Auteur Topic: Het almachtige John Green topic  (gelezen 43114 keer)

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 augustus 2013, 15:38:19 »

G'day miladies.
Welkom in het almachtige John Green topic! Dit topic is tot stand gekomen na een ingeving in het Divergent topic, dus credits naar de mensen daar.

Maar wie is John Green?
Naast één van de geniaalste personen ter wereld, staat John Green bekend als een Amerikaanse schrijver van YA boeken. Hij is geboren in Indianapolis.
De boeken die hij heeft geschreven:
- Looking for Alaska (2005)
- An Abundance of Katherines (2006)
- Paper Towns (2008)
- Let it Snow: Three holiday romances (2008 - in samenwerking met Maureen Johnson en Lauren Myracle)
- Will Grayson, Will Grayson (2010 - in samenwerking met David Levithan)
- The Fault in our Stars (2012)

John is ook een vlogger. Samen met zijn broer Hank Green heeft hij het kanaal 'vlogbrothers'.
Linkje: http://www.youtube.com/vlogbrothers

John's laatste boek 'The Fault in our Stars' wordt op dit moment verfilmd. In de hoofdrol zal Shailene Woodley de rol van Hazel Grace vertolken en Ansel Elgort gaat Gus spelen. De film zal ergens in 2014 uitkomen, een exacte datum is nog niet bekend.
Linkje: http://www.imdb.com/title/tt2582846/

Deel hier je liefde voor John Green, vertel over de boeken die jij al van hem hebt gelezen of deel de leuke filmpjes van vlogbrothers.
Of snotter er op los wanneer je weer één van zijn boeken uit hebt en van ellende ingestort bent.
♥  tumblr - goodreads - simblr | Life's a bitch and so are you.

winchester

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:13:33 »
Ik heb ontzettend veel over hem gehoord. Zowel over zijn persoonlijkheid en over zijn boeken. Ik heb vorige week dan ook eindelijk The Fault In Our Stars gekocht en in begonnen. Ik ben bij hoofdstuk 4 dus ik kan er nog weinig over zeggen..
Ik vind de schrijfstijl in ieder geval erg leuk! Ben ook benieuwd naar zijn andere boeken.

Wat heeft hij trouwens met Nederland? Ik had daar wel eens een gifje over gezien en ik had een spoiler gelezen over The Fault In Our Stars (dat ze naar Nederland gaan in dat boek?).

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:15:01 »
Jaaaaaaaaaaaaaaaa dit is mijn topic jongens. Yes.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

JustLaura

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:15:20 »

Eindelijk een topic over John Green!

Ansel heeft weer is iets laten uitlekken :')

Shailene, Ansel en John Green. 13/14-10-2013 ♥ Tyler Ward 16-05-2014
Tumblr ; Goodreads ; Twitter ;

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:16:04 »
Ik heb alles gelezen behalve Let it snow, heb de boeken zelf ook natuurlijk (duh) en kijk al jaren regelmatig naar de vlogbrothers!
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:22:43 »
Wat heeft hij trouwens met Nederland? Ik had daar wel eens een gifje over gezien en ik had een spoiler gelezen over The Fault In Our Stars (dat ze naar Nederland gaan in dat boek?).
TFIOS speelt inderdaad voor een deel af in Nederland. (:

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:24:27 »
Het is eigenlijk een beetje stom maar ik heb zelf nog niet alles gelezen. Ik heb wel al zijn boeken, maar met mijn tien miljoen to read boeken ben ik nog niet toegekomen aan Paper Towns & Will Grayson, Will Grayson. Dus ik heb er nog maar drie gelezen, maar als ik mijn boek uit heb begin ik aan één van die twee.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:33:12 »
 :aanbid:
hoi
the strong scent of evergreen

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:37:38 »
John is zelf ook voor een tijdje in Nederland gaan wonen om aan TFiOS te werken.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:38:49 »

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:41:31 »

held

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2013, 17:23:01 »
Hij is een van mijn favoriete schrijvers!
I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.Blog
Goodreads

Nathalie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 24 augustus 2013, 17:25:39 »
Hij is een van mijn favoriete schrijvers!

Ja, hij schrijft erg leuk! Weten jullie of hij nog meer boeken gaat schrijven?

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2013, 01:01:29 »
Ja, hij schrijft erg leuk! Weten jullie of hij nog meer boeken gaat schrijven?
Hij is zeker bezig met een nieuw boek. Volgens mij is hij wel altijd bezig!

Torquay

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2013, 01:15:04 »
Aahh awesome topic :3

QUOTIDIEN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2013, 10:39:44 »
Aaah john green topic!

Ik ben heel blij dat TFIOS verfilmd gaat worden, maar ben toch wel beetje huiverig dat mijn hele beeld verpest gaat worden. Hoop dat het wel heel erg op het boek gaat lijken, en ben benieuwd hoe Ansel en Shailene de rollen gaan vertolken.

Jhinx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2013, 10:49:51 »
Ik meld me!
Begin dit jaar Looking for Alaska gelezen, en afgelopen 2 weken Paper Towns en TFIOS gelezen.
Echt geweldig

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 25 augustus 2013, 11:48:00 »
Ik heb The Fault In Our Stars en Looking for Alaska gelezen, nu ben ik bezig in Will Grayson, Will Grayson :) Hij schrijft echt heel leuk!
| ಠ_ಠ

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 25 augustus 2013, 12:02:05 »
Aaah john green topic!

Ik ben heel blij dat TFIOS verfilmd gaat worden, maar ben toch wel beetje huiverig dat mijn hele beeld verpest gaat worden. Hoop dat het wel heel erg op het boek gaat lijken, en ben benieuwd hoe Ansel en Shailene de rollen gaan vertolken.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb Shailene al eens eerder in een film zien acteren maar Ansel nog nooit, dus ik heb geen idee hoe hij het zal doen. Ik hoop in ieder geval dat ze zich zo goed mogelijk aan het boek gaan houden en dat het dan een fantastische film wordt. :'D

Schaap

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 25 augustus 2013, 12:22:45 »
Ik heb twee boeken van hem gelezen: Looking for Alaska en The fault in our stars. Ik vond het wel mooie boeken, maar niet zo wauw geweldig ik blijf er maar over nadenken achtig als sommige hier op Girlscene wel hebben bevonden.
-

eloquence.

• sic transit gloria mundi
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2013, 12:25:38 »
Ik hou echt van John Green, ik heb alle boeken gelezen en ik kan niet wachten op een nieuw boek. En ik wil zo graag The Fault in Our Stars zien :)
simblr
the lunatic is on the grass, remembering games and daisy chains and laughs

Pivoine

• COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2013, 12:27:06 »
STORM
ILY

Nu heb ik zin om een JG boek te gaan lezen

eloquence.

• sic transit gloria mundi
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 25 augustus 2013, 12:27:29 »
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb Shailene al eens eerder in een film zien acteren maar Ansel nog nooit, dus ik heb geen idee hoe hij het zal doen. Ik hoop in ieder geval dat ze zich zo goed mogelijk aan het boek gaan houden en dat het dan een fantastische film wordt. :'D
Dat hoop ik inderdaad ook. Ik had Hazel trouwens anders voorgesteld
simblr
the lunatic is on the grass, remembering games and daisy chains and laughs

Pivoine

• COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2013, 12:29:40 »
Ik heb twee boeken van hem gelezen: Looking for Alaska en The fault in our stars. Ik vond het wel mooie boeken, maar niet zo wauw geweldig ik blijf er maar over nadenken achtig als sommige hier op Girlscene wel hebben bevonden.
Dit heb ik wel trouwens, en

Nouja omdat ik hem soms echt geweldig vind en soms een beetje meh. Ik kan het niet zo goed omschrijven. Vind z'n stijl en persoonlijkheid tof, maar soms vraag ik me af of ik de boeken ook leuk zou vinden als je dat wegnam. De verhalen op zich zijn niet supermega origineel of baanbrekend of woow (die ik gelezen heb dan ten minste, Looking for Alaska en TFIOS).

Maar ik denk dat ik nu Let It Snow ga lezen want ik ben in de mood voor zo'n verhaal.

prettygreyson

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2013, 17:41:34 »
 :aanbid: :aanbid: :aanbid: :aanbid: :aanbid: dit topic  :aanbid: :aanbid: :aanbid: :aanbid: :aanbid:
perf. ik had een tijdje geleden ' een weeffout in onze sterren ' gelezen, ik heb echt niet normaal veel gehuild bij dat boek hah ;ss zoveel heb ik serieus nog nooit moeten huilen om een boek. het is zo perfect.
de dag erna gelijk alle andere boeken van john green bij de bibliotheek geleend haha c: alles gelezen nu dus. i lovee them all ♥
ik hoop echt dat hij nog veel boeken gaat schrijven! en ik kan niet wachten tot de film van tfios uitkomt! ((:
paris is always a good idea - Audrey Hepburn