zou het blijven volhouden. Het is hun fout, en je weet niet 100% zeker dat ze je geld gaan terugstorten. Anders zou hen voor hen niet uitmaken wie eerst toegeeft, toch? Blijven aanhouden, eBayverkopers doen alles voor positieve commentaar.
BLOG ~ VERKOOP ~ "Life is like a rollercoaster. It has ups and downs. But it's your choice to scream or enjoy the ride."

Adore

• **
  • Kill them with kindness
    • Bekijk profiel
« Reactie #686 Gepost op: 30 mei 2014, 20:35:04 »
Op de site van Paypal staat dat je minimaal 18 moet zijn om een rekening te openen, maar ik ben nog geen 18 en wil een Paypal rekening openen. Controleren ze of je 18 bent of niet? Want ben bang dat anders m'n account geblokkeerd wordt ofzo haha.
We all make choices, but in the end our choices make us.

Spacecat

• **
  • Chat désastreuse et fabuleuse
    • Bekijk profiel
« Reactie #687 Gepost op: 31 mei 2014, 13:20:58 »
Ik heb dit in het iOffer topic gezet aangezien er veel vragen waren over Paypal-geschillen, misschien dat iemand hier ook wel wat aan heeft. Alles wat hier staat is ook op Paypal zelf te vinden, maar misschien is dit iets beter te begrijpen.

Eerst moet je weten dat een geschil niet hetzelfde is als een claim bij Paypal. De eerste stap in het proces van je geld terugkrijgen is namelijk het aangaan van een geschil met de verkoper. Dit verloopt via Paypal, maar Paypal zelf "bemoeit" zich nog niet met het conflict tussen koper en verkoper. Zorg ervoor dat je binnen 45 dagen (nadat de transactie is gedaan) een geschil met de verkoper aangaat, anders verloopt de kopersbescherming.
Een claim indienen is de volgende stap, dit doe je wanneer je geen oplossing (waar je tevreden mee bent) hebt gevonden tijdens het geschil, of de verkoper niet op het geschil reageert. Tijdens een claim zal Paypal zelf onderzoeken of jij als koper recht hebt op teruggave van je geld. Dat is het "definitieve besluit", zeg maar.

Hoe ga je een geschil aan?
- Log in op je Paypal-account, en ga naar het "actiecentrum". Hier moet je zijn voor geschillen en claims. Vervolgens druk je op de knop "een transactie betwisten". Dan vink je "geschil over object" aan en klik je op doorgaan.
- Nu moet je de transactiereferentie invullen, die kun je vinden als je op "transactiereferentie zoeken" drukt, en vervolgens uit het lijstje de transactie opzoekt waar je een geschil over wil aangaan. Als je de datum en het bedrag weet heb je het zo gevonden. In de tabel staat achter de desbetreffende transactie een code die uit nummers en cijfers bestaat, dit is je transactiereferentie. Deze code moet je voor het geschil gebruiken en vul je dus in.
- Hierna leg je de reden voor het aangaan van een geschil uit en leg je de situatie uit aan de verkoper. De verkoper kan hierop reageren en jij zelf ook, en zo kun je samen tot een oplossing komen. (Maar misschien ook niet, zie hieronder)

Nu ben je een geschil aangegaan. Als je geen antwoord krijgt of niet tot een oplossing (waar je tevreden mee bent) bent gekomen, kun je binnen 20 dagen na het aangaan van het geschil een claim indienen. Dit doe je door naar de status van je geschil te gaan, en het geschil om te zetten (opwaarderen) in een claim. Bij iOffer-oplichters is het vaak zo dat ze hun Paypal-account hebben verwijderd, en ze dus niet op het geschil kunnen reageren. Paypal ziet het meteen wanneer dit zo is en verandert je geschil dan (meteen zodra je het geschil bent aangegaan) automatisch in een claim.

Claim
Als je het geschil hebt omgezet in een claim, kun je de situatie nog eens uitleggen aan Paypal zelf, of je kunt gewoon de boodschap aan de verkoper gebruiken (die je bij het geschil hebt geschreven). Paypal gaat het dan allemaal onderzoeken, en kan jou en de verkoper vragen om meer informatie. Als je hier niet op reageert kan het zijn dat Paypal in je nadeel beslist (maar mij is nooit gevraagd om extra info). Meer kun je niet doen dan op de beslissing van Paypal te wachten, wat een paar weken kan duren (je kan bij de status van je claim zien tot wanneer de verkoper op het geschil kan reageren, meestal beslist Paypal dan een paar dagen na die datum). Als Paypal in je voordeel beslist, wordt het geld z.s.m. terug op je Paypal-rekening gezet (let op: niet op je bankrekening!). Vanzelfsprekend krijg je niets als Paypal in je nadeel beslist. (Maar wees gerust, als je alles gewoon goed uitlegt en je ook echt gelijk hebt krijg je altijd wel je geld terug. Anders is er echt wat raars aan de hand.)
Wow, much cat

Spacecat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #688 Gepost op: 31 mei 2014, 13:22:05 »
Op de site van Paypal staat dat je minimaal 18 moet zijn om een rekening te openen, maar ik ben nog geen 18 en wil een Paypal rekening openen. Controleren ze of je 18 bent of niet? Want ben bang dat anders m'n account geblokkeerd wordt ofzo haha.

Nee, controleren ze niet. Volgens mij had ik m'n Paypal-account ook al toen ik nog geen 18 was :')
Wow, much cat

Adore

• **
  • Kill them with kindness
    • Bekijk profiel
« Reactie #689 Gepost op: 31 mei 2014, 20:06:58 »
Oh oke mooi :) Thanks! ^
We all make choices, but in the end our choices make us.

Dee

• Bekijk profiel
« Reactie #690 Gepost op: 01 juni 2014, 15:45:36 »
Oke, dit is niet van eBay, maar idk waar ik het anders moet zetten,
denken jullie dat deze werken?

http://www.miniinthebox.com/nl/1900mah-power-charger-externe-back-up-batterij-voor-iphone-4-4s-zwart_p353669.html?pos=ultimately_buy_1
Blog voor pabostudenten! https://superjuffie.wordpress.com

Tessa

• Bekijk profiel
« Reactie #691 Gepost op: 02 juni 2014, 19:34:51 »
Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst iets gekocht. Dat heb ik gedaan bij twee verkopers. Allebei netjes een e-mail gestuurd dat ik 0% feedback heb omdat ik nieuw ben.
Nu staat er nadat ik betaald heb: Your payment is still processing, If your payment is declined for some reason, we’ll send you an email to let you know. You should then come back to your item(s) and try your payment again.
Maar als ik naar mijn paypal ga, staat het er wel afgeschreven maar 'uitgesteld tot 18 juni.'
Ik heb laatst ook voor het eerst paypal aangemaakt, mijn bankrekening gekoppeld en vervolgens ben ik ervan uitgegaan dat het automatisch afschrijft, zoals ik hier http://www.misslipgloss.nl/paypal-handleiding/ had gelezen. Als ik nu naar mijn bankrekening ga, staat het er idd nog niet afgeschreven.

Weet iemand wat dit betekent? Heb ik iets fout gedaan of is het normaal dat ik een uitgestelde betaling heb?

« Laatst bewerkt op: 05 juni 2014, 19:32:12 door Tessa »
So be it.

twintignulacht

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #692 Gepost op: 07 juni 2014, 18:32:40 »

Ik ben nog maar 14 (bijna 15!) en heb het ook gewoon gedaan, kans is klein dat ze erachterkomen ofzo haha :)

Animale

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #693 Gepost op: 09 juni 2014, 17:00:50 »
Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst iets gekocht. Dat heb ik gedaan bij twee verkopers. Allebei netjes een e-mail gestuurd dat ik 0% feedback heb omdat ik nieuw ben.
Nu staat er nadat ik betaald heb: Your payment is still processing, If your payment is declined for some reason, we’ll send you an email to let you know. You should then come back to your item(s) and try your payment again.
Maar als ik naar mijn paypal ga, staat het er wel afgeschreven maar 'uitgesteld tot 18 juni.'
Ik heb laatst ook voor het eerst paypal aangemaakt, mijn bankrekening gekoppeld en vervolgens ben ik ervan uitgegaan dat het automatisch afschrijft, zoals ik hier http://www.misslipgloss.nl/paypal-handleiding/ had gelezen. Als ik nu naar mijn bankrekening ga, staat het er idd nog niet afgeschreven.

Weet iemand wat dit betekent? Heb ik iets fout gedaan of is het normaal dat ik een uitgestelde betaling heb?

Dit heeft sowieso niks met je feedback te maken :) maar ik heb ook een tijdje uitgesteld bankbetaling gehad, dat gebeurd soms als paypal denkt dat het niet veilig is om het direct af te schrijven of wanneer je geen saldo op je bankrekening hebt staan. Bij mij was het het eerste maar de precieze reden weet ik niet echt.. het was na een paar dagen over dus even geduld, ook met uitgestelde betaling wordt het gewoon afgeschreven, duurt alleen iets langer.

Feather

• Bekijk profiel
« Reactie #694 Gepost op: 10 juni 2014, 13:28:43 »
Dames, ik heb een groot probleem. Ik heb geboden op een product voor 30,-
en nu heb ik de veilig gewonnen staat er.
Ben ik verplicht dit te betalen? En dan nog een probleem... de verkoper verzend alleen naar USA.
wat ben ik dom

Als je de verkoper mailt dat je het niet wil komt het meestal wel goed. Volgende keer beter kijken iig, haha! :D
If you can dream it, you can do it.
- Walt Disney

Michelle_ymcmb

• Bekijk profiel
« Reactie #695 Gepost op: 10 juni 2014, 16:19:09 »
Opgelost.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2014, 16:54:23 door Michelle_ymcmb »

Scottie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #696 Gepost op: 10 juni 2014, 16:37:02 »
Hi! Ik heb al een tijdje een paypal account, om zo nu en dan iets te bestelen via ebay. Maar ik heb een vraagje. Ik maak sinds kort gebruik van Roamler, waar je opdrachten moet doen om geld te verdienen (mysteryshoppen). Dit geld wordt uitbetaald via Paypal. Kan ik dit geld ook weer overzetten op mijn bankrekening? of niet?

saltandbitter

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #697 Gepost op: 11 juni 2014, 18:38:42 »
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met [font=Arial]the_ioutlet_plus[/size]. Ik wil een witte iPhone 4s kopen. Hoor graag reacties :)[/font]
2e account, de ander deed het niet meer ~ Clean Bandit, Imagine Dragons, Jamie Campbell Bower ~

Spacecat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #698 Gepost op: 12 juni 2014, 16:46:22 »
Heeft iemand van jullie je Paypal-account gekoppeld aan je telefoonnummer (uit veiligheidsredenen)? Ik word er de hele tijd aan herinnerd als ik mijn rekening open, maar als ik m'n telefoon probeer te koppelen komt die code die ze dan via sms sturen nooit aan. En ik heb het goede nummer ingevoerd. Herkent iemand dit probleem of is het bij jullie wel gewoon gelukt?
Wow, much cat

Sametattoos

• Eat, sleep, work, repeat.
    • Bekijk profiel
« Reactie #699 Gepost op: 13 juni 2014, 20:12:42 »
Ik moet ineens een creditcard koppelen aan mijn paypal rekening?
Ik wou laatst bij thuisbezorgd met paypal betalen en toen gaf hij dit aan. nu wou ik net bij thebookdepository betalen en toen moest ik weer een creditcard toevoegen..
help?
Waiting for the night bus to take you home again.