Auteur Topic: Wat neem ik mee naar Rome?  (gelezen 9423 keer)

Juelz

• Bekijk profiel
« Gepost op: 25 april 2012, 18:20:01 »
Binnekort ga ik met school naar Rome.
De weersvoorspellingen zijn wat wisselvallig, de ene site zegt dat het gaat regenen en rond de 20-22 graden wordt, de andere site zegt dat het zonnig en 26 graden wordt.
Weet iemand misschien wat voor kleding ik het beste mee kan nemen?
De kleding die ik meeneem moet comfortabel zijn, maar niet übertoerist-achtig en niet te koud of te warm.
Oh en we gaan kerken bezoeken waar je niet met blote (boven)benen en armen rond mag lopen...

kaBOOM

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2012, 18:23:37 »
Een sjaal die je om je schouders kan doen (mocht je een topje dragen en een kerk bezoeken), een dik vest voor als het wat kouder wordt, een paraplu, minstens 1 lange broek, sneakers (of iets anders dichts waar je lang op kunt lopen) en evt slippers. Oh, en blarenpleisters. En nog meer basic shizzle.
Put on your dancing shoes, you sexy little swine!

TheSublime

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2012, 18:24:33 »
Sowieso een paraplu. Rome is meestal heel wisselvallig inderdaad. Ik zou gewoon voor basics gaan (lange spijkerbroeken, all-stars, simpele shirts en vesten en een niet al te warme jas, verder nog wat meer zomerse dingen, voor als het wel iets warmer wordt).
Veel plezier trouwens!

E.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2012, 18:29:44 »
Hee ik was begin dit jaar naar Rome en had korte en lange broeken mee. Ik zou sowieso 's ochtends lange broek aantrekken en dan een korte broek/rokje meenemen in je tas. Want 's middags is het weer warm. Ik had het echt steenkoud 's ochtends met een korte broek aan en als ik dan een lange broek aan deed was het 's middags weer veel te warm Xd Beide meenemen dus :) Verder is een maxi-rok een aanrader, kan je gewoon over je broek/rokje aantrekken zodat je de kerken in kan.

Incinerating

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2012, 18:31:07 »
Neem alsjeblieft gewoon je winterjas mee en regenkleren! Toen ik daar was had ik het continu koud en wilde ik zoo graag een warme jas hebben. Neem gewoon veel basic, maar wel warme kleren mee die je beschermen tegen water. Trust me.

Nina

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2012, 18:33:03 »
's Avonds kan het in die landen flink afkoelen, dus als ik jou was zal ik iets lekker warms meenemen voor 's avonds, iets van een vestje die je aan kan doen over je gewone kleding.
Wat wij in Griekenland deden is een sjaal meenemen, zo'n lange, voor als we een klooster binnen gingen. Die droegen we dan als een soort van rok, en iets over onze schouders en armen, en dat vonden ze helemaal goed.
Neem ook iets mee wat bedekt voor als je heel erg verbrand! Hier had ik eerst niet aan gedacht en geloof me, dan voel je je kut xD

Neem een zonnebril, paraplu, zonnebrand, after sun en zoals gezegd een sjaal mee!
Veel plezier!! :)

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2012, 18:33:08 »
Nou, toen ik er was was het 25 graden en kon je 's ochtends al in shorts en een topje rondlopen. En dan moet ik erbij vermelden dat ik het héél snel koud heb en dat wij vanaf 8 uur 's ochtends buiten waren.

Niet dat dat altijd zo is, maar een winterjas in deze tijd van het jaar in Rome lijkt me zwaar overdreven, ik had niet eens een jas mee een maand geleden, alleen een minuscuul regenjasje die ik niet heb gebruikt :'D. Zorg gewoon voor basic kleren, een shirtje met korte mouwen en een spijkerbroek/shorts, waar jij je fijn in voelt en dat je altijd een vest in je tas hebt voor als het toch koud wordt.

Sokkie23

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2012, 18:41:09 »
een goed humeur :)

DISTORTION

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2012, 18:55:55 »
Mij! :D
I praticed making faces in the mirror and it would drive my mother crazy. She used to scare me by saying that I was going to see the devil if I kept looking in the mirror. That fascinated me even more, of course.

xJuul

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2012, 19:45:16 »
Leeeuk! ik ga ook binnenkort naar Rome met school!
Maar ik weet eigenlijk ook nog niet zo goed wat ik mee moet nemen! ;)

Felidae

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2012, 19:53:18 »
Irritant, ik ga sowieso alleen maar rokjes en shorts dragen etc, maar geen idee hoe ik dat moet gaan fixen met een sjaal ofzo haha

Juelz

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2012, 21:24:16 »
Bedankt voor alle tips!
Ik denk dat ik de dag van te voren het weerbericht check en dan bepaal hoe de verhouding korte broeken - lange broeken gaat worden.
Die sjaal voor in kerken is een goed advies!

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2012, 21:39:50 »
Bier

elvedina

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 25 april 2012, 22:41:28 »
2 spijkerbroeken
2 shorts
1rokje
3 jurkjes
1 paar sandaaltjes
1 paar ballerina,s
1 paar sneaker
en nog een stuk of 8 shirtjes
1 gewoon basic vest
een dik vest
blazer
Peace is more than two fingers !

Juelz

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 26 april 2012, 16:17:26 »

2 spijkerbroeken
2 shorts
1rokje
3 jurkjes
1 paar sandaaltjes
1 paar ballerina,s
1 paar sneaker
en nog een stuk of 8 shirtjes
1 gewoon basic vest
een dik vest
blazer

Ik ga maar 5 dagen weg, dus dit lijkt me een beetje teveel. Maar bedankt voor je suggesties.
Ik ben alleen niet zo van de blazers en ballerina (wat me ook niet echt fijn lijkt lopen op het Forum Romanum e.d.)

happyfeeling

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 26 april 2012, 16:20:19 »
Als je gaat inpakken, je kleren altijd oprollen.. neemt minder plek in beslag. (:

elvedina

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 26 april 2012, 21:51:48 »

[...]

Ik ga maar 5 dagen weg, dus dit lijkt me een beetje teveel. Maar bedankt voor je suggesties.
Ik ben alleen niet zo van de blazers en ballerina (wat me ook niet echt fijn lijkt lopen op het Forum Romanum e.d.)

O hahaha ik dacht 3 weken ofzow :P
Peace is more than two fingers !

roadtripping

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 26 april 2012, 21:55:36 »
Ik ben sinds maandag terug uit Rome: er was allemaal regen voorspeld en we hebben eigenlijk alleen maar zon gehad. Ik ging zeven dagen en ik had gewoon meestal een korte broek en shirtje aan (met allstars, goede schoenen zijn erg handig) en dan een vestje en een sjaal mee voor in de kerken. Verder zou ik gewoon één lange broek meenemen en nog een trui en een vest ofzo.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2012, 21:58:32 »
Een spijkerbroek, schoenen waar je goed op kunt lopen zoals gympen, een topje met spaghettibandjes of een shirt en een vestje. Verder een regenjas die in je tas past. Zoiets?

Eline

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 26 april 2012, 22:01:43 »
Oja het beruchte rome weer.. dan denk je dat het mooi weer word en is er geen wolkje in de lucht, 5 minuten later loop je met slippers in een plensbui. Ik wil je vooral aanraden savonds een warm vest mee te nemen, dat was ik een keer vergeten en toen liep ik in een jurkje en het was best wel afgekoeld(toen had ik maar zo'n I (l) rome vest gekocht, ook en aanrader :P).

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 26 april 2012, 22:09:31 »
Reken niet op warm weer, zeker nu. Een spijkerbroek, gympen en truien die je vlot aan en uit kan doen zijn een must! Neem zeker panty's mee als je een rokje/jurkje wil dragen.
You may be a lover but you ain't no dancer.

Juelz

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 01 mei 2012, 16:48:20 »

Reken niet op warm weer, zeker nu. Een spijkerbroek, gympen en truien die je vlot aan en uit kan doen zijn een must! Neem zeker panty's mee als je een rokje/jurkje wil dragen.

Maar ze voorspellen 22-25 graden. Dat vind ik nogal warm, dus ik denk dat ik dikke truien thuis kan laten.

kaBOOM

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 01 mei 2012, 16:49:55 »

[...]

Maar ze voorspellen 22-25 graden. Dat vind ik nogal warm, dus ik denk dat ik dikke truien thuis kan laten.

Deze week in Nederland voorspelden ze een paar dagen geleden nog 20+ graden en zon.
En nu is het pas dinsdag en al onweer/regen.

Conclusie: het weerbericht klopt niet altijd, het weer kan omslaan. Neem voor de zekerheid 1 trui mee.
Put on your dancing shoes, you sexy little swine!

Juelz

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 01 mei 2012, 16:50:56 »
Ik weet nu al wat voor kleding ik het beste kan meenemen, maar weet iemand wat voor soort tas het beste is?
Ik neem overdag alleen een flesje water, een vest, een sjaal, fototoestel en zonnebril mee. Een Eastpak is dan te groot, denk ik. Is een schoudertas iets?

Eksterrr

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 01 mei 2012, 17:15:26 »
Oh, please, serieus?! Dat beslis je toch gewoon zelf? Wat jij het handigst vindt?
Direct krijgen we ook nog de vraag welk model zonnebril het beste bij je schoenen en outfit past, pffff.