Auteur Topic: Weinig vriendinnen  (gelezen 744 keer)

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 januari 2020, 14:24:13 »
Hi hi!

Al een aantal jaar schaam ik mij voor het aantal vriendinnen dat ik heb. Ik heb 3 goede vriendinnen. 2 die ik weleens zie maar verder niet. Er is wel een grote vriendengroep waar ik een beetje inval maar ik kan het niet super goed met die meiden vinden.

Toen ik weer naar school ging had ik gedacht leuke studie vriendinnen te maken maar het soort meiden waarmee ik in de klas zit zijn heel anders dan mij. Zij zitten ook niet echt te wachten op een diepgaande vriendschap terwijl mij dat juist leuk lijkt om te hebben. Ik heb weleens voorgesteld iets te gaan doen maar ze geven aan het daar te druk voor te hebben.

Zijn jullie makkelijk in het maken van vriendinnen? En hebben jullie er veel? Een groot deel komt mijn schaamte van social media. Ik zie talloze foto's van meidengroepen en ik heb niet zo'n grote meidengroep. Ik ben daar dan altijd jaloers op. Ben ik echt de enige zonder grote vriendengroep of zijn er meer met hetzelfde probleem?

« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2020, 19:28:19 »
Ik heb om eerlijk te zijn best een grote groep vrienden, waarvan 3 echt hartsvriendinnen. Hoe dat zo gelopen is, geen idee. Het heeft niet altijd voordelen, soms is het lastig om te kiezen met wie je gaat chillen als bijvoorbeeld 2 mensen het vragen, en je kunt je aandacht niet over 10 mensen tegelijk verdelen.

Als social media je ongelukkig maakt (wat bij heel veel jongeren zo is, daar heb ik mijn profielwerkstuk onder andere over gedaan), kun je ook proberen daarmee te minderen of helemaal stoppen.
Misschien komt het nog, je weet maar nooit. Zijn die 3 vriendinnen ook vriendinnen van elkaar? Want een groepje van 4 is ook heel leuk, naar mijn mening zelfs een fijn aantal als je bijvoorbeeld wilt afspreken of reizen, omdat je niet snel 1 iemand ditcht.
Misschien kunnen jullie een keer met z'n 4en wat gaan doen, en als zij nog andere leuke vrienden hebben zou jullie vriendengroep kunnen groeien.

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2020, 18:23:15 »
Ja, dat is zeker waar wat je zegt. Dat je niet altijd met iedereen iets kan doen. Maar er zijn wel altijd plannen om iets leuks te doen. Bij ons is het vaak dat er iemand niet kan en dan ben je al meteen met zo weinig of gaat het niet door.

Social media maakt mij onzeker maar ik vind het ook best wel weer leuk om te zien allemaal. En ook handig met bijvoorbeeld webshops. Ook blijf je zo een beetje up-to-date.

Ja we zijn wel vriendinnen als groepje zegmaar. Dat is inderdaad wel waar wat je zegt, met reizen en afspreken. Misschien moet ik er ook niet zo'n groot drama van maken maar op de een of andere manier wordt ik er onzeker van. En vraag ik me af of mensen mij wel leuk vinden ofzo.

Misschien kunnen we inderdaad ook meer mensen uitnodigen bij ons vriendengroepje zodat het wat groter wordt. We hebben allemaal nog wel aparte vriendinnen zegmaar.

Yahya

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2020, 20:28:26 »
Ik heb eigenlijk zo ''goed'' als geen vriendinnen. Op school wel wat meiden waar ik mee zit, maar we zijn niet zo close dat we na schooltijd afspreken. Ik word verdrietig als ik foto's op social media zie van andere meiden met hun vriendinnen, maar heb het aan de andere kant ook wel een soort van geaccepteerd. Ik ben denk ik te kritisch met vriendinnen selecteren en haak al snel af wanneer de vriendschap grotendeels van mijn kant komt. Je bent in ieder geval niet de enige 🙂!
Perseverance.

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2020, 20:03:32 »
Heb je weleens voorgesteld om iets te gaan doen samen? Ja, dat heb ik inderdaad ook. Al die foto's op social media. Maar ik kan me niet voorstellen dat niemand bevriend met je wilt zijn! Ik heb zelf een beetje het idee bij mezelf dat ik snel een diepere connectie zoek met iemand terwijl dat niet altijd hoeft. Het is logisch als je dan afhaakt, maar misschien voelt het zo voor jou en voor hun helemaal niet.

BWDG54

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2020, 20:58:27 »
Ik heb eigenlijk op een paar kennissen en een beste vriend na, ook niet zo veel mensen om me heen. Soms is dat fijn, want ik vind tijd voor mezelf prima. Alleen zoals jij ook aangaf, door social media begint het soms ook te knagen.

Dat je op zaterdagavond niet gezellig met iemand in een cafeetje kan zitten of een keer kan bijkletsen of lunchen ofzo.

Ik ga volg wel een opleiding maar ga niet naar school en heb met werk ook geen collega's dus ik vind het nogal lastig om vrienden te maken.

Ik heb dus wel veel mensen die ik ken maar het is allemaal verwaterd of ik durf er geen gesprekken mee aan te knopen. Enorm jammer soms

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2020, 18:12:07 »
Ja, dat heb ik ook heel erg. Ik ben best wel introvert en vind het prima om op mezelf te zijn en daarom maak ik ook niet heel snel nieuwe vrienden.

Ja klopt, social media maakt me echt onzeker daardoor. Volg je een thuisstudie? Aangezien je niet naar school gaat.

Ik had een tijdje geleden een meisje een bericht gestuurd die ik nog kende van de basisschool en het blijkt dat we nog best wel een hele leuke klik hebben. Zo gek is dat helemaal niet hoor. Ik zou het leuk vinden als het andersom gebeurd.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2020, 18:28:01 »
Ik heb 5 goede vriendinnen, meer heb ik niet nodig eigenlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor deze 5 al moeite moet doen om tijd vrij te maken tussen werk, huishouden, man, en huisdieren.

Ik was vroeger een deel van zo een grote vriendengroep, maar eigenlijk kwamen we echt niet zoooo goed allemaal overeen. We gingen samen uit en hadden ook van die gezellige foto's, maar echt diepe gesprekken hadden we niet. Ik zou ze niet direct kunnen bellen als er wat mis was, en als ik verdrietig was, ging ik hun niet in vertrouwen nemen. Dat heb ik met die 5 van nu wel, en dat is me veel meer waard dan zo een oppervlakkige vriendschappen.
I do not have a gentle heart.

BWDG54

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2020, 00:17:49 »
Ja, dat heb ik ook heel erg. Ik ben best wel introvert en vind het prima om op mezelf te zijn en daarom maak ik ook niet heel snel nieuwe vrienden.

Ja klopt, social media maakt me echt onzeker daardoor. Volg je een thuisstudie? Aangezien je niet naar school gaat.

Ik had een tijdje geleden een meisje een bericht gestuurd die ik nog kende van de basisschool en het blijkt dat we nog best wel een hele leuke klik hebben. Zo gek is dat helemaal niet hoor. Ik zou het leuk vinden als het andersom gebeurd.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ik volg een studie in deeltijd wat in mijn gevoel betekent dat ik mensen in die klas zit die de 40 al zijn gepasseerd. Ik ben zelf 21

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 11 januari 2020, 14:54:02 »
Ja, wat @daenerys zegt, is inderdaad wel waar. Volgens mij zijn de gesprekken niet heel diepgaand en ken je elkaar niet super goed.

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2020, 14:55:08 »
Ik volg een studie in deeltijd wat in mijn gevoel betekent dat ik mensen in die klas zit die de 40 al zijn gepasseerd. Ik ben zelf 21

Ohh oke, vandaar. Ja daar kan je niet echt een vriendschap mee opbouwen inderdaad. Toevallig, ik ben ook 21. Ik woon een beetje in de buurt van den haag.

sabinevee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2020, 15:53:06 »
Dat lijkt me inderdaad heel lastig, studie en werk zijn toch de plekken waar je vrienden leert kennen is mijn ervaring en als er dan zo'n groot verschil tussen zit is dat lastig! ik ben 21 en woon in de omgeving Amtsterdam, trouwens  :cheers:

Spirit

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2020, 22:37:27 »
Ik heb 2 jaar zonder vriendinnen gezeten en nu heb ik er op eens super veel dus de juiste vriendinnen komen wel.

sabinevee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 12 januari 2020, 11:53:52 »
Ik heb 2 jaar zonder vriendinnen gezeten en nu heb ik er op eens super veel dus de juiste vriendinnen komen wel.

wat fijn! hoe is het gebeurd?

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 12 januari 2020, 16:12:14 »
Dat lijkt me inderdaad heel lastig, studie en werk zijn toch de plekken waar je vrienden leert kennen is mijn ervaring en als er dan zo'n groot verschil tussen zit is dat lastig! ik ben 21 en woon in de omgeving Amtsterdam, trouwens  :cheers:

Ja, dat is zeker waar. Maar niet iedereen zit er altijd op te wachten ofzo... Ik ben ook 21 en woon in de omgeving van Den Haag ;)

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2020, 16:12:40 »

Hoe kom je ineens aan zoveel vriendinnen dan :O

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2020, 18:06:03 »
Hihi,

Ik heb precies hetzelfde. Door een hectische thuis situatie jaren geleden, nadat de middelbare over was heb ik al me contacten en relaties verwaarloost; dus niks meer van me laten horen. Daarna gaan studeren en was zo afgesloten door de dood van me vader dat ik iedereen die ook maar een beetje een vriend/vriendin kon woorden haast afstootte.

6 maanden daarna gestopt er mee en nu bijna 2,5 jaar verder nog steeds geen nieuwe vrienden “gevonden”. Ik begrijp je volkomen, je komt wel mensen tegen maar hun zijn vaak niet geïnteresseerd om echt een diepe vriendschap te hebben ... I mean why would they, ze hebben al vrienden/een vriendengroep dus vaak heeft niet iemand interesse om tijd te investeren in een nieuwe, wat begrijpelijk is. Persoonlijk heb ik 2 online vrienden waar ik soms mee praat, verder letterlijk 0. En ik ben de meest normale, sociale 20 jarige meid, it happens. En mensen zijn eenzamer offline dan online dus geloof niet alles wat je ziet :)

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2020, 21:54:30 »
Vind dit echt een fijne reactie, ik herken mezelf heel erg in dit verhaal.

Ik had ook een tijdje dat ik mensen echt afstootte en nu denk, waarom deed ik dat in hemelsnaam?
En dat is zeker waar. Iedereen is druk bezig met zijn eigen leven en wil niet investeren in een nieuwe. Ik vind dat echt weleens jammer, er kunnen echt zoveel leuke nieuwe vriendschappen ontstaan.

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2020, 19:20:32 »
Heb precies hetzelfde gehad! Heb echt spijt van sommige keuzes, maar daarom; het moet ook van twee kanten komen dus ben ook bewust dat ik zelf soms ook de fout heb gemaakt om er niet de benodigde energie in te stoppen. Soms heb je gewoon veel zorgen, en persoonlijk, ben ik heel privé dus liever alleen.

En iedereen is inderdaad heel druk; ik weet nog toen ik bij een sushi restaurant ging werken. Allemaal mensen van mij leeftijd en op rustige dagen volkomen de tijd op sociale contacten te maken en oprecht, niemand was geïnteresseerd in een gesprek; zelfs niet collega’s die al langer met elkaar werkte. Vroeger was het zo genormaliseerd dat je niks te doen had dus buiten met buurvriendjes ging spelen en zo steeds nieuwe mensen tegenkwam en er geen “awkward phase” was. Ik wil niet “zo’n iemand zijn” maar denk dat social media onze interactie met vreemden en potentiële nieuwe vrienden heeft verwaarloost

Sophiex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2020, 17:08:32 »
Hey meiden,
Ik heb jullie even een vriendschapsverzoekje gestuurd en speciaal voor dit topic mijn account weer even opgezocht. Ik herken me heel erg in jullie wat betreft nog weinig echte vriendinnen over hebben en het moeilijk vinden om op deze leeftijd (ben zelf 22) nog mensen te leren kennen die open staan voor een diepe, hechte vriendschap en daar nog tijd in willen investeren. De meesten zijn inderdaad wel tevreden met de paar (beste) vriendinnen die ze al hebben. Misschien kunnen we via dit topic wel iets leuks met elkaar gaan doen en ontstaat daar wellicht wel een mooie nieuwe vriendschap uit?

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2020, 22:30:48 »
Hey meiden,
Ik heb jullie even een vriendschapsverzoekje gestuurd en speciaal voor dit topic mijn account weer even opgezocht. Ik herken me heel erg in jullie wat betreft nog weinig echte vriendinnen over hebben en het moeilijk vinden om op deze leeftijd (ben zelf 22) nog mensen te leren kennen die open staan voor een diepe, hechte vriendschap en daar nog tijd in willen investeren. De meesten zijn inderdaad wel tevreden met de paar (beste) vriendinnen die ze al hebben. Misschien kunnen we via dit topic wel iets leuks met elkaar gaan doen en ontstaat daar wellicht wel een mooie nieuwe vriendschap uit?

Klinkt oprecht als een leuk idee! Hopelijk wonen sommige tenminste wel een beetje in de buurt; anders word het best lastig lijkt me :)

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2020, 00:53:20 »
Ik heb wel vrienden, maar ik ben iemand die graag ook een diepere relatie op zou willen bouwen aangezien ik niet echt een beste beste beste vriend(engroep) heb.

Ik denk dat je vrienden nog wel voor je gaan komen! Misschien niet zulke diepe relaties of misschien een aantal juist hele diepe, maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Zelf doe ik graag mee met verenigingen en ben eigenlijk altijd opzoek naar vrienden omdat ik zo veel van een ander kan leren en ik die gezelligheid en positiviteit heel goed kan gebruiken. Vaak als je het verhaal achter een social media foto hoort, weet je dat sommige letterlijk even een foto met elkaar maken en vervolgens niet meer met elkaar praten ofzo dus het is inderdaad niet allemaal waar wat je ziet haha.

Jo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2020, 12:27:45 »
Woow wat zijn er veel mensen die dit probleem hebben! Ik dacht dat ik de enige was..

Ik ben een paar jaar geleden verhuisd met mijn ouders mee naar Barneveld en helaas heb ik nog steeds geen connecties opgebouwd. Mijn vrienden uit mijn vorige woonplaats hebben me laten zitten en ik was het op een gegeven moment echt zat om elke keer daarheen te moeten, maar niemand die een keer naar mij komt. Tuurlijk dit is niet gek, maar toch hoe maak je nieuwe vrienden als je niet meer op school zit?! Ga op een sport, ja wat voor-.- ik ben niet super sportief aangelegd. En het is nou niet zo dat ik even in m’n eentje naar de kroeg wil gaan: HEE JONGENS IK HEB GEEN VRIENDEN!

En ja iedereen heeft zijn eigen groepje. Ik kan met iedereen best praten, maar dan hebben ze gewoon hun eigen leventje verder en kom je er toch niet in.. Ik verveel mezelf soms echt zoo erg dat ik denk wat moet ik hiermee! Ik ben 23 en ga zowat nooit uit! Toevallig nog aanwezige meiden hier uit omgeving Barneveld? 🤗