Auteur Topic: Woningnood Amsterdam :(  (gelezen 884 keer)

Blaadje sla salade

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 september 2018, 23:32:08 »
Hallo allemaal!

Ik studeer sinds kort rechten aan de UvA, maar ik worstel met het bekende probleem van studenten in Amsterdam: de woningnood.

Nu woon ik op zich al in Amsterdam bij mijn ouders, maar door onder andere een zeer luidruchtig broertje en een onprettige thuissituatie wil ik zo snel mogelijk op kamers. (Al sinds een paar jaar eigenlijk). Ik sta dan ook al twee jaar ingeschreven op sites zoals Studentenwoningweb en Room en ik reageer zoveel mogelijk, maar heeft helaas nog niet zijn vruchten afgeworpen.

Rondvragen doe ik overal, maar ik heb nauwelijks connecties. Ik schreeuw het als het ware van de daken.

Zijn er meer meiden op girlscene met dit probleem? En hoe heb je dit opgelost? Of is het slechts geduld hebben voor nog twee jaar (als ik dan niet al gek ben geworden)?

Tips en ervaringen worden zeer gewaardeerd :).

(Ik heb dit overigens niet in "op kamers" geplaatst omdat ik het gevoel had dat dat was voor mensen die al een kamer hebben. Ik ben helaas niet een van die gelukkigen).

Groetjes!  :blush:

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2018, 07:40:48 »
Net buiten Amsterdam ?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Blaadje sla salade

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2018, 10:36:34 »
Heb ik ook al gekeken, Haarlem, Hoofddorp, etc.
Voor Haarlem maak ik ook al geen kans (sta steeds op nummer 15 in de lijst en nummer 1 accepteert de woning dan).
Hoofddorp zou misschien nog kunnen lukken, alleen dan moet ik wel een keuken met 10 mensen delen, en ik heb allemaal dingen gehoord over hoe Hoofddorp totaal niet leuk zou zijn om te wonen.