Auteur Topic: vergoeding lio stage  (gelezen 433 keer)

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 mei 2020, 10:55:15 »
Hooii,

Volgend jaar moet ik mijn lio stage lopen. Ik heb nu twee keer een aanbod van een school gekregen om daar te komen. ik zou de helft van de eerste schaal krijgen, wat neerkomt op zo'n 500 euro per maand. Dat is minder dan ik op het moment verdien terwijl ik op het moment minder werk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik betaald wordt, maar is het normaal dat ik dit bedrag krijg? Mij is namelijk nooit verteld wat het gemiddelde is of wat normaal is in deze situatie. Kunnen mensen mij helpen die hier ervaring mee hebben?
Alvast bedankt!

Boo.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2020, 13:52:03 »

Ik sta zelf nu ook voor de klas.
Tijdens mijn lio jaar was het bij elke stichting heel wisselend. Ik weet niet of betaalde stages bij jou in de buurt schaars zijn maar ik weet dat er heel veel scholen zijn die minder bieden.

Ik kreeg een vrijwilligersvergoeding van maar 210 p/m dus ik ben tijdens mijn lio blijven werken.

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2020, 15:28:13 »
Ik sta zelf nu ook voor de klas.
Tijdens mijn lio jaar was het bij elke stichting heel wisselend. Ik weet niet of betaalde stages bij jou in de buurt schaars zijn maar ik weet dat er heel veel scholen zijn die minder bieden.

Ik kreeg een vrijwilligersvergoeding van maar 210 p/m dus ik ben tijdens mijn lio blijven werken.

Okay bedankt voor je antwoord!
Hoelang geleden was dat? Volgens mij valt het nu wel mee hoe schaars het is, maar ik weet wel dat ik blij ben dat ik ├╝berhaupt betaald kan krijgen. Normaal betaalt een van de scholen hun stagiaires niet dus ik weet dat ik blij ben dat het nu wel is.

Boo.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2020, 19:40:07 »
Ik heb mijn LIO in 2017-2018 gelopen. Misschien is er ook een verschil qua provincie. De school waar ik nu werk is wel 'gul' met de betaling.

HummingBirdx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2020, 22:45:10 »
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mij werd altijd verteld dat je goed betaald werd tijdens je LIO stage, maar ik heb 2 gesprekken gehad hier in de omgeving en beide betalen helemaal niets  :fieuw:

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2020, 15:41:56 »
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mij werd altijd verteld dat je goed betaald werd tijdens je LIO stage, maar ik heb 2 gesprekken gehad hier in de omgeving en beide betalen helemaal niets  :fieuw:

Persoonlijk vind ik het belangrijk dat je prettig voelt op je stage adres, maar ook dat je wat betaald wordt. Met het tekort aan leerkrachten zijn er vgm ook meer scholen die betalen of minstens een vergoeding geven. Ik zou toch nog even verder kijken als ik jou was. Ik merk wel dat veel scholen nu bezig zijn met de nieuwe indeling van volgend jaar. Maar dat je altijd betaald wordt is helaas geen garantie. Ik heb nu zelf net een lio aangenomen, omdat ik sws al graag op die school wilde.

HummingBirdx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2020, 23:08:57 »
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat je prettig voelt op je stage adres, maar ook dat je wat betaald wordt. Met het tekort aan leerkrachten zijn er vgm ook meer scholen die betalen of minstens een vergoeding geven. Ik zou toch nog even verder kijken als ik jou was. Ik merk wel dat veel scholen nu bezig zijn met de nieuwe indeling van volgend jaar. Maar dat je altijd betaald wordt is helaas geen garantie. Ik heb nu zelf net een lio aangenomen, omdat ik sws al graag op die school wilde.

Daar ben ik het zeker mee eens. Het maak de opleiding niet echt aantrekkelijker wetende dat de meeste scholen geen stagevergoeding bieden. Bovendien neem je volledige klassen over en wordt je stagebegeleider daar dan voor betaald. Beetje krom. Ik ben inderdaad ook nog verder aan het kijken, helaas heeft mijn opleiding besloten om enkel opleidingsscholen toe te staan en er zitten er niet enorm veel in de omgeving. Hiervoor heb ik ook vaak moeite gehad met een school vinden waarbij de reistijd een beetje te doen is dus ik ben in ieder geval al lang blij dat ik in ieder geval een plek heb haha, maar mocht ik nog iets met een vergoeding vinden, dan is dat altijd extra fijn.   

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2020, 23:24:49 »
Daar ben ik het zeker mee eens. Het maak de opleiding niet echt aantrekkelijker wetende dat de meeste scholen geen stagevergoeding bieden. Bovendien neem je volledige klassen over en wordt je stagebegeleider daar dan voor betaald. Beetje krom. Ik ben inderdaad ook nog verder aan het kijken, helaas heeft mijn opleiding besloten om enkel opleidingsscholen toe te staan en er zitten er niet enorm veel in de omgeving. Hiervoor heb ik ook vaak moeite gehad met een school vinden waarbij de reistijd een beetje te doen is dus ik ben in ieder geval al lang blij dat ik in ieder geval een plek heb haha, maar mocht ik nog iets met een vergoeding vinden, dan is dat altijd extra fijn.

Oh ja, erg lastig met die opleidingsscholen! Precies, je staat aardig wat dagen voor de klas dus het is ook niet fijn om 1,5 uur te moeten reizen. En dan moet de school je ook nog eens liggen. Eigenlijk allemaal best lastig! Ik ben inmiddels akkoord gegaan met een school, maar ben erg benieuwd en nu al zenuwachtig voor volgend jaar. Wilde jij voor lint-lio of voor blok-lio gaan?

kirrybirry

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2020, 12:49:19 »
Hoihoi,
Er is een verschil tussen LIO-stagiar en LIO-werknemer. Zoals jij het omschrijft ga je een stage lopen en ben je dus een LIO-stagiar. Scholen zijn sinds een paar jaar niet meer verplicht om stagiares salaris te betalen. Ongeacht of je LIO bent of niet. Als LIO-satgiar heb je dus GEEN recht op een vergoeding. Als LIO-werknemer heb je wel recht op salaris. Hoe hoog dit is hangt af van jouw CAO. Ik kan hier niet uit opmaken of je lesgeeft in het PO of VO, vandaar. Ik heb ook al mijn stages zonder salaris gelopen en altijd daarnaast in het weekend gewerkt, maar het belangrijkst is dat je het naar je zin hebt. Inmiddels ben ik bijna afgestudeerd en heb ik al een LB contract in het VO op de school die niet aan stagevergoedingen doet, maar wat een fijne werkgever is het!

Succes met het afronden van je studie ;)