Auteur Topic: Het algemene boekentopic!  (gelezen 948919 keer)

OriginofSass

• Kickin' squealin' Gucci little piggy
    • Bekijk profiel
« Reactie #225 Gepost op: 07 augustus 2013, 13:58:54 »
Hardcover of paperback?
Het liefst hardcover, but expensiiiiive.
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook :) )
Harry Potter, Sherlock Holmes, 1984.
Kopen of bib?
Kopen.
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...)
Distopian, fantasy.
Lees je Engelse of Nederlandse boeken?
Engels.
Meest teleurstellende boek?
Ik ben begonnen in The Hobbit en dat ging een beetje moeizaam, dus ik denk die.
Een boek waar je niks van begreep?
Schoolboeken.
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer?
Ja.
Een boek dat iedereen gelezen moet hebben?
Harry Potter, 1984.
WAR IS PEACE FREEDOM IS SLAVERY IGNORANCE IS STRENGTH l Peace will arise, and tear us apart, and make us meaningless again l TUMBLR l Ik was Livingtilldeath, ik ben liv. l WE'RE NOT WORTHY, WE'RE NOT WORTHY, I LOVE YOUR COCK, I LOVE YOU MATT!

Nanou

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: 07 augustus 2013, 14:04:01 »

Lijstje :D

Hardcover of paperback? Hardcover, mooier in kast en leest fijner.
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook  ) Harlan Coben - de schuilplaats. Wil ook nog graag het vervolg lezen, Kate Brian privilege.
Kopen of bib? Kopen al doe ik dat bijna nooit omdat ik het zo duur vind, dus meestal bibliotheek.
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Young Adult, fiction en non fiction. Heb niet echt een voorkeur.
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Nederlands vertaalde boeken uit het Engels.
Meest teleurstellende boek? Harry Potter, de boeken vind ik echt vreselijk ik kom er niet doorheen, maar de films vind ik wel leuk.
Een boek waar je niks van begreep? --
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? Ja vooral vroeger, nu steeds minder. Toen ik klein was heb ik geloof ik wel honderden keren de serie Pitty gelezen.
'Wees jezelf. Er zijn al zoveel anderen' - Loesje

Pudu

• Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: 07 augustus 2013, 14:02:20 »
^Je maakt me nieuwsgierig! Heb 1984 hier naast me liggen op een stapeltje boeken dat ik nog moet lezen, maar ik wil toch eerst beginnen met een Nederlandstalig boek nog.
Just because you took longer than others, doesn't mean you failed.
Remember that.

Nathalie

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: 07 augustus 2013, 14:16:35 »
Hardcover of paperback?
Het liefst hardcover, but expensiiiiive.
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook :) )
Harry Potter, Sherlock Holmes, 1984.
Kopen of bib?
Kopen.
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...)
Distopian, fantasy.
Lees je Engelse of Nederlandse boeken?
Engels.
Meest teleurstellende boek?
Ik ben begonnen in The Hobbit en dat ging een beetje moeizaam, dus ik denk die.
Een boek waar je niks van begreep?
Schoolboeken.
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer?
Ja.
Een boek dat iedereen gelezen moet hebben?
Harry Potter, 1984.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: 07 augustus 2013, 14:25:36 »
Hoe weet jij dat als je het origineel niet hebt gelezen?? :)
Ik denk dat ze bedoeld dat het vaak heel kinderachtig/stom wordt vertaald. Vooral namen van plaatsen of namen die door de schrijver verzonnen zijn. Als je snapt wat ik bedoel.
the strong scent of evergreen

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: 07 augustus 2013, 14:28:02 »
Oké. Ineens een dikke plot twist in COA. Ja, ik lees het nog steeds. Vreemd genoeg vind ik dit stukje iets interessanter. Al moet ik wel af en toe stoppen om te facepalmen.

Tranquility

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: 07 augustus 2013, 14:35:51 »
Vind jij huis van de nacht serie beter dan Vampire academy? Omdat ik denk ik maar 1 van de 2 serie's ga lezen, want ik moet nog zoveel lezen lol.

Ik zou voor Vampire Academy kiezen!

Nathalie

• Gast
« Reactie #232 Gepost op: 07 augustus 2013, 14:37:31 »
Oké. Ineens een dikke plot twist in COA. Ja, ik lees het nog steeds. Vreemd genoeg vind ik dit stukje iets interessanter. Al moet ik wel af en toe stoppen om te facepalmen.

Hahaha

Nathalie

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: 07 augustus 2013, 14:39:19 »
Ik zou voor Vampire Academy kiezen!

Ja ik denk het ook, ik zoek ook op goodreads enzo house of night vs vampire academy, en de meeste zeggen vampire academy.

lamatrui

• Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: 07 augustus 2013, 16:57:20 »

Hardcover of paperback? paperback
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? Goh zoveel. Eat Pray Love, The Perks of Being a Wallflower en Looking for Alaska vond ik echt heel goed.
Kopen of bieb? Kopen
Favoriete boeken categorie? Boeken over mensen die reizen, Thrillers en reallifeboeken
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Engels.
Meest teleurstellende boek? Ik vond Insurgent tegenvallen nadat ik Divergent gelezen had.
Een boek waar je niks van begreep? /
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? Ik lees alle boeken die ik goed vond altijd meer dan een keer. Niet achter elkaar natuurlijk maar verspreid over jaren.
flickr - Chin up and we'll drown a little slower.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: 07 augustus 2013, 17:41:23 »
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook :) ) psyche van louis couperus
Heb je die in het Nederlands of Engels gelezen?

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: 07 augustus 2013, 17:43:02 »
Meest teleurstellende boek? Ik vond Insurgent tegenvallen nadat ik Divergent gelezen had.
Hopelijk val ik je hiermee niet lastig, maar mag ik vragen wat je vond tegenvallen toen je Insurgent las?

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: 07 augustus 2013, 17:46:28 »
Ik wil graag een paar boeken kopen, dat zou me dan ongeveer €70 kosten. Maar ik vind het wel zonde van het geld eigenlijk, want die boeken lees ik 1 of 2 keer en dan komen ze achterin de kast te liggen. Is het dan niet handiger om een e reader te kopen? Ik had gelezen dat je dan boeken gratis kunt downloaden. Wat zouden jullie doen?
doei doei lekkerding

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: 07 augustus 2013, 18:12:55 »
Waar downloaden jullie je e-books?

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #239 Gepost op: 07 augustus 2013, 18:15:53 »
Ik wil graag een paar boeken kopen, dat zou me dan ongeveer €70 kosten. Maar ik vind het wel zonde van het geld eigenlijk, want die boeken lees ik 1 of 2 keer en dan komen ze achterin de kast te liggen. Is het dan niet handiger om een e reader te kopen? Ik had gelezen dat je dan boeken gratis kunt downloaden. Wat zouden jullie doen?
In jou geval lijkt het me inderdaad handig gewoon een e-reader te kopen, zelf vind ik mijn boeken juist mooi staan in de kast, en heb ik niets met een e-reader. Dat haalt voor mij het gevoel weg :)
S.O.S. | Sum haats Kim help

Nathalie

• Gast
« Reactie #240 Gepost op: 07 augustus 2013, 18:33:04 »
In jou geval lijkt het me inderdaad handig gewoon een e-reader te kopen, zelf vind ik mijn boeken juist mooi staan in de kast, en heb ik niets met een e-reader. Dat haalt voor mij het gevoel weg :)

Voor mij geldt hetzelfde, ik hou van boeken, ik kijk heel veel naar me boeken, krijg er inspiratie van en zou een e reader niks vinden. Het is net waar je van houd :), als je daar niet veel waarde aanschenkt kan je beter een e reader kopen denk ik.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2013, 19:06:11 door Nathalie »

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #241 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:04:29 »
Ik denk ook dat een ereader beter is. Een kobo glo lijkt me wel een goede, heeft iemand die?
doei doei lekkerding

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #242 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:06:07 »
Waar downloaden jullie je e-books?

Ik heb de meeste boeken gekregen van iemand anders.
Als ik download typ ik bij google, de titel/schrijver en dan epub erachter. Meestal krijg je dan wel iets.

lamatrui

• Bekijk profiel
« Reactie #243 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:21:00 »
Hopelijk val ik je hiermee niet lastig, maar mag ik vragen wat je vond tegenvallen toen je Insurgent las?

haha daar val je me niet mee lastig hoor!
Ik vond Divergent heel leuk vanwege het hele intakeproces zal ik maar zeggen. Toen daarna echt werd doorgegaan op het 'vechtgedeelte' in Insurgent haakte ik een beetje af, dat is niet helemaal mijn thema zeg maar.
flickr - Chin up and we'll drown a little slower.

Insouciance

• Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #244 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:51:33 »
Voor mij geldt hetzelfde, ik hou van boeken, ik kijk heel veel naar me boeken, krijg er inspiratie van en zou een e reader niks vinden. Het is net waar je van houdt :), als je daar niet veel waarde aanschenkt kan je beter een e reader kopen denk ik.

Het is ook maar net hoeveel geld je hebt, heus niet alleen waar je waarde aan schenkt.

Ik hou ook van boeken en ik heb veel liever een boekenkast vol, maar dat kan ik gewoon niet betalen. Ik heb nu gespaard voor een eReader en download mijn boeken gratis van internet.
BLOG   | |     INSTAGRAM   | |   Je mag me ook Sous noemen!

Insouciance

• Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #245 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:52:01 »
Ik denk ook dat een ereader beter is. Een kobo glo lijkt me wel een goede, heeft iemand die?

Ik!

Ik ben er heel blij mee. Hij doet braaf wat ik wil en het scherm leest heel fijn.

Nathalie

• Gast
« Reactie #246 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:54:34 »
Het is ook maar net hoeveel geld je hebt, heus niet alleen waar je waarde aan schenkt.

Ik hou ook van boeken en ik heb veel liever een boekenkast vol, maar dat kan ik gewoon niet betalen. Ik heb nu gespaard voor een eReader en download mijn boeken gratis van internet.

Maar als je je boeken gratis koopt vanaf het internet, betaal je de schrijver dus niet? Is dan niet een beetje oneerlijk?
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2013, 19:59:13 door Nathalie »

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #247 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:59:53 »
Ik!

Ik ben er heel blij mee. Hij doet braaf wat ik wil en het scherm leest heel fijn.
Moooi :) zijn er ook minpunten, of dingen waar je je aan stoort?
doei doei lekkerding

Nathalie

• Gast
« Reactie #248 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:57:19 »

Dat is ook zo, maar het is ook maar weer net waar je je geld aan besteed. Ik besteed me geld aan boeken en niet aan de nieuwste gadgets en zo. Heb ook geen ipad, ik heb een laptopje en daar ben ik blij mee.

Insouciance

• Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #249 Gepost op: 07 augustus 2013, 20:04:23 »
Maar als je je boeken gratis koopt vanaf het internet, betaal je de schrijver dus niet? Is dan niet een beetje oneerlijk?

Dat klopt, maar ik ben dan weer wel zo dat ik boeken die ik echt heel leuk vind later nog wil kopen -wanneer ik dus wel geld heb-. In de andere gevallen betaal ik inderdaad de schrijver niet. Jammer, maar helaas. Als ik het boek niet download, koop ik het sowieso niet en als ik het download, is er in elk geval nog een kans dat ik het later ga kopen.