Auteur Topic: Waar zit je mee? Lucht je hart!  (gelezen 12120521 keer)

EvaC

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8650 Gepost op: 19 november 2020, 09:41:27 »
Ik voel me heel erg eenzaam omdat ik mijn gevoel tegen niemand kan uitspreken. Hier thuis niet, dan krijg ik een snauw, een ongeïnteresseerde reactie(als ik überhaupt al een reactie krijg), of een 'Zo hoef je je niet te voelen hoor want dat is niet zo'. Terwijl hun acties dit toch tegen spreken. Niemand die een écht gesprek voert over waarom ik me zo voel en hoe dit nou anders kan.

Ook bij vrienden en kennissen voel ik me eenzaam. Als ik bij de een mijn gevoel uitspreek, of zeg wat me dwars zit, begint hij snel over zijn hobby of krijg ik een foto van zijn kat.  :hamer:  Daar zit ik dus niet op te wachten. De ander reageert pas na dagen op mijn bericht, en vervolgens nooit meer, en de ander is zo overheersend, dat het gesprek alleen maar over haar gaat. En als ik eens iets leuks over mezelf vertel, zit ze dat meteen weer af te kraken.

Ik heb een paar dagen geleden mijn host in Schotland een bericht gestuurd of ze al een definitieve datum in gedachten heeft dat ik kan komen. Ik denk dat het wel goed voor me is dat ik hier straks wegga. Ik voel aan alles dat ik echt op ga bloeien en eindelijk mezelf kan zijn als ik weg ben uit deze omgeving. Dit is trouwens niet de daadwerkelijke reden dat ik die kant op wil, er zijn nog wel meer redenen waarom ik die kant op wil.

Wat leuk om te lezen, maar hoe werkt dat precies met een host? Ga je dan bij een bekende in huis of? Alleen jammer om te lezen dat je het nu thuis niet naar je zin hebt, ik hoop dat zoeits als dit forum je een beetje kan helpen anders moet je dit artikel eens lezen; https://herhealth.nl/niet-lekker-in-je-vel-dit-kun-je-er-zelf-aan-doen/

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #8651 Gepost op: 19 november 2020, 18:17:31 »
Wat leuk om te lezen, maar hoe werkt dat precies met een host? Ga je dan bij een bekende in huis of? Alleen jammer om te lezen dat je het nu thuis niet naar je zin hebt, ik hoop dat zoeits als dit forum je een beetje kan helpen anders moet je dit artikel eens lezen; https://herhealth.nl/niet-lekker-in-je-vel-dit-kun-je-er-zelf-aan-doen/

Nee is geen bekende. Gaat vaak via sites zoals Workaway of wwoofing. Je kunt dan in het buitenland voor een poosje werken bij mensen en krijgt daarvoor in ruil onderdak en voedsel. Ik werk nu op een boerderij en het bevalt me goed.