Auteur Topic: webshop  (gelezen 404 keer)

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 juli 2019, 16:22:07 »
Hee, ik wil een webshop beginnen en heb hiervoor al wat plannen in mijn hoofd, maar ik heb zo veel vragen en zou niet weten waar ik moet beginnen. Onder andere vragen over het produceren van producten. Helaas heb ik ook niemand in mijn omgeving die mijn vragen zou kunnen beantwoorden. Heeft iemand hier ervaring mee en zou er iemand al mijn vragen willen beantwoorden?

Alvast bedankt!
x

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2019, 22:26:10 »
upje  :)

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2019, 22:42:04 »
up

Tinvincible

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2019, 14:54:16 »
Ik weet niet wat je wil gaan verkopen, maar je zou zo'n machine kunnen proberen waarmee je afbeeldingen op shirts ofzo kan maken, of je doet het met textielverf en stempel.
Met de website kan ik je eventueel ook nog helpen, want dat doe ik weleens, dus... Vraag maar raak!

Tinvincible

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2019, 16:21:44 »
Wat je in het begin sowieso kan doen is een aantal dingen maken die mensen heel leuk vinden (Eiffeltoren, Fortnite) en daar een aantal van maken. En items in opdracht laten maken door mensen op school, thuis of van je sportclub. Dat helpt ook heel erg.

Qua reclame zou ik een aparte rekening maken ofzo en daar elke maand wat geld van overmaken, zodat je geld van die rekening af kan halen om te adverteren op bijvoorbeeld Google. Je kan ook reclame maken door foldertjes door brievenbussen te gooien en voor een paar euro per uur kan je al best wat kleine helpertjes ronselen die je daarmee willen helpen.

Verder zou ik iets unieks doen. Dat je op je foldertjes of bovenaan je site kan zetten: 'De enige met Fortnite-slipjes!' of 'De eerstse webshop van Nederland met zelf te designen items!'. Maar dat moet je natuurlijk wel eerst checken.

Voor de items kan je als je het door de klant laat ontwerpen ook het shirtje vragen, maar online bestellen is nóg goedkoper! Bestel bij Aliexpress (ruim vóór het lanceren van de webshop) een hele bups shirtjes ofzo en bedruk ze thuis zelf. En de dingen die je dan drukt verkopen natuurlijk het snelst als ze creatief zijn.

Hopelijk heb ik je wat verder geholpen!

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2019, 10:50:32 »
Je zou ook eerst kunnen verkopen via Etsy als je zelf dingen maakt.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2019, 15:29:42 »
Bedoel je dat je je producten door iemand anders wil laten maken?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2019, 15:30:53 »
Wat je in het begin sowieso kan doen is een aantal dingen maken die mensen heel leuk vinden (Eiffeltoren, Fortnite) en daar een aantal van maken. En items in opdracht laten maken door mensen op school, thuis of van je sportclub. Dat helpt ook heel erg.

Qua reclame zou ik een aparte rekening maken ofzo en daar elke maand wat geld van overmaken, zodat je geld van die rekening af kan halen om te adverteren op bijvoorbeeld Google. Je kan ook reclame maken door foldertjes door brievenbussen te gooien en voor een paar euro per uur kan je al best wat kleine helpertjes ronselen die je daarmee willen helpen.

Verder zou ik iets unieks doen. Dat je op je foldertjes of bovenaan je site kan zetten: 'De enige met Fortnite-slipjes!' of 'De eerstse webshop van Nederland met zelf te designen items!'. Maar dat moet je natuurlijk wel eerst checken.

Voor de items kan je als je het door de klant laat ontwerpen ook het shirtje vragen, maar online bestellen is nóg goedkoper! Bestel bij Aliexpress (ruim vóór het lanceren van de webshop) een hele bups shirtjes ofzo en bedruk ze thuis zelf. En de dingen die je dan drukt verkopen natuurlijk het snelst als ze creatief zijn.

Hopelijk heb ik je wat verder geholpen!
Schat je bent 13 haha, misschien moet je dit soort advies overlaten aan mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met ondernemen.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2019, 16:14:36 »
Wat wil je precies verkopen?
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:36:07 »
Heel erg bedankt voor alle reacties! heb ik echt iets aan. Ik wil sieraden gaan verkopen en wil daarbij sieraden zelf gaan maken maar ook sieraden ontwerpen die ik door iemand anders laat produceren, omdat ik daar simpelweg niet de middelen voor heb. Als ik nu iets maak, koop ik de onderdelen in bij webshops, maar dan kan het best duur zijn. Vervolgens kan de prijs best op lopen om het weer te verkopen. Hoe vind ik iemand die mijn sieraden wilt gaan produceren? En hoe kan ik mijn sieraden voor een schappelijke prijs verkopen? Zo heb ik nog wel 100 vragen haha

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2019, 20:41:31 »
Heel erg bedankt voor alle reacties! heb ik echt iets aan. Ik wil sieraden gaan verkopen en wil daarbij sieraden zelf gaan maken maar ook sieraden ontwerpen die ik door iemand anders laat produceren, omdat ik daar simpelweg niet de middelen voor heb. Als ik nu iets maak, koop ik de onderdelen in bij webshops, maar dan kan het best duur zijn. Vervolgens kan de prijs best op lopen om het weer te verkopen. Hoe vind ik iemand die mijn sieraden wilt gaan produceren? En hoe kan ik mijn sieraden voor een schappelijke prijs verkopen? Zo heb ik nog wel 100 vragen haha
Ik heb hier uiteraard geen ervaring mee ofzo maar ik heb toevallig een keer enkele filmpjes gezien van artists die hun producten via Alibaba in China lieten maken. Schijnbaar kun je via Alibaba direct in contact komen met Chinese fabrikanten en dus producten later produceren. In dat geval ging het dan om hun eigen ontworpen pins, maar dat zal vast ook met sieraden kunnen. Op youtube kan je er veel info over vinden als ze zoekt op ordering on alibaba of dergelijke zoektermen.

Kan je de onderdelen voor je sieraden ook niet in bulk goedkoop uit China bestellen? Dan ben je goedkoper uit. Wat hier in Nederlandse webshops word verkocht is vaak hetzelfde spul met een hoger prijskaartje.

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2019, 23:21:23 »
Aah bedankt voor de informatie! Zeker waar. Ik zal eens rond zoeken op YouTube. Ik vind het altijd wel lastig met fabrieken aangezien het soms niet fair geproduceerd wordt. Maar daar kijk ik uiteraard later ook nog naar. Bedankt in ieder geval!

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2019, 11:26:52 »
Schiet me ineens een idee te binnen. Je kunt ook aan andere kleine sieradenmakers vragen of ze hun producten in jouw webshop willen verkopen. Op die manier kun jij ze een podium geven en heb jij producten om te verkopen. Zo heb je een verzamelplaats voor allerlei kleine ondernemers. Een webshop waar ik bij heb stagegelopen heeft ook zoiets. Verkoopt allerlei cadeauproducten van kleine creatieve ondernemers. Misschien ook een idee :)
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2019, 20:19:57 »
Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht! Maar ik vind dat inderdaad wel lastig, want wat is de reden dat ze het bij mij een podium willen geven? Ik heb natuurlijk nog helemaal geen publiek. Ik moet hier dus nog goed over nadenken!

AngelaVliers

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2019, 03:23:42 »
Hey!
Ik ben net nieuw dus ik hoop dat dit een goeie eerste post gaat worden.  8)

Vraag je ten eerste af wat mensen om je heen willen hebben. Het is namelijk stukken makkelijker om te verkopen als je al weet wat de mensen om je heen nodig hebben. Als je dadelijk een lading spullen hebt en niemand in je persoonlijke kringen gebruikt het dan kost het veel meer moeite.
Afijn,
T shirts en dergelijke zijn vaak het makkelijkst. Je kan via Alibaba een fabriek benaderen en van hun shirts kopen. Fairtrade maakt niet echt uit, de shirts worden in fabrieken in een rap tempo gemaakt. Komt tegenwoordig niemand meer bij kijken in China. De mensen die je altijd in het nieuws ziet zijn in India. China is allang geen derde wereld land meer.
Strijkijzer kopen, printjes laten maken en je kan beginnen. Lekker makkelijk!
Op Alibaba kun je ook veel meer producten vinden. Vaak spotgoedkoop, maar je moet veel in een keer kopen.

Voor de webshop zelf kun je Shopify gebruiken, of wordpress.org. Als je shopify kiest hoef je weinig te leren voordat je webwinkel online is, maar wordpress.org is vaak weel goedkoper. Bij bijna elke Nederlandse webhosting zijn ze bereid om je te helpen met het maken van de site, en je leert ook nog een hoop bij! Ter vergelijking, shopify is 30 Euro per maand, maar Strato heeft webhosting voor maar 3 euro. (Koop niks bij Transip, ze staan bovenin google resultaten en zijn goedkoop maar het is een slecht bedrijf  <_< )

Een beter idee is een skill leren en dat te gebruiken. Hoe jonger je begint hoe beter.
Enkele leuke ideetjes die haast geen cent kosten zijn bijvoorbeeld je kleinere broertje en zijn vriendjes ronselen om je krantenwijk te lopen.
Of leren hoe je simpele websites in elkaar zet en mooi kan opmaken en restaurants in de buurt benaderen om te vragen of ze een mooie website willen voor een zacht prijsje.
Die is nog veel makkelijker, want je kan restaurants googlen en gelijk zien of ze al een website hebben. Ook hebben ze vaak een slechte menu kaart (die irrirante die je moet downloaden) en dan kun jij dat voor hun aanpassen.

Succes!

PS. ideeën zijn er genoeg. Het gaat om de uitwerking en doorzettingsvermogen.