Auteur Topic: Thuiswerken of thuisstudie door Corona  (gelezen 358 keer)

Applepie

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 oktober 2020, 12:18:05 »
Hey! Wie van jullie werkt of studeert nu ook hele dagen thuis? Hoe voorkomen jullie dat het een sleur wordt? Nog tips? Of ben ik de enige die het erg mist om na een dag werk of studie thuis te komen en dan echt lekker thuis te zijn en niets te hoeven?

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2020, 12:02:10 »
Ik heb aan het begin van de Corona crisis 5 dagen per week thuisgewerkt, dat vond ik oprecht wel naar. Er zijn toen ook wat dingen gebeurd in mijn persoonlijke leven waardoor de muren echt op me afkwamen. Ben toen weer wat meer op kantoor gaan werken en werk nu 2/3 dagen op kantoor (ik werk fulltime). Ik vind het ook wel lastig want ik heb niet zo'n groot huis en werk dus aan de eettafel. Het helpt mij in elk geval om mijn spullen aan het einde van de dag echt weg te bergen. Dus laptop in tas en echt aan de kant en niet op tafel laten staan. En verder ga ik ook elke dag even naar buiten, ik woon gelukkig in een vrij groene omgeving en ga dan lekker wandelen of naar de sportschool. Of in mijn lunchpauze even een half uurtje frisse neus halen en buiten mijn lunch eten.

Maar ik mis ook wel de echte 'scheiding' tussen werk en thuis. Op kantoor kun je de deur achter je dichttrekken en is het ook echt klaar. Dus ik zou zeggen goed je spullen wegbergen en vooral elke dag even naar buiten.

Heartii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2020, 13:52:07 »
ik loop 2 dagen in de midweek stage, weekende werk. De rest van de dagen online school. En even, wat ben ik daar klaar mee zeg. Motivatie is er niet meer. Ik zit zelfs te denken om te stoppen en weer te starten wanneer deze shit zooi voorbij is. Wat een gekloot. Sorry, geen tips hier, maar ook ik heb die hard nodig.

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2020, 14:51:47 »
Ik heb ook school online, net 2 maanden want had hiervoor een tussenjaar. Ik vind het nu al saai, constant op je kamer. Gelukkig werk ik nog in een winkel wat een beetje afwisseling is
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Sophie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2020, 21:26:37 »
Sinds een jaar werkte ik al 4 dagen per week thuis en 1 dag van kantoor. In maart (vlak voor corona begon) beschadigde een tornado mijn werk gebouw en sindsdien werk ik volledig thuis. (ik woon/werk in amerika)

Ondanks dat het fijn is om niet zo vroeg op te hoeven staan, merk ik ook dat ik de vaste structuur wel mis. Als ik dan terug denk hoe ik vroeger toen ik studeerde en daarna in Nederland werkte vaak om 7 uur 's ochtends of eerder al van huis vertrok (en dus helemaal klaar was, eten, aangekleed, etc.), dan bedenk ik me wel van.... tja, misschien wordt het eens tijd dat ik weer streng moet gaan worden voor mezelf.  Niet dat het elke dag gebeurt, maar het is gewoon zo makkelijk om in bed te blijven liggen en voor je het weet is het 9 uur in de ochtend en heb je nog helemaal niks bereikt.

Het is nogal vroeg om nu al goede voornemens voor 2021 te gaan maken (want ik wil er niet mee wachten tot 2021), maar ik denk dat ik me ga voornemen strenger te worden voor mezelf.

Louise97

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2020, 10:42:07 »
herkenbaar! alleen mijn bijbaantje is nog een excuus om buiten de deur te zijn! gelukkig werk ik niet meer in de horeca, tot mei was dat mijn bijbaantje en dan zou ik nu dubbel de pineut zijn!