Auteur Topic: weet het even niet meer  (gelezen 399 keer)

verwijderd

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 september 2018, 21:04:29 »
hoi allemaal,

k ga ff mn verhaal doen ( zal t niet te lang maken hahah)

er zijn een paar dingen waar k mee zit... om te beginnen heeft mn beste vriend waar k besy wel close mee ben een depressie en snijd zichzelf enz hij heeft namelijk iets heel ergs meegemaakt wat ik niet ga benoemen maar is ook in nieuws geweest enz... het gaat dus echt niet goed met hem... ik help hem en ben dr altijd voor hem waardoor we elkaar elke dag erover spreken maar ik zit er wel heel erg mee en word er zelf ook verdrietig van omdat hij gwn heel verdrietig is... en hij vind mij ook leuk (al heel lang) maar ik niet op die manier... dat weet hij ook maar k wil hem op dit moment niet kwetsen dus spreek ook niet met andere jongens af terwijl ik best wel aandacht krijg ofz maar ik kan t echt niet over mn hart verkijgen om dan af te spreken omdat k bang ben om die vriend echt veel pijn te doen en dat kan die op dit moment echt niet aan

het tweede is dat t ook niet zo goed gaat met mn broer, hij zit niet lekker in zn vel en heeft op dit moment ook niet veel mensen waar die mee om gaat ook om bepaalde redenen moet ie ergen weg waar die veel vrienden heeft terwijl hij dat niet wilt en minder contact gaat krijgen... hij zit ook vaak bij mn opa en oma omdat hij het thuis niet naar zn zin heeft... hij scheld mjj ook wel eens uit of slaat me

het derde is dat mn allerbesye vriendin heeel ver weg is gaan wonen en nee dan heb ik t niet over belgie of frankrijk maar 12 uur vliegen... en ik mis haar echt heel erg

ook is mn moeder heel snel boos op me en totaal niet op mn broer ofz mn ouders maken ook heel veel ruzie...

en mn moeder is ook ziek en kan niet veel en werkt weinig paar jaar geleden lag ze ook kantje boord en ze moet vaak naar een ziekenhuis wat totaal niet hier dichtbij ligt

verder heb ik wel genoef vrienden en 1 allerbeste vriendin waar ik echt heel veel mee omga en heel goed mee kan praten en daar ben ik echt heel blij mee

sorry voor dit lange verhaal... ik hoop dat jullue me kunnen zeggen hoe ik met alles om kan gaan omdat ik nu echt verdrietig ben door alless, k ben btw 14

( ik denk dat ik dit verhaal wel op den duur ga verwijderen omdat k bang ben dat iemand t leest die me kent ofz)

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2018, 18:18:53 »
1. Je moet uiteindelijk wel aan jezelf denken. Je bent er voor hem en je steunt hem, maar wel op vriendschappelijke wijze. Je hoeft niet je liefdesleven met hem te delen, maar ik zou wel rekening houden met wat jij wilt. Ik hoop dat hij professionele hulp krijgt; je kunt en zal hem steunen, maar trek wel een bepaalde grens voor jezelf.

2. Ik vind het slaan en schelden not done, grijpen je ouders/grootouders in? Ik zou het wel bespreekbaar met hem maken, dat je het ongelooflijk rot vindt dat hij zich zo voelt, maar dat hij je in je waarde moet laten. Of ik zou aangeven dat als hij zo doorgaat, dat je genoodzaakt bent om je ouders/grootouders te betrekken. Je rot voelen of niet, je blijft van een ander af.

3. Ik hoop dat je contact met haar houdt, misschien kunnen jullie in de toekomst iets plannen om elkaar te zien? Dan kan je daar naar uit kijken.

4. Is er een bepaalde reden waarom je moeder vaak boos op je wordt? Ik zou het proberen om het bespreekbaar te maken op een moment dat ze niet boos is. Ik denk dat, omdat het niet zo goed gaat met je broer, ze mogelijk anders op hem reageert, maar ze zal ook wel worstelen met de manier waarop ze met hem om moet gaan. Probeer te ontdekken wanneer er spanning ontstaat en wat jullie allebei zouden kunnen doen om de spanning te minderen.

Dit is slechts een eerste indruk, maar ik kan me voorstellen dat er veel op je af komt. Mijn belangrijkste tip is dat je ook aan jezelf moet blijven denken en je eigen grenzen moet bewaken; wanneer jij het gevoel krijgt dat je er continu voor anderen moet zijn, maar bijvoorbeeld zelf moe bent, moet je ook jezelf zien als 'iemand die jou nodig heeft'. Je mag er zijn, ondanks dat je veel heftige dingen meemaakt, dus cijfer jezelf nooit weg.
Veel sterkte; tijden zullen veranderen en hoewel het nu heftig is, zijn er ook een hoop goede dingen (gelukkig) waar je je op kan richten.

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2018, 22:12:14 »
Ik denk dat je beste vriend professionele hulp nodig heeft. Zijn situatie klinkt hartstikke rot, maar je bent het hem niet verschuldigd niet met andere jongens om te gaan. Je laat je nu mee naar beneden slepen in/door zijn verdriet, en dat is zò zonde en onnodig. Je kan niet je leven op pauze zetten omdat hij zich rot voelt.

verwijderd

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2018, 17:39:26 »
dankjewel voor jullie berichten x
& jaa hij heeft al professionele hulp

k heb zeker wat aan jullie berichten dankje, k reageer beetje laat hahah