Auteur Topic: Werken als Au-Pair  (gelezen 108041 keer)

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1975 Gepost op: 18 juli 2017, 20:39:10 »
Ja, ik had het denk ik ook liever met bijvoorbeeld Aupairworld gedaan, maar dat is eenmaal niet toegestaan voor Amerika haha.
Ah super lief dat meezingen! Kan me voorstellen dat je je dan ook een beetje trots voelt ofzo haha
Wel echt jammer voor je dat het niet is toegestaan in Amerika.
Jaaaa dat voelde ik me toen ook echt!

Nog een vraagje: als jullie een familie een berichtje sturen op Aupairworld, wat zetten jullie er dan in? Gewoon iets over jezelf en wat je aansprak in de familie toch? Ben ook naar Engeland en Nieuw Zeeland aan het kijken namelijk, want wil toch pas volgend jaar gaan haha even inventariseren enzo.
Ik ging altijd op de informatie op hun profiel in, als voorbeeld, ik weet het nog steeds: Mijn hostouders hadden de leeftijden van de kinderen op hun profiel staan en een grapje erbij omdat ze zo snel achter elkaar zijn, 3, 4 en 5 jaar en ik maakte een grapje terug waarbij we dezelfde humor bleken te hebben. En dat hebben we irl ook echt.

DitisLiv

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1976 Gepost op: 20 juli 2017, 09:50:16 »
Wat is het nadeel van via Travel Active boeken eigenlijk? Dat er een bureau in het buitenland gevestigd is lijkt mij juist een soort extra 'zekerheid' waar je op terug kunt vallen ofzo. Of zie ik nu iets helemaal verkeerd? haha.

Leuk om over jullie ervaringen te lezen! Ik ben zelf van plan om volgend jaar als ik klaar ben met mijn studie naar het buitenland te gaan, alleen vind ik alles ontzettend spannend/eng, maar het weerhoudt me er denk ik niet van om niet te gaan. Wat heeft jullie uiteindelijk de doorslag gegeven om als au-pair te gaan werken? :)

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1977 Gepost op: 20 juli 2017, 10:56:18 »
Wat is het nadeel van via Travel Active boeken eigenlijk? Dat er een bureau in het buitenland gevestigd is lijkt mij juist een soort extra 'zekerheid' waar je op terug kunt vallen ofzo. Of zie ik nu iets helemaal verkeerd? haha.

Leuk om over jullie ervaringen te lezen! Ik ben zelf van plan om volgend jaar als ik klaar ben met mijn studie naar het buitenland te gaan, alleen vind ik alles ontzettend spannend/eng, maar het weerhoudt me er denk ik niet van om niet te gaan. Wat heeft jullie uiteindelijk de doorslag gegeven om als au-pair te gaan werken? :)
Het is wel fijn dat er een bureau in het buitenland is waar je op terug kan vallen ja, maar in mijn ervaring kiest het bureau in het buitenland de kant van je hostouders als er wat is gebeurt (ze bekijken het niet van 2 kanten) en gaan ze jou proberen te praten om terug te gaan Nederland zodat je geld hebt weggegooid. Tenminste in mijn ervaring he, maar ik heb in elk geval ook contact met au pairs gehad die net als ik een veel betere ervaring hebben met aupairworld dan met een au pair bureau. Kan voor jou overigens veel beter lopen!

Eigenlijk, als je het hele proces in gaat is er geen weg meer terug. Dus ik denk zodra jij jezelf over de lijn trekt om het hele proces in te gaan je dan wel begint te realiseren dat er geen weg meer terug is, en je zo alleen maar trots op jezelf kan gaan zijn haha.
Bij mij is het eigenlijk zonder enige angst of spanning gedaan, het was bij mij toendertijd na de webinar van Travel Active gelijk van: 'IK GA ME NU AANMELDEN VOOR HET PROGRAMMA VOOR ENGELAND' zonder enige twijfel.

DitisLiv

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1978 Gepost op: 20 juli 2017, 11:27:37 »
Het is wel fijn dat er een bureau in het buitenland is waar je op terug kan vallen ja, maar in mijn ervaring kiest het bureau in het buitenland de kant van je hostouders als er wat is gebeurt (ze bekijken het niet van 2 kanten) en gaan ze jou proberen te praten om terug te gaan Nederland zodat je geld hebt weggegooid. Tenminste in mijn ervaring he, maar ik heb in elk geval ook contact met au pairs gehad die net als ik een veel betere ervaring hebben met aupairworld dan met een au pair bureau. Kan voor jou overigens veel beter lopen!

Eigenlijk, als je het hele proces in gaat is er geen weg meer terug. Dus ik denk zodra jij jezelf over de lijn trekt om het hele proces in te gaan je dan wel begint te realiseren dat er geen weg meer terug is, en je zo alleen maar trots op jezelf kan gaan zijn haha.
Bij mij is het eigenlijk zonder enige angst of spanning gedaan, het was bij mij toendertijd na de webinar van Travel Active gelijk van: 'IK GA ME NU AANMELDEN VOOR HET PROGRAMMA VOOR ENGELAND' zonder enige twijfel.

Oh dat klinkt inderdaad wat minder.. Thanks voor de tip!

Haha dat klinkt overtuigend. Ik las trouwens eerder een berichtje van je dat je na een paar dagen bij je hostfamily weg bent gegaan waar je in eerste instantie zo enthousiast over was. What happened als ik vragen mag?

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1979 Gepost op: 20 juli 2017, 12:17:25 »
Oh dat klinkt inderdaad wat minder.. Thanks voor de tip!

Haha dat klinkt overtuigend. Ik las trouwens eerder een berichtje van je dat je na een paar dagen bij je hostfamily weg bent gegaan waar je in eerste instantie zo enthousiast over was. What happened als ik vragen mag?
Het was daar mijn plek niet, hun zoon van 3 was iedere dag grumpy en totaal ook niet verwelkomend naar mij toe. Dingen zeggen zoals: 'ik haat je' <- dan is dat nog het minst erge, zeggen dat ik niet meer welkom ben in zijn huis en dat hij me wil gaan vermoorden. Dan vatte ik wel niks persoonlijk op, maar als dat iedere dag tegen je gezegd wordt gaat het je strot uitkomen.
Uiteindelijk heb ik ruzie met de ouders gekregen omdat ze vonden dat ik hun kinderen niet kon handelen, terwijl die 2 gewoon écht onopgevoed waren. En hadden hun het au pair bureau gebeld dat hun met mij naar een oplossing moesten gaan zoeken, waarbij het au pair bureau mij naar huis wilde sturen blabla maar dat wilde ik niet en ik wilde ook niet 2 weken langer daar blijven om te wachten of het bureau nog een gezin voor me kon vinden naast dat dit gezin mij niet betaald heeft en me van 8 tot 8 liet werken dus ging ik op eigen houtje op Aupairworld zoeken.
Hun vorige au pair kreeg ook niet van hun betaald, en vond hun kinderen ook écht onopgevoed en ervaarde exact het zelfde met de kinderen.
Mijn gezin van nu was echt zoveel meer blijer om me te zien en lieten me ook direct een lid van de familie voelen, en dat doen ze nog steeds echt. Wat bij het eerste gezin na 5 dagen al niet meer zo voelde.

Thenightreader

• Earth without art is just ‘eh’.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1980 Gepost op: 24 juli 2017, 14:09:45 »
Even een snel berichtje van mij, ik weet niet hoe lang ik de tijd heb haha :P

Ik ben bij mijn au-pair familie! Voor een weekje, om elkaar te leren kennen en om alvast de routine een beetje in de vingers te krijgen. Het is tot nu toe heel erg leuk, de meisjes zijn allebei heel lief en vertellen hele verhalen over van alles en nog wat, haha! Ze hebben superleuke tekeningen voor me gemaakt, met 'welcome to england' en 'welcome' en 'I hope you have a fun time' met allemaal stickers er op. Het is zo leuk dat we allemaal heel erg van Disney houden, dat maakt dat ik me al best thuis voel, ook al ben ik hier pas een halve dag (gistermiddag aangekomen). Vanochtend hebben we het ontbijtritueel gedaan zoals het zou gaan als ze een schooldag hadden, en dat was wel fijn, alles ging best wel prima :)

Tot nu toe is het erg leuk om met ze te spelen en ze te vermaken, het gaat eigenlijk als vanzelf. Ze komen zelf met ideeën en zijn ook enthousiast als ik iets bedenk, dus dat is erg leuk :) Al met al ben ik erg blij :) Merk alleen wel dat het vermoeiend is, al die nieuwe indrukken. Daarom heb ik me voor eventjes teruggetrokken op m'n kamer. De ouders zijn ook erg aardig en ik kan het goed met ze vinden :)

Chingchangpong, echt superleuk alles wat je schrijft, heb nu even geen tijd om te reageren, maar ik vind al je avondturen en belevenissen erg leuk om te lezen :D
 Listen to the music of the night... Papierpropjes! ~Always~

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1981 Gepost op: 29 juli 2017, 14:57:40 »
Aww ze klinken heel erg verwelkomend naar jou toe, zo fijn! Hoe is het nu inmiddels daar?

Laurax15

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1982 Gepost op: 29 juli 2017, 17:34:29 »
Wat een gave verhalen allemaal zeg!!
Woow lijkt me ook wel echt super! Ik pas vaak op, en het lijkt mij eigenlijk ook wel leuk om als au-pair een periode te gaan werken. Omdat ik midden in mijn studie nog zit (als verpleegkundige), zou het wel zonde zijn om dit te laten vallen...
Ik zag dat je ook voor een zomerperiode als au-pair kunt werken. Maar kan dit dan wel uit qua kosten?

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1983 Gepost op: 29 juli 2017, 23:08:28 »
Wat een gave verhalen allemaal zeg!!
Woow lijkt me ook wel echt super! Ik pas vaak op, en het lijkt mij eigenlijk ook wel leuk om als au-pair een periode te gaan werken. Omdat ik midden in mijn studie nog zit (als verpleegkundige), zou het wel zonde zijn om dit te laten vallen...
Ik zag dat je ook voor een zomerperiode als au-pair kunt werken. Maar kan dit dan wel uit qua kosten?
Er zijn ook inderdaad gezinnen die voor 2/3 maanden een au pair zoeken en vooral tijdens de zomermaand! Wat ik wel zou aanraden is om als je als zomer au pair in de slag wil gaan dat je het wel binnen een land in Europa doet, anders heb je sowieso meer uitgegeven aan de voorbereidingen, vlucht en alles dan dat je gaat terug verdienen. Een vlucht naar bijvoorbeeld Engeland is heel goedkoop, en als je maar voor 2/3 maanden gaat hoef je niet 2 koffers van 30 kilo te hebben wat ook met de kosten scheelt voor de koffers ;)

Dreamern

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1984 Gepost op: 31 juli 2017, 23:02:52 »
Jeej! Het is officieel, ik vlieg de tweede week van september ongeveer naar Londen, om in een stadje in de buurt te gaan werken als au pair :) Heel veel zitten wikken en wegen maar nu het zo goed als definitief is, mega happy  :bounce:  Leuk om alle berichtjes, info etc. van jullie te lezen.
Be Yourself.

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #1985 Gepost op: 01 augustus 2017, 02:27:12 »
Hee meiden, zo leuk om jullie verhalen te lezen! Ik wil heel graag na mijn examens (volgend jaar) een jaar naar Amerika als au pair. Nu is het natuurlijk zo dat je in Amerika verplicht een bureau moet hebben en je niet zelf een familie mag zoeken, wat ik opzich begrijp en ook wel fijn vind. Voor de meiden die hier ervaring mee hebben: met welke organisatie zijn jullie gegaan, wat vinden jullie er van en wat waren de kosten voor puur de organisatie die je kwijt was? Ik probeer een beetje te inventariseren en dat soort dingen voor volgend jaar.

Voor degenen die nu au pair zijn: hoe gaat het daar? Nog leuke verhalen? Haha heb dit hele topic net teruggelezen en geniet van de verhalen

Ik ben alweer 2 maanden in Amerika en het bevalt echt goed! M'n hostkids zijn heel lief en de familie heel leuk en aardig :) Ik kan het iedereen aanraden!
Don't live the same year 75 times and call it a life

Thenightreader

• Bekijk profiel
« Reactie #1986 Gepost op: 01 augustus 2017, 17:47:20 »
Zo, ik ben nu weer een paar dagen terug en ik heb wat meer tijd om te schrijven :)
Het was echt suuuuuuuuuperleuk! Ik kan er maar niet over uit hoe leuk het was :P Ik voelde me heel erg welkom, ik had hele lieve cadeautjes gekregen en de cadeautjes die ik voor hen had meegebracht vielen ook goed in de smaak, gelukkig! Deze week was echt een proefweek, volop meedraaien gelijk al! Ik vond dat eigenlijk wel fijn, kon ik direct echt merken of het iets voor mij was of niet :) Zo hadden we de eerste dag het s'ochtends ontbijten en naar school gaan geoefend, en hadden we verder de hele middag gespeeld. Ze hadden me al hun speelgoed laten zien en ze wilden ook van alles van mij weten. Wat we allemaal precies gedaan hebben die week is voor mij een beetje een blur inmiddels, want het was gewoon zoveel!
We zijn veel buiten in de tuin geweest (voetbal, badminton en basketbal vinden ze erg leuk) en ook zijn we vaak de omgeving gaan verkennen. Ze zijn helemaal fan van een paar pony's die wat verderop staan dus daar zijn we een paar keer naar toe gegaan. Ook hebben we daar gepicknickt, wat heel erg leuk was! (En ook iets lekkers voor de paarden meegenomen, haha :) ). We hadden onze eigen Harry Potter toverstokken gemaakt en veel gekleurd en getekend. Ook veel 'make believe' spelletjes gedaan met knuffels enzo, vond ik supercute :P

Ook vond ik het heel leuk om meer te leren over de Engelse cultuur en gewoon hoe dingen in het algemeen gaan. Wat voor avondeten ze eten, hoe ze met elkaar omgaan etc. De ouders, en vooral de moeder, zijn wel wat strenger voor de kinderen dan ik ben, maar dat is voor mij ook wel een fijn leerpunt  :) Met de ouders klikte het ook erg goed, ik heb iedere avond bij ze gezeten en televisie gekeken en gekletst. Toen ik zei dat ze het gewoon moeten zeggen als ze even privacy willen of zoiets, waren ze echt zo van 'Nee joh, ben je gek, we vinden het juist heel gezellig!' dus dat was leuk :P

M'n kamer is ook heel fijn. Ik heb een heerlijk bed, met een tv (!) waar netflix en skyfilms (of zoiets) op zit, dus dat is heeeeel relaxed! Ook heb ik een eigen badkamer, wat ook heel fijn is. (Is dat een typisch engels ding, dat middelgrote huizen gewoon drie badkamers hebben? :o) Ik voel me er echt thuis.

Het was zo leuk om een band met de meisjes op te bouwen en om het samen zo leuk te hebben! Toen ik zaterdag terug ging naar Londen om vanaf daar terug naar huis te reizen, bracht de vader me weg en hij zei dat het grootste compliment was, dat de meisjes me na een week al erg gingen missen. Het was heel fijn om te horen dat ze blij met me waren!

Nu is het nog vijf weken wachten tot ik weer terug mag! Ik ben me verder aan het verdiepen in een Engels bankaccount, want het SvB heeft bepaald dat ik mijn Nederlandse verzekering moet houden (gelukkig ook m'n nederlandse zorgtoeslag dus het kost me niet heel veel!), maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om mijn verdiende geld op m'n nederlandse account te hebben, omdat ik dus nog steeds 'vaste lasten' heb. M'n telefoon abonnement kan ik gelukkig wel stopzetten, dus daar heb ik geen omkijken meer naar.

Chingchangpong, mag ik vragen bij welke bank jij zit? Ik heb even teruggelezen wat je me eerder hebt verteld en ik vind het nog steeds vrij ingewikkeld klinken :P Ik heb het ook aan m'n hostparents voorgelegd, hopelijk kunnen zij me ook verder helpen :)
Hoe gaat het verder met jou? Heb je het nog naar je zin? Vind je het trouwens anders om in de vakantie au pair te zijn dan tijdens de schoolperiode? Ik vroeg dat me af omdat ik denk dat de werkdruk anders is?

Thenightreader

• Bekijk profiel
« Reactie #1987 Gepost op: 01 augustus 2017, 17:48:27 »
Jeej! Het is officieel, ik vlieg de tweede week van september ongeveer naar Londen, om in een stadje in de buurt te gaan werken als au pair :) Heel veel zitten wikken en wegen maar nu het zo goed als definitief is, mega happy  :bounce:  Leuk om alle berichtjes, info etc. van jullie te lezen.

Wat leuk! Waar kom je terecht? Ik ben vanaf september weer in Loudwater te vinden, naast High Wycombe en Beaconsfield, dat ligt ook vlakbij Londen :D

Thenightreader

• Bekijk profiel
« Reactie #1988 Gepost op: 01 augustus 2017, 17:48:57 »
Ik ben alweer 2 maanden in Amerika en het bevalt echt goed! M'n hostkids zijn heel lief en de familie heel leuk en aardig :) Ik kan het iedereen aanraden!

Wat superfijn dat het zo goed bevalt en dat iedereen zo lief is!

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1989 Gepost op: 02 augustus 2017, 10:39:17 »
Super leuk! Voor hoelang blijf je daar?

Ik ben blij om te horen dat het je zo goed bevalt.

Zo, ik ben nu weer een paar dagen terug en ik heb wat meer tijd om te schrijven :)
Het was echt suuuuuuuuuperleuk! Ik kan er maar niet over uit hoe leuk het was :P Ik voelde me heel erg welkom, ik had hele lieve cadeautjes gekregen en de cadeautjes die ik voor hen had meegebracht vielen ook goed in de smaak, gelukkig! Deze week was echt een proefweek, volop meedraaien gelijk al! Ik vond dat eigenlijk wel fijn, kon ik direct echt merken of het iets voor mij was of niet :) Zo hadden we de eerste dag het s'ochtends ontbijten en naar school gaan geoefend, en hadden we verder de hele middag gespeeld. Ze hadden me al hun speelgoed laten zien en ze wilden ook van alles van mij weten. Wat we allemaal precies gedaan hebben die week is voor mij een beetje een blur inmiddels, want het was gewoon zoveel!
We zijn veel buiten in de tuin geweest (voetbal, badminton en basketbal vinden ze erg leuk) en ook zijn we vaak de omgeving gaan verkennen. Ze zijn helemaal fan van een paar pony's die wat verderop staan dus daar zijn we een paar keer naar toe gegaan. Ook hebben we daar gepicknickt, wat heel erg leuk was! (En ook iets lekkers voor de paarden meegenomen, haha :) ). We hadden onze eigen Harry Potter toverstokken gemaakt en veel gekleurd en getekend. Ook veel 'make believe' spelletjes gedaan met knuffels enzo, vond ik supercute :P

Ook vond ik het heel leuk om meer te leren over de Engelse cultuur en gewoon hoe dingen in het algemeen gaan. Wat voor avondeten ze eten, hoe ze met elkaar omgaan etc. De ouders, en vooral de moeder, zijn wel wat strenger voor de kinderen dan ik ben, maar dat is voor mij ook wel een fijn leerpunt  :) Met de ouders klikte het ook erg goed, ik heb iedere avond bij ze gezeten en televisie gekeken en gekletst. Toen ik zei dat ze het gewoon moeten zeggen als ze even privacy willen of zoiets, waren ze echt zo van 'Nee joh, ben je gek, we vinden het juist heel gezellig!' dus dat was leuk :P

M'n kamer is ook heel fijn. Ik heb een heerlijk bed, met een tv (!) waar netflix en skyfilms (of zoiets) op zit, dus dat is heeeeel relaxed! Ook heb ik een eigen badkamer, wat ook heel fijn is. (Is dat een typisch engels ding, dat middelgrote huizen gewoon drie badkamers hebben? :o) Ik voel me er echt thuis.

Het was zo leuk om een band met de meisjes op te bouwen en om het samen zo leuk te hebben! Toen ik zaterdag terug ging naar Londen om vanaf daar terug naar huis te reizen, bracht de vader me weg en hij zei dat het grootste compliment was, dat de meisjes me na een week al erg gingen missen. Het was heel fijn om te horen dat ze blij met me waren!

Nu is het nog vijf weken wachten tot ik weer terug mag! Ik ben me verder aan het verdiepen in een Engels bankaccount, want het SvB heeft bepaald dat ik mijn Nederlandse verzekering moet houden (gelukkig ook m'n nederlandse zorgtoeslag dus het kost me niet heel veel!), maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om mijn verdiende geld op m'n nederlandse account te hebben, omdat ik dus nog steeds 'vaste lasten' heb. M'n telefoon abonnement kan ik gelukkig wel stopzetten, dus daar heb ik geen omkijken meer naar.

Chingchangpong, mag ik vragen bij welke bank jij zit? Ik heb even teruggelezen wat je me eerder hebt verteld en ik vind het nog steeds vrij ingewikkeld klinken :P Ik heb het ook aan m'n hostparents voorgelegd, hopelijk kunnen zij me ook verder helpen :)
Hoe gaat het verder met jou? Heb je het nog naar je zin? Vind je het trouwens anders om in de vakantie au pair te zijn dan tijdens de schoolperiode? Ik vroeg dat me af omdat ik denk dat de werkdruk anders is?
Het klinkt allemaal zo hartstikke leuk hoe het bij jou verlopen is, en ook de band met de ouders en met de kinderen. Geweldig ook dat je nu wel al allerlei indrukken hebt kunnen opvangen en ook of het wel of niet iets voor jou zou kunnen zijn. Het komt oer alsof je het echt naar je zin hebt en dat is echt leuk om te lezen want je was ook echt super enthousiast over dit gezin. :)
Wanneer ga je officieel naar hun toe, dat is al bijna toch? Maar echt zo leuk wat voor een band je al met de ouders en kinderen hebt opgebouwd in die week tijd. Je kamer klinkt super luxe, hartstikke leuk!

En wat het betreft over hoe streng jij jezelf vindt, ik denk dat het nog wel kan veranderen zodra je daar langer bent want dan (in mijn beleving) neem je het automatisch over wanneer de ouders hun kinderen straffen en straf jij ze ook voor exact het zelfde. Ik weet even ook niet meer de leeftijden van je kids, maar tot 3 tellen werkt ook echt en vooral als je een paar keer hebt dat ze na 3 niet luisteren en jij ze kan straffen zodat ze wel weten dat jij de baas over hun bent.

Wel echt vreemd dat het SVB je verzoek op je Nederlandse zorgverzekering stopzetten heeft geweigerd, misschien een stomme vraag maar hoeveel pond zou je per week krijgen? Toendertijd toen ik het verzoek deed bleef ik 12 maanden (inmiddels blijf ik 17 maanden) en verdiende ik 80 pond en mijn zorgverzekering hebben ze (gelukkig!!) wel stopgezet.

Ik zit bij Santander! Je moet zodra je weer in Engeland bent naar Jobcentre gaan en vragen voor het telefoonnummer van het National insurance number, dat nummer moet je bellen en een afspraak mee maken en hun gaan bepalen of je in aanmerking komt voor het nummer. Heel veel banken accepteren het niet als je geen National insurance number hebt.
Maar als je zegt dat je gaat sparen op je Engelse bankaccount en dat je dat veel makkelijker vindt ipv al het geld in je beurs, is de kans nihil dat je daarvoor wordt afgewezen. Tenminste dat waren mijn redenen en ik heb het nummer gekregen.
Banken kunnen trouwens wel echt een heel obstakel zijn met jou als buitenlander een bankaccount te geven, want het ligt aan de bank of die regels hebben voor au pairs waarbij je moet kunnen aantonen dat je voor een lange tijd in Engeland verblijft.

Met mij gaat het goed, het bevalt me nog steeds. Sinds gisteren ben ik al 4 maanden in Engeland en ik had wel de hele dag een moment van: 'Wow.. Ik heb mijn familie en vrienden al 4 maanden niet meer gezien, het voelt alsof ik ze al eeuwen niet meer heb gezien. En ik woon nog 13 maanden in Engeland best een lange tijd..' Maar ik zie mijn tweelingbroertje gelukkig van volgende week woensdag tot zaterdag, we gaan samen naar Edinburgh en ik denk dat het me toch wel een boost geeft voor de volgende 4 maanden want in December zie ik voor een week mijn familie en vrienden weer!
Mijn hostchild van 5 had een paar dagen geleden trouwens een familiefoto getekent en ZE HAD MIJ ERBIJ GETEKENT, mijn hart smolt. Ik ben echt blessed met ze allemaal! Wat ik zelf ook echt fijn vind is dat ik met de ouders op de zelfde lijn zit over de opvoeding van de kinderen in de zin van: Mijn hostchild van 4 had gisteren beide zusjes geslagen en hij sloeg mij ook, waarop ik besloten had dat hij tot maandag geen lekkers en pudding krijgt zodat we kunnen zeggen: 'Je hebt E., I. en -mijn naam- geslagen in 1 dag, je moet eerst leren dat je niemand mag slaan.' Want ik ben daar wel klaar mee om hem alleen maar op de trap te zetten, want daar leert hij niet van dan moet hij maar consequenties hebben. Maar daar zijn mijn hostouders het wel mee eens en dat is gelukkig met meerdere dingen zo.
Ik merk opzich niet echt veel verschil, ja nou een beetje, ze gaan van maandag tot woensdag naar de childminder (soort oppas) van 9 tot 1 en ik heb ze daarna van 1 tot 6, en ik merk wel dat het veel langer is ipv ik ze op school dagen van 3 tot 6 heb en mijn ritme is daardoor ook een beetje door de war met het avondeten voor ze hahaha. Maar ik merk verder eigenlijk niet echt verschil? Misschien morgen en overmorgen wel wanneer ik ze van 7 tot 6 's avonds heb hahaha pff

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1990 Gepost op: 03 augustus 2017, 17:37:20 »
Ik heb vandaag te horen gekregen dat een familielid is overleden, ik was toch wel in shock omdat hij in September euthanasie zou plegen en ik verwacht had dat hij volgende maand pas zou overlijden in plaats van deze maand. Maar ik moet echt zeggen, mijn hostmom is zo lief.
Ik kwam terug met de kinderen van het park en toen las ik dat berichtje gelijk, 10 minuten later kwam mijn hostmom beneden. Ze vroeg hoe het in het park gegaan was, ik deed hartstikke droog omdat ik niet wilde gaan huilen en ik liep daarna weg. Ze liep me daarna achterna om te vragen of ik moe was, waarbij ik echt gewoon bijna huilend vroeg of ik naar boven mocht waarop ze zag dat het echt niet ging en ze was ook echt geschrokken er van en ze vroeg of ik oke was en awh.
Net kwam ze op mijn deur kloppen met de vraag of alles oke was en of ik erover wilde praten, en ze heeft me ook echt weer wat beter laten voelen en aw bless her. Het was ook echt aan haar gezicht te zien dat ze daar ook van schrok en het zo kut voor me vindt

Dreamern

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1991 Gepost op: 03 augustus 2017, 23:24:12 »
Wat leuk! Waar kom je terecht? Ik ben vanaf september weer in Loudwater te vinden, naast High Wycombe en Beaconsfield, dat ligt ook vlakbij Londen :D

Ik ga in Guildford wonen en precieze eindtijd niet echt afgesproken maar waarschijnlijk tot juli volgend jaar :) Tof dat je ook in september gaat! Ik vind het best wel een beetje spannend, vooral voor het begin qua wennen in een nieuwe familie. Maar we gaan wel zien hoe het allemaal loopt, komt vast goed!
Be Yourself.

Fennaaaa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1992 Gepost op: 07 augustus 2017, 10:03:45 »
Even een update van mij:

Ik heb vanmiddag een Skype interview met Travel Active en woensdag de voorbereidingsmiddag. Zenuwen beginnen nu wel te komen, hoop zo dat ik niet dicht sla in het Engels! Maar ik heb op dit forum al wel kunnen lezen wat voor vragen ze stellen, dus heb mij al wat kunnen voorbereiden.

Ik ben benieuwd hoe snel het vanaf nu zal gaan... Spannend maar exciting dat het steeds dichterbij komt nu!

Wie hebben hier nog meer ervaring met Travel Active? Ik ga namelijk op 20 augustus voor 9 dagen naar Mallorca, en ik vroeg mij af of je dan (dus ruim 10 dagen na het interview) telefoontjes/mailtjes kunt verwachten?
Ik kan pas in oktober weg, dus zal waarschijnlijk niet super veel vertraging oplopen. Maar ik lees hier (in berichten van 2014) dat je ook een Skype interview hebt met de buitenlandse organisatie, en dat gaat mij op vakantie niet lukken...

Ik zal het vanmiddag ook zeker even aangeven.

Thenightreader

• Bekijk profiel
« Reactie #1993 Gepost op: 07 augustus 2017, 13:59:11 »
Awwh chingchangpong, wat naar je van familielid, heel veel sterkte! Wat lief dat je hostmom er voor je is, dat is echt fijn! Het klinkt alsof je echt een fijn gezin hebt nu, ook super cute dat je hostchild jouw erbij had getekend op die tekening! Zo lief :)

Ik ben druk aan het bedenken wat er allemaal verder mee gaat, welke kleding en boeken en andere spulletjes. Ik overweeg om foto's af te drukken zodat ik die in m'n kamer kan hangen. Ik heb daar een soort slinger aan de muur hangen dus met kleine knijpertjes kan ik daar heel makkelijk foto's ophangen :)
Ik ben ook stiekem al aan het plannen wanneer ik voor de eerste keer terug ga en ik zat te denken aan begin november. Misschien wat snel, maar in die week zijn m'n zusje en ik jarig en een hele goede vriendin van mij is dan als het goed is bevallen, dus ik wil daar ook snel naar toe!

Ik ga trouwens 100 pond per week verdienen. Ik ga er vanuit dat de svb m'n zorgverzekering door laat lopen, omdat ik vanuit Nederland nog medicijnen krijg. Ik vind het eerlijk gezegd eigenlijk wel prima, het kost me twintig euro per maand en m'n ouders zorgen dat er altijd genoeg geld op m'n rekening staat (wat ik hen later uiteraard terug betaal).

Hoe zit het bij jou met heimwee eigenlijk? Ik verwacht niet echt dat ik in het begin heimwee ga hebben, maar misschien na een week of drie of zo? Aan de andere kant, ik ga waarschijnlijk al snel terug voor een weekendje nederland, dus ik hoef ze allemaal niet heel lang verzenden :P

Sorry, geen tijd om verder te typen, ben benieuwd naar jouw verhalen! Was de dag van 7 tot 6 gelukt? :P

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1994 Gepost op: 07 augustus 2017, 22:29:19 »
Awwh chingchangpong, wat naar je van familielid, heel veel sterkte! Wat lief dat je hostmom er voor je is, dat is echt fijn! Het klinkt alsof je echt een fijn gezin hebt nu, ook super cute dat je hostchild jouw erbij had getekend op die tekening! Zo lief :)

Ik ben druk aan het bedenken wat er allemaal verder mee gaat, welke kleding en boeken en andere spulletjes. Ik overweeg om foto's af te drukken zodat ik die in m'n kamer kan hangen. Ik heb daar een soort slinger aan de muur hangen dus met kleine knijpertjes kan ik daar heel makkelijk foto's ophangen :)
Ik ben ook stiekem al aan het plannen wanneer ik voor de eerste keer terug ga en ik zat te denken aan begin november. Misschien wat snel, maar in die week zijn m'n zusje en ik jarig en een hele goede vriendin van mij is dan als het goed is bevallen, dus ik wil daar ook snel naar toe!

Ik ga trouwens 100 pond per week verdienen. Ik ga er vanuit dat de svb m'n zorgverzekering door laat lopen, omdat ik vanuit Nederland nog medicijnen krijg. Ik vind het eerlijk gezegd eigenlijk wel prima, het kost me twintig euro per maand en m'n ouders zorgen dat er altijd genoeg geld op m'n rekening staat (wat ik hen later uiteraard terug betaal).

Hoe zit het bij jou met heimwee eigenlijk? Ik verwacht niet echt dat ik in het begin heimwee ga hebben, maar misschien na een week of drie of zo? Aan de andere kant, ik ga waarschijnlijk al snel terug voor een weekendje nederland, dus ik hoef ze allemaal niet heel lang verzenden :P

Sorry, geen tijd om verder te typen, ben benieuwd naar jouw verhalen! Was de dag van 7 tot 6 gelukt? :P
Dankjewel! Ik vind het aan een kant wel kut wat ik allemaal al meemaak in het au pair leven, bijna letterlijk alles. Ik bedoel, ik heb hun in de 4 maandentijd dat ik hier ben met 1 overlijden meegemaakt en hun nu mij. Ze zijn er beide echt goed voor me geweest, hebben vragen gesteld tot een bepaalde grens en hebben me tijd gegeven om er wat beter mee te kunnen omgaan maar ze zijn er ook vooral voor me geweest. Ik denk niet dat het nog beter kan als hoe hun mij hebben opgevangen, ik was echt kapot en mezelf niet.
Ik ben niet terug naar Nederland gegaan en als ik terug in Nederland was, kon ik niet naar de begrafenis toe. De begrafenis is op woensdag en op woensdag stond al een paar weken vast 3 hele leuke dagen met mijn broertje te hebben in Edinburgh, het voelt dubbel om op woensdag een leuke dag te hebben terwijl mensen afscheid gaan nemen van het familielid. Maar ik denk dat het me wel echt goed gaat doen die 3 dagen.
Ik moet wel zeggen, je leert wel door te gaan en jezelf door verdriet heen te zetten, in de zin van: Zaterdag ging het eigenlijk helemaal niet met me maar ik wilde me niet toegeven aan het verdriet en vragen of ik een break mocht, waarbij ik toen gewoon van 8 tot 6 met de kinderen ben bezig geweest. Zelfde met vandaag maar dan was het van 7 tot 6, vanwege mijn gedachten over de begrafenis woensdag een dubbel gevoel, maar ik wilde mijn hostouders niet bellen om te vragen of ik tijd voor mezelf mocht.
Een andere au pair noemde mijn band met mijn hostouders laatst de au pair droom haha! Ik ben echt close met ze.

Hmm ik zou zeggen, je kan beter teveel kleren meenemen dan te weinig haha! Zo'n hartstikke leuk idee met de foto's het laat je dan toch meer jou kamer voelen. Ik zou je wel aanraden mensen ook te hinten dat je graag kaartjes ontvangt en het niet uitmaakt of er lieve woorden in staat of succes wensen, ik vind dat de ontvangen kaartjes toch wel een deel uitmaken van je avontuur en het een fijne herinnering is voor later.
Ik snap inderdaad wel dat je dan al snel even een bezoekje terug aan Nederland wil brengen, en dat is ook voor jou alvast wat om naar uit te kijken.
Heb ik je trouwens al aangeraden ooit om op Tripadvisor allerlei dingen uit te zoeken in je woonplek en bepaalde doelen op te stellen die je wil behalen voor dat je Engeland weer verlaat? Ik heb al geloof ik 6 doelen behaald in mijn 4 maandentijd, en het is echt een geweldig motiverend doorzettend gevoel! Ik zou het je echt aanraden.

100 pond per week, wow damn lucky you! Ah ja 20 euro is inderdaad niet al teveel, maar als je medicijnen vanuit Nederland hebt snap ik inderdaad wel een beetje waarom ze het niet zouden willen stoppen.

Het is voor mij over 3 weken al 4 maanden geleden dat ik voor het eerst en voor het laatst heimwee heb gehad, ik wilde het vliegtuig naar huis nemen en was alleen maar aan het huilen omdat ik zo graag naar huis wilde etc. Maar hoe ik het heb aangepakt: Je moet jezelf de tijd geven (ik heb mezelf 1 dag zo gelaten, en daarna mezelf laten afleiden de volgende dagen en er een hele leuke onvergetelijke week van gemaakt) om er even mee bezig te zijn maar wel de dag daarna weer doorgaan. Wat mij behoorlijk hielp zoals ik je in deze post ook al heb gezegd, hele leuke dingen plannen en bepaalde doelen opstellen. Ook een lijstje maken met welke doelen je al behaald hebt om trots op jezelf te zijn, maar ook met welke activiteiten je echt allemaal wil doen. Maak al gauw onvergetelijke herinneringen zodat je dat ook als houvast punt hebt om door te blijven gaan!
Die kans zit er inderdaad altijd wel in dat je heimwee zou kunnen krijgen, maar ik weet zeker dat jij je daar over heen zou kunnen zetten. En inderdaad, je zou iedereen wel weer snel zien! :)

Die dag van 7 tot 6 was die donderdag de dag dat het familielid helaas was overleden, dus die dag ben ik tot 4 uur door gegaan. Vandaag heb ik wel van 7 tot 6 gehad!
Mijn hostson van 4 heeft nu echt het trekje om te zeggen: 'I make mistakes, but that's okay' EN DAT DOET HIJ BIJ ALLES ZEGGEN WAT HIJ FOUT DOET HAHAHAHA. Het is grappig maar irritant tegelijk.
Kinderen zijn vrij impulsief en daar kan ik me af en toe wel aan storen, waarbij ik hem eens heb gezegd dat hij moet proberen na te denken voor dat hij iets doet waarop hij zei: 'i think tomorrow before I do things' boy uitsteller hahaha! Ik kon er wel om lachen.
En ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb verder eigenlijk niet echt verhalen omdat ik de laatste dagen echt moodswings heb gehad vanwege donderdag en me verder ook niet van de leuke / grappige dingen met hun bewust van ben geweest.

Het gene wat mij overigens het allermeeste pijn doet wat het overlijden van het familielid betreft is dat mijn vader een week voor zijn dood heeft gesproken, en hij hem heel enthousiast vertelde over mijn leven in Engeland. Waarop hij mijn vader verteld heeft dat ik de goede keuze in mijn leven heb gemaakt en hij zo trots op me is en mijn moeder appte me dat met het appje toen dat hij is overleden. Heel lief, maar het doet pijn, nog steeds.
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2017, 01:21:47 door Chingchangpong »

Thenightreader

• Bekijk profiel
« Reactie #1995 Gepost op: 10 augustus 2017, 13:47:52 »
Ach jeetje, dat klinkt echt heel naar allemaal. Ik wens je heel veel sterkte en goeds toe voor de komende periode <3. Het is erg verdrietig en ik hoop dat je het een beetje een plekje kan geven. Gelukkig heb je hulp van je lieve host parents en zijn ze begripvol! Heel veel sterkte!

(Ik zal later nog even uitgebreider op de rest van je verhaal reageren, eerst 'even' m'n scriptie afmaken, oeps).

Fennaaaa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1996 Gepost op: 30 augustus 2017, 18:01:23 »
Hi meiden!

Even een update van mij, noem het maar een grote update want ik heb mijn host family gevonden!
Inmiddels is dit alweer bijna 3 weken geleden want ik kreeg de avond na het gesprek met de agency in Engeland al een mail van ze. De agency stuurde mij (verkorte versies) van profielen door en die kon ik dan doorlezen en bij ze aangeven of ik contact met een gezin wilde of niet. Zij namen dan contact op met het gezin en die konden dan ook besluiten of ze contact met mij wilden. Ik had dus al een stuk of 10 profielen bekeken en een aantal waarbij ze mij ook wel aanspraken, ook had ik die avond al een Skype gesprek met een gezin. Maar toen ik het profiel zag van mijn host family was ik gelijk helemaal enthousiast en dat was wederzijds! Ik heb in die week 2x met ze gesproken via Skype en telefoon en voor mij was het wel duidelijk dat ik echt voor dit gezin wilde gaan!

Sneller dan verwacht vlieg ik 11 september naar Engeland, hier zal ik komen te wonen in Kensal Green, London!
Het gezin bestaat uit vader en moeder (zij kan Nederlands spreken maar is geboren en getogen in Engeland, dus de kinderen worden volledig Engelstalig opgevoed) meisje van 3 en een tweeling (j/m) van 10 maand. De leeftijden die ik superleuk vind! B zal 4 dagen in de week naar 'pre-school' gaan en de tweeling 3 dagen naar nursery. Ik werk 4 dagen van 07.00 tot 18.00 (ben tussendoor van 09.30 - 14.30 'vrij')  en vrijdags van 15.00 tot 17.00 (moeder is dan vrij).
Het enige verschil is dat ik als junior nanny ga werken (van de agency mogen au pairs niet werken met kinderen onder de 2 jaar, maar mijn host parents zijn flexibel en er zal voor mij ook niet een groot verschil zijn was ik als au pair daar geweest. Ze hebben voor mij ook een au pair gehad) Het verschil is dus dat ik meer zal gaan verdienen, hiervoor heb ik dus moeten kijken of dat ook zou betekenen dat ik (andere) dingen moest gaan regelen maar dat hoeft niet.

Dit was een heel lang bericht maar ik ben ook zo enthousiast!
Ik ben net terug van een vakantie van 10 dagen en nu komt het dus wel heel snel dichterbij, vooral omdat ik in eerste instantie had aangegeven dat ik in oktober wilde vertrekken (vanwege mijn werk in de kinderopvang) Maar omdat mijn host mom 18 september begint met werken, had dit een reden kunnen zijn dat ze naar iemand anders opzoek moesten gaan.
Dus nu is mijn afscheid op het werk al volgende week woensdag!

Ik heb er heel veel zin in, wel (gezonde) spanning maar dat hoort er ook wel een beetje bij.
Het lijkt mij ook super leuk om eenmaal daar af te spreken met anderen, dus kom maar door!
Ook sites/Facebook groepen etc. zijn van harte welkom :)

Fennaaaa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1997 Gepost op: 31 augustus 2017, 11:09:57 »
Heeft iemand trouwens ook nog ideetjes/tips voor cadeau(tjes) voor de host parents?
Voor de kinderen ben ik van plan om een Engels boek van Jip & Janneke en Woezel & Pip te kopen en het spel Nijntje Verstoppertje.
Maar voor de ouders vind ik het toch wat lastiger... zat wel te denken aan stroopwafels, maar zoek nog iets voor erbij..

Mika_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1998 Gepost op: 12 juni 2018, 20:35:14 »
Heeft iemand trouwens ook nog ideetjes/tips voor cadeau(tjes) voor de host parents?
Voor de kinderen ben ik van plan om een Engels boek van Jip & Janneke en Woezel & Pip te kopen en het spel Nijntje Verstoppertje.
Maar voor de ouders vind ik het toch wat lastiger... zat wel te denken aan stroopwafels, maar zoek nog iets voor erbij..

Hoi Fenna!

Ik zag dat jij vorige zomer had gereageerd op dit bericht en nu dus waarschijnlijk als au pair bezig bent. Ik zit er zelf ook over na te denken om over een paar jaar als au pair naar engeland te gaan, maar krijg onder andere van mijn ouders te horen dat je als au pair uitgebuit wordt en je eigenlijk de slaaf van het gezin bent. Omdat ik op het internet wel veel positieve ervaringen lees, vraag ik me af wat jouw ervaringen zijn wat betreft het au pair in Engeland zijn. Kan je me hier iets over laten weten? :)

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #1999 Gepost op: 28 april 2020, 07:22:53 »
Hallo meiden,

Ik wil dolgraag naar het buitenland(Schotland). Het liefste ga ik vrijwilligerswerk doen op een boerderij. Ik heb hiervoor ook een boerderij gevonden die ik rechtstreeks kan benaderen en een website waar ik kan reageren op oproepjes van boeren. Dit heeft mijn eerste voorkeur, maar ik wil me ook verdiepen in andere opties.

Zo speel ik ook wel met het idee om als au pair naar Schotland te gaan. Ik houd erg van kinderen en het lijkt me een mooie en waardevolle ervaring. Ik twijfel alleen of ik geschikt ben als au pair. Ik heb wel een beetje ervaring met werken met kinderen via vrijwilligerswerk en een korte stage. Beiden waren eigenlijk kort van duur en ook jaren geleden, waardoor ik zelf moeilijk in kan schatten of ik voor dit werk geschikt ben. Ik lees op internet voornamelijk basic dingen als dat het belangrijk is dat je van kinderen houdt en veel aandacht aan hen moet besteden, maar het lijkt mij dat er ook meer dingen bij komen kijken, zoals orde kunnen houden etc. Ik heb verder dit hele topic doorgelezen, waardoor ik een beter beeld heb gekregen van het au pair zijn. Ik ben me er dus van bewust dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is.

Ik merk aan mezelf dat au pair zijn verder buiten mijn comfortzone ligt dan werken op een boerderij. Daardoor twijfel ik ook veel meer of ik er goed aan doe dit te gaan doen, mocht ik het gaan doen. Voordat ik me als au pair in ga schrijven, wil ik eigenlijk meer ervaring opdoen via vrijwilligerswerk met kinderen en oppassen, om hopelijk inzicht te krijgen of dit wat voor mij is. Dat lijkt me een logische stap nu. Nu vroeg ik me eigenlijk af: hoe wisten jullie dat au pair zijn bij jullie zou passen? Het is natuurlijk weer een stapje verder dan regulier oppassen. Hoe weet ik of dit echt bij mij past, waar moet ik wat dat betreft op letten? Kunnen jullie mij daarin een beetje adviseren?