Auteur Topic: Het grote hulp met je eReader topic  (gelezen 31811 keer)

Insouciance

• Bekijk profiel
    • Blog
« Gepost op: 27 maart 2013, 11:09:09 »
Zo, ons derde topic inmiddels alweer. Het eerste topic was verwijderd door techniek omdat we directe links naar torrents met eBooks plaatsen, waar voornamelijk Nederlandse uitgevers over besloten te gaan zeuren. Het is natuurlijk ook zo'n ramp als een paar Nederlandse meiden boeken downloaden, maar oké.

Het tweede topic is verwijderd omdat weer door uitgevers geklaagd is, dit keer omdat er screenshots te zien waren met hoe je eBooks moest downloaden. Nogmaals, grote ramp dat een paar Nederlandse meiden .. Nou ja, je snapt hem. Ook werd er geklaagd omdat ik mensen aanbood in een Dropbox te gooien met daarin eBooks, zonder dat de uitgevers precies wisten welke eBooks erin zaten. Derde keer: grote ramp dat .. enzovoorts.

Goed, en dan nu bij deze de derde poging. Ik heb inmiddels door dat we dus niks meer mogen doen wat ook maar iets te maken heeft met eBooks aan elkaar verschaffen. Houdt niet in dat we daarom geen topic mogen, want er werden ook vragen gesteld over eReaders en eBooks, wat je nou het beste ermee kon doen en welke eReader het beste werkt.

Verder zijn er gerust wel een aantal eBooks te vinden op internet die je gratis en legaal mag downloaden, omdat het auteursrecht verlopen is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan boeken van Jane Austen.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2016, 20:37:12 door Insouciance »
BLOG   | |     INSTAGRAM   | |   Je mag me ook Sous noemen!

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2013, 11:11:15 »
kdlakdlafwkwoekfefkowkkutmensenkqwdokdoqkd.

Maar hoera, een nieuw topic.
♥  tumblr - goodreads - simblr | Life's a bitch and so are you.

Foucher

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2013, 11:12:01 »

Nieuw topic enzo.
Do not let my fickle flesh go to waste, as it keeps my heart and soul in its place. And I will love with urgency, but not with haste.

Anne de Groot

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2013, 12:08:51 »
Goh, als ik die handleiding zie ben ik toch wel héél blij dat ik een Kindle heb!

Zie hier.. Handleiding: hoe zet ik boeken op mijn kindle?
1. stuur ze naar gebruikersnaam@kindle.com
2. zet je kindle even van standby af om ze via wifi op te halen

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2013, 12:17:19 »
ik heb een kobo mini hij is super schattig

ik heb alleen een probleempje met 1 boek, want de opmaak ervan is heel raar en de zinnen die stoppen op een kwart van de regel en gaan daarna weer verder op de volgende regel. Weet iemand hoe ik dat kan fixen als het uberhaupt kan want het leest echt bloedirritant[size=78%] [/size]

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2013, 12:36:45 »
kdlakdlafwkwoekfefkowkkutmensenkqwdokdoqkd.

Maar hoera, een nieuw topic.
Dit dacht ik dus ook :")
We're all made of stars ★

Azor Ahai

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2013, 12:50:43 »
Ik zit erover te denken om een eReader aan te schaffen, maar ik ben echt heel erg gewend om met een boek te zitten. Sowieso blijf ik toch boeken kopen omdat ik het leuk vind om series compleet in mijn kast te hebben xD
Is het heel erg anders om zo'n eReader vast te houden? Welke eReader zouden jullie aanraden (met zo'n lampje in sowieso)? En is het scherm nog te lezen als de zon erop schijnt? Want ik wil hem wel mee naar buiten kunnen nemen in de zomer.

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2013, 13:23:10 »
As far as I know heb je verschillende soorten 'schermen', je hebt bijvoorbeeld ook een scherm die niet weerspiegel in de zon dus dat je gewoon verder kan lezen zoals je vroeg :D  Ik vind een eReader/tablet niet vervelend lezen in vergelijking met een boek, ik vind het wel fijn want altijd als ik een boek vast had dan viel hij uit m'n handen of zat ik bijvoorbeeld opeens op een hele andere pagina maar ik denk dat dit voor iedereen anders is.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2013, 14:34:13 »
Persoonlijk vind ik het vooral voor onderweg of 's avonds in bed erg fijn. Onderweg omdat ik geen kilo's boeken mee hoef te slepen omdat ik niet wat ik wil lezen en in bed vanwege het verstellen van het lettertype (met bril in bed lezen vind ik zelf vrij vervelend). Als ik even een middag wil lezen in mijn zitzak pak ik wel een echt boek vaak.

Qua lampje: dacht ik eerst ook nodig te hebben, maar bij mijn bed volstaat een bureaulamp en je hebt bij de Action wel van die supergoedkope lampjes!

Naar buiten nemen tijdens de zon is juist ideaal. Omdat de achtergrond van mijn reader niet geheel wit is (prs-t1 van Sony) heb je ook niet zo'n last van die pijnlijk witte bladzijdes zoals bij een boek. Vind het dan ook wel fijner om een reader te hebben, hoef in de zon geen dikke Tolstoj op mijn schoot te hebben.

Dat gezegd hebbende, wil ik het ook nog even hebben over wat dan wel en niet mag in dit topic: boeken waar de auteursrechten van verlopen zijn mogen hier wel aangeboden worden.

Wanneer zijn de auteursrechten verlopen? Dat staat omschreven in art. 37 van de Auteurswet

• 1.Het auteursrecht vervalt door verloop van 70 jaren, te rekenen van de 1e januari van het jaar, volgende op het sterfjaar van de maker.
  • 2.De duur van een gemeenschappelijk auteursrecht op een zelfde werk, aan twee of meer personen als gezamenlijke makers daarvan toekomende, wordt berekend van de 1e januari van het jaar, volgende op het sterfjaar van de langstlevende hunner.
Simpel gezegd: als de (laatste) schrijver zeventig jaar dood is, of het is zeventig jaar na uitgave wanneer de schrijver niet bekend is, dan zijn de auteursrechten verlopen.

Een goed project dat hier op inspeelt is het Gutenberg Project, die allerlei boeken online zet met verlopen auteursrechten. Zitten mooie klassiekers bij als Dracula, Multatuli etc. Overigens ligt het bij Gutenberg iets gecompliceerder: het gaat hier om boeken waarbij de auteursrechten zijn verlopen in Amerika. Weet eerlijk niet wat de termijn in Amerika is, en het kan zijn dat er boeken zijn die hier nog niet verlopen zijn aan auteursrechten, maar goed, dan wordt het wel heel gecompliceerd.

http://www.gutenberg.org/

Overigens, als je een Mac of Linux hebt: download Calibre! Een superhandige tool om al je boeken in het gareel te houden ;). Het is freeware of shareware geloof ik, dus gewoon gratissch!  :cheers:

EDIT: Hij is er ook gewoon voor Windows zag ik
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2013, 14:38:38 door Magnetron »

Insouciance

• Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #9 Gepost op: 27 maart 2013, 15:04:29 »

Dat gezegd hebbende, wil ik het ook nog even hebben over wat dan wel en niet mag in dit topic: boeken waar de auteursrechten van verlopen zijn mogen hier wel aangeboden worden.

Wanneer zijn de auteursrechten verlopen? Dat staat omschreven in art. 37 van de Auteurswet

• 1.Het auteursrecht vervalt door verloop van 70 jaren, te rekenen van de 1e januari van het jaar, volgende op het sterfjaar van de maker.
  • 2.De duur van een gemeenschappelijk auteursrecht op een zelfde werk, aan twee of meer personen als gezamenlijke makers daarvan toekomende, wordt berekend van de 1e januari van het jaar, volgende op het sterfjaar van de langstlevende hunner.
Simpel gezegd: als de (laatste) schrijver zeventig jaar dood is, of het is zeventig jaar na uitgave wanneer de schrijver niet bekend is, dan zijn de auteursrechten verlopen.

Een goed project dat hier op inspeelt is het Gutenberg Project, die allerlei boeken online zet met verlopen auteursrechten. Zitten mooie klassiekers bij als Dracula, Multatuli etc. Overigens ligt het bij Gutenberg iets gecompliceerder: het gaat hier om boeken waarbij de auteursrechten zijn verlopen in Amerika. Weet eerlijk niet wat de termijn in Amerika is, en het kan zijn dat er boeken zijn die hier nog niet verlopen zijn aan auteursrechten, maar goed, dan wordt het wel heel gecompliceerd.

http://www.gutenberg.org/

Ja, dat snap ik ook allemaal wel. Het is alleen een beetje dubbel dat we zelfs aangerekend worden als we alleen maar uitleggen hoe je aan boeken (waar nog wel auteursrecht op zit) moet komen, maar zelfs als we ze zelfs niet aanbieden, dat het topic dan verwijderd moet worden.

Bovendien, lees de disclaimer die ik erbij heb gezet.

Overigs niet aanvallend bedoeld naar jou toe, hoor, maar ik word er nogal gefrustreerd van dat mijn topics constant gesloten worden terwijl heel internet volstaat met boeken.

naughtysmiles

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2013, 15:08:58 »
Goed dat je een nieuw topic hebt geopend!
blog
"Question everything. Your love, your religion, your passion. If you don't have questions, you'll never find answers"

deadstar

• psych ward
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2013, 15:16:23 »
Ik lees zelf boeken op mijn tablet, een google nexus 7, en dat vind ik een heel prettig formaat. Ook heb ik als ik 's avonds wil lezen dan geen lampje oid nodig.

En ja, het is gewoon kut dat al je topics heel snel gesloten worden.
Conformity is our biggest sin - all ignorant people need to bloody THINK

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2013, 15:30:18 »
Ja, dat snap ik ook allemaal wel. Het is alleen een beetje dubbel dat we zelfs aangerekend worden als we alleen maar uitleggen hoe je aan boeken (waar nog wel auteursrecht op zit) moet komen, maar zelfs als we ze zelfs niet aanbieden, dat het topic dan verwijderd moet worden.

Bovendien, lees de disclaimer die ik erbij heb gezet.

Overigs niet aanvallend bedoeld naar jou toe, hoor, maar ik word er nogal gefrustreerd van dat mijn topics constant gesloten worden terwijl heel internet volstaat met boeken.
Ja, ik snap je punt, maar ik denk dat die uitgevers dus vooral vielen voor het feit dat die Dropbox bestaat en er over en weer werd gevraagd naar bepaalde boeken waar nog wel auteursrecht op bestaat. Wilde gewoon dat het duidelijk was, want iedere keer een topic sluiten is ook niet echt heel fijn.

Er moet gewoon geen enkele link meer komen naar ofwel torrentsites of hints hoe het gedaan moet worden (als je dat wil weten ga je maar wat beter Googlen denk ik dan).

En ik loop ook keihard te SOGgen hier, moet eigenlijk bezig met mijn tentamen strafrecht leren :').
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2013, 15:45:00 door Magnetron »

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2013, 15:39:54 »
Net naar de winkel geweest en een Kobo Touch gekocht  :wub: 

Insouciance

• Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #14 Gepost op: 27 maart 2013, 16:49:30 »
Stiekem wil ik ook nog een echte eReader, hoewel dat echt belachelijk is met de app op mijn mobiel en tablet. Maar dan zou ik er eentje willen die er precies tussenin zit qua maat.

First world problems.

Antsje

• If you like it, do it
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 27 maart 2013, 17:17:35 »
handig topic!

Azor Ahai

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 27 maart 2013, 18:54:26 »
As far as I know heb je verschillende soorten 'schermen', je hebt bijvoorbeeld ook een scherm die niet weerspiegel in de zon dus dat je gewoon verder kan lezen zoals je vroeg :D  Ik vind een eReader/tablet niet vervelend lezen in vergelijking met een boek, ik vind het wel fijn want altijd als ik een boek vast had dan viel hij uit m'n handen of zat ik bijvoorbeeld opeens op een hele andere pagina maar ik denk dat dit voor iedereen anders is.

Ah kijk dat is wel handig! Want ik vind gewone boeken buiten juist weer niet fijn maar binnen lees ik ze wel graag.

Weet iemand hier toevallig welk type scherm je gewoon buiten goed kan bekijken?

Anne de Groot

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 27 maart 2013, 20:49:41 »
Ik zit erover te denken om een eReader aan te schaffen, maar ik ben echt heel erg gewend om met een boek te zitten. Sowieso blijf ik toch boeken kopen omdat ik het leuk vind om series compleet in mijn kast te hebben xD
Is het heel erg anders om zo'n eReader vast te houden? Welke eReader zouden jullie aanraden (met zo'n lampje in sowieso)? En is het scherm nog te lezen als de zon erop schijnt? Want ik wil hem wel mee naar buiten kunnen nemen in de zomer.

ik zou er geeneen nemen met een lampje binnenin! Dan kan je namelijk niet lezen buiten in de zon, gaat de batterij minder lang mee (een e-ink scherm, dus zonder achtergrondlicht, gaat met ongeveer een-anderhalf uur lezen per dag een maand mee op mijn kindle), zijn over het algemeen zwaarder en je krijgt er net als computers/telefoons 'vierkante ogen' van. Ook zorgen deze net als andere lichtbronnen ervoor dat je lichaam geen melatoline aan gaat maken, het stofje waardoor je moe wordt, dus als je voor het slapen gaan leest kan het licht je net als het licht van een telefoon of pc langer wakkerhouden.

Ikzelf heb een kindle en ik ben hier erg fan van. Eerst dacht ik ook 'maar boeken horen van papier te zijn' maar achteraf vind ik dat sentimentele BS en ben ik nu vooral blij dat ik al mijn lees- en studieboeken altijd bij me heb, en dat ik veel boeken goedkoper kan kopen (en uiteraard downloaden via the piratebay, haha).

Fourz

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2013, 21:21:24 »
ik zou er geeneen nemen met een lampje binnenin! Dan kan je namelijk niet lezen buiten in de zon, gaat de batterij minder lang mee (een e-ink scherm, dus zonder achtergrondlicht, gaat met ongeveer een-anderhalf uur lezen per dag een maand mee op mijn kindle), zijn over het algemeen zwaarder en je krijgt er net als computers/telefoons 'vierkante ogen' van. Ook zorgen deze net als andere lichtbronnen ervoor dat je lichaam geen melatoline aan gaat maken, het stofje waardoor je moe wordt, dus als je voor het slapen gaan leest kan het licht je net als het licht van een telefoon of pc langer wakkerhouden.

Ikzelf heb een kindle en ik ben hier erg fan van. Eerst dacht ik ook 'maar boeken horen van papier te zijn' maar achteraf vind ik dat sentimentele BS en ben ik nu vooral blij dat ik al mijn lees- en studieboeken altijd bij me heb, en dat ik veel boeken goedkoper kan kopen (en uiteraard downloaden via the piratebay, haha).

Je kunt je lampje uitzetten hoor. Dan gaat de batterij wel lang mee, en krijg je geen last van je ogen. Ik heb een Kobo Glo, dus met zo'n ingebouwd licht, en vind dat juist fijn! Als ik 's avonds bij weinig licht wil lezen, doe ik het licht wel aan, en anders niet.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2013, 21:39:46 »

Dit. Sommige arresten die ik moet lezen zijn echt superlang, en alles printen kost idioot veel tijd en geld en alles van het scherm lezen geeft ook koppijn.

Alleen een beetje jammer dat ik op mijn Sony niet in mappen kan verdelen, dat je gewoon een map hebt met 'leesboeken' en 'school' en daaronder dan samenvattingen en arresten. Werk nu wel met tags, maar het is nog niet echt ideaal.

Heb net even zitten uit te rekenen. Ik lees ongeveer dertig boeken in een jaar. Met het aantal boeken dat ik nu in Calibre heb staan kan ik de komende twintig á dertig jaar nog wel mee vooruit :').

Azor Ahai

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2013, 13:11:25 »
Voor studieboeken klinkt inderdaad erg handig! Een deel daarvan kan ik namelijk ook in .pdf krijgen en dat zijn anders van die gigantische loeizware dingen.
Een lampje leek mij inderdaad dan weer wel handig voor 's avonds, verder wil ik hem niet aanzetten.
Maar die schermen zijn dus 'mat' als het ware begrijp ik? Ik zal eens kijken of ik niet de mogelijkheid heb om er eentje in de zon of ander fel licht uit te proberen voor ik er een aanschaf.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #21 Gepost op: 28 maart 2013, 14:45:28 »
Dit is het scherm:

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 28 maart 2013, 17:39:21 »
Ik twijfel om een nieuwe te kopen, mijne (bebook club) verwijdert soms uit zichzelf alle boeken wat ik zeer irritant vind. Iemand enig ervaring hiermee?
I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.Blog
Goodreads

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 29 maart 2013, 19:53:17 »
Ik heb uren gezocht naar dit topic omdat ik naar de verkeerde titel zocht :') Slimmm.

Mijn nieuwe tab is er weer dus ik kan weer lezen! Als ik vragen heb over boeken wie kan ik dan noten?

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #24 Gepost op: 29 maart 2013, 19:57:11 »
Mij kun je altijd wel noten. Ik kan altijd wel wat 'aanraden' ;).