Auteur Topic: wie is de mol feestje!!!  (gelezen 4514 keer)

Tostietje

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 januari 2015, 20:10:00 »
hey allemaal,

binnenkort wil ik een wie is de mol feestje geven ik wil graag leuke spelletjes er komen ongeveer 10 kinderen (alleen maar meisjes) Ik  heb aan mijn ouders gevraagd en ze vinden het wel leuk om te filmen en dat later met ons allemaal terug te kijken. maar het spel moet wel op een dag en dan kijken we even wanneer we de video gaan terugkijken. hebben jullie nog leuke ideetjes voor spelletjes en dat soort dingen?

alvast bedankt xxx tostietje

P.S. mij lijkt het ook leuk om zelf de jokers en vrijstellingen te maken iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2015, 09:15:00 door Tostietje »

Summer

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2015, 20:13:27 »
Hahah ik denk ook niet dat het mag maar wat een super leuk idee  :D  Misschien kun je gewoon het wie is de mol bordspel doen? Of iedereen een molboekje geven en dan de hele dag opdrachten doen en dat aan het eind iedereen moet raden wie de mol is? Dus wat jij bedacht maar dan in een dag haha

Niceleanth.

• It always seems impossible until it's done.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2015, 20:16:01 »
Ik gok dat je ouders niet akkoord gaan met 10 kinderen in huis voor een week. En die ouders van de anderen waarschijnlijk ook niet. Je zit toch met school, en die verantwoordlijkheid is dan te groot voor jouw ouders. Misschien is het een leuk idee voor op school? Dat je het bijvoorbeeld met je klasgenoten doet? Dan kun je er ook langer over doen.
When life hands you lemons, find a really annoying guy with paper cuts and have a good laugh...

Patronumx

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2015, 20:16:15 »
Ik vind het een heel leuk idee maar ik denk niet dat het haalbaar is om dat te doen aangezien lang niet iedereen elke dag van de week de tijd heeft.

Waarom neem je er niet een hele dag voor, dan doe je het zo:
Je neemt aan het begin van je feestje iedereen even apart, dan vertel je diegene, jij bent wel of niet de mol.
Dan ga je verschillende spelletjes doen waarbij de mol dus stiekem moet saboteren. Na elk spel laat je iedereen een test invullen over de mol, degene met de meeste fouten valt af. Zo ga je door tot er nog 3 mensen over zijn. Dan speel je een finale spel, wint de mol? heeft niemand het goed dat hij het was, dan krijgt hij een prijsje. Wint iemand anders, dan krijgt diegene een prijsje.
Wat ik met dit soort wedstrijdjes wel altijd deed was zorgen dat iedereen op het einde wat kreeg.
Ook zou ik de afvallers nog gewoon mee laten doen met de spelletjes, maar dan kunnen ze niet meer winnen, en ze hoeven de testen ook niet meer te doen.

have fun!
~Harry Potter is my life ~ Always~

Miracle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2015, 09:41:30 »
Super leuk idee!!! ik heb nog twee leuke spelletjes voor je bedacht, en opnemen is ook heel grappig.

(ik gebruik even random namen om het duidelijk te maken)

spel 1 : Je laat de groep 1 persoon kiezen stel dat is piet. Piet zit in een ruimte zodat hij niet naar buiten kan kijken hij heeft een plattegrond voor zich van de tuin en hij heeft een mobieltje. In de tuin liggen enveloppe voor iedere persoon 2 met hun eigen naam er op. in die enveloppe  zitten jokers, geld en vrijstelling (je kunt doen dat ze die bij de opdracht ervoor konden winnen ofzo) Marie (2)  is geblinddoekt en klaas  (3) heeft het andere mobieltje vast en zorgt dat hij via de appjes van Piet Marie naar de plek van haar enveloppe weet te lijden. Ze mag dan haar blinddoek afdoen en in de envelop kijken als zij denkt ik kan meer uit envelop 2 halen doet ze haar blinddoek weer om en vraagt aan klaas waar ze heen moet zo gaat dat door. iedereen mag 1 envelop mee nemen maar in envelop 2 kan ook niet zitten.

spel 2: Er zit Jan opgesloten met een mobieltje. ergens anders in het huis staat Henk   met een quiz voor zich. de andere staan buiten in de tuin in de tuin liggen allemaal letters. Henk appt de eerste vraag naar Jan hij kiest het goede antwoord en appt de letter (die staat achter het goede antwoord) naar Silke (3) buiten. Zij gaat op zoek naar die letter zonder hulp van de andere kandidaten en houd de letter bij zich. dan persoon 4 enzo gaat het door uiteindelijk moeten ze er een woord van maken om Jan te bevrijden als ze dat niet op tijd doen hebben ze bij de volgende opdracht een kandidaat minder.

Heel veel succes en plezier!

Alexandra

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2015, 11:28:35 »
hey allemaal,

binnenkort wil ik een wie is de mol feestje geven ik wil graag leuke spelletjes er komen ongeveer 10 kinderen (alleen maar meisjes) Ik  heb aan mijn ouders gevraagd en ze vinden het wel leuk om te filmen en dat later met ons allemaal terug te kijken. maar het spel moet wel op een dag en dan kijken we even wanneer we de video gaan terugkijken. hebben jullie nog leuke ideetjes voor spelletjes en dat soort dingen?

alvast bedankt xxx tostietje

P.S. mij lijkt het ook leuk om zelf de jokers en vrijstellingen te maken iemand een idee?

Ik gebruik meestal deze site voor ideetje omtrent spellen voor een toffe avond.

Wie is de mol staat er ook tussen http://drankspellen.be/product/Wie-is-de-mol/84

Maar ook een heleboel andere zoals http://drankspellen.be/product/Wie-in-de-kamer/106

Je kan altijd de spelen combineren met elkaar :)

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2015, 11:36:28 »
Dat is echt super leuk om te doen! Ik heb dat eens met school gedaan en was toen de mol. Een greep uit de opdrachten:

- In het winkelcentrum allemaal beginnen met een paperclip en dan zoveel mogelijk ruilen wie het grootste of duurste ruilartikel heeft.
- Er zijn 2 kandidaten verstopt op een plek en de rest moet hen zien te vinden.
- Met zoveel mogelijk mensen op de foto die iets roods aan hebben.
- Op de grond met stoepkrijg Wie is de Mol schrijven en dat moet goed leesbaar zijn vanuit de bovenverdieping/raam.
- Wij moesten met zoveel mogelijk stationsborden op de foto (ov kaart) maar jij zou met zoveel mogelijk straatnaamborden kunnen doen

als mol kon ik goed mollen.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Tostietje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2015, 11:51:32 »
Dat is echt super leuk om te doen! Ik heb dat eens met school gedaan en was toen de mol. Een greep uit de opdrachten:

- In het winkelcentrum allemaal beginnen met een paperclip en dan zoveel mogelijk ruilen wie het grootste of duurste ruilartikel heeft.
- Er zijn 2 kandidaten verstopt op een plek en de rest moet hen zien te vinden.
- Met zoveel mogelijk mensen op de foto die iets roods aan hebben.
- Op de grond met stoepkrijg Wie is de Mol schrijven en dat moet goed leesbaar zijn vanuit de bovenverdieping/raam.
- Wij moesten met zoveel mogelijk stationsborden op de foto (ov kaart) maar jij zou met zoveel mogelijk straatnaamborden kunnen doen

als mol kon ik goed mollen.

heel erg bedankt dat zijn echt hele leuke opdrachten! heeft iemand anders nog leuke opdrachten of tips om jokers en vrijstellingen te maken?
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2015, 15:08:37 door Tostietje »

Tostietje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2015, 13:11:20 »
up

Tostietje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2015, 15:19:27 »
up