Auteur Topic: Gamen op laptop die voor studie zeer waardevol is?  (gelezen 316 keer)

Facetoface

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 juli 2018, 21:26:59 »
Meiden, jullie zullen vast wel de game Sims 4 kennen. laughing7. (een game die véél gb inneemt). ik speel deze af en toe op mijn vaste pc, omdat ik mijn 2 jaar oude HP laptop (die gewoon 'gemiddeld' is qua specificaties) optimaal functioneel en snel wil houden omdat hij onmisbaar is in mijn studie

Maar nu ga ik op vakantie en ik zou Sims 4 graag meenemen. misschien op mijn laptop. mijn vraag; kan dit de kwaliteit van mijn laptop beïnvloeden? dat hij trager wordt? het gebruik van internet en Word is nu namelijk echt optimaal en heel snel, maar ik ben bang dat dit minder/langzamer wordt naarmate er games op staan en hij ook intensiever gebruikt wordt.

is dit een fabel of een feit?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2018, 08:54:15 »
Mijn eerste vraag is waarom je op vakantie zou gaan gamen? Ik game ook, makkelijk 8-12 uur per dag maar dat is toch niet wat je doet op vakantie? Maargoed.

Je kan het spel gewoon installeren.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2018, 12:27:33 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Facetoface

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2018, 11:39:26 »
Mijn eerste vraag is waarom je op vakantie zou gaan gamen? Ik game ook, makkelijk 8-12 uur per dag maar dat is toch niet wat je doet op vakantie? Maargoed.

Je kan het spel gewoon installeren.

Ik vind dat daar niet over geoordeeld hoeft te worden, niet echt relevant tot mijn vraag toch... maar ik zal mijn keuze toch maar even verantwoorden dan
het is geen standaard vakantie, maar een vakantie om weg te zijn van de omgeving. sommige mensen  gaan op vakantie om hun eigen 'alledaagse' ding te doen, maar dan in een andere omgeving. ;)
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2018, 11:48:20 door Facetoface »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2018, 12:27:48 »
Kan je niet gewoon je PC meenemen dan?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Facetoface

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2018, 12:40:08 »
nee, helaas niet

dus het moet óf op mijn laptop, óf niet

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2018, 13:11:03 »
Nou ja, alles wordt op gegeven moment trager met gebruik. Door hitte gaan je onderdelen langzaam achteruit en hoe vaker hij hitte produceert, hoe sneller dat gebeurt. Dus ja, dat gebeurt dan wel. Maar dat gebeurt ook als je de hele dag video's kijkt of webspelletjes speelt. Dus ja, je laptop zal altijd trager worden als je hem gebruikt, maar dat is hoe computers in elkaar zitten. Als je er heel erg bang voor bent, kan je beter nooit meer iets gaan doen met je laptop en enkel op papier werken, lol. Het is niet alsof hij direct een minuut langer zal zijn hierdoor, maar ik vind je angst wel erg ongegrond. Computers kunnen daarnaast hele hoge temperaturen doorstaan, wat niet heel goed voor hen is, maar zolang je er zorgvuldig mee omgaat zal er weinig gebeuren.

Facetoface

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2018, 15:39:28 »
Nou ja, alles wordt op gegeven moment trager met gebruik. Door hitte gaan je onderdelen langzaam achteruit en hoe vaker hij hitte produceert, hoe sneller dat gebeurt. Dus ja, dat gebeurt dan wel. Maar dat gebeurt ook als je de hele dag video's kijkt of webspelletjes speelt. Dus ja, je laptop zal altijd trager worden als je hem gebruikt, maar dat is hoe computers in elkaar zitten. Als je er heel erg bang voor bent, kan je beter nooit meer iets gaan doen met je laptop en enkel op papier werken, lol. Het is niet alsof hij direct een minuut langer zal zijn hierdoor, maar ik vind je angst wel erg ongegrond. Computers kunnen daarnaast hele hoge temperaturen doorstaan, wat niet heel goed voor hen is, maar zolang je er zorgvuldig mee omgaat zal er weinig gebeuren.

Interessant bedankt! ja mijn angst komt vooral doordat ik denk dat intensief gebruik ook de processor etc sneller laat slijten. is dat dan ook het geval? of is het puur de hitte?

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2018, 16:09:56 »
Ik denk dat je eerlijk gezegd eerder een nieuwe laptop koopt dan dat je processor daadwerkelijk zal slijten. Met de tijd zullen de wensen en eisen veranderen en er worden constant nieuwere processors op de markt gebracht die sneller en beter zijn, dus hij zal eerder gewoon 'verouderd' zijn dan dat hij afgeschreven is vanwege slijtage. Een cpu zelf slijt namelijk vrijwel niet, maar stof in je filters en laptop zorgen ervoor dat de luchtflow voor de koeling niet meer adequaat werkt, waardoor de temperaturen oplopen en je pc waarschijnlijk de performance gaat beperken zodat de temperaturen niet te hoog zullen worden (voor cpu's vanaf 85 graden).
Wat je altijd kan doen is zo'n ventilatorplateau kopen wat je kan aansluiten op je laptop via USB, waar je deze vervolgens op kan zetten en deze actiever wordt gekoeld.