Auteur Topic: Totaal geen vriendinnen...  (gelezen 24200 keer)

LESLEYYY_

• Bekijk profiel
« Gepost op: 27 juli 2015, 17:43:11 »
Hoi lieve meiden!

Ik zit enorm met iets en hoop m'n hart hier te kunnen luchten.

Ik ben 19 jaar oud, enorm vrolijk en spontaan en leg heel makkelijk nieuwe contacten. Het probleem is alleen dat ik totaal geen goede vriendinnen heb. Alleen maar verre kennissen of 'vriendinnen' die je dan 1 keer per 3 maanden eens zie. Hierdoor kan ik nooit ergens tegen aan schelden, mn hart luchten of wat liefde krijgen..

Ik ben enorm eerlijk en kritisch wat mij een vrij lastig persoon maakt om mee om te gaan. Ook heb een een grote mond en ben vaak de leider. Kom zo waarschijnlijk dus heel erg arrogant over wat ik totaaaaal niet ben. Juist heel lief em behulpzaam.

Volgend jaar start ik met een nieuwe opleiding en wil ik nu eindelijk wel eens vriendinnen gaan maken omdat ik deze enorm mis. Wie heeft er écht goede tips voor mij?

Kusjes

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2015, 17:49:09 »
Ik denk dat je er niet te veel bij na moet denken. Toen ik ging beginnen met een nieuwe opleiding vond ik het ook heel spannend en vroeg ik me af hoe ik ooit vrienden moest gaan maken, maar je leert vanzelf nieuwe mensen kennen en hopelijk zitten hier ook mensen bij met wie je een échte klik hebt! Wat je wel kan doen (wat ik ook gedaan heb) is bij een vereniging gaan, waar je wat meer mensen leert kennen. Als je HBO of uni gaat doen kun je bij een studentenvereniging, maar anders kun je ook altijd denken aan een sportclub met een teamsport bijvoorbeeld.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

inspire

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2015, 17:58:12 »
Ik heb hetzelfde probleem als jij.. ik dacht dat het beter zou worden maar het is nu nog steeds wel een beetje zo (na 3 jaar uni).

Ik heb op de uni wel een paar goede vrienden gemaakt maar af en toe heb ik maanden geen contact met hen en daardoor voelt het soms ook alsof de vriendschap dan weer slechter wordt, en zij hebben allemaal naast mij ook nog betere en hechtere vriendschappen, en ik niet helaas.

De enige tip die ik kan geven is: investeren in de vriendschap. Maar het moet wel van beide kanten komen natuurlijk.

Ik volg dit even..

Nienx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2015, 20:15:19 »

Je kan makkelijk contact leggen, wat al heel fijn is. Het enige waar je nu voor moet zorgen is dat je ook dat contact bij je houdt.
Ik denk dat je vooral jezelf moet openstellen voor vriendschappen en tijd investeren. Af en toe iets gaan drinken of een ijsje gaan halen. Maar ook vertrouwen is belangrijk, vertel iets wat voor jou belangrijk is, waardoor de ander het gevoel krijgt dat ze belangrijk is, omdat jij het aan haar verteld. Hierdoor krijg je denk ik vanzelf gewoon betere vriendschappen van..

Sowieso is het denk ik over het algemeen wel makkelijker om een betere vriendschap te krijgen omdat je dezelfde opleiding doet wat al een gedeelde interesse geeft..

Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar ik snap vooral dat het lastig is!

bij mij is het juist meer dat ik niet zo spontaan ben om op iemand af te stappen maar als ik dat doe ( eens van de 10 keer ) dat er wel iets leuks uit groeit ofzo
- I'm a lot cooler on the internet

AladdinSane

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2015, 12:29:55 »
Zit met hetzelfde probleem. Maar ik laat me juist ondersneeuwen. Van het weekend vier ik mijn verjaardag maar heb niet echt vriendinnen die ik kan uitnodigen. Gelukkig heb ik een lieve vriend waar ik alles aan kwijt kan. Maar nee, echt goede vriendinnen heb ik niet.
Heb dus geen tips voor je, maar dan weet je dat je niet de enige bent met dit probleem.
Another hole to dig my soul in | Lastfm - Goodreads

Tine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2015, 12:38:45 »
kom weer eens bij mij langs les, ik ben ook een loner nu  :fieuw:
love is louder than the pressure to be perfect - Demi Lovato ♥

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2015, 12:47:49 »
Herkenbaar.. Ik heb ook niet echt tips, ik heb sinds mijn tijd na de middelbare school ook wel een leuke vriendengroep, maar vrienden dus. Het enige meisje wat erin zit heeft sinds haar vriendje geen oog meer voor mij/ons, dus ik mis ook (een) goed(e) vriendin(nen). Zou ook niet echt weten wat je er tegen doet, het is bij mij nu eenmaal zo gelopen.
Ga waarschijnlijk volgend jaar een teamsport beoefenen, hopelijk zitten daar wat potentiële vriendinnen tussen. Ik denk de enige tip is je kansen verbreden. Dus kijk verder dan je klas, bijvoorbeeld verenigingen (studie/studenten of sport) en jezelf niet te veel willen veranderen/jezelf dingen kwalijk nemen.

Dauntless

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 28 juli 2015, 14:15:35 »
Herkenbaar. Ook ik heb geen echt goede vriendinnen en dat zou ik best wel graag willen. Ik heb nu wel twee meiden tijdens mijn opleiding ontmoet en met hun ga ik meer/beter om en zie ik ook buiten school af en toe. Maar hun hebben beiden ook vaste vriendengroepen en tja die kennen ze al veel langer en zien ze meer enzo, dus dat is toch anders. Helaas hier ook geen tips!

Misschien stom dat ik dit zeg, maar het verbaast me dat er meer meiden zijn die hetzelfde 'probleem' hebben! Ik dacht altijd dat ik de enige was. :')
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #8 Gepost op: 28 juli 2015, 14:22:07 »
^Haha, echt he, dat heb ik ook. Het komt ook echt omdat overal waar je komt zie je vriendinnen samen lunchen/winkelen/treinreizen/op stap gaan/lol maken, dat je echt zoiets hebt van, ben ik nu de enige die dat niet heeft?

Nee dus, maar op een of andere manier valt dat minder op ofzo.

XMJN

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2015, 15:38:20 »
same here. wel twee goeie vriendinnen waar ik mee app en die ik zo nu en dan zie maar we hebben allemaal zo'n ander leven en wonen niet echt bij elkaar om de hoek...
You are my sunshine

Dauntless

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2015, 15:43:54 »
^Haha, echt he, dat heb ik ook. Het komt ook echt omdat overal waar je komt zie je vriendinnen samen lunchen/winkelen/treinreizen/op stap gaan/lol maken, dat je echt zoiets hebt van, ben ik nu de enige die dat niet heeft?

Nee dus, maar op een of andere manier valt dat minder op ofzo.

Ja inderdaad precies dat! En naast die 'confrontatie' zie je ook nog van alles op social media haha. Gek he, dat dat niet echt opvalt. Je ziet/hoort het gewoon niet. Maar ik denk dat mensen het ook niet echt van mij weten misschien. :')
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

SimpleAShell

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2015, 15:51:43 »
Haha wat zijn we vriendloos allemaal.

Ik ook hoor!
Probeer het zo hard, maar het maakt me ongelukkig dat ik merk dat ik maar een kennis van hun ben terwijl ik vecht voor een vriendschap.
Dan zie je GROEPEN vriendinnen die elk weekend iets leuks met elkaar doen.
En dan zie je mij, thuis achter de laptop, omdat mijn enige vriendin geen tijd had voor mij.
Het heeft me ook zoooo onzeker gemaakt, Wie ben ik? ben ik zo raar dat ik iedereen afstoot.
Ik denk dat het aan mij ligt, maar niemand verteld me wat ik verkeerd doe, waarom ze niet meer willen zijn dan een oppervlakkige kennis.

En dan de vriendinnen die ik had. een kwam nooit afspraken na ze was dan plotsklaps steeds ziek. En die ander voelt zich nu zo volwassen sinds ze samenwoont, dat ze niet meer het meisje is die ik zo leuk vond.

Nou nutteloze hulp voor jou, maar ík ben wel een klein beetje opgelucht.

AlmondEyes

• **
  • Saudade
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 28 juli 2015, 21:27:00 »
Aah herkenbaar, iedereen heeft zijn eigen leventje en vriendengroep waarmee ze meer optrekken enzo :p
Every experience is a lesson. Every loss is a gain.

Pluviophile

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 28 juli 2015, 21:46:05 »
Als ik het zo lees lijk je me echt een leuke meid, dus daar zou het niet aan liggen. Je moet je je er niet te druk om maken, want je leert vanzelf nieuwe mensen kennen op je opleiding. Stel dat je met niemand een klik hebt uit je klas; dan jammer. Je zit namelijk voor jezelf op school. Verder sluit ik me bij het advies van nefelibata aan.
➜The one who follows the crowd will usually get no further than the crowd. The one who walks alone is likely to find himself in places no one has ever been. ∆▲

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 28 juli 2015, 22:47:55 »
Een nieuwe opleiding is de plek om nieuwe mensen te leren kennen :) Je begint immers ook met een schone lei natuurlijk, in die zin. Probeer je open op te stellen en dan komt dat vanzelf wel goed. Ik ben ook best een loner (waar ik zelf geen problemen mee heb) en ik heb ook tijdens mijn studie echt heel leuke vrienden gemaakt waar ik nog steeds mee om ga. Juist ook omdat je allemaal wat ouder bent, gaan vriendschappen eigenlijk veel makkelijker.

Random Schrijfsels

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 28 juli 2015, 23:31:08 »
Ik heb ook hetzelfde :fieuw:

Gelukkig heb ik wel een lief vriendje en nog een aardige vriendin die ik af en toe spreek, maar toch voel ik me vaak alleen. Ze zijn nu ook alle twee op vakantie dus dat is al helemaal vervelend..

Voor de rest vervagen andere vriendschappen bij mij vaak. Ik heb vaak het gevoel dat mensen niet helemaal eerlijk zijn of genoeg moeite doen. Ik kan het niet echt goed uitleggen maar ik voel me vaak een beetje bedonderd door andere mensen waardoor ik weinig mensen nog vertrouw. Want zelfs mijn vriend en die aardige vriendin hebben wel eens dingen gedaan die ik moeilijk vind om te vergeten. Misschien is dat niet echt eerlijk, want niemand is perfect en zelf zal ik ook vast wel eens wat fouten gemaakt hebben. Maar toch denk ik er wel eens aan en dan voel ik me al helemaal alleen.

Soms zou ik echt willen dat ik een blik kon optrekken met allemaal nieuwe mensen erin zodat ik nieuwe mensen zou kunnen ontmoeten :')

Opzich is het wel een opluchting om te zien dat ik niet de enige ben, maar ik zou zo niet weten wat je er tegen kunt doen. Ik zoek zelf namelijk ook nog een oplossing... Vooral als ik op social media kijk hakt het er nogal in zeg maar :')
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2015, 23:36:37 door FoodIsLife ♥ »

Kim

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2015, 19:30:47 »
Ik heb precies hetzelfde, ik heb wel vriendinnen maar die zie ik vrijwel nooit en spreek ik ook steeds minder. Misschien komt het omdat het vakantie is maar vind het wel jammer en wil zelf ook niet de enige zijn die elke keer moeite doet voor de vriendschap.

Ik ga eind augustus ook een nieuwe opleiding beginnen dus ik hoop dat er daar wat meiden zijn waarmee ik goed overweg kan

Miss Jones

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2015, 23:28:29 »
ja dat herken ik
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2015, 10:55:46 door Miss Jones »

Child of Destiny

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2015, 09:07:13 »
Hetzelfde probleem, al drie jaar lang.. Ook doe ik een opleiding aan de uni maar echte vrienden heb ik helaas nog niet gevonden. Ik blijf er wel in geloven.

Misschien moeten we met z'n allen een whatsapp groep maken waar we onze verhalen kwijt kunnen als het eens niet goed gaat. Laat maar weten :)
Waar in vrede wordt gezaaid, brengt gerechtigheid haar vruchten voort voor hen die vrede stichten. ♥   James 3:18

Vaya

• **
  • Stars can't shine without darkness.
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2015, 09:34:02 »
Hier hetzelfde probleem..

Vorig jaar 1 jaar niveau 3 gedaan en had totaal geen klik met mijn klas. Dan is een jaar wel lang.. :fieuw:
Nu aankomend jaar weer een hele nieuwe klas.. Ben bang om weer helemaal geen aansluiting te hebben.

Vaya

• **
  • Stars can't shine without darkness.
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 30 juli 2015, 09:34:56 »
Hetzelfde probleem, al drie jaar lang.. Ook doe ik een opleiding aan de uni maar echte vrienden heb ik helaas nog niet gevonden. Ik blijf er wel in geloven.

Misschien moeten we met z'n allen een whatsapp groep maken waar we onze verhalen kwijt kunnen als het eens niet goed gaat. Laat maar weten :)

Jaa dat lijkt me best heel leuk/handig!

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 30 juli 2015, 09:42:36 »
Ik heb dit topic in mijn bladwijzers staan, omdat ik graag de reacties wilde lezen.

Zo heb ik namelijk ook weinig vriendinnen. Ik heb 1 hele goede vriendin, maar haar zie ik best weinig door alle drukte. Verder ook nog wat andere vriendinnen waaronder 1 die ik wel regelmatig spreek en ook zie. Maar de rest zie ik 1 keer in de zoveel maanden, er kan zelfs een jaar voorbij gaan voor we elkaar zien.
Nou heb ik er zelf veel moeite mee om contacten te onderhouden, maar dit is eigenlijk alleen maar nog meer geworden de laatste jaren, dus heb ik heel erg weinig contacten meer over nu. Ik voel mij dus dagelijks eenzaam hierdoor.
Mijn vriend zie ik ook maar 1 keer in de week als we geluk hebben (beetje lange afstand), en ook zijn vrienden ken ik niet want hij heeft eigenlijk nooit het initiatief genomen om ons echt aan elkaar voor te stellen de afgelopen 2,5 jaar.

Ik mis het om een rijk sociaal leven te hebben en iedere week ontspanning te hebben in de vorm van met anderen een drankje doen ofzo. Wanneer het weer weekend is en iedereen allemaal leuke dingen gaat doen met vrienden, zit ik maar thuis en doe ik niks... ik merk dat ik het er weer heel moeilijk mee heb.
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

Spring

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 30 juli 2015, 10:59:31 »
Ik heb ook hetzelfde probleem.. Ik heb 1 goede vriendin waar ik leuke dingen mee doe, maar het is logisch dat ze nog andere mensen heeft waar ze mee om gaat. Verder heb ik een hele lieve vriend waarbij ik alles kwijt kan. Helaas tijdens mijn opleiding geen echte vrienden, wel mensen die leuk zijn voor een avondje maar geen echte vriendengroep. Dat mis ik wel eens..
Misschien een stom idee maar als meer meiden het leuk vinden kunnen we misschien elkaar een beetje leren kennen via app ofzo?

Spring

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 30 juli 2015, 11:01:38 »

Ik mis het om een rijk sociaal leven te hebben en iedere week ontspanning te hebben in de vorm van met anderen een drankje doen ofzo. Wanneer het weer weekend is en iedereen allemaal leuke dingen gaat doen met vrienden, zit ik maar thuis en doe ik niks... ik merk dat ik het er weer heel moeilijk mee heb.

Ik weet precies hoe je je voelt, in de vakantie lijkt het allemaal ook nog even wat erger hè.. Waar kom je vandaan?

Member

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 30 juli 2015, 13:40:17 »
Ik heb hetzelfde  probleem en daarom had ik dit idee  om nieuwe contacten te leggen. Zoek je een gezellige groepsapp? kom je uit de regio dordrecht, rotterdam gouda (Zie zuid holland) ? ben je tussen de +/- 15 a 19 jaar oud? Ik, een meisje van 17, ben van plan om een leuke groepsapp op te richten voor meiden die ook bij elkaar in de buurt wonen met eventueel de mogelijkheid om een keer met elkaar te meeten! Lijkt dit jou ook leuk? Stuur mij dan een note met je nummer!