Auteur Topic: Het algemene boekentopic!  (gelezen 954678 keer)

Nathalie

• Gast
« Reactie #200 Gepost op: 05 augustus 2013, 18:10:27 »

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: 05 augustus 2013, 18:43:33 »
Hebben jullie trouwens een e-reader? Ik heb een Kobo Glo.

Ik heb de kobo touch besteld, hoop dat ie morgen binnen komt! De glo vond ik te klein..
I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.Blog
Goodreads

Insouciance

• Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #202 Gepost op: 05 augustus 2013, 19:15:55 »
Ik heb een Kobo Glo en ik ben er superblij mee! Vind het vooral erg fijn dat 'ie een zoekfunctie heeft, haha.
BLOG   | |     INSTAGRAM   | |   Je mag me ook Sous noemen!

Tranquility

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: 05 augustus 2013, 19:20:57 »
Ik heb de kobo touch besteld, hoop dat ie morgen binnen komt! De glo vond ik te klein..

Oh ja, hij is best klein inderdaad. Maar ik vind dat eigenlijk wel handig, kan je 'm met één hand vasthouden.

Pudu

• Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: 05 augustus 2013, 19:26:40 »
Ik houd niet zo van e-readers. Ik vind het juist fijn om een dik boek vast te pakken en de bladzijden aan te raken en af en toe te bladeren. Ik vind de geur van nieuwe boeken ook altijd zo lekker! Daarbij vind ik het leuk om al mijn boeken uitgestald te hebben in mijn boekenkast c:
Just because you took longer than others, doesn't mean you failed.
Remember that.

Nathalie

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: 05 augustus 2013, 20:11:20 »
Ik houd niet zo van e-readers. Ik vind het juist fijn om een dik boek vast te pakken en de bladzijden aan te raken en af en toe te bladeren. Ik vind de geur van nieuwe boeken ook altijd zo lekker! Daarbij vind ik het leuk om al mijn boeken uitgestald te hebben in mijn boekenkast c:

Haha, nee maar dat vind ik ook! En ja ik hou van me boeken in me boekenkast, kan er uren naar staren   :P

Nathalie

• Gast
« Reactie #206 Gepost op: 06 augustus 2013, 07:24:46 »
Ik ben met insurgent begonnen! Vinden jullie insurgent of divergent beter?

Nathalie

• Gast
« Reactie #207 Gepost op: 06 augustus 2013, 08:51:26 »
Ik vind dat boek echt héeeeeeeeeeeeeeel leuk! Vooral omdat Jamie en Landon rond 17/18/19 zijn, dus onze leeftijd. De meeste boeken van Nicholas Sparks spelen zich toch af in de volwassenwereld.

Ik baal dat ik niet dat boek heb bestelt, ik heb the lucky one, en omdat ik nog zo jong ben weet ik niet of ik het wel leuk vind om te lezen over een alleenstaande moeder enzo, nou ja volgend boek zal dan a walk to remember worden.

Tranquility

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: 06 augustus 2013, 17:59:21 »

Ik ben het met je eens, hoor. Ik koop ook nog steeds "gewone" boeken. Maar toch kan ik niet zonder mijn e-reader. :P

Nathalie

• Gast
« Reactie #209 Gepost op: 06 augustus 2013, 18:08:49 »
Ik ben het met je eens, hoor. Ik koop ook nog steeds "gewone" boeken. Maar toch kan ik niet zonder mijn e-reader. :P

Is het niet vervelend om te lezen? En worden je ogen niet moe?

Nathalie

• Gast
« Reactie #210 Gepost op: 06 augustus 2013, 18:10:27 »
Meisjes ik wil even zeggen dat als je een boek uit hebt goed of slecht zou ik het graag leuk vinden als je een klein reviewtje plaatst, dat is voor mij en ook voor andere denk ik wel handig om over boeken te leren. Hoeft natuurlijk niet, maar is altijd leuk!
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2013, 18:29:15 door Nathalie »

Palasteire

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: 06 augustus 2013, 19:05:25 »
Hardcover of paperback? Hardcover!
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook :) )
De boeken van Robert Jordan, Trudi Canavan, Patrick Rothfuss, J.K. Rowling en Raymond E. Feist. Vroeger op de basisschool las ik altijd alles van Thea Beckman
Kopen of bib? Kopen
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Fantasy!
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Beide, laatste tijd meer engels. In het engels is er veel meer keus en de boeken zijn goed koper en sommige boeken zijn echt heel erg slecht vertaald.
Meest teleurstellende boek? Zijn altijd wel mindere boeken, maar echt teleurstellend nog niet.
Een boek waar je niks van begreep? Kan zo niets bedenken
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? Als ik ze leuk vind wel meerdere keren, zo heb ik de Harry Potter boeken wel meer dan 10x gelezen.
Many of life\'s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up

Tranquility

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: 06 augustus 2013, 19:09:42 »
Is het niet vervelend om te lezen? En worden je ogen niet moe?

Nee, het leest echt heel anders dan bijvoorbeeld een computerscherm. (Ik heb een tijdje e-books op m'n laptop gelezen, en daarbij kreeg ik wel last van m'n ogen.) Zelfs met het lampje van de Kobo Glo aan vind ik het prima lezen.  ^_^

Insouciance

• Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #213 Gepost op: 06 augustus 2013, 19:15:47 »
Nee, het leest echt heel anders dan bijvoorbeeld een computerscherm. (Ik heb een tijdje e-books op m'n laptop gelezen, en daarbij kreeg ik wel last van m'n ogen.) Zelfs met het lampje van de Kobo Glo aan vind ik het prima lezen.  ^_^

Ja, inderdaad. Het scherm voelt ook gewoon echt heel anders aan dan bijvoorbeeld het scherm van je mobiel.
BLOG   | |     INSTAGRAM   | |   Je mag me ook Sous noemen!

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: 06 augustus 2013, 20:19:14 »
Dat leest ook echt heel anders inderdaad! Bij een e-reader komt het ligt van buitenaf, dus eigenlijk lees het als papier (vind ik).

Ja inderdaad, de schermen geven geen licht (bij de meesten).
Ik vind het heel fijn lezen, maar een echt boek heeft ook weer iets.
Goed ik heb genoeg e-books voor de rest van mijn leven, maar zal ook nog wel eens een echt boek kopen.

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: 06 augustus 2013, 20:22:42 »
Ik koop nu ook alleen een boek als ik echt weet dat ik het nog 10000000000x lees. Anders staat het in je boekenkast, lees je het 1x en laat je die daar ook maar zo staan.

Ja dat doe ik ook. Bijv. Harry potter lees ik nu voor de 10x ofzo..
Die boeken zijn het waard om te hebben staan.

ilovemusic

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: 06 augustus 2013, 20:32:55 »
Hardcover of paperback? Hardcover
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook :) )
Hunger Games, Fallen.
Kopen of bib? Bieb
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...)
Young Adult, Fantasy
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Beide, maar vooral engels. Er zijn meer Engelse boeken.
Meest teleurstellende boek?
Een boek waar je niks van begreep?
Het Diner voor Nederlands
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer?
Hunger Games, Fallen, Twilight Saga (waarom vond ik die ook al weer leuk?)
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2013, 20:37:48 door lover »

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: 06 augustus 2013, 20:54:32 »
Haha ja! Ik heb nu de Harry Potter boeken in het Nederlands en Engels en de Twilight serie in het Nederlands. En nog 3 losse boeken ofzo. De rest staat op mijn e-reader :$ Ik wil wel nog The Hunger Games, Divergent of Huis van de Nacht erbij gaan kopen ofzo ooit. En als ik op mezelf woon wordt die ''collectie'' sowieso al groter :D

Ik heb alle ebooks op een harde schijf staan, die passen absoluut niet allemaal op mijn ereader.

Zijn er nog boeken de jij aanraadt? Zo te zien hebben we wel een beetje dezelfde boekensmaak.

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: 06 augustus 2013, 20:57:28 »
Hey ik zou graag mee willen praten in dit topic want ik hou zoveel van lezen!
Hieronder het vragenlijstje :')

Hardcover of paperback? Hardcover
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook :) ) De Harry Potter serie, en ik vind Twilight nou niet echt het beste boek ooit maar ik heb het met plezier gelezen.
Kopen of bib? Kopen
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Fiction en Fantasy
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Nederlandse boeken vertaald uit het Engels, ik heb een hekel aan Nederlandse schrijvers
Meest teleurstellende boek? Het leven van een muurbloem
Een boek waar je niks van begreep? Magiek
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? Altijd als ze leuk zijn. Meestal gaan ze me pas bij de 5-10 vervelen. Harry Potter heb ik 27 keer gelezen...
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2013, 21:04:51 door Blabladiebla♥ »
S.O.S. | Sum haats Kim help

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: 06 augustus 2013, 21:17:47 »
Ik ben net begonnen aan Schaduwland van Geoffrey Huntington en ben nou bij blz 37/864. Naar wat ik nu heb gelezen is het best wel slecht vertaald, het lijkt heel kinderlijk. Zo is er een zin, 'Het is echt beestenweer.' wat zo raar staat, zou wel 'it's raining cats and dogs' zijn in het echt...
S.O.S. | Sum haats Kim help

eloquence.

• sic transit gloria mundi
    • Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: 07 augustus 2013, 10:07:52 »
Hardcover of paperback?  paperback
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook  )  the perks of being a wallflower en the fault in our stars (ook al heb ik die nog niet uit)
Kopen of bib?  engelse boeken kopen, nederlandse boeken bib
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) young adult en fantasy
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? voornamelijk nederlands, maar ik ben over aan het stappen op engels
Meest teleurstellende boek?  cel van charles den tex
Een boek waar je niks van begreep? metamorphis van ovidius
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? eigenlijk altijd wel
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2013, 10:19:33 door FearingAmnesia »
simblr
the lunatic is on the grass, remembering games and daisy chains and laughs

Nathalie

• Gast
« Reactie #221 Gepost op: 07 augustus 2013, 11:31:23 »
Pretty Little Liars serie, Huis van de Nacht serie (DIE ZIJN ZOOO GOED!), The Carrie Diaries boeken, en Divergent/Insurgent :)

Vind jij huis van de nacht serie beter dan Vampire academy? Omdat ik denk ik maar 1 van de 2 serie's ga lezen, want ik moet nog zoveel lezen lol.

Wingardium

• Bekijk profiel
« Reactie #222 Gepost op: 07 augustus 2013, 12:35:28 »
Ik ga ook maar eens de vragenlijst doen!

Hardcover of paperback? Hardcover. Dat staat zo mooi in m'n boekenkast, haha!
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? God, wat is dit voor nare vraag. Hongerspelen, darkest powers trilogie, pretty little liars, the fault in our stars. Ehm..
Kopen of bib? Kopen!
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Young Adult
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Beide, ligt eraan als ik een boek wil of ik de NL of Engelse versie eerder tegenkom haha.
Meest teleurstellende boek? Dagboek van een klotejaar, Lord of the Rings, GONE
Een boek waar je niks van begreep? Tot nu toe geen één
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? Ja, bijna allemaal eigenlijk. Behalve als ik ze niet leuk vond.

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #223 Gepost op: 07 augustus 2013, 13:33:40 »
Hardcover of paperback? hardcover vind ik mooier in de kast en is natuurlijk steviger, maar het maakt me ook niet heel veel uit eigenlijk... 
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook :) ) psyche van louis couperus en norwegian wood van haruki murakami
Kopen of bib? kopen
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) fictie
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? ik lees alles in het nederlands. in het engels mis ik hoe mooi dingen beschreven zijn (dan lees ik enkel het verhaal), in het nederlands let ik wel op de schrijfstijl.. en die schrijfstijl is nou juist waarom ik sommige boeken lees. dus het is dan (voor mij) jammer om in het engels te gaan lezen. :')
Meest teleurstellende boek? de hongerspelen, vond er geen klap aan. :p
Een boek waar je niks van begreep? hmm dat weet ik zo even niet
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? ja, maar dan wel met ruime tijd ertussen
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #224 Gepost op: 07 augustus 2013, 13:36:33 »
Hardcover of paperback? Hardcover!
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook http://forum.girlscene.nl/forum/Smileys/react/smiley.gif )
De boeken van Robert Jordan, Trudi Canavan, Patrick Rothfuss, J.K. Rowling en Raymond E. Feist. Vroeger op de basisschool las ik altijd alles van Thea Beckman
Kopen of bib? Kopen
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Fantasy!
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Beide, laatste tijd meer engels. In het engels is er veel meer keus en de boeken zijn goed koper en sommige boeken zijn echt heel erg slecht vertaald.
Meest teleurstellende boek? Zijn altijd wel mindere boeken, maar echt teleurstellend nog niet.
Een boek waar je niks van begreep? Kan zo niets bedenken
Lees je sommige boeken meer dan 1 keer? Als ik ze leuk vind wel meerdere keren, zo heb ik de Harry Potter boeken wel meer dan 10x gelezen.

Hoe weet jij dat als je het origineel niet hebt gelezen?? :)
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar