Auteur Topic: School lastig te combineren met baantje  (gelezen 375 keer)

Lottet21

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 mei 2018, 20:57:42 »
Hoi, ik ben nu net 15 en mag (eindelijk) bij mijn vader komen werken om wat te verdienen. Ik zit alleen met een groot probleem, ik zit nu in 3 havo en heb veel huiswerk en toetsen. Ik probeer iets te verzinnen over hoe ik het kan combineren maar ik ben de dagen dat ik kan werken (maandag en dinsdag) om 14:30 klaar met school en ik moet een uur naar huis fietsen (18 km). Dan zou ik dus om 15:30 thuis zijn en naar de werkplek is met de auto zo'n 15 minuten rijden. Om 17:00 ga ik dan weer naar huis anders red ik het avondeten niet. Dat betekent dus dat ik zo net een uur en een kwartier kan werken wat niet echt heel veel is. Iemand tips over hoe ik mijn school en werk kan combineren?   :angel:

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2018, 21:00:23 »
Op werk eten? Of gewoon naar andere dagen kijken om te werken anders.

Roses

• Global Moderator
  • Take time to smell the roses 🌹
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2018, 21:27:08 »
Huh, maar hoe doet je vader dat dan? Kun je geen 'echt' baantje zoeken zeg maar? Dat je 1 à 2 avonden in de week werkt en op zaterdag zeg maar?

Of inderdaad op werk eten? Ik weet niet wat voor werk het is en tot hoe laat je daar kunt werken, anders zou je er 's avonds kunnen werken?
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2018, 21:43:07 »
Waarom zoek je niet een gewoon baantje bij bijv. een supermarkt? De part-timers beginnen daar pas om 5 of 6 uur, dan kan je in de avond (of weekend) werken en heb je genoeg tijd om thuis vooraf te eten en misschien nog wat voor school te doen. Het lijkt me niet dat je zo'n berg huis/leerwerk hebt dat je elke dag van de week non stop aan school zit. Bovendien is het bijna vakantie.

En anders als je perse bij je vader moet/wil werken, waarom haalt een van je ouders je dan niet op met de auto vanaf school? Aangezien je er ook al met de auto heengebracht moet worden.

Dayanara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2018, 21:57:41 »
Kun je niet in het weekend werken? Dat scheelt sowieso reistijd in de week, dus hou je meer over voor aan school te werken lijkt me. :)
Surround yourself with nature :luck: