Auteur Topic: Het algemene boekentopic!  (gelezen 954191 keer)

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 31 juli 2013, 19:16:56 »
Meest teleurstellende boek?
Das Parfum van Patrick Süskind. Moest ik lezen voor Duits voor school. Wat een rotboek...

Mag ik vragen waarom (had je hem trouwens in het Duits gelezen?)? Persoonlijk vind ik het een heel goed boek, vandaar. Smaken verschillen.
PO-TA-TOES

Nathalie

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 31 juli 2013, 19:21:26 »
mag je hier ook vertellen welke boeken je hebt gelezen?

zoja dan, deze vakantie best wat boeken gelezen.

Ik ben nog steeds fan van de Hoe overleef ik serie, dus ik las de laatste hoe overleef ik mijn vader. Erg leuk. Het nieuwe iets volwassenere boek heb ik gekocht: Rosa in New York. Vrij weinig volwassener geschreven, alleen het stuk wat over Neuz gaat vind ik. Toch alsnog leuk om te lezen.

Cinder
Een modern sprookje, erg leuk en heb ik het in een keer uitgelezen. Hoop op een film en een vervolg.

Poes
Gewoon geinig om over katten te lezen al is de man soms wat lustig over katten aan het schrijven.

Vond Rosa in New  York het leukste, maar Cinder de leukste verassing omdat ik die in een opwelling had geleend.

Nu heb ik nog vakantie en ik wil nog wat boeken lenen, maar pasje is zoek. Maar zodra ik hem vind hebben jullie misschien wat tips voor leuke boeken?

Natuurlijk mag je dat plaatsen! Hoe meer zielen hoe meer vreugde :)

Nathalie

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 31 juli 2013, 19:22:25 »
Ik heb net City of Bones van de Mortal Instruments serie bestelt, hoe vinden jullie deze serie?

Fluweel

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 31 juli 2013, 19:23:16 »
Heeft iemand hier Post voor mevrouw Bromley gelezen van  Stefan Brijs? Wat vond je er van? Ik wil het lezen, maar ik weet niet helemaal zeker of ik het wel mooi ga vinden :')

City of Bones ken ik niet, sorry :)

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 31 juli 2013, 19:44:08 »
Ik heb net City of Bones van de Mortal Instruments serie bestelt, hoe vinden jullie deze serie?

Zo-zo. Ik heb de eerste twee delen gelezen, City of Glass wil ik morgen gaan lezen (A Study in Scarlet krijg ik vandaag nog wel uit, gok ik). Opzich vind ik het idee van de wereld wel leuk, maar er zit een hele grote plot twist in op een gegeven moment en dan wordt het een beetje vreemd, tot waar ik nu ben.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2013, 19:55:28 door Nagisa »
PO-TA-TOES

Nathalie

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 31 juli 2013, 20:33:59 »
Zo-zo. Ik heb de eerste twee delen gelezen, City of Glass wil ik morgen gaan lezen (A Study in Scarlet krijg ik vandaag nog wel uit, gok ik). Opzich vind ik het idee van de wereld wel leuk, maar er zit een hele grote plot twist in op een gegeven moment en dan wordt het een beetje vreemd, tot waar ik nu ben.

Ok, ik ben benieuwd! Het is echt een boek dat mij totaal niet van op het eerste gezicht aanspreekt. Weerwolven, shadowhunters, like what? :blink:
Maar het kreeg hele positieve reviews, en divergent vond ik ook niet super op het eerste gezicht, en heb het toch geprobeerd en vind hem nu super, dus ik hoop dat het ook zo is met city of bones!

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 31 juli 2013, 20:36:47 »
Ok, ik ben benieuwd! Het is echt een boek dat mij totaal niet van op het eerste gezicht aanspreekt. Weerwolven, shadowhunters, like what? :blink:
Maar het kreeg hele positieve reviews, en divergent vond ik ook niet super op het eerste gezicht, en heb het toch geprobeerd en vind hem nu super, dus ik hoop dat het ook zo is met city of bones!

Als je Divergent super vindt, is er ook een hele grote kans dat je deze boeken ook leuk gaat vinden. Komt wel goed denk ik, haha.
PO-TA-TOES

Nathalie

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 31 juli 2013, 20:37:50 »
Als je Divergent super vindt, is er ook een hele grote kans dat je deze boeken ook leuk gaat vinden. Komt wel goed denk ik, haha.

Oke! Hoe is het boek dat jij nu leest??

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 31 juli 2013, 20:39:41 »
Oke! Hoe is het boek dat jij nu leest??

Ik heb A Study in Scarlet nét uit, haha. Het was een erg leuk boek, dr. Watson is een leuk personage en het plot is heel goed. Ik houd sowieso wel van detectives, dus Sherlock Holmes moet je dan wel gelezen hebben vind ik. Kafka on the Shore had ik vanmiddag nog uitgelezen, maar... Daarvan weet ik nog niet wat ik ervan vind :")
PO-TA-TOES

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 31 juli 2013, 21:21:02 »
Ik heb het eerste boek gelezen, en het 2de ligt hier thuis. Hoewel ik nog niet wil oordelen (omdat ik enkel het eerste gelezen heb en ook omdat veel mensen het een leuke serie vinden) vond ik het eerste nogal tegenvallen. Ik had er meer van verwacht. Ik heb wel de nederlandse versie, geen idee of dat het erger maakt maar ik vond de personages nogal slap en het boek was kinderachtig geschreven. Er gebeurde niet veel interessants en het leek wel een soort mislukte mix van Twilight met Harry Potter..
Oh, en op het eerste gezicht dacht ik dat shadowhunters en dat gedoe niet echt iets voor mij zouden zijn, maar het bleek wel een onderwerp dat ik leuk vond. Alsnog jammer dat het dan zo zwak geschreven is.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2013, 21:27:34 door (s)katje »
the strong scent of evergreen

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 31 juli 2013, 21:28:28 »
Ik heb het eerste boek gelezen, en het 2de ligt hier thuis. Hoewel ik nog niet wil oordelen (omdat ik enkel het eerste gelezen heb en ook omdat veel mensen het een leuke serie vinden) vond ik het eerste nogal tegenvallen. Ik had er meer van verwacht. Ik heb wel de nederlandse versie, geen idee of dat het erger maakt maar ik vond de personages nogal slap en het boek was kinderachtig geschreven. Er gebeurde niet veel interessants en het leek wel een soort mislukte mix van Twilight met Harry Potter..
Oh, en op het eerste gezicht dacht ik dat shadowhunters en dat spiri-wiri-gedoe niet echt iets voor mij zouden zijn, maar het bleek wel een onderwerp dat ik leuk vond. Alsnog jammer dat het dan zo zwak geschreven is.

Jij hebt het een stuk beter kunnen verwoorden dan ik, zo dacht ik er ook precies over. En het einde is... Ja. Juist. Cassandra Clare is niet geweldig in schrijven en in deel twee zie je ook dat ze het niet aankan om verder te gaan met die laatste gebeurtenis. Dat wordt daarna nog zwakker geschreven. Desondanks ga ik morgen toch aan deel drie beginnen, sommigen zeggen dat het daarna beter wordt.
PO-TA-TOES

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 31 juli 2013, 21:33:58 »
^Tja, ik zal dan ook maar de hele serie uitlezen zeker? Hopelijk wordt het inderdaad beter. Iets achterin mijn hoofd zegt nu "tijdverspilling, tijdverspilling, je hebt nog honderden andere boeken die je wel wilt lezen, fuck TMI"  :fieuw:

Tranquility

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 31 juli 2013, 21:52:21 »
Mag ik vragen waarom (had je hem trouwens in het Duits gelezen?)? Persoonlijk vind ik het een heel goed boek, vandaar. Smaken verschillen.

Ja, ik heb hem in het Duits gelezen. Ik vond hem erg traag, kon er moeilijk doorheen komen, vooral in het begin. En verder vond ik het verhaal gewoon erg vreemd allemaal, haha.

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 31 juli 2013, 21:54:33 »
^Tja, ik zal dan ook maar de hele serie uitlezen zeker? Hopelijk wordt het inderdaad beter. Iets achterin mijn hoofd zegt nu "tijdverspilling, tijdverspilling, je hebt nog honderden andere boeken die je wel wilt lezen, fuck TMI"  :fieuw:

Dat zegt de stem in mijn achterhoofd ook de hele tijd, maar ik had in ieder geval beloofd aan een iemand om het derde deel te lezen. Maar... Ik zou het eigenlijk niet doen :') Ik denk dat ik na dit deel er ook mee kap, het zal wel.
PO-TA-TOES

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 31 juli 2013, 21:55:23 »
Ja, ik heb hem in het Duits gelezen. Ik vond hem erg traag, kon er moeilijk doorheen komen, vooral in het begin. En verder vond ik het verhaal gewoon erg vreemd allemaal, haha.

Haha, vreemd is het zeker en traag... Ook wel (zeker in het Duits, pfoe). Ik zie je punt.
PO-TA-TOES

Hopey

• Fish fingering your custard.
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 31 juli 2013, 22:04:35 »
Oh wat leuk, een boekentopic. Sinds ik mijn ereader heb, lees ik echt veel meer dan vroeger, dus jeej :D
Divergent wil ik ooit eens lezen, maar ik denk dat ik ga wachten tot deel 3 uit is. Ik houd er niet van om te moeten wachten op een nieuw boek :')

Hardcover of paperback? Ehm, ebook? :') Nee hardcover denk ik, dat is mooier (wel duurder natuurlijk)

Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? Leven van Pi. En de Harry Potter boeken.

Kopen of bib? Bib.

Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Young Adult

Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Ik lees allebei, de laatste tijd meer Engels.

Meest teleurstellende boek? Percy Jackson, er was mij gezegd dat dat echt een geweldig boek was maar ik vond er helemaal niets aan.

Een boek waar je niks van begreep? Eh, ik kan niet direct iets verzinnen.

Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? Ja. Harry Potter heb ik al meer dan 10x gelezen :')
Det är skönare lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge. (Blog)

Tranquility

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 31 juli 2013, 22:12:01 »
Oh, en op het eerste gezicht dacht ik dat shadowhunters en dat gedoe niet echt iets voor mij zouden zijn, maar het bleek wel een onderwerp dat ik leuk vond. Alsnog jammer dat het dan zo zwak geschreven is.

Mee eens! Ik heb alleen het eerste boek gelezen en die vond ik erg saai en het was inderdaad een beetje kinderachtig geschreven. (Maar dat ligt denk ik wel een beetje aan de vertaling.) Ik was nogal teleurgesteld, omdat de serie zo populair is... Misschien ga ik deel twee (en de rest) wel een keer in het Engels lezen.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 31 juli 2013, 22:25:43 »
(Mijn broer raadde me Life of Pi ook aan, maar.. de film, de film. Gezeik, gezeik, gezeik, wat een irritante film. Nu heb ik geen zin meer in het boek haha, want het is natuurlijk wel hetzelfde verhaal. Nja)

Hopey

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 31 juli 2013, 22:27:22 »
(Mijn broer raadde me Life of Pi ook aan, maar.. die film, die film. Gezeik, gezeik, gezeik, wat een irritante film. Nu heb ik geen zin meer in het boek haha, want het is natuurlijk wel hetzelfde verhaal. Nja)
Het boek is geweldig. Echt gewoon geweldig. Wat vond je niet leuk aan de film dan? Ik heb die nog niet gezien namelijk.
Det är skönare lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge. (Blog)

Fluweel

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 31 juli 2013, 22:28:21 »
Ik heb de film van Life of Pi ook gezien en ik vond hem ook niet echt mooi. Maar ik heb wel het idee dat zo'n verhaal veel beter kan verteld worden in een boek. De film vond ik nogal op een kinderfilm-sprookje lijken, wat opzich niet slecht was, maar het was dan ook nog eens redelijk langdradig, waardoor ik ben afgehaakt. Op het einde bleek er dan een symbolische betekenis achter te zitten, dat hij zelf de tijger was of zo, maar die begreep ik niet helemaal omdat die pas in de laatste 5 minuten ter sprake kwam.

Ik denk dat ik wel het boek eens ga lezen later, ik heb het gevoel dat zo'n verhaal beter kan uitgeschreven worden, omdat je dan beter de gedachten meekrijgt van het personage.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 31 juli 2013, 22:33:25 »
Het boek is geweldig. Echt gewoon geweldig. Wat vond je niet leuk aan de film dan? Ik heb die nog niet gezien namelijk.
Ik wil je wel even waarschuwen: als ik niet in de mood ben, ben ik heel kritisch tegenover.. alles. Dus het kan ook gewoon dat ik geen moeite gedaan heb om hem leuk te vinden, maar als ik niet in de mood zou geweest zijn (kan je nog volgen?) moet er toch iets aan de film zijn waardoor mijn mood verpest werd, of niet? Anyway, ik vond het gewoon geen leuke film. Gewoon helemaal niks voor mij. Ik weet niet waar het aan lag. Ik ergerde me aan het gedrag van dat gastje, de mensen die die film in elkaar gestoken hebben probeerden te hard, nog meer ergernis, verveling,.. Niets voor mij. Maar als je hem wilt zien hou ik je niet tegen, want mijn broer vond hem wel leuk.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 31 juli 2013, 22:36:30 »
Ik heb de film van Life of Pi ook gezien en ik vond hem ook niet echt mooi. Maar ik heb wel het idee dat zo'n verhaal veel beter kan verteld worden in een boek. De film vond ik nogal op een kinderfilm-sprookje lijken, wat opzich niet slecht was, maar het was dan ook nog eens redelijk langdradig, waardoor ik ben afgehaakt. Op het einde bleek er dan een symbolische betekenis achter te zitten, dat hij zelf de tijger was of zo, maar die begreep ik niet helemaal omdat die pas in de laatste 5 minuten ter sprake kwam.

Ik denk dat ik wel het boek eens ga lezen later, ik heb het gevoel dat zo'n verhaal beter kan uitgeschreven worden, omdat je dan beter de gedachten meekrijgt van het personage.
Kinderfilm-sprookje, zo zou je het inderdaad kunnen zeggen. Die symbolische betekenis was gewoon dat hij het verhaal eerst vertelde met die zebra, hyena, aap en leeuw (hyena doodt zebra en aap, waarna hij (=leeuw) hyena doodt) en daarna hoe het echt was gebeurd (kok doodt een of ander gastje en zijn moeder en dus doodte hij de kok), misschien omdat het te pijnlijk was om de waarheid te vertellen (omdat hij zijn moeder verloor en een man vermoord heeft)? Ik weet het niet.

Hopey

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 31 juli 2013, 22:37:18 »
Jullie moeten gewoon het boek lezen, daarin word je helemaal meegesleurd met Pi op het reddingsvlot en is het zo'n boek dat je niet kan wegleggen en dan dat einde is zo verwarrend maar dat doet je ook nadenken over het boek op een manier waar ik nooit zelf op was gekomen. Het is gewoon zo mooi en goed en aah. :')

Maar wat jammer dat de film tegenvalt! Ik weet nog steeds niet of ik hem wil zien of niet, haha. Aan de ene kant ben ik benieuwd hoe ze het hebben verfilmd, maar aan de andere kant ben ik bang dat het dus gaat tegenvallen.

Fluweel

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 31 juli 2013, 22:38:09 »
Kinderfilm-sprookje, zo zou je het inderdaad kunnen zeggen. Die symbolische betekenis was gewoon dat hij het verhaal eerst vertelde met die zebra, hyena, aap en leeuw (hyena doodt zebra en aap, waarna hij (=leeuw) hyena doodt) en daarna hoe het echt was gebeurd (kok doodt een of ander gastje en zijn moeder en dus doodte hij de kok), misschien omdat het te pijnlijk was om de waarheid te vertellen? Ik weet het niet.
ja, dat begreep ik nog half. Maar dan in het einde liep die tijger in de jungle en Pi zag hem nooit meer terug. Maar hij was zelf de tijger. Dus pft, ja, ok, ik snap het niet zo goed.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 31 juli 2013, 22:40:38 »
ja, dat begreep ik nog half. Maar dan in het einde liep die tijger in de jungle en Pi zag hem nooit meer terug. Maar hij was zelf de tijger. Dus pft, ja, ok, ik snap het niet zo goed.
Ah, oké. Tja, dan kan je natuurlijk dingen gaan filosoferen dat hij zichzelf niet meer was of een stuk van zichzelf verloor door de dood van zijn familie en de moord op die kok, maar oké, dit is het boekentopic dus ik stop al :')