Auteur Topic: Stoppen bij rijschool  (gelezen 412 keer)

daenerysstormborn

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 november 2020, 12:35:06 »
Hoihoi, ik zit met een dingetje.

Sinds september volg ik rijlessen bij een franchise van een rijschool, dus deze man geeft les onder de naam van een grotere school maar is alleen.
Opzich geeft hij gewoon goed les en het gaat best prima, maar heel vaak worden mijn lessen op het laatste moment afgezegd, en ik ben ook 2x afgezegd omdat ik dubbel gepland was. Erg vervelend dus, hierdoor heb ik tot nu toe dus echt nog maar 5 of 6 lessen gehad.
Ik heb een pakket gekocht voor 40 lessen incl. tussentijdse toets, examen en herexamen. Dit kostte 2000 euro.

Ik wissel af tussen opgehaald worden bij mijn ouders en op mijn studentenkamer. Hij vraagt dit altijd van tevoren. Ik had voor vandaag om 13:00 een les gepland, en hij vroeg me gisteren waar ik opgehaald wilde worden. Ik zei bij mijn ouders thuis. Ik ben net door hem gebeld, en hij zei, "Ik ging er een beetje vanuit dat ik je in de andere stad op zou halen dus nu klopt mijn route niet, kun je vanavond?" Normaal zou ik woensdagavond niet kunnen ivm sport, maar met covid gaat het toch niet door dus heb ik wel ja gezegd, maar ik vind het alsnog super vervelend.

Ik wil dus nu naar een andere rijschool, Wolf. Zij kunnen ook uitschrijving etc. regelen, en zij zeggen dat ik het geld voor TTT + examens die ik overigens nog niet aangevraagd heb, gewoon terug moet krijgen dus dat is fijn.

Nu is mijn probleem: Hoe zeg ik dit tegen mijn instructeur? Ik ben zoooo niet confronterend dus ik vind dit echt moeilijk.
Zeg ik aan het eind van de les, he ik ga naar een andere rijschool doeidoei.
Of zal ik gewoon zeggen, ik plan nu nog even geen volgende les in, heb het druk oid. En dan de andere rijschool de uitschrijving laten regelen?
OF heeft iemand tips?

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2020, 16:47:24 »
Oei lastige situatie, ik snap wel hoe lastig dit voor je is! Zelf heb ik er ook moeite mee iemand te confronteren. Ik zou het wel proberen persoonlijk tegen je instructeur te zeggen, hoe moeilijk het ook is. Dat vind ik wat netter dan weggaan zonder wat te zeggen en je nieuwe rijschool het te laten regelen. Als je het niet persoonlijk durft te zeggen, zou je het dan wel durven zeggen via de telefoon of een mail? Misschien is dat iets? Succes in ieder geval.

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2020, 08:49:53 »
Oei lastige situatie, ik snap wel hoe lastig dit voor je is! Zelf heb ik er ook moeite mee iemand te confronteren. Ik zou het wel proberen persoonlijk tegen je instructeur te zeggen, hoe moeilijk het ook is. Dat vind ik wat netter dan weggaan zonder wat te zeggen en je nieuwe rijschool het te laten regelen. Als je het niet persoonlijk durft te zeggen, zou je het dan wel durven zeggen via de telefoon of een mail? Misschien is dat iets? Succes in ieder geval.
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2020, 20:24:10 »
Als je het niet direct durft te zeggen, dan kan je zeggen dat je nog geen nieuwe les wil inplannen en nog contact met hem opneemt. Dan stuur je hem een mailtje met de waarheid.