Auteur Topic: Voel me niet mezelf  (gelezen 3185 keer)

Sharan

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 februari 2019, 11:52:52 »
Goedemorgen iedereen.
Ik weet niet echt of het in dit topic mag maar ik weer verder niet waar ik naartoe moet met dit. Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, eerder kon het niet.
Ik voel me nu al bijna een week niet mezelf. Ik ben constant aan het denken, overdenken vooral. Ik ben veel te bewust dat ik ergens ben, 10 seconde later denk ik dan wtf ik ben er nog steeds. Dit verhaal nu schrijf ik ook helemaal verward omdat ik mezelf gewoon niet meer begrijp. Ik heb ook heel erg veel last van m’n hormonen gehad deze menstruatie, was ook 2 weken overtijd. Maar ik heb zoveel huilbuien gehad, alleen maar ruzie gemaakt om niks met mn vriendje en daarna heel veel spijt gehad terwijl we gwn ruzie hadden om niks. Ik hoor mensen praten en ik denk wat zeggen ze nou, ik begrijp het gewoon niet wat mensen zeggen. Ook gisteravond appte mn vriend en ik samen maar ik begreep gewoon niet wat er stond en heb het serieus 8-9 keer terug moeten lezen om het een beetje te snappen. Ik heb een beetje gegoogled en het leek op een hersenschudding, ik ben 2 weken geleden heel hard van een trap gevallen alleen ben ik volgens mij niet met mijn hoofd ergens tegen aan gekomen. Nu weet ik niet zo goed wat ik morgen allemaal tegen de huisarts moet zeggen zonder dat hij denkt dat ik gewoon even gek aan het worden ben haha. Ook voel ik me paniekerig soms en ook helemaal onzeker op sommige momenten.
Bedankt voor het lezen en ik hoop op goeie tips en antwoorden
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2019, 11:59:46 door Sharan »

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2019, 12:08:58 »
Leg gewoon hetzelfde uit als je hier doet. De huisarts kan echt het verschil tussen 'gek' en het gene waar jij mee zit/last van hebt herkennen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2019, 14:26:26 »
Misschien ben je gestresst/wat overspannen door alle emotionele schommelingen. Kan ook een verhoogde aanmaak van cortisol (stresshormoon) zijn.

Ik denk dat je rust moet pakken, maar het is sowieso goed om met de dokter te praten erover.

Sharan

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2019, 14:35:23 »
Misschien ben je gestresst/wat overspannen door alle emotionele schommelingen. Kan ook een verhoogde aanmaak van cortisol (stresshormoon) zijn.

Ik denk dat je rust moet pakken, maar het is sowieso goed om met de dokter te praten erover.

Is het dan ook zo dat ik het gevoel heb dat ik continu slaperig ben/dromerig ben gedurende de dag?

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2019, 14:48:46 »
Leg gewoon hetzelfde uit als je hier doet. De huisarts kan echt het verschil tussen 'gek' en het gene waar jij mee zit/last van hebt herkennen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Dit. Terwijl ik ook geen probleem zie als je wel ‘gek’ zou zijn. Stomme term trouwens, ‘last zou hebben van bepaalde symptomen’ is misschien wat netter.

Met ‘gekke’ mensen is er ook gewoon iets mis in hun brein, niets raars en in theorie ook niets geks, hooguit deviant.

Sharan

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 februari 2019, 15:03:48 »
Dit. Terwijl ik ook geen probleem zie als je wel ‘gek’ zou zijn. Stomme term trouwens, ‘last zou hebben van bepaalde symptomen’ is misschien wat netter.

Met ‘gekke’ mensen is er ook gewoon iets mis in hun brein, niets raars en in theorie ook niets geks, hooguit deviant.

Nee klopt helemaal, heb om je comment te begrijpen wel echt 3-4 keer moeten lezen haha. Zocht gewoon snel een woordje waarmee ik mn gedachte kon uitdrukken. Voel me de laatste dagen namelijk wel wat “gek” hahaha

Bloempot

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 07 februari 2019, 16:55:31 »
Gewoon langs huisarts gaan.

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 07 februari 2019, 18:07:49 »
Ga daarna ook een naar een psycholoog :)
Mij heeft het ook enorm geholpen!

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 februari 2019, 18:30:44 »
Ik denk dat je huisarts niet genoeg hierover weet om een diagnose te kunnen stellen.
Psycholoog lijkt me beter.

Sharan

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 februari 2019, 11:45:32 »
Ik denk dat je huisarts niet genoeg hierover weet om een diagnose te kunnen stellen.
Psycholoog lijkt me beter.

Waarom zou een psycholoog beter zijn? Ik dacht zelf namelijk dat het iets te maken zou hebben met een val die ik gemaakt heb een paar weken geleden. Tenminste dat hoop ik, want dan kunnen ze het makkelijker vaststellen dan bij een psycholoog denk ik? Not sure. Bedankt voor je reactie!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 februari 2019, 12:25:46 »
^ eerst naar de huisarts. Daar even rustig vertellen wat er allemaal speelt en vanaf daar verder kijken. Als dit pas sinds twee weken speelt en je toen ook van de trap bent gevallen is dat inderdaad een logische verbinding en zal dat waarschijnlijk wel een rol kunnen spelen.

Als je geen overmatige/chronische stress hebt en geen andere problematiek, lijkt een psycholoog mij overdreven.

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 februari 2019, 15:03:04 »
Waarom zou een psycholoog beter zijn? Ik dacht zelf namelijk dat het iets te maken zou hebben met een val die ik gemaakt heb een paar weken geleden. Tenminste dat hoop ik, want dan kunnen ze het makkelijker vaststellen dan bij een psycholoog denk ik? Not sure. Bedankt voor je reactie!

Want je geeft zelf aan dat je niet op je hoofd bent gevallen.
Nja,je kan wel naar de huisarts gaan maar ik betwijfel of hij/zij er wat mee kan.
Aan de andere kant: je weet maar nooit.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08 februari 2019, 15:11:55 »
Want je geeft zelf aan dat je niet op je hoofd bent gevallen.
Nja,je kan wel naar de huisarts gaan maar ik betwijfel of hij/zij er wat mee kan.
Aan de andere kant: je weet maar nooit.
Maar het speelt wel sinds toen. Het is daarnaast vrij normaal om eerst al het lichamelijke uit te sluiten. Én je hebt voor een psycholoog een verwijzing nog van je huisarts (vaak eerst nog verkennende gesprekken met een praktijkondersteuner. =))

Sharan

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 08 februari 2019, 20:05:41 »
^ eerst naar de huisarts. Daar even rustig vertellen wat er allemaal speelt en vanaf daar verder kijken. Als dit pas sinds twee weken speelt en je toen ook van de trap bent gevallen is dat inderdaad een logische verbinding en zal dat waarschijnlijk wel een rol kunnen spelen.

Als je geen overmatige/chronische stress hebt en geen andere problematiek, lijkt een psycholoog mij overdreven.

Ik ben naar de huisarts geweest en hij lachte me gewoon uit. Hij zei nou je lijkt me gewoon een student die iets teveel aan je hoofd heeft?!? Wtf daar heb ik helemaal niks aan en ik voel me nog steeds zweverig en niet helemaal wakker. Hij heeft gezegd ga maar bloedprikken en thats it. M’n familie vind het ook het raar dat de huisarts zo laks deed want ik heb nog nooit een student meegemaakt met dit 😅

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 08 februari 2019, 20:41:16 »
^ Andere huisarts proberen?

Als je naar de psycholoog wil heb je een verwijzing nodig van de huisarts, of je moet dik betalen voor de psycholoog.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Blueeyes.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 08 februari 2019, 22:06:55 »
Je mag inderdaad altijd om een second opinion vragen. Vriendin van mij die was ook terug gestuurd door de dokter, terwijl ze achteraf dus mega phfeifer had. Zou het wel even in de gaten houden!!

Frecklecheek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 12 februari 2019, 14:15:40 »
Heb je het misschien erg druk met school? Dat kan er ook mee te maken hebben.En soms heb je gewoon momenten dat je jezelf niet begrijpt. Dan doe je dingen waarvan je niet wist dat je ze ooit zou doen. Zorg ervoor dat je er genoeg over praat, want opkroppen heeft geen zin. Praat erover met je moeder of beste vriendin. Wedden dat zij precies weten waar je het over hebt?Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Het duurt een tijdje voordat dit soort dingen weer weggaan.
O ja, nog een dingetje: Weet dat niks jou schuld is! ;)