Auteur Topic: Werken als Au-Pair  (gelezen 108138 keer)

Jay

• Bekijk profiel
« Gepost op: 01 april 2014, 15:54:25 »
Zijn er er hier mensen die gewerkt hebben als Au-Pair in het buitenland?
Ik zou graag ervaringen horen omdat ik er serieus mee bezig ben voor het eerst naar een gezin in het buiteland te verhuizen voor een jaar om hen te helpen met hun kids. Als het goed is zal ik binnenkort ook contact hebben met hun huidige au-pair maar ik zou het leuk vinden zoveel mogelijk ervaringen te horen.

Ook als je iemand kent die je er wel eens wat over verteld heeft, alle verhalen zijn welkom!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 april 2014, 17:05:32 »
Ik ga in juli weg om als au pair te werken. 50/50 eigenlijk, parttime au pair en parttime werken. Bij mij is alles eigenlijk al rond. Moet van de week nog even wat regelen en dan kan ik mijn ticket boeken.

Wil je met een organisatie of wil je zelf een gezin zoeken? En al enig idee waar je heen wilt?
Hoi

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2014, 22:12:31 »
Ik ben via de website aupairworld in contact gekomen met een gezin uit Ergens waarmee ik op dit moment kennis aan het maken ben we mailen over en weer en we gaan binnenkort skypen!

Hoe heb jij jou gezin gevonden en is het je eerste keer? waar ga jij naar toe?
« Laatst bewerkt op: 02 april 2014, 14:38:15 door Jay »

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 april 2014, 12:42:12 »
Ik heb mijn gezin ook via aupairworld, maar ik ga hier niet neerzetten waar ik heen ga want niemand weet het nog en dat wil ik graag zo houden (ik note het je wel)
Vestig je hoop trouwens niet op dit ene gezin. Naast dat het gezin ook zomaar ineens niets meer van zich kan laten horen, kan het ook ontzettend tegenvallen na het skypen. De eerste familie met wie ik ging skypen kwam uit Zwitserland, na het skypegesprek wist ik gelijk dat het 'm niet ging worden. Niet dat die vrouw niet aardig was, maar de verwachtingen kwamen totaal niet overeen.
Ook was ik in gesprek met een gezin in Zweden die op een gegeven moment niets meer lieten horen. Neem dus echt rustig de tijd hiervoor want je zit wel een jaar(?) met ze opgescheept zegmaar ;)

Het is de eerste keer dat ik als au pair ga werken, maar ik heb al vaker voor een lange tijd in het buitenland gewoond dus dat is voor mij niet nieuw meer.
Hoi

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 april 2014, 18:45:13 »
Dankje! Wat een gave bestemming ga jij zeg!
Goed dat je zegt dat ik me er niet meteen op vast moet pinnen maar dat gaat toch wel een beetje vanzelf merk ik. Nu is waar jij heen gaat stukken verder dan het gezin waar ik mee in gesprek ben dus dat maakt de stap voor mij iets makkelijker omdat het de eerste keer dat ik lang van huis zal gaan.

Ik ben in contact met een Nederlands gezin en dat maakt ook het contact altijd een stukje makkelijker. Via de mail komen ze iniedergeval wel heel positief over maar ik wacht inderdaad de skype ´´date´´ af en dan zie ik wel of het klikt! Zij hebben op dit moment ook een au-pair en dat is hun 6e, en ik kan uit hun woorden opmaken dat ze graag willen dat ik eerst zoveel mogelijk over hun weet en zij natuurlijk over mij voordat ik de beslissing zal maken. Ook zeggen ze dat ze het leuk vinden om het thuisfront van de au-pair te laten zien bij wie hun dochter is en hebben bij al hun vorige au-pairs familie laten bezoeken etc.

Ik ga er niet van uit dat ze opeens het contact zullen verbreken maar dat soort dingen gebeuren natuurlijk wel eens. Ik had ook een sollicitatie gedaan bij een ander gezin en daar kreeg ik gewoon helemaal niets van terug, kon wel zien dat ze mijn bericht gelezen had. Bij mensen die niet het gemak hebben om mij een mail terug te sturen dat ik niet ben wie ze zoeken wil ik sowieso liever niet een jaar zitten haha.

Ik laat je weten hoe het skypen was mocht je dat leuk vinden!
Mag ik vragen hoe oud je bent en hoeveel ervaring je al had met kinderen? En welke gezinssamenstelling heeft de familie waar je heen gaat?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 april 2014, 19:22:24 »
Nouja, van deze familie had ik ook een tijd niet gereageerd terwijl ze wel het bericht hadden geleden. Maar ik denk dat ze gewoon nog bezig waren met een andere sollicitatie.
Maar vond het ook scheit irritant hoor!

Ik ben zelf 24. Ik heb een paar maanden stage gelopen in een animatieteam, en ik heb in Zuid Amerika een half jaar gewerkt met kinderen. Met echt oppassen heb ik geen ervaring verder.
'Mijn' gezin bestaat uit Nederlandse ouders met 3 kinderen (niet hun eigen). Op 2 van de 3 moet ik passen.

Lijkt me leuk om te horen hoe je skypedate gaat! Wel goed trouwens dat ze je familie erbij betrekken. Bij mij vroegen ze ook wat mn ouders er van vonden enzo.
Hoi

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 april 2014, 23:43:14 »
Ja ze komen sowieso erg betrouwbaar over dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over, maar je weet van te voren natuurlijk nooit of iets klikt of niet.

Heb je nog tips wat ik wel en niet moet doen tijdens het Skypen? dat klinkt een beetje dom misschien ik kan natuurlijk niet meer dan mezelf zijn maar hoe ging jou eerste gesprek met het gezin waar je heen gaat? Had je nog wat voor jezelf opgesteld als wat je wou gaan vragen bijvoorbeeld of had je zo iets van just go with it?

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 02 april 2014, 23:48:02 »
Ik meld me! Al ben ik nog niet zo ver als jij. Ik ben ook op zoek via aupairworld, wil gewoon uit principe geen honderden euro's betalen aan een bureau (en ik heb dat geld niet).

Ik merk wel dat ik me te snel vastpin op gezinnen, al als ik hun profiel lees en ze een berichtje stuur, haha. Maar meestal word ik afgewezen (wat je natuurlijk niet persoonlijk moet nemen omdat die mensen vaak 100/200 sollicitaties ontvangen) en als ik een positief bericht krijg, word ik daarna weer afgewezen omdat ze iemand anders hebben gevonden. Bluh. Maar ik heb nog een tijdje, en anders heb ik nog back-upplannen.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

FlowerPowerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 april 2014, 00:21:26 »
Ik meld me ook! Ik ben nu alles aan het regelen met activity international. Maandag heb ik mijn dossier compleet gemaakt en opgestuurd. Het is nu wachten tot activity international de referenten heeft gebeld en dan wordt mijn dossier doorgestuurd naar Au Pair in America.

Echt heel erg leuk om te lezen wat jullie nu aan het regelen/doen zijn, want er is in mijn omgeving niet iemand die me echt helemaal snapt. Vriendinnen vinden het leuk als ik weer een stap verder ben, maar dat is het dan ook wel. Terwijl ik juist graag de hele dag door wil praten over wat er allemaal gaat gebeuren.

Lijkt me echt heel leuk om dingen te delen over het au pair zijn met elkaar :)

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 april 2014, 10:16:54 »
Leuk meiden! Hopelijk kunnen we dit topic een beetje levendig houden en elkaar vertellen over onze vorderingen.

Ik meld me! Al ben ik nog niet zo ver als jij. Ik ben ook op zoek via aupairworld, wil gewoon uit principe geen honderden euro's betalen aan een bureau (en ik heb dat geld niet).

Ik merk wel dat ik me te snel vastpin op gezinnen, al als ik hun profiel lees en ze een berichtje stuur, haha. Maar meestal word ik afgewezen (wat je natuurlijk niet persoonlijk moet nemen omdat die mensen vaak 100/200 sollicitaties ontvangen) en als ik een positief bericht krijg, word ik daarna weer afgewezen omdat ze iemand anders hebben gevonden. Bluh. Maar ik heb nog een tijdje, en anders heb ik nog back-upplannen.

Komt me bekend voor! Al heb ik nog geen back-up plan maar dat heb ik al jaren niet ik modder maar wat aan dus het word wel eens tijd voor een grote stap in mijn leven nu het nog kan.

Ik wilde dit eigenlijk al veel langer maar ik kwam altijd op websites terrecht die vroegen om geld en aantoonbare oppas ervaring (in een bepaald aantal uren wat ik nog niet had) Ik heb wel ervaring, maar nog niet met kinderen van alle leeftijden.

Een paar weken geleden spoorde mijn baas me aan om me toch nog eens te verdiepen in alle opleidingen waar ik in september mee zou kunnen beginnen, en eens met iemand te praten. Maar zoals ik al had gedacht vond ik het nog steeds allemaal niets, behalve dan misschien de pedagogische opleidingen.

Dus toen ging ik mezelf afvragen wat ik nou eigenlijk echt wou.
Ik help liever anderen en vind het fijn als ik het gevoel heb dat ik iets heb kunnen bijdragen aan het leven van iemand anders inplaats dan dat van mijzelf, en ik wilde altijd al graag iets met de taal Engels doen alleen op mijn opleidingsniveau zijn er geen opleidingen in die richting en sowieso zijn er maar weinig opleidingen en alleen op erg hoog niveau. (HBO Leraar Engels, Engelse taal en cultuur op de Uni)

Toen kwam ik toch weer in mijn hoofd bij au-pair uit, en heb ik een profiel aangemaakt en binnen 3 dagen had ik al 4 sollicitaties dus ik had echt zo iets van wow haha. Maar ik heb er nu nog maar met 1 contact omdat 2 ervan in Australie woonde en ik me toch bedacht heb dat hoe geweldig me dat ook lijkt het te ver weg is voor een eerste keer.

Dus ik vestig mijn hoop wel op hun inderdaad maar ik moet me ook goed blijven realiseren dat hoe goed het nu ook lijkt te gaan het altijd kan gaan tegenvallen of dat ze iemand anders geschikter vinden.
Ook omdat dit eigenlijk pas het eerste gezin is waarmee ik serieus contact heb is het misschien wel te mooi om waar te zijn als het in een keer zou lukken.

Ik meld me ook! Ik ben nu alles aan het regelen met activity international. Maandag heb ik mijn dossier compleet gemaakt en opgestuurd. Het is nu wachten tot activity international de referenten heeft gebeld en dan wordt mijn dossier doorgestuurd naar Au Pair in America.

Echt heel erg leuk om te lezen wat jullie nu aan het regelen/doen zijn, want er is in mijn omgeving niet iemand die me echt helemaal snapt. Vriendinnen vinden het leuk als ik weer een stap verder ben, maar dat is het dan ook wel. Terwijl ik juist graag de hele dag door wil praten over wat er allemaal gaat gebeuren.

Lijkt me echt heel leuk om dingen te delen over het au pair zijn met elkaar :)

Ik heb ook in mijn omgeving het iedee dat ik nog niet helemaal serieus genomen word terwijl ik er echt wel achter sta. Maar dat begrijp ik ook wel omdat dit de eerste keer in mijn leven zou zijn dat ik zo iets als dit zou doorzetten inplaats van er alleen over te dromen en te zeggen het te willen maar het niet te doen.

Maar je kunt nu al je excitement aan ons kwijt als je even geen ander luisterend oor kunt vinden! :wink2:
Kiest Travel active een passend gezin voor jou uit of hoe gaat dat? En wat is er allemaal opgenomen in dat dossier dat  je hebt opgestuurd?
« Laatst bewerkt op: 03 april 2014, 10:21:12 door Jay »

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 03 april 2014, 10:53:19 »
Normaal gesproken deel ik alles wat ik wil delen ergens anders maar dit vinden jullie vast ook schattig!

Denise.x

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 03 april 2014, 12:01:28 »
Ik lees stiekempjes even mee want het lijkt mij ook echt een leuke en unieke ervaring!

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 03 april 2014, 12:10:27 »
Goed hoor meid en als je vragen hebt stel ze gerust!

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 03 april 2014, 12:12:43 »
Ik heb mij ook al ingeschreven bij au pair world (eerst om een beetje te kijken hoe het allemaal gaat enzo). Ben van plan om over ongeveer 2 jaar te gaan, dan ben ik klaar met mijn studie en wil ik een tussenjaartje nemen voordat ik weer een nieuwe studie ga doen (als ik daar dan nog überhaupt zin in heb). Ik wil heel erg graag naar Amerika, Canada, Australië of Nieuw-Zeeland. Lekker ver weg allemaal, haha. Ik ga in mei eerst een halfjaartje stage lopen in het buitenland dus eerst even kijken hoe dat me bevalt :) Succes allemaal, vind het leuk om jullie ervaringen te lezen!
Don't live the same year 75 times and call it a life

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 03 april 2014, 12:16:50 »
Ik ben op dit moment au pair, maar niet in het buitenland al wil ik dat wel graag doen dus ik ga dit even volgen.
jkno

FlowerPowerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 03 april 2014, 12:36:09 »
Jay

Dat idee heb ik dus ook een beetje.
Ben blij dat er ook anderen zijn (jullie) die mijn blijdschap wel zullen begrijpen om de kleinste dingetjes die geregeld zijn waardoor ik weer een stapje dichterbij ben :).

In dat dossier staat echt alles over mij. Denk aan oppas ervaring (en formulieren door de ouders van de kindjes ingevuld als bewijs), een referentie van iemand uit mijn omgeving over mij als persoon, medische gegevens en een verklaring ingevuld door de dokter, foto's, filmpje om mezelf voor te stellen en nog meer van dit soort dingen,
Activity international rekest geen passend gezin voor mij, maar helpt hier wel bij. Toen ik op gesprek ben geweest heb ik een psychologische test in moeten vullen die dan uitslag geeft over welk karakter ik heb en aan de hand daarvan kuns je al iets beter matchen met gezinnen. Als ik straks au pair ben in Amerika kom ik in de buurt van een counselor terecht zodat er altijd iemand is die je kan helpen en alle regeltjes van het land precies weet. En als het gezin uiteindelijk toch niet bij mij pas kan er een rematch worden gedaan (maar dat gaat niet heel makkelijk). Ik vind het net wat meer zekerheid bieden om met een organisatie te gaan,

Als iemand nog vragen heeft stel ze gerust!

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 03 april 2014, 12:38:58 »
Hi Christy en LetItGo!

Au-pair word vind ik echt een fijne en makkelijke website. Je kunt een mooi profiel van jezelf maken met foto's. En vrij uitgebreid over jezelf vertellen etc. Ook het berichtensysteem vind ik handig.

Ben je al eens eerder zo lang van huis weggeweest Christy?
En LetItGo, hoe ben jij au-pair geworden in Nederland?

Ik heb vanavond mijn eerste Skype gesprek met een gezin!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 03 april 2014, 12:46:49 »
Heb je nog tips wat ik wel en niet moet doen tijdens het Skypen? dat klinkt een beetje dom misschien ik kan natuurlijk niet meer dan mezelf zijn maar hoe ging jou eerste gesprek met het gezin waar je heen gaat? Had je nog wat voor jezelf opgesteld als wat je wou gaan vragen bijvoorbeeld of had je zo iets van just go with it?

Hou wat vragen achter de hand die je graag wilt stellen, maar verder zou ik het gewoon op je af laten komen. Bij dat gezin uit Zwitserland werd ik echt bedolven onder de informatie van haar kant wat dus uiteindelijk ook niets is geworden. Bij dit gezin had ik gewoon zoiets van; let's do it. We hebben gewoon gezellig wat gekletst en ook niet over details gepraat over salaris en al die dingen, gewoon gezellig wat gekletst. Bij het 2e gesprek kwam de vader er ook bij en hebben we wat verder gepraat over belangrijkere dingen enzo.

Bij mij staat mijn familie sowieso wel achter me. Het verbaast ze ook niet dat ik weer zo lang naar het buitenland ga. 1 vriendin en 3 klasgenootjes weten het en zij vinden het geel gaaf, verder weet niemand het en ga het ook nog niet vertellen. Bij veel heb ik het idee dat ze alleen maar raar gaan doen zegmaar.

Overigens wilde ik het ook eerst doen via een organisatie maar heb me uiteindelijk dus bedacht. Je betaald een flink bedrag maar eigenlijk heb je helemaal geen garantie. Als het niet klikt met het gezin, dan heb je 50/50 kans dat ze een nieuw gezin voor je vinden. Vinden ze geen ander gezin voor je, heb je alles voor niets betaald.
Ik heb zoiets van, mocht dit niet toch niets worden, dan maak ik er een leuke vakantie van en ga ik weer naar huis. Maar ik denk er ook wel misschien wat makklijk over omdat ik het gewend ben om in het buitenland te zijn en lang weg te zijn van huis enzo.

Ik moest vandaag nog wat belangrijks regelen en dat ga ik zo maar even aan ze vertellen hoe dat is verlopen. Als ze dat okay vinden dan is het eigenlijk helemaal officieel.
Hoi

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 03 april 2014, 13:26:49 »
Ik heb een vriendin die via au pair world naar de VS is gegaan, maar als je buiten Europa wil gaan kun je beter met een organisatie gaan, want uiteindelijk was er vanalles mis met de visa enzo waardoor ze terug moest.

Gelukkig wil ik naar de UK of Ierland (of misschien Israel, waar ik vandaan kom, dus dat is ook makkelijk te regelen, maar dat volk is heel erg 'heated' vaak, zoals alle middellandsezeevolken eigenlijk (Italianen, Spanjaarden) en ik weet niet of ik daartegen zou kunnen, haha).

Mijn verhaal: Ik ben dit collegejaar begonnen aan de opleiding Engelse Taal en Cultuur, maar helaas bleek het niks voor mij te zijn (enorm interessant, maar toch niet iets waar ik me de rest van mijn leven mee bezig wilde houden).
Wat ik wel wil? Geen idee. Ik heb altijd geweten dat ik mensen wilde helpen, maar dat is zo breed. Ik denk dat een pedagogische/maatschappelijke opleiding op het hbo niks voor mij is, omdat je heel veel moet reflecteren en het toch best 'zweverig' kan zijn, en op de uni is het te achter de schermen (en je moet statistiek volgen, waar ik zeker in zou falen, maar als ik het echt zou willen zou ik me daardoor niet tegen laten houden).
Anyway, ik roep al jaren dat ik au pair wil worden, maar het kwam er gewoon nooit van. Dus nu ga ik dat hopelijk volgend jaar doen! Ik pas al sinds mijn 12e ofzo op, ook op verschillende leeftijden, en ik heb wel meer met kinderen gewerkt, en ik vind ze gewoon heel leuk (dus ga vooral door met lieve kindjes-plaatjes!). Bovendien wil ik ook mijn Engels verbeteren (ik kan het prima, maar er schijnt vaak toch dat verschrikkelijke Nederlandse accent door) en ook gewoon een andere cultuur meemaken. Ik wil mezelf ontwikkelen, en er ook achter komen wie ik ben als persoon.

Niet heel interessant verder, haha.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 03 april 2014, 14:02:22 »
Ik wil mezelf ontwikkelen, en er ook achter komen wie ik ben als persoon.

Dit precies heb ik ook in mijn profiel staan haha.
Sowieso komt jou verhaal erg overeen met dat van mij! En denk nooit dat je niet interesant genoeg bent of je verhaal dat niet is want dat is het wel :) Bij mij zit mijn onzekerheid me gewoon altijd in de weg en heb ik gewoon faalangst terwijl ik weet dat ik over de kwaliteiten beschik om het gewoon goed te doen.

Ik hoop echt dat dit gezin ziet wie ik ben en ik hoop natuurlijk ook dat zij mensen zijn met wie ik goed zou kunnen gaan opschieten. De kinderen ( 2 jongentjes ) zien er uit als schatjes en ik pas al regelmatig op bij een jongetje van dezelfde leeftijd en dat is mijn beste vriendje geworden. Ik hoop echt dat ik dat met hun ook kan gaan hebben en ernaast mezelf wat meer kan ontwikkelen en van het land kan gaan genieten.

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 03 april 2014, 14:11:04 »
Ik ken een meisje dat nu voor een jaar in Amerika zit als au-pair, ze is ook au-pair in Nederland geweest. Ze houdt een blog bij over haar ervaringen, die kan ik je wel in een note sturen als je wilt? Zet hem liever niet hier neer ivm herkenning.

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 03 april 2014, 14:12:23 »
Dat klinkt echt leuk, ik duim voor je!
Misschien ook leuk om als het allemaal doorgaat we ook iets van e-mails uitwisselen of nummers met meerdere au pairs hier zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden en met elkaar kunnen praten enzo. :)

Onzekerheid zit er bij mij heel erg diep in. Ik denk/hoop ook dat dat jaartje au pairen dat een beetje helpt te verdrijven.

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 03 april 2014, 14:21:29 »
Ik ken een meisje dat nu voor een jaar in Amerika zit als au-pair, ze is ook au-pair in Nederland geweest. Ze houdt een blog bij over haar ervaringen, die kan ik je wel in een note sturen als je wilt? Zet hem liever niet hier neer ivm herkenning.

Als je dat zou willen doen graag! het gezin waar ik mee ga skypen heeft ook al gezegd dat als we na ons gesprek nog interesse in elkaar hebben ze me in contact brengt met haar huidige au-pair zodat ik ook met haar kan praten over het au-pair zijn, dus dat vind ik ook al erg fijn.

Dat klinkt echt leuk, ik duim voor je!
Misschien ook leuk om als het allemaal doorgaat we ook iets van e-mails uitwisselen of nummers met meerdere au pairs hier zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden en met elkaar kunnen praten enzo. :)

Onzekerheid zit er bij mij heel erg diep in. Ik denk/hoop ook dat dat jaartje au pairen dat een beetje helpt te verdrijven.

Dat hoop ik ook voor je meid want ik weet zeker dat die onzekerheid echt niet nodig is! Ik wil gewoon anderen en mijzelf ook laten zien dat ik instaat ben voor anderen en mijzelf te zorgen en ik hoop nieuwe contacten te maken met mensen. Ik ben echt wel een sociaal persoon maar op dit moment zit ik een beetje in hetzelfde kringetje van mensen/collega's en zou het juist zo leuk vinden andere mensen te ontmoeten.

En inderdaad we kunnen ook zeker buiten het topic contact houden over hoe het gaat, leuk iedee!
Dacht eerst even dat er niet zoveel animo zou zijn op het forum maar het leeft toch wel en dat is fijn!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 03 april 2014, 14:23:32 »

Dan is naar het buitenland een goede keuze! Ik ben 4.5 jaar geleden een half jaar naar Zuid Amerika geweest en ben sinds dien echt een ander mens.

Bij mij is het nu zo goed als officieel! Half augustus vertrek ik =D
Hoi

Jay

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 03 april 2014, 14:23:46 »
Jay

Dat idee heb ik dus ook een beetje.
Ben blij dat er ook anderen zijn (jullie) die mijn blijdschap wel zullen begrijpen om de kleinste dingetjes die geregeld zijn waardoor ik weer een stapje dichterbij ben :).

Ja natuurlijk! Ik hoop echt voor je dat alles voorspoedig loopt! Is er ook een datum vanaf wanneer je kunt beginnen?