Auteur Topic: thuissituatie, uit huis, hoe verder?  (gelezen 649 keer)

myname

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 februari 2018, 21:28:49 »
hoi, ik ben 17 jaar. ik kan met mijn zus totaal niet overweg. ook met mijn vader niet. met mijn zus begon het vroeger al. met mijn vader nadat hij een aantal keer zo boos is geworden op me dat het totaal uit de hand liep. het is nu zo ver dat ik het niet meer trek thuis. ik heb het gevoel dat ik depressief begin te worden. de ruzies komen natuurlijk niet van 1 kant maar toch ben ik de enige die erop aan gekeken word. ik ben bij familie niet meer welkom en weet niet niet waar ik heen kan. iedereen is boos op me, ze horen de verhalen maar van 1 kant. ik doe soms dingen als ik boos/bang ben uit opwelling, het is beter als ik thuis weg ga. ik studeer nog dus heb een vaste baan. heb geen geld voor een appartement. mijn moeder voelt zich erg schuldig als ik uit huis ga. maar ik weet ook niet meer wat ik nu moet.. help.... het is echt zo ver dat ik het leven soms totaal niet meer zie zitten en ook na denk aan manieren om het te eindigen.

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2018, 23:56:40 »
Is het een idee om gewoon een moment af te spreken waarbij jullie allemaal aan tafel gaan zitten en erover praten? Vaak valt er redelijk wat daarmee op te lossen.

primadonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2018, 14:01:35 »
Wat vervelend dat het zo gaat. Ik zou idd eerst beginnen met praten, desnoods eerst met je moeder over hoe je je voelt en daarna met het hele gezin. Als dat echt niet werkt dan ergens goedkoop een kamer zoeken een een baan. Kan prima naast je studie, je moet alleen goed zoeken en plannen. Wat voor studie doe je? Nog middelbare school of al hbo/uni? Anders kan je gaan lenen en een studentenwoning zoeken via duwo etc. Die zijn vaak super betaalbaar.

meisjexox

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2018, 14:15:08 »
Echt heel vervelend voor je. Het lijkt me inderdaad een goed idee om dan eerst met je moeder te gaan praten. Daarna kan je dan met het hele gezin praten en misschien kan je moeder je dan een beetje helpen ofzo als je vader en je zus heel boos op je worden. Als je echt uit huis wil moet je inderdaad misschien een betaalbaar klein appartement ofzo zoeken. Misschien kan je aan je  ouders vragen of ze dan tot je 18e het appartement voor je kunnen betalen aangezien je nog niet volwassen bent. Als je dan ondertussen gewoon spaart tot je 18e om het dan zelf te kunnen betalen. Ik weet het niet zo goed, het is maar een idee. Je moet in ieder geval sowieso geen eind aan je leven maken, hoe erg het ook word.
Veel succes verder

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2018, 14:35:47 »
Ik snap heel erg goed wat je bedoeld (helaas),je mag me ook altijd noten als je wil. In sommige gevallen heeft geen praten geen zin,soms is familie zo gewelddadig of agressief dat praten niet eens meer kan. Wat ik zou doen is er met iemand in je omgeving over te praten,wie vertrouw je heel heel erg? Het liefst een volwassene,die heeft meer verstand van zulke dingen en weet ook veel over zulke situaties. Vaak als het ook nog eens iemand is van school ofzo,maar dat hoeft niet perse. Een hele goede vriendin kan ook natuurlijk. Ga eens samen kijken op het internet wat voor jou mogelijk kan zijn,soms voel je je zo alleen en dan is het wel fijn om te weten dat er iemand is waarop je kan bouwen en naartoe kan gaan als het even helemaal niet meer gaat met je,dipjes zijn er soms. Is dat nou geen mogelijkheid dan kan je altijd nog bellen of chatten met Sensoor of de Kindertelefoon,die kunnen ook samen met jou kijken wat mogelijk is!

https://www.sensoor.nl/

https://www.kindertelefoon.nl/

Heel veel succes meisje  :goodman: