Auteur Topic: Verdriet  (gelezen 375 keer)

MeisjeM

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 december 2019, 10:42:22 »
Ik ben begin september verhuisd naar breda omdat ik daar ga studeren en het erg ver is om van huis naar school te reizen. Ik wilde alleen niet persee verhuizen, ik heb thuis een erg fijne situatie dus die overstap voor mij was/is best moeilijk. Nu heb ik sinds dat ik ben verhuisd hele verdrietige buien waarin ik wilde dat alles weer was zoals het was. Ik heb nu zelfs dat als ik in het weekend thuis ben ik me heel verdrietig voel omdat ik in me hoofd weer zit met het feit dat ik straks terug moet. Laatste tijd zijn deze buien wat heftiger geworden en ik ben benieuwd of mensen wat advies hebben of hetzelfde hebben meegemaakt. Ik word er namelijk gek van dat ik me de hele tijd opeens heel down voel. Ik kijk zelfs op tegen periodes zoals kerst alleen omdat ik bang ben dat ik weer in een verdrietige bui terecht kom. Heeft iemand advies over hoe ik me weer beter kan voelen of dit kan vermijden?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2019, 15:43:17 »
Ik heb hier geen ervaring in maar kan me op zich wel voorstellen dat het geen ideale situaties is. Is het echt geen optie om weer thuis te gaan wonen en te gaan reizen? Ik heb ook een jaar lang in Breda gestudeerd en dit was 2u heen 2u terug. Echt een kuteind maar ik ging gewoon studeren in de trein en je raakt er ook wel aan gewend.
Hoi

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2019, 22:21:50 »
Ik heb dit ook gehad. Ik zat ook op kamers omdat het "moest" ivm de reistijd. Ik had ook heel erg dat ik mij in het weekend kut voelde/er tegenop zag op maandag weer weg te moeten. Uiteindelijk ben ik weer thuis gaan wonen en dat was veel fijner.

Snorlaxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2019, 23:29:36 »
Ik heb zoiets ook gehad, maar bij mij uitte het zich meer in dat ik me elke ochtend als de wekker ging onwijs down voelde. Gedurende de dag werd dit gevoel dan wel weer minder. Bij mij is dit overgegaan nadat ik goede vrienden maakte bij de opleiding, die daar ook op zichzelf woonden en daar verder ook niemand kenden. Ik moet alleen wel zeggen dat deze vriendschappen pas rond het einde van het eerste jaar echt ontstonden. Maar sindsdien voelde ik me gewoon op m'n plek in de stad waar ik studeerde :) Dus je kan nog even volhouden en zien of het beter wordt naarmate je je meer "aardt" in Breda of kiezen om toch weer terug thuis te gaan wonen.

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 januari 2020, 17:02:26 »

Dit is volkomen normaal. Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad. Alles is nieuw en het is moeilijk om nieuwe mensen te leren kennen. Je hebt het gevoel dat je niet helemaal op je plek zit en het is normaal om daar zo op te reageren. Het liefste ben je de hele dag vertrouwd thuis.

Als je je echt beter wilt voelen moet je dingen gaan ondernemen. Sluit je aan bij een studentenvereniging (i know super eng.) Of nodig vrienden van thuis uit en laat ze logeren. Zo heb je toch iets vertrouwds in je omgeving.