Auteur Topic: Wat zijn mijn rechten?  (gelezen 754 keer)

shitosssss

• Bekijk profiel
« Gepost op: 03 maart 2018, 20:28:55 »
Ik heb 2 maanden geleden schoenen gekocht bij Hudson's bay. Deze schoenen kostte me 120 euro. Afgelopen maandag ontdekte ik dat er een schroefje, waar een soort van dik touw aan zat eraf was gegaan. Het schroefje heb ik niet meer kunnen vinden en het touwtje hangt nu een beetje knullig aan mijn schoen. Ik ben afgelopen donderdag naar de winkel gegaan met de vraag of ze ze konden maken. De dame die mij hielp gaf aan dat ze ze zou opsturen en zou vragen of het gemaakt kon worden. Ze vroeg nog of ik het erg vond als alle schoefjes vervangen zouden worden naar andere schroefjes. Ik gaf aan daar geen problemen mee te hebben. vanmiddag werd ik gebeld dat ze niet gemaakt konden worden  en ik ze weer op kon halen in de winkel. Ik ga hier nu niet genoegen mee nemen aangezien ze niet heel goedkoop waren en het binnen 2 weken kapot is.
Mijn vraag is nu: Waar heb ik recht op? hoeveel % van mijn geld kan ik terug eisen. kan dit uberhaupt? of welke andere oplossing kan ik eisen?
 -  Vita, amore, ridere.

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 maart 2018, 20:33:06 »
Ik zou hier zeker niet akkoord mee gaan. Ze zijn pas 2 maanden oud en of je schoenen nou 120 of 12 euro waren, zoiets lijkt mij onder de garantie te vallen. Als ze het niet kunnen repareren lijkt een nieuw paar of anders een waardebon mij wel op zijn plaats. Ik werk zelf bij de klantenservice van een winkelketen met webshop erbij en zo zouden wij het oplossen.

Ik zou dus eerst vragen of je een nieuw paar kunt krijgen of winkeltegoed kunt krijgen. Als ze een beetje normaal met hun klanten omgaan kunnen ze je dat niet weigeren.

DiamondQueen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2018, 21:47:25 »
Hierbij is de bewijsplicht verlegd naar de verkoper omdat het om een consumentenaankoop gaat. Jij kan dus gewoon je geld terug eisen omdat het product niet voldoet aan wat je er redelijker wijs van kan verwachten (Als je dure schoenen koopt ga je er niet vanuit dat ze zo snel stuk gaan). Jij hoeft ook geen reden op te geven of te bewijzen dat jij het niet kapot gemaakt hebt omdat de bewijsplicht de eerste 6 maanden bij de verkoper ligt.

Als je googled op consumentenaankoop kan je hier nog meer over vinden, ik heb toevallig net mijn module over consumentenrecht afgesloten dus weet er aardig wat van dus ik wil je ook verder helpen. Ik zou ze gewoon vertellen dat je je geld terug wilt omdat het product niet voldoet aan je verwachtingen en dat je ze gewoon terug stuurt.

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 maart 2018, 13:22:52 »
Hierbij is de bewijsplicht verlegd naar de verkoper omdat het om een consumentenaankoop gaat. Jij kan dus gewoon je geld terug eisen omdat het product niet voldoet aan wat je er redelijker wijs van kan verwachten (Als je dure schoenen koopt ga je er niet vanuit dat ze zo snel stuk gaan). Jij hoeft ook geen reden op te geven of te bewijzen dat jij het niet kapot gemaakt hebt omdat de bewijsplicht de eerste 6 maanden bij de verkoper ligt.

Als je googled op consumentenaankoop kan je hier nog meer over vinden, ik heb toevallig net mijn module over consumentenrecht afgesloten dus weet er aardig wat van dus ik wil je ook verder helpen. Ik zou ze gewoon vertellen dat je je geld terug wilt omdat het product niet voldoet aan je verwachtingen en dat je ze gewoon terug stuurt.
Dit idd! Heb dit onderwerp toevallig ook bij mijn master Civiel recht uitvoerig behandeld haha.
Misschien dat het ook meer indruk maakt om er wetsartikelen bij te vermelden, zodat ze je niet proberen af te schepen?
Max Models||

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 maart 2018, 13:25:07 »
Je hebt overigens ook recht op gratis vervanging. Je kunt je geld pas terugkrijgen als (gratis) herstel of vervanging "redelijkerwijs" niet mogelijk is.
Max Models||

Roses

• Global Moderator
  • Take time to smell the roses 🌹
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 maart 2018, 15:41:13 »
Ik zou hier zeker niet akkoord mee gaan. Ze zijn pas 2 maanden oud en of je schoenen nou 120 of 12 euro waren, zoiets lijkt mij onder de garantie te vallen. Als ze het niet kunnen repareren lijkt een nieuw paar of anders een waardebon mij wel op zijn plaats. Ik werk zelf bij de klantenservice van een winkelketen met webshop erbij en zo zouden wij het oplossen.

Ik zou dus eerst vragen of je een nieuw paar kunt krijgen of winkeltegoed kunt krijgen. Als ze een beetje normaal met hun klanten omgaan kunnen ze je dat niet weigeren.

Dit inderdaad
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

shitosssss

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2018, 16:41:12 »
Gisteren de schoenen opgehaald. Het enige wat ze voor mij konden doen was 1. dat ik de schoenen kapot mee kreeg en zelf maar een schoenmaker moest vinden die de schoenen wel kan maken of 2. dat ze de schoenen terugnamen en dat ik 10% van het aankoop bedrag terug kreeg. aan optie 2 had ik sowieso niks dus heb voor optie 1 gekozen. Vind de afhandeling slecht en heb het ze ook gezegd. Toen ik zei dat ze binnen de garantietermijn vielen zeiden ze dat ze een garantietermijn van 30 dagen hadden....
 -  Vita, amore, ridere.

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2018, 09:37:25 »
Je hoeft je daar niet mee te laten afschepen hoor!

"Termijnen voor garantie

U heeft recht op minimaal 2 jaar garantie in alle landen die onder de Europese richtlijn Koop en garantie vallen. Wel moet u in sommige landen de klacht binnen 2 maanden na ontdekking bij de verkoper melden. Bovenop deze wettelijke regeling kan de verkoper u nog apart garantie aanbieden. Deze garantie komt altijd bovenop de bescherming die de wet u biedt."

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-bij-aankoop-in-europa

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-het-product-dat-ik-heb-aangeschaft-defect-is

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-ik-een-koopovereenkomst-ontbinden
Max Models||

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2018, 14:17:59 »
Opnieuw langsgaan en naar de manager vragen? Het hoofdkantoor even een mailtje sturen?
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!