Auteur Topic: Topic voor alle eBay en PayPal vragen!  (gelezen 145564 keer)

Anonymous

• Gast
« Gepost op: 15 juni 2011, 18:58:02 »
Omdat er allerlei links en handleidingen in het vorige topic niet meer werkte bij deze een nieuw topic voor al je vragen over eBay en PayPal. Een (korte) handleiding kun je hier vinden: http://www.misslipgloss.nl/ebay-handleiding/. Kijk voor het vorige topic met vele beantwoorde vragen hier: http://forum.girlscene.nl...mmies/list_messages/97041

PayPal is handig betaalmiddel voor Ebay omdat het gekoppeld wordt aan je (internetbankieren) rekening. Op je PayPal account hoeft géén geld te staan en je hoeft dus ook niet te wachten totdat het geld bij je PayPal account staat. Je kunt aankopen doen en na een paar dagen wordt het geld van je bankrekening afgeschreven. Om je account bij PayPal te verifiëren stort PayPal twee kleine bedragen (van een paar cent) op je rekening. Deze twee bedragen moet je dan later ergens invoeren (maar dit wijst allemaal vanzelf). Dit kan een aantal dagen duren. Na een aankoop duurt het weer een paar dagen voordat het geld daadwerkelijk van je bankrekening is afgeschreven.

In principe is eBay betrouwbaar als je maar let op de feedback die verkopers krijgen (rechts bovenin bij een artikel). Verkopers met 99% positive feedback zijn uiteraard betrouwbaar. Als je een pakje niet hebt ontvangen hoeft dat niet te komen door de verkoper; af en toe raakt er wel eens wat kwijt bij de post of douane. Vaak als je de verkoper mailt (na een maand ofzoiets) stuurt hij/zij een nieuwe op of zoekt hij naar een andere oplossing. Onthoud: verkopers doen alles voor positieve feedback.

Over producten moet je soms nog belasting betalen. Over goederen uit een EU-land (waarde onbeperkt) en goederen uit een niet-EU land tot ¤22 hoef je geen omzetbelasting en geen douanerechten te betalen. Over goederen uit een niet-EU land tussen de ¤22 en ¤150 moet je omzetbelasting (à 19%) betalen. Boven de ¤150 moet je ook douanerechten betalen.

Let op hoe veel je waarop biedt: in principe is het niet mogelijk biedingen in te trekken. Soms kun je wel een regeling treffen met de verkoper, maar eigenlijk is dat niet de bedoeling. Je kunt natuurlijk gewoon niet betalen maar dan kun je wel geband worden van eBay.

Je aankopen kun je showen in dit topic: http://forum.girlscene.nl...koop/list_messages/119781

Roos

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2011, 19:57:22 »
ik vind dit wel heel handig :')
The longest journey begins with a single step

Frogger

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2011, 19:59:45 »
Handig!
Goeie tekst ook (':
miauw

Lotte

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2011, 20:02:27 »
Handig. Ik ga toch maar eens proberen paypal aan te maken denk ik.

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2011, 17:54:46 »
Oke...ik kan niet inloggen op paypal? Heeft iemand anders dit ook?

Anonymous

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2011, 09:59:31 »

Oke...ik kan niet inloggen op paypal? Heeft iemand anders dit ook?

Ik kan wel gewoon inloggen? Vreemd!

yourheart

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2011, 11:04:42 »
ik heb gister die crest white strips besteld, en via paypal betaald. en alles ging gewoon goed, maar nu krijg ik ineens een mail; uw credit card is geschorst, hoe komt dat?

Marieke

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 juni 2011, 18:50:00 »
Ik wilde iets kopen op bookdepository.co.uk met paypal, maar hij zegt dat ik dan mijn creditcard moet koppelen aan mijn paypal account omdat het een directe betaling is. Is dat omdat het weekend is? Want de vorige keer dat ik daar iets kocht kreeg ik die melding niet. Ik zit bij de ING btw.
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2011, 18:52:17 door mrieek »

Luffysooo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2011, 23:06:57 »
Heeft iemand ervaringen met Asos en paypal? Ik wil graag een jurkje bestellen en weet dat je eerst een andere aankoop ergens anders moet doen waaruit moet blijken dat je betrouwbaar bent ofzo, dat heb ik gedaan, is in behandeling, moet ik dat afwachten en kan ik dan pas kopen bij Asos? Ik krijg nu dat ik mijn CC moet koppelen aan mijn paypall, maar heb geen cc...

Anonymous

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2011, 23:17:51 »

Heeft iemand ervaringen met Asos en paypal? Ik wil graag een jurkje bestellen en weet dat je eerst een andere aankoop ergens anders moet doen waaruit moet blijken dat je betrouwbaar bent ofzo, dat heb ik gedaan, is in behandeling, moet ik dat afwachten en kan ik dan pas kopen bij Asos? Ik krijg nu dat ik mijn CC moet koppelen aan mijn paypall, maar heb geen cc...

Ik heb wel eens eerder bij Asos iets gekocht maar heb daar geen problemen mee gehad. Heb je wel je gewone bankrekening aan je paypall gekoppeld? Ik probeer even terug te denken maar ik kan je helaas niet helpen met het CC probleem, heb geen melding daarvan gehad. Success!

Luffysooo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2011, 00:05:36 »
Ja, mijn rabobank rekening, heb verder geen geld op mijn paypall staan en dat andere is ook gewoon van mijn rekening afgeboekt, staat nu in de behandeling status.

Gabriella

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2011, 10:19:20 »
Ik heb een probleem... Ik heb dus paypal aangemaakt, en hij staat nu ook in verbinding met m'n rekening zeg maar. Alleen nu wilde ik iets kopen, en dan wil hij toch m'n creditcard gegevens hebben, terwijl de koper gewoon paypal accepteerd... En ik heb dus geen creditcard... Weet iemand hoe ik dit kan doen?

SleighBells

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2011, 16:23:21 »
Ik wil graag mijn geld van mn ing rekening overmaken naar mn paypal rekening en niet met automatisch overschrijven maar gewoon door die gegevens van paypal bij een overschrijving in te vullen
Maar ik snap niet helemaal wat ik waar in moet vullen, kan iemand me daarmee helpen?

Anonymous

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2011, 17:29:21 »
Wat betreft cc heb ik geen idee! Wellicht je gevens eens dubbel nachecken in je account?

Even FYI, toen ik geld van mijn ing naar paypal ging overmaken duurde het 2 a 3 weken voordat je het erop hebt. Uit mijn ervaring dan he.

SleighBells

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2011, 18:43:58 »
eh nou bij mij duurt t met dat automatisch overschrijven maar 1 week dus wat dat betreft... t zou wel korter moeten duren

Choco

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2011, 16:22:47 »

Ik heb een probleem... Ik heb dus paypal aangemaakt, en hij staat nu ook in verbinding met m'n rekening zeg maar. Alleen nu wilde ik iets kopen, en dan wil hij toch m'n creditcard gegevens hebben, terwijl de koper gewoon paypal accepteerd... En ik heb dus geen creditcard... Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Ja ik heb dat ook gehad met nonpareilboutique en een paar keer met eBay, echt heel vervelend.

Choco

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2011, 16:23:03 »

eh nou bij mij duurt t met dat automatisch overschrijven maar 1 week dus wat dat betreft... t zou wel korter moeten duren

Bij mij ongeveer drie dagen

carpediem

• a year from now, I wish I started today.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2011, 19:26:18 »
handig :)
Trek het je niet aan, het past je toch niet.

MidnightMusic

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 03 juli 2011, 21:46:49 »
oke, vraagje;

Ik ga nu paypal aanmaken voor ebay. Kan ik dan gewoon op paypal.nl & dan bijvoorbeeld op ebay.co.uk kopen? of moet ik dan paypal.com of echt persé op ebay.nl?

haha nooob hier :')
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sail. Explore. Dream. Discover.

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2011, 21:48:01 »
Nee dat maakt helemaal niks uit.

MidnightMusic

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 03 juli 2011, 21:56:51 »
okayy thanks :)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sail. Explore. Dream. Discover.

LiveLikeMe

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 09 juli 2011, 13:42:20 »
foutje, verkeerd gelezen
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2011, 13:43:02 door LiveLikeMe »

Felicita

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 09 juli 2011, 20:18:28 »
Oké, in eens doet eBay raar:
ik wil iets betalen, en je hoeft toch geen geld over te maken naar die paypal rekening zeg maar als je iet gaat kopen, je kunt toch ook gewoon betalen en dat het dan van je 'gewone' rekening wordt afgeschreven?

k moet nu in eens een creditcard invoeren voordat ik iets kan gaan betalen!
Weet iemand wat ik nu moet doen?
blog | tumblr | photographytumblr flickr Explore. Dream. Discover.

Choco

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 13 juli 2011, 12:09:37 »
Heb ik ook wel eens gehad, ik weet niet wat dat is. Misschien helpt uitloggen ? En dan opnieuw

VANDERWOODSEN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 14 juli 2011, 16:47:46 »
Hoelang duurt het eer dat je de 2 stortingen van paypal krijgt om je bankrekening te bevestigen?