Auteur Topic: Werken als Au-Pair  (gelezen 108137 keer)

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 03 april 2014, 19:30:34 »
Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig voor vanavond!
Logisch! Laat hun lekker het gesprek beginnen en dan komt het vanzelf wel!
Hoi

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 03 april 2014, 19:38:25 »
ja inderdaad, ik speel steeds allerlei scenario's in mijn hoofd al hoe het gesprek zal verlopen maar het gaat toch altijd anders dan dat! Dus ik dwing mezelf er nu zo minmogelijk overna te denken!

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 03 april 2014, 21:38:54 »
Laat weten hoe het ging!

Ik heb dus via aupairworld een sollicitatie verstuurd naar een gezin, en toen kreeg ik een berichtje terug met 'hier is mijn e-mail, als je een berichtje naar me stuurt, stuur ik wat terug met info over ons'. Ik heb dus een mail gestuurd met 'dit is dus mijn email blablabla'.

Nou is dat pas gisterochtend, en ik snap dat ik nog even moet wachten, maar is het te opdringerig als ik misschien een e-mail stuur met waarom ik denk dat ik bij het gezin zou passen enzo? Of is het misschien slimmer om te wachten op haar berichtje? Ik ben bang dat ze in de tussentijd met iemand anders praat en die kiest en mij dan geen kans meer geeft (ja, doemdenker hier).
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 03 april 2014, 21:59:36 »
Ik zou denk ik rustig even afwachten meis! mocht je nu morgenmiddag/avond nog niets hebt terug gekregen vraag dan eventjes of alles goed gaat en of ze misschien vergeten zijn je te mailen. Er is natuurlijk altijd een kans dat ze nog met iemand anders in gesprek zijn maar als het verstandige mensen zijn zouden ze ook jou een kans geven en dan een keus maken!

Nou en nu mijn verhaal en dat is kort maar opzich wel positief, Ik heb denk ik 5 minuten met de moeder van het gezin geskypt en ze was echt heel erg leuk, vrolijk en spontaan. voelde me meteen op me gemak. jammer genoeg toen we net op het punt waren aanbeland waarom ik dit wilde gaan doen viel de verbinding weg en kregen we geen contact meer!

Dus nu hebben we voor het weekend een nieuwe afspraak gemaakt, maar de druk is iniedergeval n beetje van af bij me :)

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 03 april 2014, 22:04:26 »
Ja ik wacht nog wel een dag of twee dan, thanks :)
Ik krijg zelf helemaal geen sollicitaties van gezinnen dus dat is een beetje demotiverend, zo van 'wat is er mis met mij' of 'spreken mijn foto's niet aan?' ofzo, maar ach.

Gelukkig, dan is de volgende keer inderdaad minder spannend! :)
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 03 april 2014, 22:08:48 »
Ik heb sinds mijn aanmelding ook geen solicitaties meer gekregen hoor, eerst 4 tegelijk, nu geen enkele meer. hopelijk is dat ook niet meer nodig!

En er is heus niets mis met je mop! heb je een beetje uitgebreid profiel met leuke fotos van jezelf?

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 03 april 2014, 22:30:43 »
[font=Verdana]Ja, ik heb vier foto's van mezelf die ik allemaal leuk vind! En mijn profiel is niet al te lang maar ook niet heel kort en wel gewoon leuk geschreven enzo, vind ik (je hebt profielen die heel erg kort zijn en waarbij het lijkt alsof het de persoon niet zo boeit, maar dat is bij mij dus niet). [/font]

Het komt allemaal nog wel, dat weet ik zelf ook wel :)

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 04 april 2014, 10:49:19 »
Fijn dat het gesprek goed ging Jay! Als ik emt hun skype valt de verbinding ook echt constant weg dus nu Whatsappen we, haha!
En AbsolutelyChuffed, ik heb ook maar 1 sollicitatie ontvangen maar dat betekend niet dat er iets mis is met je profiel ofzo hoor! Gewoon zelf berichten sturen, zo ben ik ook op dit gezin gekomen waar ik nu heen ga. En ik zou inderdaad even wachten voordat je weer een mail stuurt. Sommigen krijgen gewoon zoveel sollicitaties dat ze zelf ook eerst even een selectie moeten maken enzo.
Hoi

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 04 april 2014, 11:58:44 »
Haha we gaan het van het weekend nog een keer proberen en als dat niet lukt verzinnen we ook vast wat anders. Maar jou gezin zit ook een behoorlijk stuk verder dus misschien niet zo raar dat het lastiger verbinding te krijgen is of niet

En inderdaad, je weet maar nooit of je in een keer raak schiet en je zo opeens wel een antwoord of een sollicitatie krijgt, ik heb hier een heel goed gevoel over en hoop echt dat het wat word!

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 04 april 2014, 14:29:46 »
Weet je wat? Ik schrijf me gewoon ergens in ook al weet ik dat ik eerst wat dingen moet oplossen voordat ik naar het buitenland ga. Maar dan heb ik wel alvast de eerste stap gezet.
jkno

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 04 april 2014, 14:34:21 »
Wat voor gezinnen willen jullie trouwens? Met oudere of jongere kinderen?
jkno

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 04 april 2014, 14:50:28 »
Mijn gezin heeft 2 jongentjes, 9 en 11.. dus wat ouder. Ik heb meer ervaring met kids van die leeftijd en het maakt me eigenlijk niet zo veel uit maar het gaat me ook gewoon om het hele gezin en ze spreken me heel erg aan dus

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 04 april 2014, 15:00:40 »
Haha we gaan het van het weekend nog een keer proberen en als dat niet lukt verzinnen we ook vast wat anders. Maar jou gezin zit ook een behoorlijk stuk verder dus misschien niet zo raar dat het lastiger verbinding te krijgen is of niet
Eerste keer was de verbinding heel goed, 2e keer viel het elke keer weg. We hebben de wind maar de schuld gegeven ;)

Wat voor gezinnen willen jullie trouwens? Met oudere of jongere kinderen?
Bij mij 2 meiden van 4 en 9
Hoi

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 04 april 2014, 15:16:03 »
Mij maakt het niet echt uit. Het liefst wil ik alleen geen kinderen met luiers nog, haha, maar dat is geen harde eis. Ik heb ervaring met kinderen van alle leeftijden (behalve die dus, of ja het kind droeg wel luiers maar deed het al wel op een potje of zelfs de wc).

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 04 april 2014, 15:45:22 »
Misschien een stomme vraag, maar zou je als au-pair meer kwijt zijn qua geld dan dat je verdiend in totaal?

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 04 april 2014, 15:47:41 »
Misschien een stomme vraag, maar zou je als au-pair meer kwijt zijn qua geld dan dat je verdiend in totaal?
Hangt er vanaf wat je betaald krijgt. Je krijgt sowieso kost en inwoning, maar de meeste au pairs die ik ken hebben al hun geld opgemaakt aan leuke uitjes etc.
jkno

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 04 april 2014, 15:53:46 »
Ligt eraan wat je ermee doet. In principe hoef je geen geld uit te geven, je woont namelijk bij dat gezin en daar hoef je niet voor te betalen, en je krijgt ook een zakcentje (tussen de 50 en 100 pond per week, verschilt per gezin). Maar als je dingen wil doen, dan moet je dat natuurlijk zelf betalen!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 04 april 2014, 16:14:59 »

Dat hangt inderdaad wel van jezelf ook af. Sowieso krijg je kost en inwoning, dus het is aan jezelf wat je met het geld doet. Ik ga 50/50 dus het geld wat ik verdien met au pair zijn ga ik sparen, het geld wat ik verdien met werken gebruik ik voor leuke dingen. En als ik een keer een duurder uitje wil maken kan ik altijd nog het zakgeld gebruiken.
Ik zit overigens wel aardig gelijk aan de ponden met wat ik ga verdienen geloof ik.
Hoi

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 04 april 2014, 16:18:44 »
Ja ik wil dit misschien gaan doen als ik mijn opleidings intake niet haal volgend jaar. En ik vroeg me af of je er wel degelijk een goed zakcentje bij verdient.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 04 april 2014, 16:44:30 »
@ Demi, je moet het niet om het geld doen. Je krijgt kost en inwoning dus in principe hoef je niets zelf te betalen. Het zakgeld imoet je echt zien als een extraatje. Als je een mooi bedrag wilt krijgen moet je naar Amerika gaan, maar het is veel belangrijker dat je een leuk gezin hebt en een leuke omgeving.
Hoi

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 05 april 2014, 10:38:55 »
zometeen mijn 2e en hopelijk langer gesprek over skype!

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 05 april 2014, 13:56:22 »
Laat weten hoe het ging Jay!

Jeetje, wat een verschil maakt het om je zoekcriteria een beetje aan te passen. In plaats van een minimale leeftijd van 2 jaar gewoon 0 jaar ingevuld, en in plaats van beginnen in september augustus ingevuld, en zo zijn er gewoon 20 extra gezinnen bijgekomen! Niet normaal. Zowat allemaal een sollicitatie gestuurd (duurde echt een uur, om elk profiel te lezen en een persoonlijk berichtje te schrijven) en nu maar hopen.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 05 april 2014, 16:48:10 »
@ Jay, hopelijk gaat het nu wat beter met de verbinding!
@ AbsolutelyChuffed, heb je ook al contact met families, of alleen nog maar sollicitaties gestuurd?
Hoi

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 05 april 2014, 17:24:24 »
@ Jay, hopelijk gaat het nu wat beter met de verbinding!
@ AbsolutelyChuffed, heb je ook al contact met families, of alleen nog maar sollicitaties gestuurd?
Ik heb toevallig net nog twee positieve reacties teruggekregen, dus daar ben ik nu een beetje mee aan het praten.

Ik heb wel vaker contact met families, maar nooit zo ver dat we het erover hebben dat ik hun au pair word, helaas, voor die tijd wijzen ze me af.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 05 april 2014, 18:04:52 »
Dat is altijd wel jammer inderdaad, maar je moet maar zo denken: de verwachtingen komen dan toch niet met elkaar overeen en voorkomt alleen maar vervelende situaties als je er toch heen zou gaan!
Hoi