Auteur Topic: sollicitatie gesprek  (gelezen 12073 keer)

gossipgirl101

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 mei 2010, 14:32:46 »
hooi allemaal,
hier kan iedereen z'n ervaringen neer zetten over sollicitaties en vragen stellen.
ik heb morgen een sollicitatie gesprek en kwam er achter dat er nog niet zo veel over stond op girlscene.
daar wilde ik verandering in brengen, want ik ben super zenuwachtig,
en een sollicitatiegesprek lijkt me toch best wel belangrijk.

dus kom maar op met de tips en ervaringen

xxxx
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2010, 14:32:59 door gossipgirl101 »

Annet

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 mei 2010, 14:35:22 »
hm, gewoon relaxed zijn en er verzorgd uitzien.
er is hier volgens mij wel een topic over..?

gossipgirl101

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 mei 2010, 14:41:14 »
het algemene ik zoek werk topic of welke bedoel je?

LUNIQUE

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 mei 2010, 15:15:19 »
niet zenuwachtig zijn!
een stevige hand geven, dus niet zo'n slap handje!
degene aankijken en wees verder gewoon jezelf!
ohja en zorgen dat je telefoon niet af kan gaan enzo!
BELIEVE.

Retro Sonja

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 mei 2010, 15:24:57 »
Inderdaad een stevige hand geven en je telefoon uitzetten.

Verder:
- Niet zeggen dat je wel veel kan werken, als je dat niet kan. Klinkt logisch, maar sommige mensen zeggen in een sollicitatiegesprek dat ze veel kunnen werken om indruk te maken. En dan blijkt achteraf dat dat niet zo is.
- Als je solliciteert voor een 'belangrijker baantje' dan bijvoorbeeld vakkenvuller of kledingwinkelverkoopster, zorg dat je het een en ander van het bedrijf weet. Dat maakt indruk!
- Sommige mensen die een sollicitatiegesprek leiden, vragen je om iets over jezelf te vertellen. Dit kun je voorbereiden. Gewoon een kort stukje (niet langer dan een minuut!) over hoe oud je bent, waar je ongeveer woont (niet precies je adres dus) en of je bijvoorbeeld bij je ouders woont. En als je een grote hobby hebt kun je die ook vermelden. Maar ga niet zeggen:"Mijn hobby is internetten." Dat geldt voor iedereen wel en is dus niet interessant.

Waarschijnlijk solliciteer je voor een bijbaantje. Daar kun je niet zoveel aan voorbereiden. Gewoon zelfverzekerd zijn en je een beetje verzorgd kleden!
Mijn blog: www.retrosonja.com
Instagram: @RetroSonja

Mary93

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 mei 2010, 15:27:21 »
ik heb er een paar gehad. Bij de ene winkel was het net een kruisverhoor en totaal niet prettig. Ze verwachtte dat ik alles wist over de winkel enzo en dat wist ik natuurlijk niet.
toen ik solliciteerde voor mijn huidige baantje was het zeer relaxt. Je moet gewoon jezelf zijn, niet te ingetogen doen, gewoon lekker babbelen. :)
Kijk eens op www.FISE-online.nl, mijn hobbyblog vol weetjes & nieuws over de leukste films en series van dit moment.

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 mei 2010, 15:30:35 »
Bij solliciteren gaat 't om de voorbereiding.
Ga netjes gekleed en doe je haar evt. keurig in een staartje.
Neem een CV mee waar al je werkervaringen, opleidinge, hobby's opstaan.
Staat netjes en geeft een beeld dat je graag wilt beginnen.
Stel wel een lijstje op, desnoods in je hoofd, met vragen die je hebt.
Werkdagen, tijden, loon!
Neem initiatief en laat niet alles uit je trekken, babbel dus lekker met de werkgever.
En maak er uiteraard een succes van!
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Mariska

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 mei 2010, 15:37:09 »
zorg ook dat je alvast wat weet over het bedrijf en heel belangrijk, weet wat je sterke en zwakke punten zijn (bedenk deze zo dat ze niet ontzettend nadelig zijn voor je evt. nieuwe baantje)

Betsey

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 mei 2010, 15:39:25 »
Niet als je voor die man/vrouw zit de heletijd liggen lachen van de zenuwen zoals ik deed..

slimblondjexx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 mei 2010, 15:51:58 »
Ik heb binnenkort ook een solicitatie gesprek. Spannend!!

Achilles

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 03 mei 2010, 16:22:12 »
Ik heb al veel sollicitatie gesprekken gehad, 1 keer was ik zelfs gelijk aangenomen terwijl ik gewoon nog rond keek, en nog een keer toen ik het ook graag wilde.
Gister had ik een sollicitatie gesprek bij een bruidswinkel en ze waren heel erg positief. je moet gewoon je zelf zijn en heel enthousiast over komen.
It's time to see what I can do, To test the limits and break through, No right, no wrong, no rules for me, I'm free! LET IT GO!

Squidward

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 03 mei 2010, 16:28:23 »
Geef een stevige hand in het begin (zoals al is gezegd). Probeer niet te nerveus over te komen, de mensen daar bijten niet. Ga niet als een stil muisje zitten en stel zelf ook vragen, laat zien dat je er bent!
Straal zelfvertrouwen uit en probeer een beetje spontaan over te komen, zo kom je al een heel eind.

Oja, en het belangrijkste: Kom niet te laat, dan maak je echt een hele slechte indruk!
Shake your house like a motherfucking earthquake

gossipgirl101

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 03 mei 2010, 17:29:40 »
dankje voor al jullie tips,
ik ga trouwens bij la place solliciteren, werkt(e) een van jullie daar misschien ook. zo ja hebben jullie tips.
Ik wil in iddergeval neit te laat komen alleen ik heb niet echt een idee waar ik moet zijn of zo. In de mail stond gewoon bij de la place maar daar is niet echt een balie of zo. waar zou ik dat dan moeten vragen?
en ik dacht dat mijn haar in een knotje doen misschien wel een goed idee is dan lijk je ouder en met al dat eten is dat misschien ook wel hygienisch.

Retro Sonja

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 03 mei 2010, 17:37:57 »
Hey!

Ik heb een tijdje terug bij La Place gesolliciteerd.
Die man was echt vreselijk irritant en negatief.
Hij vond dat ik 'beperkt inzetbaar' was, terwijl ik zaterdag kon, donderdagavond, prijzencircus, de hele zomervakantie. Serieus.
Toen zei hij dat hij er nog over na moest denken. Uiteindelijk belde iemand anders dat ze een tweede gesprek met me wilden, maar ik was ZO afgeknapt na dat gesprek dat ik heb gezegd dat ik niet meer wilde.

Misschien valt het bij jou vestiging wel mee hoor, maar dit is mijn ervaring. Ik had mijn haar gewoon los en ik geloof niet dat dat een probleem was. Je komt er dan natuurlijk ook nog niet werken. Ik neem aan als je er echt gaat werken, je wel een knotje of staart in moet ofzo.

En over je vraag waar je je moet melden: ik ben gewoon naar iemand toegelopen met La Place kleding en gevraagd waar die man was (zijn naam genoemd).

En verder verdien je precies het minimum loon...

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #14 Gepost op: 03 mei 2010, 17:43:24 »
Een positieve houding, en eerlijk zijn is denk ik wel het belangrijkste.

L

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 03 mei 2010, 17:48:31 »
oogcontact maken, kom sociaal over, geen stopwoordjes en niet hakkelen.
What can you say?! Your life is shit today!  TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/ ITEMS FOR SALE http://leannsvintage.tictail.com/

L

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2010, 17:51:08 »
oh, en geen dingen uit je hoofd gaan leren. Als het opgelezen klinkt, klink je belachelijk.
What can you say?! Your life is shit today!  TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/ ITEMS FOR SALE http://leannsvintage.tictail.com/

gossipgirl101

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 03 mei 2010, 18:00:05 »
Dankje, hoeveel is het minimumloon eigenlijk?

Retro Sonja

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 03 mei 2010, 18:06:23 »
http://www.st-ab.nl/normwml.htm

Daar staan van verschillende leeftijden de minimumlonen.

gossipgirl101

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 03 mei 2010, 18:09:41 »
thanx !!

Retro Sonja

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 03 mei 2010, 18:11:39 »
Graag gedaan! xD

gossipgirl101

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 03 mei 2010, 18:11:43 »
Dat is echt super weinig zeg niet normaal !! Ik ben nu pas 14 maar ik wil in de zomervakantie bij la place gaan werken en dan ben ik 15 maar dat is maximaal 2.71 per uur

gossipgirl101

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 03 mei 2010, 18:14:50 »
Maar moet je perse een CV hebben, want dat heb ik nog niet

Retro Sonja

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 03 mei 2010, 18:16:15 »
Ja, op je vijftiende kan je nog niet zoveel doen waar je meer mee verdient. Je zou ook kunnen vakkenvullen bij een supermarkt. Bij de AH verdien je op je vijftiende in ieder geval 2,93. Is wel íets meer...

Edit: je zou ook gewoon La Place kunnen doen en iets beters zoeken als je 16 wordt!

Ik denk niet dat je een CV moet meenemen. Als er nog niks op staat qua bijbanen of afgeronde opleidingen (op de basisschool na) is dat niet echt interessant lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2010, 18:18:11 door RedSonja »

gossipgirl101

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 03 mei 2010, 18:18:19 »
Bij een verzorginstehuis bij ons in de buurt krijg je 4 euro per uur maar dat is dan denk ik wel zonder aftrek van belastingen en zo. Maar daar zeggen ze steeds maar niks terug ook als ik bel niet, ik had daar een sollicitatie formulier in gevullt alleen ze geven maar geen reactie of ik op gesprek mag en de vakantie komt zo dicht bij dus ik was blij dat ik van la place wel reactie kreeg.