Auteur Topic: thuissituatie, uit huis, hoe verder?  (gelezen 649 keer)

myname

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 februari 2018, 21:28:49 »
hoi, ik ben 17 jaar. ik kan met mijn zus totaal niet overweg. ook met mijn vader niet. met mijn zus begon het vroeger al. met mijn vader nadat hij een aantal keer zo boos is geworden op me dat het totaal uit de hand liep. het is nu zo ver dat ik het niet meer trek thuis. ik heb het gevoel dat ik depressief begin te worden. de ruzies komen natuurlijk niet van 1 kant maar toch ben ik de enige die erop aan gekeken word. ik ben bij familie niet meer welkom en weet niet niet waar ik heen kan. iedereen is boos op me, ze horen de verhalen maar van 1 kant. ik doe soms dingen als ik boos/bang ben uit opwelling, het is beter als ik thuis weg ga. ik studeer nog dus heb een vaste baan. heb geen geld voor een appartement. mijn moeder voelt zich erg schuldig als ik uit huis ga. maar ik weet ook niet meer wat ik nu moet.. help.... het is echt zo ver dat ik het leven soms totaal niet meer zie zitten en ook na denk aan manieren om het te eindigen.

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2018, 23:56:40 »
Is het een idee om gewoon een moment af te spreken waarbij jullie allemaal aan tafel gaan zitten en erover praten? Vaak valt er redelijk wat daarmee op te lossen.

primadonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2018, 14:01:35 »
Wat vervelend dat het zo gaat. Ik zou idd eerst beginnen met praten, desnoods eerst met je moeder over hoe je je voelt en daarna met het hele gezin. Als dat echt niet werkt dan ergens goedkoop een kamer zoeken een een baan. Kan prima naast je studie, je moet alleen goed zoeken en plannen. Wat voor studie doe je? Nog middelbare school of al hbo/uni? Anders kan je gaan lenen en een studentenwoning zoeken via duwo etc. Die zijn vaak super betaalbaar.

meisjexox

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2018, 14:15:08 »