Auteur Topic: Werkgever is niet tevreden  (gelezen 542 keer)

rosedvanilla

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 januari 2019, 19:01:03 »
Hoi, ik werk nu al bijna 7 maanden bij de Jumbo en ik wordt al sinds na mijn verlof van 2 weken al ongeveer anderhalve maand alleen maar op zaterdag 3 uurtjes ingeroosterd. Ik neem wel diensten over enzo, maar het is natuurlijk erg lullig. Ik wordt daarnaast ook soms afgewezen als iemand belt om te zeggen dat ik voor hem werk en zondag krijg ik ook nooit. Ik belde vandaag om de redem hiervan te vragen en zegt mijn werkgever: “dit is omdat je heel vaak ziek meldt/er niet bent/vervanging zoekt. Als je je best doet krijg je vanzelf meer uren.” Excuse you? Ik heb me 2 weken geleden voor het eerst ziek gemeld in 7 maanden. Zegt ze: “nee, je meldt je wel vaker ziek.” (Dit klopt niet, weet niet waar ze het vandaan haalt) Dit vonden ze frustrerend omdat ik om 10 uur moest beginnen en me kwart voor 9 ziekmeldde.  Ik was blijkbaar ‘te laat’ met het ziekmelden, maar ik kreeg een paar maanden geleden een brief thuis van Jumbo waarin duidelijk staat aangegeven dat ik hooguit een uur van tevoren aan mijn werkgever moet doorgeven dat ik ziek ben en dat ik dan zelf geen vervanging hoef te zoeken. Dus wat moet ik dan geloven? Die brief is ook in de naam van Jumbo dus dan spreekt Jumbo zichzelf simpelweg tegen.
Daarnaast ben ik in de 1e maand dat ik er werkte geloof ik een dagje niet komen ‘opdagen’ omdat ik van niks wist. Maar dat was toen alweer goed gepraat en heb daarna gewoon netjes veel uren gehad en zondagen. Was niet echt een probleem of zo.