Auteur Topic: Het algemene Apple topic  (gelezen 101489 keer)

MckaylaMaroney

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: 19 maart 2013, 17:37:05 »
Hoi ik heb een vraagje over mijn iphone 3gs,

Sinds een weekje begint mijn Iphone uit het niks te trillen en geeft dan het icoontje aan van geluid aan en uit (Wat je met dat knopje linksboven regelt). Soms dan ligt hij gewoon en gaat hij uit het niks 10 seconden trillen en als ik hem dan aan zet dan geeft hij dus dat icoontje. Heeft iemand dit ook ooit gehad en er een oplossing voor?
Sorry als het onduidelijk is, het is moeilijk uit te leggen haha.

MCKAYLAAAAAAA

Serafijn

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 19 maart 2013, 17:49:10 »
@Curiosityy Apple heeft een 0900-nummer, dusja.
@Serafijn, doen andere laptops enzo het wel in huis?
Jep, onze andere laptops (een hele oude Powerbook en een Macbook Air) doen het wel. Die van mij doet het trouwens elders wel, maar enkel thuis wilt hij dus niet verbinden. Router resetten hielp ook niet, in een andere kamer gaan zitten ofzo helpt ook niet, ..

lindsey

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 25 maart 2013, 15:24:44 »
Gisteren had ik opeens al mijn contacten op m'n iphone weg. Ik heb het proberen terug te krijgen via itunes met sychroniseren maar dat wou niet. Toen heb ik alles handmatig toegevoegd. Nu kom ik thuis heb ik het alweer. Hoe kan dit ?
Ik hoop dat jullie me kunnen hepen

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 25 maart 2013, 16:37:31 »
Gisteren had ik opeens al mijn contacten op m'n iphone weg. Ik heb het proberen terug te krijgen via itunes met sychroniseren maar dat wou niet. Toen heb ik alles handmatig toegevoegd. Nu kom ik thuis heb ik het alweer. Hoe kan dit ?
Ik hoop dat jullie me kunnen hepen
Weet je zeker dat je in het goede tabblad van contacten kijkt? Dus niet in favorieten bvb.
Als je het zeker weet kun je het beste een clean install doen van je iphone en dan weer je backup erop zetten.

Evt even nadenken over recente apps die je geïnstalleerd hebt die het kunnen veroorzaken of andere dingen die je gedaan hebt en die dan verwijderen en kijken of t nog een x gebeurd.

lindsey

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 27 maart 2013, 18:12:25 »
Bedankt ! Ik zou er mee bezig gaan !

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 06 april 2013, 00:06:16 »
Wat is dat good & best dan?

Ik heb zelf een 15" Pro met Retina-scherm en ik vind hem superfijn. Hij werkt snel, weegt niet te veel etcetera. Mijn foto's, films en series staan op een externe harde schijf, dat is wel aan te raden. Hoe meer geheugen je op je MacBook gebruikt, hoe minder snel hij wordt. Of nee wacht, ik kan dat beter rephrasen: van een voller intern geheugen zal hij zeker niet sneller worden, eerder langzamer.

Wat het verschil tussen SSD flash en HD geheugen betreft: volgens mij is SSD sneller.

Zelf gebruik ik ook Photoshop en soortgelijke programma's, dat kan op elke béétje degelijke computer tegenwoordig wel gelukkig. Het is met 670mb een van de grotere programma's; vrijwel alleen mijn Microsoft Office pakket (dus Word, Excel, Powerpoint én Outlook samen), iMovie en iPhoto zijn groter.
De enige spelletjes die ik op m'n MacBook heb zijn Limbo en een andere platform game, die zijn niet zo groot en heb ik op m'n externe harde schijf staan. Een spel als Sims (heb zelf Sims 2) zou ik er niet op zetten, al is het alleen omdat je dan op Windows moet zitten als je het wilt spelen. Heb gehoord dat dat niet heel voordelig voor je laptop is, maarja. Het heeft voor mij ook niet zo'n nut: ik kan Sims 2 spelen op de vaste Windows-computer bij ons thuis, dus waarom zou ik mijn MacBook eraan gaan 'verspillen'. Maar als ik die optie van de andere computer niet had gehad, weet ik ook niet of ik het had gedaan. Dat is denk ik gewoon een keuze die je voor jezelf moet maken.
Als je bang bent dat je krap met je ruimte komt te zitten maar wél de Sims wilt spelen, kan je dat spel volgens mij gewoon op je externe disk installeren (terwijl hij is aangesloten op je MacBook, dat wel)? Weet ik niet zeker hoor, dat is iets wat je bij de winkel na zou moeten vragen.

Oh, en MediaMarkt kan (volgens mij niet bij álle MacBooks, zou je ook moeten vragen) het geheugen uitbreiden tegen een lagere prijs dan die Apple ervoor vraagt. Maar ik twijfel of dit bij de Pro's met Retina-scherm nog wel mogelijk is, dat weet ik niet meer :')
Heb de mijne destijds wel bij de MediaMarkt gekocht. Dat raad ik je sowieso wel aan. Ze doen vaak (2-3 keer in het jaar) zo'n btw-actie waarbij je 21% korting krijgt, wat ook geldt op Apple hardware. En bij Apple krijg je maar 1 jaar garantie, bij MediaMarkt krijg je 2 jaar - zonder er extra voor te betalen.

Dus... ja, ik weet het niet zo goed. Ik ben in september voor de MacBook met het Retina-scherm gegaan, omdat dat toch wel erg mooi is, ik het 'extra' geld (hoeveel hij duurder is dan een regular screen) kon 'missen' (zeker met die kortingsactie) en omdat het een lichter en sneller ding is. Mijn vader is van de technische praat en hij hielp me heel goed bij het maken van mijn keuze en zei zelf ook al dat ik beter voor de Retina-uitvoering kon gaan.
Als het verschil in geld je niet zo uitmaakt en je externe harde schijf/schijven hebt, zou ik voor het Retina scherm gaan. Hier heb ik wel het Sims-stukje buiten beoordeling gelaten omdat ik niet weet hoe dat in z'n werk gaat en omdat ik niet weet in hoeverre je dat echt belangrijk vindt.

Oja, dat mijn MacBook geen cd/dvd-speler heeft mis ik echt totaal niet. Bij de vorige laptop (Windows, leende ik van mijn vader) had ik zelfs het probleem dat ik vaak per ongeluk op het knopje drukte waarmee hij open ging, maar heb nooit een MacBook gehad met drive dus geen idee of het me daarbij nog steeds zou gebeuren :P Als ik eens een keer een dvd wil kijken doe ik dat 9 v/d 10 keer op onze televisie of op de laptop van mijn vriend als we samen zijn. Die andere ene keer gebruik ik de externe drive van mijn vader (is gewoon met een usb-poortje) en dat werkt prima :) dus ik ervaar het ontbreken ervan totaal niet als een nadeel, terwijl ik daar van tevoren wel erg tegenaan hikte. Dacht dat ik het enorm zou gaan missen, maar het valt me dus helemaal mee! :)

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 06 april 2013, 12:23:48 »
Oh prima! In dat geval zou ik inderdaad voor die met het Retina-scherm gaan ja :) ik vind 13 inch zelf te klein, zou het ook niet willen. Maar ik merkte wel dat ik een rugzak van een slagje groter moest kopen, in mijn vorige rugzak paste hij net niet :') dus als je de 13 inch overweegt zou ik het daar gewoon lekker bij houden haha.

MediaMarkt heeft met zulke acties lijkt me wel een grotere voorraad! En anders, als je weet dat die actie bijv. over een week is, kan je het ook anders doen. MediaMarkt heeft in hun reglement staan dat ze het prijsverschil vergoeden als er in 2 weken tijd (in een straal van 20km van het filiaal waar je het gekocht hebt, geloof ik) ergens precies hetzelfde product goedkoper wordt aangeboden, ongeacht welke winkelketen. Dit geldt ook voor tijdelijke acties en is niet alleen in die straal om het desbetreffende filiaal heen, maar ook het filiaal zelf.
Ik heb mijn MacBook namelijk niet eens in die actieweek gekocht, maar 1,5 week voordat ze zo'n btw-actie weer hadden. Wist niet dat er zo'n actie aan zat te komen trouwens. Mijn vader is toen voor me teruggegaan en kreeg het verschil (€180) terug! En zo hebben mijn ouders ook een keer geld terug gekregen van een televisie die ze nog geen 2 weken hadden. Ohja en mijn vriend kreeg ook €50 terug toen hij op mijn aandringen bij zijn MM is teruggegaan toen zo'n btw-actie er was, een weekje nadat hij net een nieuwe tv had gekocht.
Zo kan je namelijk die drukte en twijfel of ze het wel in 't assortiment hebben ontlopen, maar wel alsnog die korting krijgen :)
(en als je vlak vóór zo'n grote actie gaat en de verkoper lief aankijkt wil het ook nog wel eens gebeuren dat diegene hem al voor die kortingsprijs aan je meegeeft)

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 06 april 2013, 12:38:42 »
^ Dat zal natuurlijk wel per persoon verschillen, maar ik was na 2 weken zo goed als helemaal eraan gewend! :) Ik had al een iPod touch (en mijn volgende telefoon wordt 'n iPhone). En ik durf nu vrij zeker te zeggen dat ik nooit meer terug naar Windows wil haha.

always

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 12 april 2013, 19:33:48 »
ik heb altijd een groot gedonder als ik liedjes op mijn ipod 4g moet zetten.
nou vraag ik me dus eigenlijk af hoe jullie dat doen?

ik moet eerst alle nieuwe liedjes op mijn bureaublad zetten en dan 1 voor 1 naar itunes zetten en om de zoveel liedjes synchroniseren. heb ook een keer gehad toen deed ik alles in één keer maar toen is de helft er niet op gekomen..

duss. als iemand het weet, ik hoor het graag !

« Reactie #134 Gepost op: 12 april 2013, 20:45:11 »
Ik wil een ipad heeft iemand tips of klachten erover????

always

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 13 april 2013, 13:43:49 »
ik heb altijd een groot gedonder als ik liedjes op mijn ipod 4g moet zetten.
nou vraag ik me dus eigenlijk af hoe jullie dat doen?

ik moet eerst alle nieuwe liedjes op mijn bureaublad zetten en dan 1 voor 1 naar itunes zetten en om de zoveel liedjes synchroniseren. heb ook een keer gehad toen deed ik alles in één keer maar toen is de helft er niet op gekomen..

duss. als iemand het weet, ik hoor het graag !

niemand?

KLAROLINE

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 30 april 2013, 14:45:35 »
Ik snap nog steeds niets van de nieuwe versie van iTunes, zo'n raar programma is het geworden. Kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar toch..

always

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 22 juni 2013, 19:00:16 »
Soms als ik nieuwe liedjes op mijn ipod wil zetten worden ze grijs en kan ik ze niet afspelen. Ze staan dan wel gewoon goed in itunes alleen niet op mijn ipod.
Heb al geprobeerd om ze er nog een keer op te zetten maar dat werkte ook niet. Heb nu ook al een paar keer weer gesynchroniseerd maar niks helpt.
Iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
Had het ook op mijn vorige ipod maar weet niet meer hoe ik dat heb opgelost.

De oudere liedjes kan ik dus wel gewoon blijven afspelen.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2013, 19:42:58 door always »

Atreyu

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 22 juni 2013, 19:29:41 »
Soms als ik nieuwe liedjes op mijn ipod wil zetten worden ze grijs en kan ik ze niet afspelen. Ze staan dan wel gewoon goed in itunes alleen niet op mijn ipod.
Heb al geprobeerd om ze er nog een keer op te zetten maar dat werkte ook niet. Heb nu ook al een paar keer weer gesynchroniseerd maar niks helpt.
Iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
Had het ook op mijn vorige ipod maar weet niet meer hoe ik dat heb opgelost.
Ik zou even je ipod resetten en dan nog eens proberen te synchroniseren.
I'm not dumb, I'm just choosing not to be smart at the moment
www.jessetour.tumblr.com

always

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 22 juni 2013, 19:48:31 »
Ik zou even je ipod resetten en dan nog eens proberen te synchroniseren.

ik weet dat ik mijn ipod niet hoef te resetten, dat hoefde toen ook niet.
Dat weet ik zeker, iemand anders nog ideeën?

xoshanice

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: 22 juni 2013, 21:02:30 »
mn lieve vriendje heeft het vandaag begeven na 3 jaar :((
Nu maar gaan sparen voor een ipad mini, iemand ervaring ermee?
So I cross my heart, and I hope to die, that I'll only stay with you one more night

always

• Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 23 juni 2013, 15:17:06 »
iemand nog meer tips?

Vannie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 08 juli 2013, 09:14:33 »
Hoi! Ik heb onlangs een hele uitleg gehad over MacBooks, dus hier komt 'ie. De MacBook Air (13 inch) en MacBook Pro (13 inch) zijn in principe gelijk qua omvang, alleen is MacBook Air een stuk dunner dan de MacBook Pro, dus je MacBook zou erin moeten passen. Anders moet je het voor de zekerheid vragen aan een medewerker in de Apple Store/iCenter/het Applegedeelte van de MediaMarkt. (Ik ben daar eergisteren nog geweest, dus waarschijnlijk is mijn antwoord (deels) goed.)
You haven't seen the best of me, I'm still working on my masterpiece.

Manu

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 08 juli 2013, 11:30:51 »
Ik heb de macbook air 13 inch voor mn verjaardag gekregen. Zo'n cadeau heb ik nog nooit gehad! Ben er zo blij mee he, ik hoef voorlopig helemaal niks van mn ouders :3.

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 08 juli 2013, 12:28:31 »
Hallo!

Is de MacBook Air 13 inch hetzelfde qua omvang als de MacBook Pro 13 inch?
Ik wil namelijk de volgende sleeve bestellen voor m'n MacBook Air 13 inch http://store.apple.com/nl/product/HA173ZM/A/incase-13-inch-neoprene-pro-sleeve-voor-macbook-pro?fnode=50&fs=m.macCompatibility%3D13inchmacbookair en volgens de site is de sleeve er ook voor de Air 13 inch, maar ik kan alleen Pro 13 inch aanklikken.
Daarom vroeg ik me af of die misschien gelijk aan elkaar zijn..?
Air is dunner, hij past dus wel maar zal iets losser zitten.

Notorious

• Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 24 juli 2013, 16:43:56 »
- Al opgelost

« Laatst bewerkt op: 26 juli 2013, 14:34:19 door Notorious »
''Let's do what we love and do a lot of it.'' - Marc Jacobs

IloveUnicornss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 10 september 2013, 20:34:31 »
hoi!
ik heb een probleem met mijn macbook pro.
ik was een filmpje aan het kijken op youtube maar kreeg de hele tijd een melding dat ik flash player moest uploaden. dat heb ik dus gedaan, de aller nieuwste versie van flash gedownload! maar nu als ik een filmpje wil kijken komt er "geblokkeerde plugin" op een zwart scherm. de meldingen dat ik flash moet uploaden blijven komen! maar heb echt de aller nieuwste versie :s ik snap er niets van! kan iemand me helpen?

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 10 september 2013, 20:37:31 »
http://www.freemacsoft.net/appcleaner/ Download dit en ruim daarmee alles van je flash player op.
Waarschijnlijk is er tijdens de update iets fout gegaan, beste is dus om alle (ook de verborgen, die haal je weg met dat programmaatje) bestanden te verwijderen en flash volledig opnieuw te installeren.

Let erop dat je hem van de officiele adobe site haalt.

IloveUnicornss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 10 september 2013, 20:44:17 »
oh dankje! ik ga het proberen! maar ben er bijna 100 % zeker van dat het van de echte adobe site was!! :) maar heel fel bedankt! x

IloveUnicornss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 10 september 2013, 21:01:33 »
werkt niet... :'(