Auteur Topic: Werken als Au-Pair  (gelezen 108139 keer)

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 03 april 2014, 14:27:07 »
Dan is naar het buitenland een goede keuze! Ik ben 4.5 jaar geleden een half jaar naar Zuid Amerika geweest en ben sinds dien echt een ander mens.

Bij mij is het nu zo goed als officieel! Half augustus vertrek ik =D
Jeej, wat fijn! Ik kan niet wachten tot ik het allemaal heb geregeld.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 03 april 2014, 14:27:55 »
Ik ken een meisje dat nu voor een jaar in Amerika zit als au-pair, ze is ook au-pair in Nederland geweest. Ze houdt een blog bij over haar ervaringen, die kan ik je wel in een note sturen als je wilt? Zet hem liever niet hier neer ivm herkenning.
Ik zou de blog ook wel willen lezen :)
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 03 april 2014, 14:42:58 »
Ah ik had een solicitatie uit Australie, maar ik heb haar gestuurd dat ik me bedacht had en toch liever dichter bij huis wilde blijven.

Dit kreeg ik terug:

Hello (mijn naam ghehe)

I know its hard finding a family and its also hard finding an aupair. Its really good that you know you limitations - it will make you a better au pair, especially if you arent thinking about how far away home is. Im sure you will have a wonderful time.

Thanks for your reply and all the best
Kind regards

altijd fijn als je gewoon vriendelijk antwoord terug krijgt.

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 03 april 2014, 14:46:59 »
Dat is wel lief ja.
Ik heb echt meerdere keren gehad dat ik toch wel een aantal keer heen en weer had gechat met die mensen en dat ze me dan afwijzen met een standaard bericht. Is toch altijd een beetje jammer.

snoepie❤

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 03 april 2014, 14:52:21 »
Ik zou graag na mijn havo een jaar au pair zijn in Engeland, maar ik ben dan bijna 17 dus nog vrij jong. Is er iemand die ervaring heeft met op die leeftijd aupair worden?

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 03 april 2014, 14:52:44 »
ja ik zou daar ook best onzeker van worden, ik denk dat ik ook mezelf echt even moet oprapen als dit de eerste keer niets word, maar dat hoort er bij en maakt je ook sterker. En opgeven ga ik zeker niet doen!

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 03 april 2014, 14:54:44 »
Ik zou graag na mijn havo een jaar au pair zijn in Engeland, maar ik ben dan bijna 17 dus nog vrij jong. Is er iemand die ervaring heeft met op die leeftijd aupair worden?

nee ik niet helaas, ik ben 24. Ik denk dat het echt aan het gezin ligt of ze je het vertrouwen willen geven op die leeftijd, ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ervaring je hebt en gewoon of het klikt tussen jou en het gezin, dan hoeft je leeftijd niet echt veel uit te maken lijkt me? hopelijk meldt iemand zich hier die er ervaring mee heeft op die leeftijd!

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 03 april 2014, 14:55:10 »
ja ik zou daar ook best onzeker van worden, ik denk dat ik ook mezelf echt even moet oprapen als dit de eerste keer niets word, maar dat hoort er bij en maakt je ook sterker. En opgeven ga ik zeker niet doen!
Gewoon hopen dat dit het wordt! En anders inderdaad niet opgeven. Ik vind het nog steeds best moeilik om niet persoonlijk op te nemen, maar ik zie vaak dat de mensen waarbij ik solliciteer al 200 sollicitaties hebben dus dan krijg ik niet eens een kans. Daarom kijk ik meerdere keren per dag op de site nu.

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 03 april 2014, 14:56:17 »
Nope, ik ben nu bijna 20.
Misschien kun je je aanmelden op een site als au pairwold en dan kijken wat de eisen zijn van de gezinnen. Ze zoeken namelijk altijd naar een au pair tussen de zoveel en zoveel jaar, al weet ik niet of ik er ooit 17 tussen heb zien staan.

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 03 april 2014, 14:58:10 »
Ik heb even gekeken tussen de gezinnen die ik als favoriet heb gemarkeerd maar zij zoeken voornamelijk pas vanaf 18 of 19, niet jonger dan dat..

snoepie❤

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 03 april 2014, 14:59:04 »
nee ik niet helaas, ik ben 24. Ik denk dat het echt aan het gezin ligt of ze je het vertrouwen willen geven op die leeftijd, ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ervaring je hebt en gewoon of het klikt tussen jou en het gezin, dan hoeft je leeftijd niet echt veel uit te maken lijkt me? hopelijk meldt iemand zich hier die er ervaring mee heeft op die leeftijd!
Ervaring heb ik wel, ik pas al 3 jaar op op kinderen tussen de 0 en de 12 jaar.

Nope, ik ben nu bijna 20.
Misschien kun je je aanmelden op een site als au pairwold en dan kijken wat de eisen zijn van de gezinnen. Ze zoeken namelijk altijd naar een au pair tussen de zoveel en zoveel jaar, al weet ik niet of ik er ooit 17 tussen heb zien staan.
Ik heb een beetje gekeken, er zijn wel een paar gezinnen die 17 hebben staan maar de meeste echt iets van 20.

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 03 april 2014, 15:25:09 »
snoepie misschien kun je eerst na je havo een jaartje gaan werken zodat je ook wat geld gespaard hebt om bijvoorbeeld je ticket van te betalen en dat je nog wat extra's hebt naast je zakgeld dat je krijgt tijdens je verblijf bij je gastgezin. Je zou dan ondertussen nog wat meer ervaring kunnen op doen met opassen of helpen bij de tussenschoolse opvang of iets dergelijks.

En ofcourse kun je altijd op au-pair world actief blijven en soliciteren bij gezinnen, je weet nooit of ze voor jou een uitzondering willen maken ookal hebben ze aangegeven iemand te zoeken die iets ouder is.

FlowerPowerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 03 april 2014, 15:47:34 »
Ja natuurlijk! Ik hoop echt voor je dat alles voorspoedig loopt! Is er ook een datum vanaf wanneer je kunt beginnen?

Ik heb alles ingevuld en geregeld wat ik nu kan doen. Activity international heeft gezegd dat ik waarschijnlijk in juni/juli in Amerika kan zijn als au pair :)

FlowerPowerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 03 april 2014, 15:50:25 »
Ik ken een meisje dat nu voor een jaar in Amerika zit als au-pair, ze is ook au-pair in Nederland geweest. Ze houdt een blog bij over haar ervaringen, die kan ik je wel in een note sturen als je wilt? Zet hem liever niet hier neer ivm herkenning.

Ik zou haar blog wel graag willen lezen.

Echt leuk dat we elkaar zo op de hoogte kunnen houden van wat we aan het doen zijn :)

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 03 april 2014, 16:16:33 »
Gaan jullie zelf een blog bijhouden? Ik twijfel een beetje. Ik heb wel een blog waar ik mijn reizen bijhoud, maar om nu een jaar lang iets te gaan schrijven... hm..
Hoi

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 03 april 2014, 16:19:57 »
Het idee is heel leuk, maar ik ben vaker een (persoonlijke) blog begonnen en daar ben ik steeds mee gestopt omdat ik er geen zin meer in had. Misschien is het nu wel makkelijker, omdat je echt iets hebt om over te schrijven, maar ik ben bang dat het in het begin heel leuk is maar dat je na een tijdje niet heel veel meer hebt om over te schrijven. Misschien zo'n waarbenjijnu ding ofzo. Of een extra Tumblr.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 03 april 2014, 16:22:34 »
Ja precies wat ik ook heb! Ik heb zelf een waarbenjij.nu maar vorig jaar heb ik er ook alleen wat opgezet als ik echt iets had gedaan.
Dingen worden ook normaal dus dan is het inderdaad al een stuk minder leuk!
Hoi

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 03 april 2014, 16:26:17 »
Ik ben daar sowieso niet zo heel goed in eigenlijk dus ik denk niet dat ik een blog ga bijhouden maar je weet maar nooit natuurlijk

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 03 april 2014, 16:32:26 »
Hi Christy en LetItGo!

Au-pair word vind ik echt een fijne en makkelijke website. Je kunt een mooi profiel van jezelf maken met foto's. En vrij uitgebreid over jezelf vertellen etc. Ook het berichtensysteem vind ik handig.

Ben je al eens eerder zo lang van huis weggeweest Christy?
En LetItGo, hoe ben jij au-pair geworden in Nederland?

Ik heb vanavond mijn eerste Skype gesprek met een gezin!
Ik heb een opleiding gedaan waar mee je met kinderen werkt en ook mijn vervolgopleiding waar mee je veel met kinderen werkt. Ik ben daar in januari mee gestopt en toen een gezin wat ik goed ken mij berichtte dat ze me graag voor een poosje in huis wilde halen vond ik dat prima.
Het was voor mij dus niet moeilijk.
jkno

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 03 april 2014, 16:35:38 »
Het lijkt me wel echt heel leuk om naar het buitenland te gaan. Ik ken een paar die au pair waren en dat heel erg leuk vonden. Ook lees ik veel positieve verhalen op internet. De enige negatieve die ik tegen ben gekomen is die van mijn tante. Maar ja, het kan ook enorm mis gaan en daar heb ik geen zin in. Maar toch denk ik dat ik het moet doen, vooral nu het nog kan.
jkno

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 03 april 2014, 16:42:43 »
Het lijkt me wel echt heel leuk om naar het buitenland te gaan. Ik ken een paar die au pair waren en dat heel erg leuk vonden. Ook lees ik veel positieve verhalen op internet. De enige negatieve die ik tegen ben gekomen is die van mijn tante. Maar ja, het kan ook enorm mis gaan en daar heb ik geen zin in. Maar toch denk ik dat ik het moet doen, vooral nu het nog kan.

En dat gaat het mis, en dan? Je hebt niets te verliezen toch? Dan maak je er een leuke vakantie van en ga je weer naar huis. Als je nu de mogelijkheid hebt om te gaan moet je het gewoon doen. Je kunt maar beter spijt hebben dat je het gedaan hebt, dan later denken 'had ik het maar gedaan'!

Bij mij is mijn stage in Zuid Amerika ook mis gegaan na een tijd, maar mijn verblijf daar is er absoluut niet door verpest en heb nog steeds de tijd van mijn leven daar gehad.
Hoi

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 03 april 2014, 16:43:28 »
Ik wil heel graag naar het buitenland. Als het niet lukt als au pair wil ik naar een kibboets in Israël. Of misschien een half jaartje fulltime werken en dan naar de UK. Niet echt backpacken, maar wel rondreizen, misschien couchsurfen, of bij vrienden van mijn ouders slapen als het zou mogen. Het is vast te doen. Maar het liefst als au pair, ik vind kinderen gewoon heel leuk en dit is toch het voordeligste en veiligste.

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 03 april 2014, 17:43:01 »
Een ding hoop ik zeker voor iedereen, dat je niet bij een gezin als dit terecht komt haha :blink:

http://tvblik.nl/andy-melissa/aflevering-4

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 03 april 2014, 18:29:01 »
upje

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 03 april 2014, 19:25:54 »
Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig voor vanavond!