Iedere dag dat ik dienst heb, moet ik de hond van mijn host uitlaten. Ik moet dan met de hond naar een nabijgelegen natuurgebied waar het dier vrij kan rennen om energie kwijt te raken. Dat stukje is echt een niemandsland, ik kom ook bijna nooit iemand tegen. In de twee weken dat ik dit nu doe ben ik 2x iemand tegengekomen, waaronder vandaag.
Ik was met de hond op de weg terug, en ik had haar net weer aangelijnd, toen ik in de verte een echtpaar zag lopen met van die Nordic walking stokken, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Nu is deze hond een hele lieve hond die geen vlieg kwaad doet, maar voor alle zekerheid hield ik haar wel extra kort, omdat ik niet weet hoe die mensen op haar reageren.
Bij die man kreeg ik geen goed gevoel. De gemeenschap is hier heel vriendelijk, maar hij liep me straal voorbij zonder me aan te kijken of te groeten, en hij straalde ook norsheid uit. De vrouw was wel heel vriendelijk en groette heel enthousiast. Waarop die man uit het niets zich omdraaide en zijn Nordic stok voor zich uit stak, om de hond op afstand te houden. Wel met beide handen aan een kant, hij hield die stok horizontaal. Terwijl die hond dus niks deed. :'') Het kwam bedreigend over, dus ik ben maar snel doorgelopen met de hond. Ik heb nog steeds het idee dat hij meer gedaan zou hebben als de hond die vrouw had begroet. Bah, wat een rare energie had die man.