Auteur Topic: Vriendinnen doen vervelend  (gelezen 236 keer)

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 februari 2020, 16:04:01 »
Hee!
Ik heb dus 2 vriendinnen maar soms heb ik echt het gevoel dat ze me niet boeien.
Even een voorbeeld.
Vandaag tijdens nst (vak op school)
Moesten we tweetallen maken.
Dat is altijd vervelend want dan wordt er iemand soort van buitengesloten.
Maar dat is het dus want ze willen nooit met mij...
Ze kijken ALTIJD elkaar aan.
Dus ook vandaag..
Ik voelde me echt kut maar ik probeer er altijd maar een beetje grappig over te doen want anders denkt iedereen dat ik me aanstel.
Dus ik zij zo half lachend “ahah geskiptt”
Weet ook niet waarom ik dit soort dingen zeg maar op dat moment doe ik dat:/
Dus ze zijden van “jaa pechh”
Ik probeer ook altijd niet snel boos te worden op mensen of iets omdat ik gewoon geen ruzie persoon ben.
Maar ze worden dus ook altijd boos op me...
Nu gaan mensen waarschijnlijk zeggen van “zoek betere vriendinnen”
Maar ik heb ook niet echt iets met de andere mensen uit mn klas dus ja:/
Ik voel me dus zwaar geskipt
R_draws

Kali

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2020, 16:16:35 »
Heey,

Wat vervelend voor je,
Maar ik ben van mening dat die 2 beter bevriend zijn met elkaar dan met jou. Wat op zich geen ramp is. Probeer eens bij wat andere mensen te gaan zitten. En probeer niet zoveel aan hun vast te houden. Nu was ik hier op school ook geen held in hoor. Ik hing overal maar altijd een beetje bij.. En zelfs nu heb ik niet een vriendin. Ook ik vind dat rot maar het is nu eenmaal zo. Je red jezelf wel.

X

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2020, 16:27:11 »
Begrijpelijk dat je er mee zit, veel mensen hebben in een soortgelijke situatie gezeten. Waar in je je buitengesloten voelt maar het niet verbaal word uitgesproken maar je voelt het gewoon aan en dat zorgt voor een extreem onprettig gevoel als jij daar tussen zit.

Onthoud; je komt daar voor school, blijf vriendelijk met hun maar ze zijn het niet waard dus neem de benodigde afstand, dus ga ze niet negeren maar forceer de relatie niet, investeer zeker niet de energie in deze vriendschap die hun ook er niet in stoppen. Probeer met andere mensen contact op te nemen, ook buiten school; zodat je je sociale vriendschappen niet uit school hoeft te halen, als je thuis komt en kunt afspreken met leuke mensen die jij wel oprecht leuk vind, en hun jou dan ga je er niet zo mee zitten dat je er zulke meiden in je klassen zitten.

Als het echt storend begint te worden, zeg het, spreek op; zeg dat je je buitengesloten voelt en het niet prettig vindt hoe ze je soms behandelen; misschien spreek je hun wat zelfreflectie in en helpt het. Good luck :)

anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2020, 20:59:15 »
Ik heb precies hetzelfde gehad in de 2e / 3e! Op het begin vond ik het ook heel vervelend en wilde ik er niks van zeggen, om ruzie te voorkomen. Maar ik denk tocu dat je beter kan zeggen dat je het echt niet leuk vind wat ze doen, of het in ieder geval heel duidelijk laten merken. Heb ik ook gedaan en met die "vriendinnen" ga ik niet meer om, maar ik heb nu anderen die wél rekening met me houden. Je kan ook, als er tweetallen moeten worden gemaakt, zelf naar een ander meisje in je klas (of jongen) toegaan om te vragen of zij samen willen. Op deze manier leer je nieuwe mensen kennen, en voel je je geen tweede keus.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, liefs!

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2020, 07:44:50 »
Bedankt voor de reacties!<3
R_draws