Auteur Topic: Vakantiewerk buitenland  (gelezen 19646 keer)

noascha

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 18 januari 2013, 14:58:54 »
Ik ben ook met deze instelling achter de bar op Mallorca gaan werken maar uiteindelijk heb ik er helemaal niks aan overgehouden haha! Ik was alles vrijwel meteen weer kwijt aan eten, verblijf en leuke dingen! Ik denk dat je het beter kan zien als een gratis vakantie hehe.

beautystickx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 18 januari 2013, 21:17:53 »
@noascha Had je voor de organistatie wintour gewerkt? Moest je dan wel je eigen eten betalen? Want ik dat stukje staat toch dat zij je maaltijden vergoeden. Hoeveel verdiende jij dan ongeveer?

Leeka

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 19 januari 2013, 17:05:51 »
Ik zou ook graag 6 weken in het buitenland werken van de zomer/voorjaar!
Ik heb vanaf half april tot en met eind mei nog plek in mijn agenda, die wil ik graag opvullen!

Juni, juli en augustus ga ik bij een makelaar in zuid Frankrijk werken. Ik heb hier stage gelopen en heb nu alweer zo veel zin om terug te gaan!

AudreyMaiden

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 05 februari 2013, 17:30:18 »
Ik ben nog bezig met solliciteren.
Ik heb al gesolliciteerd bij:

TUI
Animawork
Toprecreatie
Vacansoleil.

Weet iemand nog meer recreatie/animatie bedrijven?
www.peachlife.nl    BLOG!

beautystickx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 05 februari 2013, 21:18:43 »
@AudreyMaiden

Heb je er al iets van terug gehoord? Of heb je ook echt al gesolliciteerd maar werd je niet aangenomen?

Mhylic

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 06 februari 2013, 10:15:14 »
Ik ben nog bezig met solliciteren.
Ik heb al gesolliciteerd bij:

TUI
Animawork
Toprecreatie
Vacansoleil.

Weet iemand nog meer recreatie/animatie bedrijven?

Cirkel Vakanties! Zijn reizen voor alleenstaande/samengestelde gezinnen.
Ik ben hier aangenomen om in de zomervakantie als Sun&Funner te gaan werken, jeeeej!
dream without fear, love without limits  

AudreyMaiden

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 06 februari 2013, 15:00:11 »
@AudreyMaiden

Heb je er al iets van terug gehoord? Of heb je ook echt al gesolliciteerd maar werd je niet aangenomen?

Ik heb alleen schriftelijk gesolliciteerd. Van twee heb ik al bericht gekregen met de vraag of ik nog iets verder in wilde gaan op mijn ervaringen. Mail terug gestuurd met mijn ervaringen en nu is het afwachten ...
www.peachlife.nl    BLOG!

error404namenotfound

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 29 maart 2013, 17:59:17 »
Ik heb al rond gezocht enzo maar bij eigenlijk alles wat ik vind zeggen dat je minimaal 18 jaar moet zijn om een zomer te gaan werken in het buitenland...

weet iemand waar een organisatie ofzo waarbij je minimaal 16 jaar moet zijn? :)
als het een organisatie is het liefste niet een organisatie die je moet betalen :)

« Laatst bewerkt op: 31 maart 2013, 00:25:53 door xoxoxolou »
Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

error404namenotfound

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 09 april 2013, 00:17:49 »
up!
Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 11 april 2013, 15:51:09 »
^die ga je niet vinden!

Ik ben een beetje laat denk ik. Ik heb gesolliciteerd bij toprecreatie en die nemen soms mensen van 17 aan. ik ben tegen die tijd 18.
Maar het restaurant waar ik werkte is failliet, dus ik ben sinds vandaag werkloos en ik wilde super graag animatiewerk doen. Maar dat kon niet door mijn werk en nu kan het wel, maar ben ik eigenlijk te laat.

weet iemand nog een camping of een bedrijf waar ik terecht kan ondanks dat ik zo laat ben?

Carmen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:49:44 »
Ik ben net terug uit Turkije, en het was daar zo ontzettend leuk. Dit was alweer de vierde keer dat we in hetzelfde hotel zaten.
Elk jaar als ik weer terug thuis ben heb ik zo'n heimwee terug naar Turkije, want het werken in een animatieteam lijkt me hartstikke leuk.
Werkt iemand hier als animator in Turkije, of heeft het gedaan? Of in een ander land? Ik heb gekeken op internet naar wat je allemaal moet kunnen en waar je goed in moet zijn enzo, maar al die topics zijn al best wel oud..

Carmen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:14:22 »
up!

Caramella

• **
  • Because I just like candy
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 04 maart 2014, 16:50:04 »
Hii!
Deze zomer ga ik op een camping werken in België.
Ik begin eind juni met werken.
Weet iemand soms of er dan genoeg te doen is? (de zomervakantie begint namelijk pas op 5 juli en ik ben bang dat het echt super rustig is..).
En heeft iemand ervaring met vakantiewerk op een camping  :)
Xxx
Anything could happen

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 04 maart 2014, 16:52:29 »
Hii!
Deze zomer ga ik op een camping werken in België.
Ik begin eind juni met werken.
Weet iemand soms of er dan genoeg te doen is? (de zomervakantie begint namelijk pas op 5 juli en ik ben bang dat het echt super rustig is..).
En heeft iemand ervaring met vakantiewerk op een camping  :)
Xxx
Mijn ervaring is dat het dan echt niet rustig is. Ik zat wel op een grote camping. Maar sowieso, dan heb je een weekje niets te doen, daarna begint de ellende hoor met hard werken ;)
Hoi

Caramella

• **
  • Because I just like candy
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 04 maart 2014, 16:54:46 »
Mijn ervaring is dat het dan echt niet rustig is. Ik zat wel op een grote camping. Maar sowieso, dan heb je een weekje niets te doen, daarna begint de ellende hoor met hard werken ;)

Hahah oh gelukkig!
Thanks!
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2014, 10:10:43 door Caramella »
Anything could happen

grapes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 16 augustus 2016, 15:29:24 »
Ik weet dat ik een oud forum up, maar ik ben benieuwd of mensen nog recente ervaringen hebben met animatiewerk. Zo ja: waar, welke organisatie, wat verdiende je, wat zijn je ervaringen, kortom of je er iets over wilt vertellen.

In 2017 zou ik namelijk graag animatiewerk willen doen (op een camping of in een resort) en ik ben benieuwd met welke organisaties mensen prettige ervaringen hebben en vanaf wanneer je ongeveer moet solliciteren?

_loveisintheair

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 16 augustus 2016, 16:55:26 »
Ik heb deze zomer 2 weken voor 'De Animatiecompagnie' gewerkt op een Duitse camping. Eigenlijk ben ik wel heel positief over deze organisatie, maar toch ben ik eerder gestopt met werken dan eigenlijk de bedoeling was. Ik had me vorig jaar december ongeveer aangemeld en ben in januari op training geweest. Je word tijdens dat trainingsweekend beoordeelt en aan de hand van die beoordeling word je aangenomen of niet. Daarna word je ingedeeld op een camping. Je kan tijdens de training wel aangeven wat je absoluut niet wil (alleen op een camping, nudistencamping, camping met grofgebekte kinderen, buitenland).

Je verdient bij de Animatiecompagnie standaard €162,- per week (=6 dagen, zondag is je vrije dag meestal) en dat staat dus gelijk aan €27,-. per dag. In ruil daarvoor ben je wel hele dagen bezig, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Op de camping waar je terecht komt word een slaapplek voor je geregeld (minimaal een caravan, soms zelfs huisjes e.d.) maar het verschilt per camping of je op de camping mee kan eten of dat je zelf boodschappen moet doen en zelf moet koken (dat laatste was bij mij het geval, waardoor we al een groot bedrag aan boodschappen kwijt waren helaas...).

Ik kreeg helaas heel erge heimwee, terwijl ik daar normaal nooit last van heb. Ik zat met een meisje waar ik het niet extreem goed mee kon vinden. Het was niet ongezellig, maar we verschilden gewoon zo erg... Je moet een beetje geluk hebben met wie je word ingedeeld en of je het daarmee goed kan vinden. Waarschijnlijk was ik niet eerder weg gegaan als ik met een vriendin daar was bijvoorbeeld.

De werkzaamheden waren op zich leuk en goed te doen. 's Ochtends begin je met de kidsclub (van 10:00 tot 12:00) waarin je spelletjes doet, danst en knutselt. 's Middags is er vaak een middagactiviteit in de vorm van een soort spel. 's Avonds heb je minidisco of speel je meeleeftheater, doe je spelletjes en heb je vaak een groter avondspel voor de wat ouderen, maar het programma verschilt ook per camping. Wat ik nu op noem is een grove richtlijn! Je moet (natuurlijk) goed met kinderen op kunnen trekken en een grote aantrekkingskracht hebben, zodat ze ook echt actief mee gaan doen en zodat je er niet elke dag met maar 2/3 kinderen zit...

Al met al was alles heel goed geregeld via de Animatiecompagnie. De reis werd vergoed, toen ik heimwee kreeg is alles goed opgelost via een persoonlijke begeleider, kleding en materialen zijn aanwezig op de camping, je word goed voorbereid middels een training etc. etc.! Nogal een lang verhaal... Maargoed! Hahaha. Als je meer wil weten kun je me altijd noten. Het is sowieso een bijzondere ervaring!

Willemina97

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 17 augustus 2016, 00:55:25 »
Hoi Nevergiveupx! Ik denk dat ik de ideale persoon ben om je vragen te beantwoorden. Momenteel zit ik al bijna 7 weken in Frankrijk als animatrice met nog 2 weken te gaan.

Ik ben hier terecht gekomen via Team4Animation ("Zomerjobs"), een superleuke organisatie. Ze doen echt enorm hun best om het 'proces' zo persoonlijk mogelijk te laten verlopen; zowel tijdens de sollicitatie, training als de zomer zelf. Bijna iedereen kent elkaar wel binnen Zomerjobs en je houdt er echt heel veel vrienden aan over. Het werkt in feite als een soort uitzendbureau voor animatiewerk - jij solliciteert, wordt hopelijk aangenomen en door hen vervolgens 'gematcht' met een camping uit hun netwerk (vooral Frankrijk, maar ook Italië en Spanje). Je kan een voorkeur opgeven voor de grootte van de camping; wil je in je eentje animatie doen op een kleine camping of iedere avond shows opvoeren met een enorm team op een enorme camping? Wat mij aansprak aan Zomerjobs boven de andere organisaties is het feit dat het trainingsweekend geen verdere selectie meer is. Ben je aangenomen na je sollicitatiegesprek, dan ben je gegarandeerd van plaatsing in het buitenland en kan je dus niet meer afvallen na een trainingsweekend.  :bounce: De beste tijd om te solliciteren (in ieder geval bij Zomerjobs) is er niet echt. Vanaf oktober beginnen de sollicitaties en die duren tot letterlijk enkele dagen voor de start van het seizoen. Het beste zit je denk ik rond februari/maart. Dan beginnen ook de trainingsweekenden, dus dan hoef je na je sollicitatie niet al te lang te wachten voor je training (waar je natuurlijk superveel zin in hebt dan!)

Je moet niet verwachten dat je rijk gaat worden van animatiewerk. Deze zomer verdien ik ongeveer 1500 euro voor 2 maanden werk. Je verblijf op de camping is (uiteraard) kosteloos, maar je eten moet je zelf betalen (al ligt dat aan de camping waar je terecht komt), en je uitjes uiteraard ook. Ik hou momenteel niet bij hoeveel geld ik ongeveer uitgeef, maar verwacht ongeveer de helft van wat ik verdien deze zomer over te houden aan het einde.

Persoonlijk doe ik dit werk helemaal niet voor het geld. Ik wilde al sinds mijn crush op een animator toen ik 11 was animatrice worden  :blush: Daarnaast vond ik Frans echt een superleuk vak, maar omdat ik het niet ben gaan studeren en mijn eindexamen ook alweer een jaar geleden is, was dit een supergoede manier om mijn taal weer op te halen. Ook 2 maanden een échte zomer meemaken met bijna iedere dag zon, prachtige landschappen (ik zit in de Ardèche) en superveel nieuwe ervaringen sprak me echt aan.

Op een normale dag werk ik een uur of 6, maar dit is wel verspreid over de hele dag. Vandaag heb ik bijvoorbeeld van 10 tot 12 miniclub, dan van 12:30 tot 16:00 bardienst (dit behoort meestal niet tot de animatiewerkzaamheden die Zomerjobs biedt, maar ik werd op deze camping gematcht vanwege mijn horecaervaring) en dan van 20:30-21:30 minidisco. De miniclub is iedere ochtend, behalve in het weekend. 2 à 3x per week organiseren we een sporttoernooi of een andere kinderactiviteit, en ook geef ik Aquagym. Als animatrice kun je ervan uitgaan dat je waarschijnlijk meer met show en avondentertainment (quizzen, karaoke, toneel) zal moeten doen dan ik, maar dit ligt aan de camping waar je terecht komt. Het werk is leuk en bevredigend, maar wel erg zwaar en kost veel energie, vooral de miniclub, dus als ik vrij ben lig ik vooral uit te puffen in mijn bed of aan het zwembad. Meestal heb je één vrije dag in de week, en aangezien ik echt een nerd ben trek ik er dan altijd op uit om alle middeleeuwse stadjes in de regio te bekijken. Ik heb best veel vrijheid in wat ik wil doen qua animatie, want ik heb maar één collega-animatrice. Dit zal anders zijn als je op een grotere camping of op een resort in een team werkt met een chef boven je. Het voordeel daaraan is echter wel dat je je dan wat meer kan toespitsen op waar jij goed in bent (show, sport etc.). Ik ben totaal niet sportief, maar moet dus wel voetbalwedstrijden fluiten en spelen...

Ik heb het echt wel naar mijn zin hier, want ik heb lieve collega's, een chille baas (het kan zomaar zijn dat je op je camping een enorme Franse bullebak treft; bij mij gelukkig niet) de omgeving is mooi en de kinderen zijn echt schatjes (soms, haha). De mooiste momenten zijn die spontane knuffels die je soms krijgt, of de stapels tekeningen die ze speciaal voor jou maken. Ik merk wel dat ik na 7 weken flinke heimwee aan het krijgen ben. 2 Maanden is écht heel lang, vooral als je superclose bent met je familie en nog thuis woont. Ik mis hun, mijn hondje en mijn dagelijks leven in Nederland best wel. Toch ga ik proberen om te genieten van mijn laatste 2 weken hier.

Hopelijk heb je wat aan mijn megalange uitweiding! Ik ga nu snel slapen, want morgen om 10 uur moet ik weer fris en fruitig in de miniclub staan :aanbid:

grapes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 20 augustus 2016, 15:17:00 »
Super bedankt voor jullie reacties! Ik waardeer het echt heel erg dat jullie de tijd hebben genomen om jullie verhaal te typen en ik heb er veel aan. Ik ga er eens goed overnadenken, want het lijkt me echt geweldig! Zeker na jullie ervaringen! (:

Als er nog meer mensen met animatie-ervaringen zijn, dan hoor ik dat graag!

grapes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 11 september 2016, 15:08:41 »
up!

Courageous

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 11 september 2016, 16:07:27 »
Ik wil graag in de zomervakantie na mijn examens in Duitsland werken, iemand tips hoe ik daar terecht kan komen?
Boekenwurm

grapes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 26 september 2016, 17:51:08 »
weer een upje (:

hollandsegirlxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 20 december 2016, 10:29:22 »
Ik heb gesolliciteerd bij Tui en ben ook aangenomen! Vroeg me af of er meer mensen zijn die gaan solliciteren voor kids entertainer of kids club host of ook al zijn aangenomen. Lijkt me leuk om met elkaar in contact te komen!

LovePancakes

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 20 december 2016, 13:05:28 »
Ik wil ook heel graag in het buitenland gaan werken in de zomer maar heb echt geen idee welke organisatie
Ik zou het liefste kidsclub enzo doen, enook sport dingen, maar toneelspelen spreekt met echt helemaaal niet aan...

Lijkt me ook SUPERGAAF om een summercamp in Amerika te begeleiden maar dan moet je vanaf juni beschikbaar zijn en helaas heb ik dan nog tentamens :( zo jammer

Welke organisaties bevelen jullie aan?
En heeft iemand ervaring met het solliciteren rechtstreeks op een camping/hotel.

hollandsegirlxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 25 december 2016, 14:08:33 »
Je kunt bij Tui solliciteren! Is alles in ieder geval goed geregeld.