Auteur Topic: Veel aandacht nodig :$ Hoe kom ik ervanaf?  (gelezen 7241 keer)

LemonJenny

• Bekijk profiel
« Gepost op: 15 april 2010, 21:02:15 »
Ik heb een heel gênant probleem;

Okee, iedereen heeft uiteindelijk aandacht nodig.
Maar ik wil véél aandacht.
Het is niet dat ik constant idiote dingen of verhalen loop te verzinnen om maar weer de aandacht op me te vestigen, maar ik heb gewoon altijd een soort 'honger' naar aandacht.
Ik word ook bloedchagrijnig als mijn vriend bijvoorbeeld niet op msn is, of als hij even geen tijd heeft.

Als hij bijvoorbeeld bij me is geweest, is het gevoel weer even weg en ben ik weer tevreden, maar vroeg of laat komt het gewoon weer terug.
Ik schaam me er echt dood voor, maar ik weet niet hoe ik ervanaf kom!
Ik probeer het altijd te negeren, maar ik word er dan nog steeds chaggo van als ik geen aandacht krijg, en vervolgens ga ik, zonder dat ik het merk weer aandacht vragen... (Bijvoorbeeld door te sms'en)

De andere kant van het verhaal is dat ik ook heel slecht ben in aandacht géven. Soms negeer ik het liefst mensen. Mn vriend geef ik dan wel aandacht natuurlijk. Maar als hij erom gaat 'vragen' (zoals ik dus ook altijd doe) wil ik dat niet meer. Ook mijn ouders en vrienden geef ik eigenlijk alleen aandacht als het mij uitkomt, bedenk ik me nu  :unsure:

Help!
Hoe kom ik van die 'drang naar aandacht' af!?

(Ik voel me namelijk echt een egocentrische trut en ik wíl er echt vanaf.)
« Laatst bewerkt op: 15 april 2010, 21:11:15 door LemonJenny »

Sassofono

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2010, 21:05:58 »
Geen idee. (A)
Up voor jou.
Als het leven geen zin meer heeft, maakt het maar zin!

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2010, 21:06:19 »
Ik denk dat eraf komen heel moeilijk is, het is een karaktereigenschap van je. Maar het feit dat je het wil veranderen is al heel goed.
Probeer gewoon eens een hele dag niet naar aandacht te vragen en je heel erg in te houden. Als het een hele dag is gelukt moet je je zelf belonen met bijvoorbeeld een stukje chocola, of koop iets leuks voor jezelf.
Verder zou ik het niet weten. Dit is meteen een up voor jou (:

KTM

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2010, 21:07:28 »
Vet goed dat je dat doorhebt dan!
Euhm. Sowieso als eerste proberen naar anderen te luisteren, dan ben je fijner gezelschap én leer je jezelf iets goeds aan. Succes verder!

Toilet

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2010, 21:09:05 »

Vet goed dat je dat doorhebt dan!
Euhm. Sowieso als eerste proberen naar anderen te luisteren, dan ben je fijner gezelschap én leer je jezelf iets goeds aan. Succes verder!
\'o van hem krijg ik allemaal biseksuele popcorn in mijn buik\'

LemonJenny

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2010, 21:09:40 »
Thanks!!

LemonJenny

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2010, 21:18:18 »
Iemand anders nog? (A)

iloveyouuxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2010, 21:18:57 »
het idd al goed dat je het doorhebt:D
ik had het vroeger ook altijd een beetjee:$
maar ik ben toen een jongen ontmoet en daar ging ik veel mee om en hij dacht alleen maar aan andere..
(we zijn altijd vrienden gebleven en nu nog steeds:P)
maar sinds dien heb ik het niet meer..
heel raar.
maar als je echt wilt veranderen lukt het je denk ik wel!!

kuskus
Real girls are not perfect,, perfect girls are not real..

karin

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2010, 21:35:01 »
uhm.. geen idee,, misschien afleiding proberen te zoeken? xD

up!

Floep

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 april 2010, 08:26:02 »
de grootste stap heb je al gemaakt en dat is door toe te geven dat je dit doet zegmaar!

misschien helpt het als je de mensen die dicht bij jou staan vertellen dat je hiermee zit? En dan elke x als je aandacht vraagt dat ze je daar dan op wijzen, en dat ze het bij wijze van niet geven ofzo??

ja ik weet het eigenlijk ook niet zo goed sorry-.-; beschouw dit maar als een upje

shady

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 april 2010, 08:43:56 »
Zoals iedereen eigenlijk al zegt; heel goed dat je het zelf door hebt en dat je er iets aan wilt doen!
Toen ik dit las dacht ik eigenlijk gelijk aan een aandachttekortstoornis
Niet flauw bedoelt ofzo hoor, ik weet ook niet of het zo is
maar dan moet je maar even de symptonen google'en en dan kun je zien of je jezelf erin herkent. (:
Love all, trust a few.

heleboelnummers

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 april 2010, 09:01:51 »
dr. Phil zegt dat het stukje hersenen dat ervoor zorgt dat je je in kunt leven in een ander pas rond 22 is volgroeid (en dat daarom pubers niets zoveel aan hun gedrag kunnen doen).

OT: ik herken het ergens wel in mij. Ik moet er ook altijd eerst overnadenken voor dat ik vraag hoe het met iemand gaat, niet omdat ik niet geintreseerd ben maar omdat ik het simpelweg vergeet.

Wat ik in jou geval in ieder geval zou doen is tegen de mensen die je op deze manier weleens kwetst zeggen dat ze veel voor je betekenen en dat je niet expres soms zo rottig doet.
-

Julia

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 april 2010, 09:09:24 »
misschien moet je na gaan denken hoe het zou zijn als je vriend de hele tijd aandacht vraagt en het niet terug geeft.. dat is best wel zwaar irritant. en dan ga je je vanzelf wel in houden met het aandacht vragen. Ik zou het persoonlijk heel erg irritant vinden want ik heb nu zoeen beeld van iemand van vroeger die de HELE tijd om meheen zat te springen en te praten... pfff!! maar ik hoop dat het lukt en ga anders een kleine hobby die verslavend is zoeken die je ook onderweg kan doe bijv dat amigarumi ofzo