Auteur Topic: Het algemene boekentopic!  (gelezen 948507 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #17350 Gepost op: 16 augustus 2018, 11:08:39 »
Woon jij zo ver weg van je familie dan? Wow dat je ze pas weer met Kerst ziet.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #17351 Gepost op: 16 augustus 2018, 12:49:52 »
Niet iedereen ziet hun familie regelmatig. Mijn moeder woont een paar straten verderop, maar ik kom bewust heel weinig op bezoek.

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #17352 Gepost op: 17 augustus 2018, 21:17:31 »
Ik woon in het buitenland en mijn vader was nu toevallig op bezoek.

Anyway, ik ben nu Hitchhiking Guide to the Galaxy boeken aan het lezen. Wel echt grappig, maar ik beging me wel lichtelijk te irriteren aan het hoge toevalligheidsgehalte haha
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Obliviate

• It's LeviOsa not LeviosAR.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17353 Gepost op: 26 augustus 2018, 18:56:20 »
Ik verkoop een mysterybox met mijn 5 favoriete boeken!
Minimalism is the intentional promotion of the things we most value and the removal of anything that distracts us from it.

Mystery girl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17354 Gepost op: 11 september 2018, 21:11:02 »
Hello girls, ik was van plan om ruim een maand geleden te gaan schrijven wat ik van een aantal boeken vond die ik op vakantie heb gelezen. Ik heb hier geen tijd meer voor gehad. Ik heb het echt serieus druk met school en hockey.
Anyway ik ben nu en de minnaar is van Jill Mansell aan het lezen, best wel leuk tot nu toe, heb 1 hfs gelezen. Heb afgelopen zondag ook een boek bij de bijenkorf, maar dat maakt eigenlijk niks uit, gekocht. Hij lag in een 50 - 70% korting en had dus een boek van 23 euro voor 6,90. Niet verkeerd. Het boek heet zonder land en is geschreven door Lawrence Hill. Had nog niks van hem gelezen maar de achterkant leek me wel leuk, voor 6,90.

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17355 Gepost op: 16 oktober 2018, 23:25:57 »
Gisteren het boek "Tik Tak" gekocht om mezelf te vermaken tijdens de vlucht naar Thailand. Ben benieuwd!

splendidsuns

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17356 Gepost op: 18 oktober 2018, 17:55:03 »
Zijn er hier ook mensen met Bookstagram?
INSTAGRAM > books, art, photography

PINKMAN

• Bekijk profiel
« Reactie #17357 Gepost op: 18 oktober 2018, 19:52:49 »
Ik heb een hele lange tijd in een readingslump gezeten en ben dit jaar pas weer een beetje begonnen met lezen.

Ben nu Caraval aan het lezen. Lijkt me een erg interessante fantasy maar ben pas op bladzijde 50 ofzo en de romance zonder enige chemie is nou al aan het opbloeien. Dat is wel een ding wat ik minder vind aan YA boeken: de romance is 9/10 keer onnodig of zo slecht geschreven dat het het boek voor mij wel verpest.
I wasn't hurt that badly. My doctor said that all my bleeding is internal, that's where the blood is supposed to be - Jake Peralta

ymellow

• he's a scumbag, don't you know?
    • Bekijk profiel
« Reactie #17358 Gepost op: 19 oktober 2018, 00:10:22 »
Gisteren begonnen aan de Hobbit, werd tijd haha. Mij was aangeraden om eerst de Hobbit te lezen en daarna pas LotR, so thats what ill do.

Vandaag twee nieuwe boeken besteld want mijn pa moest van zijn airmiles af haha. Twee boeken van Margaret Atwood uitgekozen, A Handmaids Tale en Alias Grace. Van die tweede heb ik de serie gezien. Echt een top serie. Van aht heb ik nu ook seizoen 1 gedownload, maar wil die eigenlijk eerst gelezen hebben. Dat wordt dus snel de Hobbit lezen en dan snel beginnen aan aht.

Iemand hier die boeken van Margaret Atwood heeft gelezen? Schijnen wel echt meesterwerken te zijn dus ben benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2018, 00:15:04 door ymellow »
they left us alone, the kids in the dark

ymellow

• he's a scumbag, don't you know?
    • Bekijk profiel
« Reactie #17359 Gepost op: 19 oktober 2018, 00:14:45 »
Ik heb net Eleanor Oliphant Is Complety Fine uitgelezen en wat vond ik dat een leuk en fijn boek. Ik ga nu beginnen aan Driedubbelspion van Joby Warrick.

Waar halen jullie trouwens je boeken. Nieuw koop ik heel af en toe, maar meestal bij de kringloop. Als ik een specifiek boek wil lezen, haal ik het bij de kringloop.

Haha, volg jij Disfordazzle op youtube? Zij is namelijk een soort online boekenclub begonnen via youtube. Weet niet meer precies wat het inhield, maar het punt is dat iedereen die kijkt een boek leest (deze maand dus Eleanor Oliphant Is Complety Fine) en dan kun je je mening naar haar mailen. Zij bespreekt dan haar mening en de mening van haar kijkers/lezers.
they left us alone, the kids in the dark

Mystery girl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17360 Gepost op: 30 oktober 2018, 21:31:28 »
Is een van jullie ooit naar een boekenfestijn geweest. Het is dit weekend namelijk bij mij in de buurt en wil er misschien heen. Heb nog veel te veel boeken die ik nog mag kezen maar toch. 😂

WinterSneeuw2

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17361 Gepost op: 31 oktober 2018, 20:15:52 »
Heb net three dark crowns uitgelezen, nu gelijk de rest van de serie besteld. Ik vind het tempo van het boek wel leuk; veel uitleg en twisten die je niet ziet aankomen. Daarnaast is het fantasy: dat is altijd wel +1 bij mij

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17362 Gepost op: 26 januari 2019, 11:25:19 »
Ik ben nieuw hier, maar wil even zeggen dat ik de afgelopen tijd de buitenjongen heb gelezen en het is echt een aanrader. Ik had toetsweek en dan mag je een boek lezen na een toets, we hadden nog al korte toetsen (soms) en heb dus echt veel gelezen.

Nu ben ik bezig met snitch van Margje woodrow, het is heel spannend en heel actueel/ begrijpelijk omdat niet over mensen gaat die ongeveer net zo oud zijn als mij (heel realistisch) moet nog zo’n 30 bladzijdes en ben heel erg benieuwd

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17363 Gepost op: 26 januari 2019, 12:52:43 »
Wat is jullie ervaring met het lenen van Engelstalige boeken bij de bieb? Ik twijfel namelijk om een abonnement af te sluiten, maar ik lees eigenlijk alleen maar Engelstalige boeken. Dus ik heb geen idee of dit het waard is.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #17364 Gepost op: 26 januari 2019, 13:15:47 »
Ik lees veel Engelstalige boeken van de bieb. Ze hebben een ruime keuze. Je kunt ook boeken reserveren bij andere bibliotheken, dat scheelt ook weer.

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #17365 Gepost op: 26 januari 2019, 16:09:02 »
Kijk even op de website van je bibliotheek voor het aanbod. Tegenwoordig spelen bibliotheken wel goed in op de vraag en Engelstalige boeken zijn steeds populairder.

Ik zit echt in zo'n goede reading mood. Lees gewoon makkelijk een boek per week.  :bounce:
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17366 Gepost op: 26 januari 2019, 19:22:33 »
Kijk even op de website van je bibliotheek voor het aanbod. Tegenwoordig spelen bibliotheken wel goed in op de vraag en Engelstalige boeken zijn steeds populairder.

Ik zit echt in zo'n goede reading mood. Lees gewoon makkelijk een boek per week.  :bounce:

Daar staat helaas geen aanbod op.

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17367 Gepost op: 30 januari 2019, 20:11:54 »
Ik heb snitch van Margje Woodrow uitgelezen, ik vond het wel een leuk boek. Het idee aan het einde (flashforward naar 2 maanden later; hoe is het nu met roos, quinty enz.) is wel leuk alleen niet zo leuk als de rest (ik verwachtte er meer van)

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17368 Gepost op: 12 maart 2019, 16:58:19 »
Ik heb ongeveer twee weken geleden ready player one gelezen, in het engels. Het was echt een geweldig boek. Ik had de film al in de bioscoop gezien, 1.5 jaar geleden ofzo, maar pas kwam ik erachter dat er een boek van is. Het is best wel anders dan de film.

chantal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17369 Gepost op: 06 juni 2019, 15:38:11 »
Hallo allemaal,

Kan iemand mij misschien helpen met wat mooie ebooks.

ik hou van romance en spannende verhalen.

Groetjes Chantal

Tessa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17370 Gepost op: 06 juni 2019, 21:24:53 »
Ik lees zelf altijd 'echte' boeken, ook romans.
mooie boeken vind ik:
Leven voor de liefde - Nicholas Sparks
Nazomer - Esther Verhoef
Rosie project, Rosie effect en Rosie resultaat - graeme simsion
De prins op het verkeerde paard - Jill Mansell
Zeven perfecte dagen - Rosie Walsch
Het geheim van mijn man - Liane Moriaty
Terug naar huis - Luanne Rice